Subiectul anterior :: Subiectul urmator |
|
Autor |
Mesaj |
valy Membru


Data inscrierii: 21 Iul 2005 Mesaje: 11250
Localitate: Bucuresti
|
|
Sus |
|
 |
ursamajor Membru exclus


Data inscrierii: 08 Oct 2010 Mesaje: 2796
Motto: Start spre viitor... Localitate: Brăila
|
Trimis: 31 Iul 2012 11:52 Download mesaj |
Titlul subiectului: |
|
|
|
[MESAJ SISTEM]: Acest mesaj nu este vizibil public, datorita statutului utilizatorului care a scris mesajul. _________________ Nu te teme de umbre: ele doar arată că există lumină în apropiere. |
|
Sus |
|
 |
starbuck Membru

Data inscrierii: 23 Ian 2011 Mesaje: 1111
|
Trimis: 31 Iul 2012 14:17 Download mesaj |
Titlul subiectului: |
|
|
|
Aplicatii ? Sunt exemplificate chiar in clip: seeing around around the corner or new way of visualization (foarte generic exprimat de altfel). In afara de astea, CERN-ul e singura chestie la care ma mai pot gandi. |
|
Sus |
|
 |
valy Membru


Data inscrierii: 21 Iul 2005 Mesaje: 11250
Localitate: Bucuresti
|
Trimis: 31 Iul 2012 14:30 Download mesaj |
Titlul subiectului: |
|
|
|
In afara de alea, mai exact daca pt. astro ar fi interesanta vreo aplicatie. Oare ce senzor o avea, tinand cont ca "timpul de expunere" e minuscul, practic numara fotonii bucata cu bucata.
Iar aia cu vazutul dupa colt e asa de distractie, ca o glumita. |
|
Sus |
|
 |
ursamajor Membru exclus


Data inscrierii: 08 Oct 2010 Mesaje: 2796
Motto: Start spre viitor... Localitate: Brăila
|
Trimis: 31 Iul 2012 14:42 Download mesaj |
Titlul subiectului: |
|
|
|
[MESAJ SISTEM]: Acest mesaj nu este vizibil public, datorita statutului utilizatorului care a scris mesajul. _________________ Nu te teme de umbre: ele doar arată că există lumină în apropiere. |
|
Sus |
|
 |
starbuck Membru

Data inscrierii: 23 Ian 2011 Mesaje: 1111
|
Trimis: 31 Iul 2012 17:43 Download mesaj |
Titlul subiectului: |
|
|
|
Pentru astro chiar nu ai ce. Slow motion la ce ? Daca frame rate-ul astronomic (a, uite o legatura ) ar presupune proportional si o reducere a cantitatii de lumina absorbite pentru un singur frame asa cum suntem obsinuiti la foto atunci poate ca am putea fotografia Soarele fara filtru. Dar spre deosebire de foto, frame rate-ul mare de la video (in general cel produs si pana acum de camerele high-speed) nu are nici o legatura cu expunerea. Cel putin nu in varianta actuala. |
|
Sus |
|
 |
valy Membru


Data inscrierii: 21 Iul 2005 Mesaje: 11250
Localitate: Bucuresti
|
Trimis: 31 Iul 2012 17:54 Download mesaj |
Titlul subiectului: |
|
|
|
starbuck a scris: | Dar spre deosebire de foto, frame rate-ul mare de la video (in general cel produs si pana acum de camerele high-speed) nu are nici o legatura cu expunerea. Cel putin nu in varianta actuala. |
Nu are? Imi imaginez ca la X fps poti maxim 1/X timp expunere. Sau vrei sa zici ca e altfel? |
|
Sus |
|
 |
ursamajor Membru exclus


Data inscrierii: 08 Oct 2010 Mesaje: 2796
Motto: Start spre viitor... Localitate: Brăila
|
Trimis: 31 Iul 2012 17:54 Download mesaj |
Titlul subiectului: |
|
|
|
[MESAJ SISTEM]: Acest mesaj nu este vizibil public, datorita statutului utilizatorului care a scris mesajul. _________________ Nu te teme de umbre: ele doar arată că există lumină în apropiere. |
|
Sus |
|
 |
dragos.n Membru


Data inscrierii: 20 Dec 2007 Mesaje: 6850
Motto: Iisus a spus: Aveti ochi sa vedeti dar sunteti orbi, aveti urechi sa auziti dar sunteti surzi Localitate: Bucuresti
|
Trimis: 31 Iul 2012 18:06 Download mesaj |
Titlul subiectului: |
|
|
|
Aplicati sunt in domeniul militar, la vizualizarea exploziilor, la reactia blindajelor, si probabil la ''imbunatatirea'' bombelor atomice.
Evident ca poate fi folosit pentru controlul sistemelor de confinare cu laser, pentru fuziunea nucleara.
In astronomia profesionista ar putea fi folosit pentru calibrarea cuplajului interferometric a telescoapelor. _________________ Dragos N |
|
Sus |
|
 |
starbuck Membru

Data inscrierii: 23 Ian 2011 Mesaje: 1111
|
Trimis: 31 Iul 2012 20:13 Download mesaj |
Titlul subiectului: |
|
|
|
Valy, asa m-am gandit si eu initial dar gandeste-te la duiumul de filmari cu high-speed camera de la Myth Busters de exemplu. Nu cred ca e vreo explozie pe care sa o rateze. Sau gloante si sageti prin chestii diverse. Ai vazut tu vreo iluminare speciala pe-acolo cand e vorba totusi de mii de frames/sec?
Da, o iluminare buna trebuie sa fie la baza, e normal pentru orice tehnica de imagistica dar cred ca iluminarea este aplicata selectiv la nivel de senzor doar pentru obiectul in miscare si de asemenea ulterior in buffer.
Un foarte bun exemplu este chiar in clipul tau din deschiderea topicului. Sticla aia de Cola nu pare iluminata in mod special. Altfel fasciculul de fotoni de test ar trebui sa fie de nu stiu cate ori mai puternic decat iluminarea ambianta ca sa se vada numai el si restul sa apara intunecat asa cum se vede. Mai ales la frame rate-ul acela imens implicat. Nu stiu, este posibil sa fie vorba si de iluminare in alte spectre la care senzorul foto poate fi sensibil si pe care ochiul uman nu le percepe. Ar putea sa fie o iluminare bazata pe IR sau UV de exemplu. Astfel problema ar fi rezolvata. |
|
Sus |
|
 |
valy Membru


Data inscrierii: 21 Iul 2005 Mesaje: 11250
Localitate: Bucuresti
|
Trimis: 31 Iul 2012 21:16 Download mesaj |
Titlul subiectului: |
|
|
|
Inteleg din clipul ala ca defapt ce vezi e fasciculul de lumina, un impuls scurt, care se vede cum se deplaseaza, nu e o lanterna care lumineaza si se tot plimba. Eu asa deduc din ce zice nenea indianul.
Legat de prima parte a mesajului tau, la hight speed au lumini, poate nu le vezi tu: http://www.pirate.co.uk/en/node/266
http://www.visinst.com/Lighting.html
Ultima modificare efectuata de catre valy la 31 Iul 2012 21:50, modificat de 1 data in total |
|
Sus |
|
 |
nobody Membru

Data inscrierii: 02 Apr 2010 Mesaje: 5151
Motto: Never ever give up ! Localitate: Nowhere
|
Trimis: 31 Iul 2012 21:32 Download mesaj |
Titlul subiectului: |
|
|
|
Interesant.
Tehnica se numese "time-domain reflectometry".
Nu am mai vazut-o niciodata aplicata la imagini (3D).
Ce se vede prin sticla este chiar impulsul de lumina (pachetul de fotoni) care se disperseaza. |
|
Sus |
|
 |
starbuck Membru

Data inscrierii: 23 Ian 2011 Mesaje: 1111
|
Trimis: 01 Aug 2012 01:35 Download mesaj |
Titlul subiectului: |
|
|
|
De acord cu tine Valy, este iluminare, oricum trebuia sa fie dar acel frame rate presupune in logica asta o intensitate luminoasa imensa iar din imaginile respective nu prea reiese. In fine, vom vedea... |
|
Sus |
|
 |
nobody Membru

Data inscrierii: 02 Apr 2010 Mesaje: 5151
Motto: Never ever give up ! Localitate: Nowhere
|
Trimis: 01 Aug 2012 02:26 Download mesaj |
Titlul subiectului: |
|
|
|
Laser ... |
|
Sus |
|
 |
|