Un program de cercetare?

Tare mi-ar plăcea să ştiu ce mă preocupă acum. 1). Cred că aş vrea să găsesc relaţiile care leagă mişcarea de precesie şi nutaţie a unui corp rigid de intensitatea câmpului electromagnetic pe care îl produce această mişcare. 2). Dar aş mai vrea şi să găsesc o legătură între ecuaţiile lui Maxwell şi formulele lui [...]

Tare mi-ar plăcea să ştiu ce mă preocupă acum.

legaturi

1). Cred că aş vrea să găsesc relaţiile care leagă mişcarea de precesie şi nutaţie a unui corp rigid de intensitatea câmpului electromagnetic pe care îl produce această mişcare.

2). Dar aş mai vrea şi să găsesc o legătură între ecuaţiile lui Maxwell şi formulele lui Frenet.

3). Sau, de ce nu, o legătură între mişcarea pe elice şi mişcarea de precesie.

4). Este vreo legătură între faptul că legile hidrodinamicii, ale electromagnetismului, ale elasticităţii au toate câte două constante fundamentale, iar elicea are torsiune şi curbură?

Poate că între toate aceste probleme există o legătură atât de profundă încât rezolvarea uneia duce la rezolvarea celorlalte. Tocmai de aceea nu ştiu de unde să încep şi pierd mult timp trecând de la una la alta. Poate sper că într-o zi voi vedea o legătură concretă între ele şi abia atunci mă voi apuca de lucru. Sau poate aştept să mă împingă cineva de la spate…

La Conferinţa de Fizică din septembrie 2005, profesorul Konstantinovici din Ukraina a prezentat o demonstraţie a faptului că un sistem de electroni care se mişcă pe o elice nu mai emite câmp electromagnetic. Încă sunt şi acum sub influenţa cuvintelor sale, a măiestriei şi a căldurii cu care şi-a prezentat teoria. Este unul dintre motivele puternice pentru care mă fascinează elicea. Simt că viitoarea civilizaţie umană va acorda elicei foarte mare importanţă.

Pe lângă toate astea, mi se mai opreşte mintea în loc atunci când este lovită de străfulgerări precum:

5). Elaborând teoria legii de conservare a impulsului volumic, aş putea deduce valoarea „constantei” gravitaţionale? Dar a permitivităţii electrice a vidului sau a constantei lui Planck?

6). În ce măsură teoria probabilităţii este o teorie completă care poate furniza o explicaţie pentru toate fenomenele Fizicii? Să fie spaţiul fizic umplut de nişte particule fără masă de repaus care merg cu viteza luminii pe traiectorii elicoidale şi a căror repartiţie să fie dată de „clopotul” lui Gauss?

7). Abordarea acestor probleme cu ajutorul computerului mi-ar uşura mai mult munca? Ar merita să investesc timp în crearea unui sistem expert capabil să emită ipoteze interesante în Fizică?

Credeţi că aţi putea ajuta cumva un dezorientat ca mine? Mi-aţi putea da nişte sfaturi?

One Response

09.30.07

Supun atentiei o problema mediatizata intens la ONF 2009
Ramnicu Valcea cls X
Intr-o camera in care temperatura este Tc=20 C se afla un vas cu capacitatea calorica C=150 J/K .In vas se afla m1=o,4 Kg apa la To=18 C.Dupa un interval de timp Δt1=5 min ,temperatura apei si a vasului devine T1=18,5 C. In acel moment dintr-un robinet incepe sa curga apa cu temperatura T2 = 45 C ,in vas. Dupa alt interval de timp Δt2 =5 min temperatura sistemului devine T3=35 C. Schimbul de caldura in unitatea de timp prin peretii vasului este constant si egal cu q. Se cunoaste caldura specifica a apei c=4180 J/kg C

a) Calculeaza schimbul de caldura in unitatea de timp q prin peretii vasului .
b) Calculeaza debitul masic Dm al apei care curge in vas in aceasta situatie .
c) Care ar trebui sa fie debitul masic Dm1 al apei care curge in vas pentru ca temperatura sistemului sa ramana constanta si egala cu T3
prof Mihai Avramut

Astept rezovari si comentarii ! mihaiavramut@gmail.com
PS: problema se poate vedea in original pe situl olimpiadei
http://onf2009.fizica.com/

Adauga comentariu

* Nume, Email si Comentariu sunt campuri obligatorii

Autentificare site

Album astrofoto

luna_0504_6_p.jpg

Recomandari

Evenimente astronomice

Keine bevorstehenden Events

Calendar

Fazele Lunii


Luna Plina
Luna Plina

Vechime Luna: 15 zile

Distanta: 63 raze terestre
Latitudine ecliptica: -4°
Longitudine ecliptica: 241°

Arhiva