Index
Index forum Index forum
Autentificare Autentificare
Inregistrare Inregistrare
Cine este online Cine este online
Galerie imagini Galerie imagini
Calendar evenim. Calendar evenim.
Cautare detaliata Cautare detaliata
Ghid forum Ghid forum
Album astrofoto
4112vdw.jpg
Imagine aleatoare
Blog
Inregistreaza-te pe forumul astronomy.ro
Colaboratori

Te intereseaza un domeniu al astronomiei si ai vrea sa scrii pentru siteul nostru? Alatura-te echipei noastre.

Meteo
Vremea in Bucuresti
Statistici forum
Numar total de mesaje in forum: 234086
Numar de utilizatori inregistrati: 2835
Cel mai nou utilizator inregistrat: Aditya_Dhakar
Cei mai multi utilizatori conectati au fost 637 la data de Dum Mai 11, 2025
Actualmente sunt 0 utilizatori pe chat   
Aceste date se bazeaza pe utilizatorii activi de peste 5 minute
Legenda
Mesaje noi Mesaje noi
Nu sunt mesaje noi Nu sunt mesaje noi
Forumul este inchis Forumul este inchis

melc Aeroquest


Du-te la pagina 1, 2, 3, 4  Urmatoare
Creaza un subiect nou   Raspunde la subiect  

DIY / ATM / Reparatii

Subiectul anterior :: Subiectul urmator  
Afiseaza mesajele pentru a le previzualiza:   
Autor Mesaj
Vlad
Membru
Membru


Data inscrierii: 10 Sep 2008
Mesaje: 691



Localitate: Alicante

MesajTrimis: 11 Mar 2012 13:05 Download mesaj
Titlul subiectului: melc Aeroquest
Raspunde cu citat (quote)

Postez aici, caci mi se pare locul cel mai potrivit pentru acest subiect

Am schimbat recent melcul monturii mele (eq6) cu unul Aeroquest (Gierlinger nu mai face) si vroiam sa postez rezultatele.

Montura mea este o eq6 neagra, generatie mai veche. Printr-un OAG puteam sa fac expuneri de 10 minute, dar am zis ca pana la urma sa-i schimb macar melcul. Ideal ar fi fost sa schimb melcul si roata melcata, deorece in Aeroquest le fac "imperecheate". Dar la 292$ pentru roata melcata - pas.
Nu ma asteptam la o mare imbunatatire, dar am fost placut surprins: eroarea perioadica a scazut considerabil, cam un 45%!
Evident, parte din asta se explica si prin faptul ca eroarea initialal era destul de mare..

Deocamdata este montat cu angrenajul original deoarece nu am reusit sa-i pun scripetele si cureaua pe melcul asta.
Nu consider masuratoarea definitiva, si in general nu iese bine la prima incercare - mai trebuie reglata tensiunea etc, e de jucat inca cu ea. Monturile astea trebuie "gadilate" pentru a scoate performanta optima.



Inainte.JPG
 Descriere:
 Marime fisier:  130.55 kb
 Vizualizat:  de 6424 ori

Inainte.JPG



Dupa.JPG
 Descriere:
 Marime fisier:  129.57 kb
 Vizualizat:  de 6424 ori

Dupa.JPG


Sus
jimao22
Moderator
Moderator


Data inscrierii: 12 Apr 2010
Mesaje: 2915

Motto: [descopera lumina]

Localitate: Ploiesti

MesajTrimis: 11 Mar 2012 13:49 Download mesaj
Titlul subiectului:
Raspunde cu citat (quote)

Ai un link pentru AEROQUEST? Sunt multe companii cu numele asta si la singura care ar arata ca face prelucrari (Aeroquest machining) nu merge site-ul.
Banuiesc ca ai schimbat melcul de la ascensie, nu?
Eu m-am capatuit cu o mare problema la montura si pana nu o desfac sa vad ce are, nu pot sa fac nimic. Degeaba mi-am luat camera noua si buna ca in continuare nu pot sa fac poze ca lumea, parca e un blestem.
Sus
Vlad
Membru
Membru


Data inscrierii: 10 Sep 2008
Mesaje: 691



Localitate: Alicante

MesajTrimis: 11 Mar 2012 13:58 Download mesaj
Titlul subiectului:
Raspunde cu citat (quote)

da, este aeroquest machining si da, schimbat melcul RA. La mine site-ul merge:
http://www.aeroquest-machining.com/

Toti trecem prin momente d-astea cand iti vine sa le lasi balta si sa te apuci de popice..Dar toate problemele au o solutie Smile ...pana la urma.

Ce are montura ta?
Sus
jimao22
Moderator
Moderator


Data inscrierii: 12 Apr 2010
Mesaje: 2915

Motto: [descopera lumina]

Localitate: Ploiesti

MesajTrimis: 11 Mar 2012 14:12 Download mesaj
Titlul subiectului:
Raspunde cu citat (quote)

Are asta!
Rahat la angrenaje, asta are. Sau la electroni.
La ultima sesiune mi-a fost imposibil sa fac macar o calibrare in PHD sau MaximDL. Daca reuseam sa calibrez cumva, dupa 2-3 iteratii steua ghid iesea din zona de ghidaj. Era ca si cum semnalul de corectie al erorii nu ajungea la montura ca sa corecteze (1) sau eroarea ce trebuia corectata era asa de mare incat autoguiderul nu reusea sa intoarca montura in pozitia corecta (2).
Sunt foarte necajit si lipsa de timp mai ales acum, ma face sa avansez cu viteza de melc in directia rezolvarii problemei.
Primul pas este sa dezmembrez iar montura intr-o seara si sa vad daca nu cumva s-a intamplat ceva la curelele puse de mine (suspectez ca s-ar fi slabit suruburile care tin rotile de la curea fixate pe ax).
De asemenea, cand fac o cautare a unui astru in mod manual, cu game-pad-ul, se observa un backlash care nu era vizibil inainte.
Culmea, ca inainte sa-mi vina camera noua, am iesit de vre-o 2-3 ori cu montura tunata cu curele si mergea perfect, am facut si niste PEC-uri, urma sa fac un PEC in care sa nu mai mearga autoguiderul, la sugestia corecta a lui cmatei dar n-am mai apucat.
Asta e...



GRAFIC ERORI 01012012.PNG
 Descriere:
 Marime fisier:  16.29 kb
 Vizualizat:  de 6374 ori

GRAFIC ERORI 01012012.PNG


Sus
Vlad
Membru
Membru


Data inscrierii: 10 Sep 2008
Mesaje: 691



Localitate: Alicante

MesajTrimis: 11 Mar 2012 14:27 Download mesaj
Titlul subiectului:
Raspunde cu citat (quote)

curelele pasttreaza raportul 47:12 sau sunt raport diferit?

ceea ce am observat eu la modificarea asta la inceput, este ca dupa o perioada de timp, incepea sa mearga prost. Dupa care continua sa mearga si mai prost. Motivul fiind ca scripetele nu sta bine prins pe melc, si avea joc. Rezultatul este un backlash din ce in ce mai mare, si practic impsosibil sa mai calibrez. Asta din cauza ca roata dintata originala are 2 surubele, dimensiunea M4 ca sa o fixeze. scripetele meu avea 1 si ala mia mic. Asa ca dupa o perioada de timp se slabea.
Scripetele trebuie strans bine de tot. La fel si melcul trebuie fixat bine cu inelul de presiune lateral, sa nu aiba joc lateral deloc dar nici sa nu se blocheze, ceea ce se poate intampla f usor cu rulmentii tip 608 zz, deoarece nu sunt facuti sa suporte presiunea laterala.

Daca reusesti sa le fixezi pe toate foarte bine fara sa le blochezi, si cand pui tubul lasi un pic mai multa greutate catre fundul tubului, si catre Est in ascensiune, trebuie sa mearga. Cand toate sunt bine fixate, incearca sa misti axele cu mana (cu montura oprita). Cu (virgula) curele, montura nu trebuie sa aiba nici un joc.

Inca o observatie: melcul care vinde din fabrica, are o zona nivelata unde sta roata/scripetele si care foloseste ca sa apese surubul de fixare pe ea. Este o mare tampenie, deorece daca nu esti atent cand pui scripetele sa depasesti complet zona aia, cand strangi surubul , scripetele se descentreaza, si se invarte excentric cu toate consecintele de care vorbeam..
cel de la aeroquest este rotund peste tot.
Sus
jimao22
Moderator
Moderator


Data inscrierii: 12 Apr 2010
Mesaje: 2915

Motto: [descopera lumina]

Localitate: Ploiesti

MesajTrimis: 11 Mar 2012 18:15 Download mesaj
Titlul subiectului:
Raspunde cu citat (quote)

Curelele sunt exact ca si ale tale, le-am luat din acelasi loc si au raportul 4:1.
Prima poza arata setarea din EQMOD care face corectia pentru asta, pe care o folosesc dealtfel incepand cu momentul tunarii.
A doua poza arata ce se intampla cand incerc sa calibrez cu PHD, lucru care se intampla frecvent (ca sa nu zic mereu) acum si nu mi s-a mai intamplat niciodata pana acum.



Capture2.PNG
 Descriere:
 Marime fisier:  88.04 kb
 Vizualizat:  de 6301 ori

Capture2.PNG



Capture1.PNG
 Descriere:
 Marime fisier:  324.28 kb
 Vizualizat:  de 6301 ori

Capture1.PNG


Sus
nobody
Membru
Membru


Data inscrierii: 02 Apr 2010
Mesaje: 5156

Motto: Never ever give up !

Localitate: Nowhere

MesajTrimis: 11 Mar 2012 18:18 Download mesaj
Titlul subiectului:
Raspunde cu citat (quote)

@Vlad, la ce spui "scripete" ? La "belt pulley" ? Adica roata pe care este cureaua ?

@jimao22: cureaua este tensionata cumva ? Sau doar din elasticitatea ei ?
Sus
Vlad
Membru
Membru


Data inscrierii: 10 Sep 2008
Mesaje: 691



Localitate: Alicante

MesajTrimis: 11 Mar 2012 18:37 Download mesaj
Titlul subiectului:
Raspunde cu citat (quote)

S.ar putea sa ma insel dar cred ca roata din orice sistem curea-roata se cheama scripete - precum am zis, e posibil sa ma insel. Intr-adevar ma refer la "pulley"


@jimao22: este backlash la greu ce ai tu, si am patit-o si eu cu a mea. Trebuie sa ai grija la lucrurile astea :
1. sa treci roata complet peste "gaura" aia plana de pe melc
2. sa-l strangi bine de tot (dar astfel incat sa-l mai poti scoate si alta data daca ai nevoie).
3. Melcul sa nu aiba joc lateral. Trebuie sa strangi inelul ala de compresie pe de o parte, si capacul ala care s einsurubeaza pe de alta, astfel incat melcul sa nu se miste deloc pe laterala dar sa se poata invarti relativ usor. Asta o faci cel mai bine cu carcasa AR scoasa. Ai grija ca de multe ori la "mana" pare ce e bine dar cand il montezi incepe sa se miste. Eu prefer sa il las un pic mai strans, chiar daca la prima vedere pare ca se misca cam greu. Important e sa nu se blocheze. ideal ar fi sa mia gasesti inca un inel ca sa-l pui si-n partea cealalta, dar eu nu am gasit pe nicaieri (daca gasesti ia unul si pentru mine! Smile
4. Strange bine cele doua surubele de sus si de jos din carcasa (alea de reglaj al presiunii). Eu la inceput il strang tare pe cel de sus, dupa care incep cu cel de jos. In eqmod pe viteza a doua, misc usor montura. daca "caraie", mai strang putin pe cel de jos si slabesc pe cel de sus - mereu putin de tot, 10-15 grade, pana merge bine. Testeaza dup-aia si pe viteze mai mari.


Cureaua nu trebuie tensionata foarte tare...are fire de otel inauntru asa ca nu se intinde. E suficient sa aplici presiunea necesara ca sa nu iasa.
La mine celalalt de pe motor era ok, nu se misca deloc, dar revizeaza-l oricum. O alta posibilitate ar fi ca gaurile sa nu fie centrate pe cele doua roti (scripeti), dar daca e facuta la strung nu ar trebui.


Eu cred ca ai sa descoperi cand desfaci montura ca "pulley"-ul se misca in voie pe melc..
Sus
Vlad
Membru
Membru


Data inscrierii: 10 Sep 2008
Mesaje: 691



Localitate: Alicante

MesajTrimis: 11 Mar 2012 18:40 Download mesaj
Titlul subiectului:
Raspunde cu citat (quote)

uitandu-ma la screenshotul tau cu EQMOD, am o intrebare probabil ridicola: pentru uzul "real", ai bifat casuta "custom mount enabled" , nu? altfel degeaba schimbi valorile ca nu are nici un efect...
Sus
nobody
Membru
Membru


Data inscrierii: 02 Apr 2010
Mesaje: 5156

Motto: Never ever give up !

Localitate: Nowhere

MesajTrimis: 11 Mar 2012 19:47 Download mesaj
Titlul subiectului:
Raspunde cu citat (quote)

Mi se pare cam impredictibila tensionarea doar din curea.
Mai ales cand cureaua este scurta si are un modul de elasticitate ridicat (rigida).
Astfel, tensiunea in curea variaza mult cu temperatura.

Problema este valabila si la angrenajul melcat.

Prinderea rotii pe butucul (axul) melcat ar trebui facut pe o portiune conica, prin presare.
Sau un sistem de presare in care surubul nu calca direct pe ax, ceva de genul:
http://cfnewsads.thomasnet.com/images/large/828/828194.jpg

P.S.
In engleza "pulley" se foloseste si la scripete.
Dar in romaneste cred ca termenul tehnic este "roata de curea". La masini ii mai zice si "fulie".
http://www.syncrotech.bizoo.ro/vanzare/64015/Roti-de-curea
http://www.rulmentisuedia.ro/Ro%C5%A3i-de-...43322.html
Sus
Vlad
Membru
Membru


Data inscrierii: 10 Sep 2008
Mesaje: 691



Localitate: Alicante

MesajTrimis: 11 Mar 2012 19:50 Download mesaj
Titlul subiectului:
Raspunde cu citat (quote)

Ar fi frumos o roata asa cu surubul care apasa in unghi, insa nu am vazut pe nicaieri.
Cel putin nu la preturi modice, daca trebuie sa dai mai mult de 50-70 de euro pe modificarea asta, parerea mea este ca nu merita..
Sus
jimao22
Moderator
Moderator


Data inscrierii: 12 Apr 2010
Mesaje: 2915

Motto: [descopera lumina]

Localitate: Ploiesti

MesajTrimis: 11 Mar 2012 19:59 Download mesaj
Titlul subiectului:
Raspunde cu citat (quote)

Ok, o multime de sfaturi bune.
Primul si cel mai important este ce ai scris tu un pic mai sus, Valy. Adica nu am bifat nimic, vazand ca atunci cand deschid fereastra de configurare a ratei de transmisie (4:1), aceasta este asa cum am setat-o eu ultima data. Deci e posibil sa am o "buba" aici.
Despre priderea rotii curelei pe arborele melcului in zona cilindrica si nu pe cea plana, nu stiu daca e bine ce zici tu. Prinderea pe zona cilindrica poate sa derapeze usor, oricat de tare ai strange inbusul ala mic, iar daca strangi prea tare, riscul sa se rada filetul inbusului de pe roata este foarte mare. Insurubarea inbusului in zona plana de pe arborele melcului echivaleaza cu un canal de pana fiindca in cazul in care inbusul ar derapa intr-o parte sau alta, ar trebui sa "urce" pe un plan inclinat si nu are loc fiindca este pozitionat in punctul de minim.
Am vazut ca altii au adaugat un adeziv intre roata si arbore ca sa securizeze jonctiunea dar in cazul asta e pericol sa faci o modificare ireversibila si nu vreau asta.
Oricum trebuie desfacuta montura sa vad ce e acolo.
Restul reglajelor eu zic ca le-am facut ca la carte, ma mai pricep si eu un pic la mecanica dat fiind "background-ul" meu si practica in bricolaj de tot felul facuta de-a lungul timpului.

@nobody - cureaua am tensionat-o cu mana, nu am fortat prea tare ca nu stiam cat e de rezistenta. Acum aflu ca are fire metalice de armare prin ea. Ok...



arbore_roata.jpg
 Descriere:
 Marime fisier:  27.39 kb
 Vizualizat:  de 6249 ori

arbore_roata.jpg


Sus
nobody
Membru
Membru


Data inscrierii: 02 Apr 2010
Mesaje: 5156

Motto: Never ever give up !

Localitate: Nowhere

MesajTrimis: 11 Mar 2012 21:02 Download mesaj
Titlul subiectului:
Raspunde cu citat (quote)

Acea prindere din desen este cea mai slaba deoarece ai numai 2 puncte de sprijin.
In acel sistem, capul surubului trebuie sa fie plat, nu conic. Si sa fie cat mai lat posibil.

Daca surubul are capul conic, atunci trebuie sa intre intr-o adancitura conica.
Acest sistem functioneaza bine la suprafata rotunda a axului unde jocurile laterale pe filet sunt minime.

Se practica si sistemul combinat cu 2 sau mai multe suruburi.

@Vlad:
Rotile costa undeva intre $5-$20 bucata, depinde de dimensiuni.
Diferenta de pret intre diferitele sisteme de prindere nu e mai mare de $5.

Vezi aici:
https://sdp-si.com/eStore/
Pulleys > Metal Timing Pulleys

Se poate pune si pe sistem metric.
Sus
jimao22
Moderator
Moderator


Data inscrierii: 12 Apr 2010
Mesaje: 2915

Motto: [descopera lumina]

Localitate: Ploiesti

MesajTrimis: 11 Mar 2012 21:23 Download mesaj
Titlul subiectului:
Raspunde cu citat (quote)

L-am desenat eu conic acolo dar el e plat de fapt.
Nu inteleg, care sunt cele 2 puncte de sprijin? Si ce se intelege prin jocuri laterale pe filet?
Sus
Vlad
Membru
Membru


Data inscrierii: 10 Sep 2008
Mesaje: 691



Localitate: Alicante

MesajTrimis: 12 Mar 2012 02:00 Download mesaj
Titlul subiectului:
Raspunde cu citat (quote)

@jimao22 :Este adevarat tot ce scrie nobody, sistemul asta de prindere pe suprafata plana este f nasol.
Este mult mai bun direct pe cilindru - tocmai d-aia pe melcul Gierlinger si Aeroquest nu se taie nici o suprafata.
Nu stiam asta si cand l-am cerut, am intrebat daca pot sa-i faca o suprafata plana.
Mi-au zis ca nici gand, il stric degeaba, merge mult mai bine asa..
Chestia cu eqmod, sigur iti strica trackingul dar nu explica calibrarea (sau lipsa de..). Aia e pur si simplu ca miscarea de la motor nu e transmisa la ax..

@nobody: multam de link. trebuie sa-l studiez cu atentie. Sa inteleg ca varianta de care vorbesti tu este cea cu optiunea "fairloc Hub?"
Sus
Afiseaza mesajele pentru a le previzualiza:   
Creaza un subiect nou   Raspunde la subiect   DIY / ATM / Reparatii Du-te la pagina 1, 2, 3, 4  Urmatoare

Download topic
Pagina 1 din 4
 
Mergi direct la:  
Nu puteti crea un subiect nou in acest forum
Nu puteti raspunde in subiectele acestui forum
Nu puteti modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteti sterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteti vota in chestionarele din acest forum
Nu puteti atasa fisiere in acest forum
Puteti descarca fisiere in acest forum
© 2015 astronomy.ro
Termeni si conditii generale      Termeni si conditii forum      Contact