Index
Index forum Index forum
Autentificare Autentificare
Inregistrare Inregistrare
Cine este online Cine este online
Galerie imagini Galerie imagini
Calendar evenim. Calendar evenim.
Cautare detaliata Cautare detaliata
Ghid forum Ghid forum
Album astrofoto
ngc2244klein.jpg
Imagine aleatoare
Blog
Inregistreaza-te pe forumul astronomy.ro
Colaboratori

Te intereseaza un domeniu al astronomiei si ai vrea sa scrii pentru siteul nostru? Alatura-te echipei noastre.

Meteo
Vremea in Bucuresti
Statistici forum
Numar total de mesaje in forum: 233961
Numar de utilizatori inregistrati: 2834
Cel mai nou utilizator inregistrat: Despinarom
Cei mai multi utilizatori conectati au fost 627 la data de Lun Oct 21, 2024
Actualmente sunt 0 utilizatori pe chat   
Aceste date se bazeaza pe utilizatorii activi de peste 5 minute
Legenda
Mesaje noi Mesaje noi
Nu sunt mesaje noi Nu sunt mesaje noi
Forumul este inchis Forumul este inchis

Problema Skywatcher AZ EQ6


Du-te la pagina Anterioara  1, 2, 3, 4, 5, 6  Urmatoare
Creaza un subiect nou   Raspunde la subiect  

Monturi/Trepiede

Subiectul anterior :: Subiectul urmator  
Afiseaza mesajele pentru a le previzualiza:   
Autor Mesaj
nobody
Membru
Membru


Data inscrierii: 02 Apr 2010
Mesaje: 5154

Motto: Never ever give up !

Localitate: Nowhere

MesajTrimis: 19 Iul 2024 22:46 Download mesaj
Titlul subiectului:
Raspunde cu citat (quote)

In electronica, presupunerile sunt mortale pentru piese, uneori si pentru utilizator.

Poti masura usor tensiunea dupa convertor si sa vezi ce se intamlpla.

Iesirea este pe "insula" aia cu 3 gauri de trecere la care se leaga D1, C4, C27.
Masa e chiar langa.
Sus
Sorin Sfartz
Membru
Membru


Data inscrierii: 10 Sep 2008
Mesaje: 407



Localitate: Onesti

MesajTrimis: 19 Iul 2024 23:35 Download mesaj
Titlul subiectului:
Raspunde cu citat (quote)

Da, ma gandeam sa fac asta maine. Ma gandeam sa masor iesirea care ar trebui sa aiba tensiuni mai mari decat 12V. O sa verific si tensiunile de la regulatorii aceia, dar probabil ca ei sunt ok. Am gasit un sit ukrainian unde un tip repara placa asta in urma unei alimentari cu polaritate inversa. El a schimbat convertizorul si cei 2 regulatori. In fine spune un lucru interesant pe acolo, ca la viteze mici convertizorul ar trebui sa scoata 16V, iar la viteze mari 42V. Probabil ca in standby pe unul din pinii aia 3 ar trebui sa fie 16V.
Sus
catalin dumitru
Membru
Membru


Data inscrierii: 22 Iul 2010
Mesaje: 2923

Motto: telescopul scuza mijloacele

Localitate: Shatra Neamtz

MesajTrimis: 20 Iul 2024 01:25 Download mesaj
Titlul subiectului:
Raspunde cu citat (quote)

Mai e o chestie care nu-mi dă pace , nu am deloc încredere în felul în care fac chinezii motoarele astea cu pași . Au bobinaje dubioase , cu sârmă izolată cu un email suspect și uneori lipsește impregnarea finală , adică exact ce te scutește de surprize datorate crăpării emailului .
Mai văd o chestie dubioasă pe placă , parcă lipsesc circuitele necesare suprimării autoinducției . Ăsta e un alt motiv de damblagire a driverelor , tradus întotdeauna în ambalare termică inutilă , urmată de deschideri aiurea de joncțiuni și tot rahatul adiacent .

_________________
Hai noapte , hai !!
Sus
nobody
Membru
Membru


Data inscrierii: 02 Apr 2010
Mesaje: 5154

Motto: Never ever give up !

Localitate: Nowhere

MesajTrimis: 20 Iul 2024 03:45 Download mesaj
Titlul subiectului:
Raspunde cu citat (quote)

Cu curentii tranzitorii ar trebi sa se descurce driverele A3958, altceva cred ca e problema aici.

La motoare se poate masura rezistenta pe fiecare infasurare.

Mie nu-mi da pace lipitura aia de la mufa ... aia daca era lipita bine ar fi trebuit sa se smulga (greu) cu tot cu traseele de pe cablaj.


P.S.
Aici o fi unde pomeneste de 42v: https://www.astroclub.kiev.ua/forum/index.php?topic=45398.0



A3958-3.gif
 Descriere:
 Marime fisier:  185.35 kb
 Vizualizat:  de 1424 ori

A3958-3.gif


Sus
valy
Membru
Membru


Data inscrierii: 21 Iul 2005
Mesaje: 11252



Localitate: Bucuresti

MesajTrimis: 20 Iul 2024 09:44 Download mesaj
Titlul subiectului:
Raspunde cu citat (quote)

Faptul ca ambele motoare se comporta identic cam exclude problema de motor, bobinaj, cred...
Eventual decupleaza detot cate un motor si testeaza cu celalalt, scoate mufa din el, poate cine stie...
Sus
Sorin Sfartz
Membru
Membru


Data inscrierii: 10 Sep 2008
Mesaje: 407



Localitate: Onesti

MesajTrimis: 20 Iul 2024 10:00 Download mesaj
Titlul subiectului:
Raspunde cu citat (quote)

Da, da, acela este site-ul!

Pare-se ca driverul acesta e destept. Din cate inteleg eu driverele obisnuite cupleaza 2 tranzistori opusi din punte ca sa energizeze bobina si in faza asta curentul creste. Cand tensiunea pe rezistenta ce simte curentul atinge o valoare, tranzistorii aceia se deschid si este cuplata perechea opusa. Curentul circula acum invers prin bobina. Faza asta se cheama fast decay si poate introduce tot soiul de ripple-uri.
Driverul asta adauga (inainte de un nou ciclu si imediat dupa fast decay) un "slow decay" mode, in care tranzistorii de alimentare sunt decuplati dar sunt cuplati cei 2 tranzistori legati la masa prin rezistenta de masurare a curentului. Se creeaza o bucla care consuma si ea din energia magnetica stocata in bobina. Din cate am priceput in perioada asta nu curge curent prin rezistenta de masura asa ca nu se poate masura acel curent. Astfel ca driverul foloseste un timer care tine Tblank circuitul in modul asta pana la un nou ciclu. Banuiesc ca motoarele merg mai fin in felul asta.

Am gasit aici despre fast si slow decay:
https://www.motioncontroltips.com/what-is-...per-drive/
Sus
Sorin Sfartz
Membru
Membru


Data inscrierii: 10 Sep 2008
Mesaje: 407



Localitate: Onesti

MesajTrimis: 20 Iul 2024 10:03 Download mesaj
Titlul subiectului:
Raspunde cu citat (quote)

Valy, da, am incercat asta ieri. Am decuplat ambele motoare si convertorul acela nu se incalzea deloc. Apoi am cuplat numai unul si convertorul s-a incins imediat. Motorul se misca la fel (de prost). Apoi am decuplat acel motor si am cuplat pe celalalt si situatia era identica.
Sus
valy
Membru
Membru


Data inscrierii: 21 Iul 2005
Mesaje: 11252



Localitate: Bucuresti

MesajTrimis: 20 Iul 2024 10:06 Download mesaj
Titlul subiectului:
Raspunde cu citat (quote)

Mda, o placa vad ca e cam 300E pe aici prin EU, nasol.
Sus
Sorin Sfartz
Membru
Membru


Data inscrierii: 10 Sep 2008
Mesaje: 407



Localitate: Onesti

MesajTrimis: 20 Iul 2024 13:20 Download mesaj
Titlul subiectului:
Raspunde cu citat (quote)

Am reusit sa gasesc un domn care repara telefoane si in general orice fel de aparate si nu se da in laturi sa umble pe placi. Nu prea aveam eu incredere, dar i-am aratat mufa aceea de la encoder si mi-a lipit-o imediat. A facut treaba buna zic eu si a si consolidat soclul cu un soi de adeziv elastic.


mufa.jpg
 Descriere:
 Marime fisier:  137.16 kb
 Vizualizat:  de 1358 ori

mufa.jpg


Sus
Sorin Sfartz
Membru
Membru


Data inscrierii: 10 Sep 2008
Mesaje: 407



Localitate: Onesti

MesajTrimis: 20 Iul 2024 13:34 Download mesaj
Titlul subiectului:
Raspunde cu citat (quote)

Am facut si masuratori. Am dezlipit cablurile de alimentare si le-am alimentat direct la bateria masinii ca sa elimin cablul si mufele. Regulatoarele de tensiune merg bine: cel de langa alimentare de de 5V si scoate 4,97V. Cel mai din centrul placii e de 3,3V si scoate 3,29V.

Insula de 3 contacte chiar de langa convertor pare sa fie alimentarea convertorului, acolo gaseam 12,7V exact cat are bateria. Insula de 3 contacte de langa condesatorii C4 si C27 arata 11,5V.
Am gasit inca o postare franceza, foarte faina, in care se spune ca contactul din stanga lui D1 (putin stanga-jos fata de insula de 3 contacte) ar trebui sa aiba 16V mereu. Acela are exact ca si insula 11,5V. La miscarea rapida acolo ar trebui sa apara peste 40V, insa pentru orice miscare tensiunea ramane 11,5V.
Deci in mod sigur convertorul e dus. M-am uitat si pe spatele placii la bobina si condensatorii aferenti si nu par sa arate rau. O sa schimb piesa si o sa vad ce si cum. O sa comand 2 pentru orice eventualitate.
Sus
valy
Membru
Membru


Data inscrierii: 21 Iul 2005
Mesaje: 11252



Localitate: Bucuresti

MesajTrimis: 20 Iul 2024 14:27 Download mesaj
Titlul subiectului:
Raspunde cu citat (quote)

Foarte tare!
Spor la mesterit!

Sorin Sfartz a scris:
O sa comand 2.
5
Sus
nobody
Membru
Membru


Data inscrierii: 02 Apr 2010
Mesaje: 5154

Motto: Never ever give up !

Localitate: Nowhere

MesajTrimis: 20 Iul 2024 16:20 Download mesaj
Titlul subiectului:
Raspunde cu citat (quote)

Eu as zice ca inca nu stim ce e dus. Inca ...

Asta ar fi postarea franceza: https://www.webastro.net/forums/topic/1879...C3%A9tail/

La fel de bine poate sa fie dus (si) altceva, iar convertorul sa intre in limita de curent si dioda aia sa conduca in paralel cu convertorul.

Ziceai ca nu se incalzeste daca deconectezi motoarele, eventual incearca sa masori tensiunea si asa.

Mai multe ai putea vedea cu un osciloscop (chiar si in ala de jucarie).

P.S.
Schema aia postata mi se pare un pic inconsistenta. Si ce ma intriga, nu vad un circuit prin care ar putea fi comandata ridicarea tensiunii in functie de turatie. Nu sunt sigur ca ar fi nevoie de o astfel de complicatie, fata de o tensiune mai mare, fixa.

P.S. 2
Pe cablaj vad ceva ce ar putea fi acea comanda, este o mica punte (gaurica) la R22 ce duce spre amandoua microcontollere (cate unul pe fiecare axa). Tot acolo pare sa fie si circuitul tipic de limitare a curentului de la MIC2171 (am pus schema din datasheet).



image838.png
 Descriere:
 Marime fisier:  54.24 kb
 Vizualizat:  de 1315 ori

image838.png



MIC2171-current-limit.gif
 Descriere:
 Marime fisier:  39.69 kb
 Vizualizat:  de 1308 ori

MIC2171-current-limit.gif


Sus
catalin dumitru
Membru
Membru


Data inscrierii: 22 Iul 2010
Mesaje: 2923

Motto: telescopul scuza mijloacele

Localitate: Shatra Neamtz

MesajTrimis: 21 Iul 2024 11:17 Download mesaj
Titlul subiectului:
Raspunde cu citat (quote)

Dacă placa aia conține și condensatori electrolitici , trebuie să intri la bănuieli , indiferent de cum arată aceștia .

Am reparat zeci de ani tot felul de sisteme de comutație , de la PC , surse Tv , invertoare și chopper-e care de care mai ciudate și de cele mai multe ori defectele porneau de la condensatori electrolitici care nu mai făceau față regimului în impulsuri . Culmea , capacitatea nu era pierdută și aceeași condensatori funcționau perfect în domeniul audio sau în filtrare de CC .

_________________
Hai noapte , hai !!
Sus
nobody
Membru
Membru


Data inscrierii: 02 Apr 2010
Mesaje: 5154

Motto: Never ever give up !

Localitate: Nowhere

MesajTrimis: 21 Iul 2024 15:11 Download mesaj
Titlul subiectului:
Raspunde cu citat (quote)

De aia se pun condensatori ceramici in paralel, aici vad ca sunt, chiar 2 suplimentari.
Pe oscilosscop vezi imediat diferenta.

Ce mai trebuie avut in seama la masuratori, se pare ca in schema asta masa motoarelor este diferita de masa sursei si/sau de cea digitala. Masa asta poate sa fie 'floating' si sa te fure, francezu indica un punct de masa pentru masuratori (cam ciudat, nu e chiar bobina acolo legata la intrarea de 12 V ? ).

Eu as verifica si cu motoarele deconectate ... daca ar fi asa de puscat convertorul, n-ar fi trebuit sa fi fost diferenta, sau ma rog, putin probabil sa puste in mod asa inteligent.

Iar daca chiar e dus ala, pe urma vine intrebarea critica ca la orice siguranta arsa ... oare de ce s-a ars ?
O schimbam orbeste si ne explodeaza in fata ?

P.S. Uite o poza termica de la o placa de baza dintr-un laptop de care m-am ocupat, la mijloc e procesorul, sus sunt memoriile, jos regulatoarele/convertoarele de tensiune, astea se vad bine chiar daca totul e acoprit cu o folie neagra metalizata, asa-s facute sa functioneze. Ala cel mai fierbinte avea 92 de grade la momentul respectiv.



MB-th.jpg
 Descriere:
 Marime fisier:  393.74 kb
 Vizualizat:  de 1175 ori

MB-th.jpg


Sus
Sorin Sfartz
Membru
Membru


Data inscrierii: 10 Sep 2008
Mesaje: 407



Localitate: Onesti

MesajTrimis: 21 Iul 2024 18:28 Download mesaj
Titlul subiectului:
Raspunde cu citat (quote)

Nobody, ai dreptate. Punctul ala de masa dat de francez e aiurea. Acolo e taman conexiunea dintre bobina si condensatorul de 470uF, punct care e legat direct la alimentarea de 12V (de dupa intrerupator).

Astazi am alimentat placa direct la baterie fara nimic conectat la ea, afara de telecomanda. Ai avut si aici dreptate Nobody. Masurand tensiunea pe insula aia de 3 contacte care e legata la "punctul de test C29" mentionat de francez am gasit ca este 15,9V, adica corecta! Insula aia de 3 contacte e legata la toate driverele (probabil intrarile pentru Vmotoare).
Am mai masurat si tensiunile pe ceilalti pini ai convertorului si erau si ele corecte (0.96V si 1,23V pe Comp si FB). Intr-adevar gaurica aia micuta legata de R22 se duce la microcontrolere. In mod clar la anumite viteze microcontrolerele schimba tensiunea pe motoare. Am verificat si asta. La viteze mici pana la 6 inclusiv, tensiunea ramane 16V. La vitezele 7, 8 si 9 tensiunea creste pana la 44,7V. Am facut un filmulet:
https://youtu.be/1SbycbGX78M

Imediat ce am conectat un motor (oricare dintre cele 2, la oricare dintre axe), convertizorul se incalzeste tare si tensiunea de iesire devine 11,5V indiferent ce viteza este impusa.

In concluzie convertizorul ala pare sa functioneze bine totusi. Ce o fi de fapt pe acolo?
Sus
Afiseaza mesajele pentru a le previzualiza:   
Creaza un subiect nou   Raspunde la subiect   Monturi/Trepiede Du-te la pagina Anterioara  1, 2, 3, 4, 5, 6  Urmatoare

Download topic
Pagina 3 din 6
 
Mergi direct la:  
Nu puteti crea un subiect nou in acest forum
Nu puteti raspunde in subiectele acestui forum
Nu puteti modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteti sterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteti vota in chestionarele din acest forum
Nu puteti atasa fisiere in acest forum
Puteti descarca fisiere in acest forum
© 2015 astronomy.ro
Termeni si conditii generale      Termeni si conditii forum      Contact