Index
Index forum Index forum
Autentificare Autentificare
Inregistrare Inregistrare
Cine este online Cine este online
Galerie imagini Galerie imagini
Calendar evenim. Calendar evenim.
Cautare detaliata Cautare detaliata
Ghid forum Ghid forum
Album astrofoto
best18.jpg
Imagine aleatoare
Blog
Inregistreaza-te pe forumul astronomy.ro
Colaboratori

Te intereseaza un domeniu al astronomiei si ai vrea sa scrii pentru siteul nostru? Alatura-te echipei noastre.

Meteo
Vremea in Bucuresti
Statistici forum
Numar total de mesaje in forum: 236354
Numar de utilizatori inregistrati: 2877
Cel mai nou utilizator inregistrat: Paul Gheorghe
Cei mai multi utilizatori conectati au fost 830 la data de Mar Iun 03, 2025
Actualmente sunt 0 utilizatori pe chat   
Aceste date se bazeaza pe utilizatorii activi de peste 5 minute
Legenda
Mesaje noi Mesaje noi
Nu sunt mesaje noi Nu sunt mesaje noi
Forumul este inchis Forumul este inchis

Piston AZ mount


Du-te la pagina Anterioara  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Urmatoare
Creaza un subiect nou   Raspunde la subiect  

DIY / ATM / Reparatii

Subiectul anterior :: Subiectul urmator  
Afiseaza mesajele pentru a le previzualiza:   
Autor Mesaj
Erwin
Moderator
Moderator


Data inscrierii: 02 Aug 2008
Mesaje: 9764

Motto: panta rhei

Localitate: Bucuresti

MesajTrimis: 19 Mai 2011 12:29 Download mesaj
Titlul subiectului:
Raspunde cu citat (quote)

Mulțumesc! Într-adevăr, am primit 2 seturi de pistoane de tractor. Diametrul este de 110mm dar a fost strunjit la 108 iar fusta a fost scurtată până la bosajul bolțurilor. Din 2 pistoane vreau să fac una ecuatorială. Însă îmi trebuie angrenaje melcate de precizie, așa că mai aștept până voi avea banii necesari pentru a le achiziționa din Germania, la noi nu se pot face.

Piston de vapor? Cred că s-ar putea face un observator cu cupolă din el! Laughing O să mă mulțumesc cu unul de LDH! Twisted Evil

_________________
bino: 8x22, 7x42, 10x50, 10x80, spotting: 10x46, 20x60
Telescoape RFT70 F/4, 80/900, RFT 110 F/5.5, Meade 90 F/10, ED80 F/6
MTO-11CA 100/1000, Cass Clasic 8"F/15, dobson newt.158/1240 DH, 4"F/4.6
piston AZ mount (R), Vixen GP, minidob
Sus
neox
Membru
Membru


Data inscrierii: 17 Iun 2008
Mesaje: 1553



Localitate: Iasi

MesajTrimis: 19 Mai 2011 17:45 Download mesaj
Titlul subiectului:
Raspunde cu citat (quote)

Erwin a scris:
așa că mai aștept până voi avea banii necesari pentru a le achiziționa din Germania, la noi nu se pot face.


Ei nu Wink Smile ! Daca este un strung bun si un strungar care stie meserie (plus sa stai langa el cand lucreaza dupa ce-i explici tot procesul pas cu pas) se poate face.

Iaca dovada:
http://www.mini-lathe.org.uk/making-telesc...athe.shtml

Poate ca nu iese la precizia unui Byers sau Mathis dar pentru o montura ATM sigur s-ar preta.
Mai vorbeam pe CN ca o alternativa interesanta ar fi folosirea unei tije filetate ACME de precizie din care se taie melcul...

_________________
Small minds discuss people, Average minds discuss events, Great minds discuss ideas

www.cloudynights.com
Sus
Mircea Pteancu
Moderator
Moderator


Data inscrierii: 12 Feb 2008
Mesaje: 9625

Motto: ''OBSERVO ERGO SUM''

Localitate: Arad

MesajTrimis: 20 Mai 2011 00:02 Download mesaj
Titlul subiectului:
Raspunde cu citat (quote)

Montura lui Erwin este nu numai isteata si estetica.Dar este si ffffoarte stabila.Am avut ocazia sa o folosesc,dupa ce ai orientat-o,unde o lasi ''acolo ingheata'' instantaneu.Iar orientarea functioneaza si aceea lin,placut,fara fenomenul ''stick slip''.
Iar in privita greutatii,l-am vazut pe Erwin mutand-o lejer.Poate sa ''valseze'' cu ea prin curte, in cautarea colturilor umbrite fara probleme.
Nu ma mir ca a facut o foarte buna impresie si pe alte forumuri.
Mircea

_________________
http://observoergosum.blogspot.ro/
https://astroclubgalaxis.blogspot.com
Dotare: reflectoare, lunete, cateva binocluri si un catadioptric.
Sus
Mihai F. Dinu
Membru
Membru


Data inscrierii: 20 Iul 2008
Mesaje: 162



Localitate: Bucuresti

MesajTrimis: 10 Iul 2011 14:24 Download mesaj
Titlul subiectului: Întrebare
Raspunde cu citat (quote)

Salut. Mă interesează acest ansablu. De unde ai reușit să cumperi și după să confecționezi?


pistonAZ.JPG
 Descriere:
 Marime fisier:  44.12 kb
 Vizualizat:  de 8913 ori

pistonAZ.JPG


Sus
Erwin
Moderator
Moderator


Data inscrierii: 02 Aug 2008
Mesaje: 9764

Motto: panta rhei

Localitate: Bucuresti

MesajTrimis: 10 Iul 2011 15:55 Download mesaj
Titlul subiectului:
Raspunde cu citat (quote)

Ce se vede în dreptunghi este confecționat manual: o piuliță din alamă lungă la care am dat găuri laterale și am filetat cu M3 în care am inșurubat șurubele din alamă cu cap cilindric. Piesa de susținere este decupată dintr-o țeavă dreptunghiulară din aluminiu recuperată de la un portbagaj.

Singurele piese cumpărate gata au fost șuruburile, șaibele și piulițele. Am mai cumpărat platbanda de aluminiu de 20x5 din care am făcut pârghia. Alte piese sunt făcute la strung/freză sau din materiale recuperate. Rozetele din plastic le-am făcut din roțile dințate de la antrenarea cilindrilor de copiator A4 uzați. Subansamblul respectiv are un neajuns: nu am o cuplă de rotație între pârghie și șurub, e doar o gaură cu teșituri pe ambele părți. Mobilitatea redusă bazată pe jocul dintre cele 2 piulițe limitează mult cursa pârghiei așa că voi schimba acest sistem, mai ales că nu cred că va fi bun și pentru cassegrain care e mare și mai greu, va avea un moment de inerție substanțial. Cu toate astea, jocul din celălalt mecanism de la azimut este mai deranjant deși merge "ca uns".

Cu noul utilaj, mașina de găurit cu coloană și masa de frezat sper să pot face mai ușor și mai precis câteva piese noi pentru a perfecționa mecanismele.

_________________
bino: 8x22, 7x42, 10x50, 10x80, spotting: 10x46, 20x60
Telescoape RFT70 F/4, 80/900, RFT 110 F/5.5, Meade 90 F/10, ED80 F/6
MTO-11CA 100/1000, Cass Clasic 8"F/15, dobson newt.158/1240 DH, 4"F/4.6
piston AZ mount (R), Vixen GP, minidob
Sus
Mike23
Membru
Membru


Data inscrierii: 05 Sep 2010
Mesaje: 682



Localitate: Bucuresti

MesajTrimis: 27 Sep 2011 17:11 Download mesaj
Titlul subiectului:
Raspunde cu citat (quote)

Salut Erwin

Uitandu-ma la articolul de pe prima pagina al astronoy.ro, despre noile produse Meade, m-a dus cu gandul la montura ta din piston.
Ma intrebam ce ar insemna sa-i creezi acestei monturi si posibilitatea de a o inclina ca sa o poti transforma si intr-o montura ecuatoriala atunci cand este nevoie. Nu cred ca e dificil. Practic pistonul tau trebuie prins cumva(sudat eventual) de o placa care sa fie prinsa de o alta placa(metalica), printr-o balama si cu un sistem de reglare a inclinatiei.
Eu nu prea am timp de asa ceva dar nici nu ma prea pricep ca mecanisme asa fine(nu am fost preocupat).
Ar putea fi o treaba interesanta.

O zi excelenta

Mihai

_________________
S.W. Maksutov-Cassegrain 127mm/1500mm, montura azimutala, Binoclu BTC 10x50 fullymulticoated, DSLR Nikon D3100
Sus
Erwin
Moderator
Moderator


Data inscrierii: 02 Aug 2008
Mesaje: 9764

Motto: panta rhei

Localitate: Bucuresti

MesajTrimis: 27 Sep 2011 17:16 Download mesaj
Titlul subiectului:
Raspunde cu citat (quote)

De fapt am scris mai sus, e un proiect pentru anul viitor probabil... Vor fi 2 pistoane, unul pe RA și unul pe DEC iar orientarea va fi cu capul pistonului spre angrenajele melcate. Smile
_________________
bino: 8x22, 7x42, 10x50, 10x80, spotting: 10x46, 20x60
Telescoape RFT70 F/4, 80/900, RFT 110 F/5.5, Meade 90 F/10, ED80 F/6
MTO-11CA 100/1000, Cass Clasic 8"F/15, dobson newt.158/1240 DH, 4"F/4.6
piston AZ mount (R), Vixen GP, minidob
Sus
Mike23
Membru
Membru


Data inscrierii: 05 Sep 2010
Mesaje: 682



Localitate: Bucuresti

MesajTrimis: 27 Sep 2011 17:32 Download mesaj
Titlul subiectului:
Raspunde cu citat (quote)

Scuze nu am fost foarte atent(e sfarsitul zilei de munca) Very Happy
Nu e suficient sa aplici la baza actualului design ceva gen ce am scris mai sus?
Ceva in genul acesta..... sunt doar curios de design.



Piston.JPG
 Descriere:
E doar un desen la repezeala :D
 Marime fisier:  791.21 kb
 Vizualizat:  de 8747 ori

Piston.JPG



_________________
S.W. Maksutov-Cassegrain 127mm/1500mm, montura azimutala, Binoclu BTC 10x50 fullymulticoated, DSLR Nikon D3100
Sus
dragos.n
Membru
Membru


Data inscrierii: 20 Dec 2007
Mesaje: 6930

Motto: Iisus a spus: Aveti ochi sa vedeti dar sunteti orbi, aveti urechi sa auziti dar sunteti surzi

Localitate: Bucuresti

MesajTrimis: 27 Sep 2011 20:24 Download mesaj
Titlul subiectului:
Raspunde cu citat (quote)

Chiar asa, Erwin. Cred ca ar fi o idee sa pui o balama, e adevarat, una foarte precisa, intre piston si trepied, si gata ecuatoriala hibrida. Si nu cred ca ai nevoie de doua pistoane, ca ai unul pe axa care e critica, adica pe orara. Si nici de melc-roata melcata nu cred ca e nevoie decat tot pe axa orara, sa poti face urmarire. Sau tu vrei sa-i faci tot tacamul?
_________________
Dragos N
Sus
Erwin
Moderator
Moderator


Data inscrierii: 02 Aug 2008
Mesaje: 9764

Motto: panta rhei

Localitate: Bucuresti

MesajTrimis: 27 Sep 2011 20:52 Download mesaj
Titlul subiectului:
Raspunde cu citat (quote)

Desigur că m-am gândit inițial la o pană ecuatorială, așa se numește. Dar e păcat de material... iar pistoane am destule. O montură din 2 pistoane mari ar trebui să fie mai solidă decât EQ6 iar cassegrain-ul aflat în lucru e destul de greu. Mai greu va fi să o fac la fel de precisă, dar cu angrenaje din Germania ar trebui să iasă. Smile
_________________
bino: 8x22, 7x42, 10x50, 10x80, spotting: 10x46, 20x60
Telescoape RFT70 F/4, 80/900, RFT 110 F/5.5, Meade 90 F/10, ED80 F/6
MTO-11CA 100/1000, Cass Clasic 8"F/15, dobson newt.158/1240 DH, 4"F/4.6
piston AZ mount (R), Vixen GP, minidob
Sus
Laurentiu
Membru
Membru


Data inscrierii: 30 Apr 2005
Mesaje: 2536

Motto: Apparently, besides the anti-matter and dark matter the scientists have recently discovered also the "doesn't-matter"; however this new discovery has no influence on the known universe, whatsoever

Localitate: Timisoara

MesajTrimis: 27 Sep 2011 21:14 Download mesaj
Titlul subiectului:
Raspunde cu citat (quote)

Grija mare cat de masiva vrei sa o faci. Poate vrei sa o mai si ridici de jos ! Laughing
_________________
Laurentiu
.............................
"Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one." (Albert Einstein)
Sus
Erwin
Moderator
Moderator


Data inscrierii: 02 Aug 2008
Mesaje: 9764

Motto: panta rhei

Localitate: Bucuresti

MesajTrimis: 27 Sep 2011 22:11 Download mesaj
Titlul subiectului:
Raspunde cu citat (quote)

Poate c-o fixez pe un pilon... Rolling Eyes
_________________
bino: 8x22, 7x42, 10x50, 10x80, spotting: 10x46, 20x60
Telescoape RFT70 F/4, 80/900, RFT 110 F/5.5, Meade 90 F/10, ED80 F/6
MTO-11CA 100/1000, Cass Clasic 8"F/15, dobson newt.158/1240 DH, 4"F/4.6
piston AZ mount (R), Vixen GP, minidob
Sus
Erwin
Moderator
Moderator


Data inscrierii: 02 Aug 2008
Mesaje: 9764

Motto: panta rhei

Localitate: Bucuresti

MesajTrimis: 31 Iul 2012 23:29 Download mesaj
Titlul subiectului:
Raspunde cu citat (quote)

De când am terminat cassegrain-ul s-au impus niște îmbunătățiri ca montura piston mare să meargă la fel de bine și cu acest instrument cum mergea cu luneta de 80 F/11,25.

Am trecut pe sistemul șină Vixen și am adăugat o bară plină cu o contragreutate reglabilă care au împreună aproximativ 4Kg:



Din cauză că mecanismele de reglaj fin aveau un joc mare și pe axa altitudinii bucșa elastică patina existând pericolul ca telescopul să cadă pe spate am modificat substanțial aceste mecanisme.



La axa azimutului am eliminat bieleta care avea 2 cuple care se adăugau jocului existent și am înlocuit-o cu un mecanism de translație format dintr-un colțar prevăzut cu un canal în care rulmentul se poate deplasa pe o singură direcție. Am făcut și un cărucior nou mai precis, cu un joc mai mic, la șurubul conducător am pus o rozetă din plastic mai mare și mai ușor de manevrat, roata de dinainte îmi provoca bătături la degete după o noapte de observații. Ca să elimin oscilațiile pe această axă am făcut niște șaibe din folie de lexan pe care le-am intercalat între piston și colierul mecanismului precum și între colier și placa trepiedului.



La axa altitudinii problema era patinarea ambreiajului având doar un șurub M6 care presa bucșa din poliamidă. Am secționat corpul ambreiajului și bucșa, am dat o gaură cu filet și strângerea se face acum cu un levier excentric (piesă de bicicletă). Acum strângerea este sigură dar poate fi și reglată fin dacă levierul nu este împins la maxim. Pentru a îmbunătăți și mișcarea șurubului care la capetele cursei agăța am prevăzut șaibe din lexan și o gaură mai largă la capătul pârghiei. De asemenea am schimbat rozeta din plastic cu una mai mare și mai ușor de manevrat.

Mișcarea este acum la fel de fină și telescopul stă în orice poziție ca la un dobsonian dacă ambreiajele sunt decuplate iar când sunt cuplate reglajele fine merg așa cum au fost proiectate. Mai am de rezolvat totuși mici chestiuni: un opritor la capătul barei contragreutății și să le protejez împotriva ruginii, fiind făcute din oțel.

_________________
bino: 8x22, 7x42, 10x50, 10x80, spotting: 10x46, 20x60
Telescoape RFT70 F/4, 80/900, RFT 110 F/5.5, Meade 90 F/10, ED80 F/6
MTO-11CA 100/1000, Cass Clasic 8"F/15, dobson newt.158/1240 DH, 4"F/4.6
piston AZ mount (R), Vixen GP, minidob
Sus
starbuck
Membru
Membru


Data inscrierii: 23 Ian 2011
Mesaje: 1111




MesajTrimis: 01 Aug 2012 01:20 Download mesaj
Titlul subiectului:
Raspunde cu citat (quote)

Wow ! Mai putin si gata brevetul ! Acum cred ca urmeaza si varianta ecuatoriala, nu ? Smile
(Cass-ul arata extraordinar !)

Eu deja ma gandesc la montura sferica si cred ca si tu esti de vina, cu tot cu "pistonarea" ta. Smile

Acum dupa ce vad in pozele tale ma gandesc la o mica sugestie daca se poate:
Acea clema de strangere pe bara din mijlocul pistonului ar putea fi mult simplificata prin eliminarea ei totala Smile si inlocuita cu un disc metalic pozitionat coaxial pe bara fie in interior, fie in exteriorul pistonului si prevazut cu un mecanism de franare in genul discului de frana de la masina (aici poate doar o simpla menghina mica sudata/prinsa de marginea pistonului care sa stranga discul din ambele parti). Diametrul discului cred ca ar trebui cu putin peste diametrul barei, doar cat sa permita acea franare in mod cat mai controlabil. Blocarea totala se poate realiza fie din acea franare fie cu un surub lung subtire de 6 care sa treaca/infileteze prin niste gauri date in disc si cu suport in marginile diametral opuse ale pistonului.
Cred ca astfel s-ar simplifica si optimiza in acelasi timp mecanica interioara.
Sus
Erwin
Moderator
Moderator


Data inscrierii: 02 Aug 2008
Mesaje: 9764

Motto: panta rhei

Localitate: Bucuresti

MesajTrimis: 01 Aug 2012 09:06 Download mesaj
Titlul subiectului:
Raspunde cu citat (quote)

Merci, starbuck! Mă gândisem și eu la varianta cu discul care având un diametru mai mare momentul forței de blocare este mai mare, probabil o voi folosi la viitoarea montură, asta merge foarte bine și așa.

Pentru una ecuatorială pistonul trebuie pus invers, axul care acum e orizontal să fie fixat de piston și să treacă printr-un al doilea piston care se montează pe o bază reglabilă, iar puk-ul de fixare al telescopului să fie montat pe axul care acum este vertical și prevăzut cu rulmenți de presiune cu bile. Mecanismele vor fi melc-roată melcată, ansambluri prefabricate de precizie din Germania, dar sunt acum alte priorități... Smile

_________________
bino: 8x22, 7x42, 10x50, 10x80, spotting: 10x46, 20x60
Telescoape RFT70 F/4, 80/900, RFT 110 F/5.5, Meade 90 F/10, ED80 F/6
MTO-11CA 100/1000, Cass Clasic 8"F/15, dobson newt.158/1240 DH, 4"F/4.6
piston AZ mount (R), Vixen GP, minidob
Sus
Afiseaza mesajele pentru a le previzualiza:   
Creaza un subiect nou   Raspunde la subiect   DIY / ATM / Reparatii Du-te la pagina Anterioara  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Urmatoare

Download topic
Pagina 6 din 8
 
Mergi direct la:  
Nu puteti crea un subiect nou in acest forum
Nu puteti raspunde in subiectele acestui forum
Nu puteti modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteti sterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteti vota in chestionarele din acest forum
Nu puteti atasa fisiere in acest forum
Puteti descarca fisiere in acest forum
© 2015 astronomy.ro
Termeni si conditii generale      Termeni si conditii forum      Contact