Index |
Index forum |
Autentificare |
Inregistrare
|
Cine este online |
Galerie imagini
|
Calendar evenim. |
Cautare detaliata |
Ghid forum |
Colaboratori
Te intereseaza un domeniu al astronomiei si ai vrea sa scrii pentru siteul nostru? Alatura-te echipei noastre.
Statistici forum |
|
Numar total de mesaje in forum: 233922 |
|
Numar de utilizatori inregistrati: 2834 |
|
Cel mai nou utilizator inregistrat: Despinarom |
|
|
|
Cei mai multi utilizatori conectati au fost 627 la data de Lun Oct 21, 2024 |
|
|
|
Actualmente sunt 0 utilizatori pe chat
|
|
Aceste date se bazeaza pe utilizatorii activi de peste 5 minute |
|
Legenda |
 |
Mesaje noi |
 |
Nu sunt mesaje noi |
 |
Forumul este inchis |
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul urmator |
|
Autor |
Mesaj |
florin1982 Membru

Data inscrierii: 14 Apr 2006 Mesaje: 300
|
Trimis: 17 Aug 2006 08:15 Download mesaj |
Titlul subiectului: reintrare in atmosfera; aerobraking/aerocaptura |
|
|
|
Salutari,
Pe acest topic se incearca dezvoltarea unei discutii referitoare la problemele de reintrare in atmosfera/aerobraking/aerocaptura. Unul dintre domeniile de aplicatie ce ar reprezenta interes direct in astronomie (suntem pe forum de astronomie) este legat de caracteristicile de reintrare ale "pietroaielor" cosmice; mai precis curba lor de luminozitate.
O alta portiune expusa dezvoltarii ar fi cea legata de reintrarea in atmosfera a vehiculelor spatiale si posibile creionari ale unor metode de reintrare mai "bune" decat cele din prezent. Este stiut faptul ca orice metode ce ar reduce stress-ul termic/mecanic pe portiunea de reintrare ar reprezenta un interes deosebit.
Asa ca sa dam drumul discutiilor. Din pacate eu sunt intre doua drumuri... duminica m-am intors de la un zbor parabolic/Kennedy Space Center iar in 2 zile plec spre New Mexico... asa ca nu voi fi prea activ prin zona dar astept cu interes mesajele voastre referitoare la acest subiect.
Florin
Ultima modificare efectuata florin1982 la 05 Oct 2006 05:40, modificat de 3 ori in total |
|
Sus |
|
 |
Spencer Membru


Data inscrierii: 23 Aug 2005 Mesaje: 126
Localitate: Buc
|
Trimis: 17 Aug 2006 12:11 Download mesaj |
Titlul subiectului: |
|
|
|
Pai stiam ca rusii foloseau un material care la intrarea in atmosfera se evapora prin ablatie(asemenea apei in vasul care fierbe). Apoi americanii l au inlocuit cu chestii de carbon la appollo.
Dar poate asta si e problema - intrarea in atmosfera. Uite iti dau un link care sper ca o sa ti placa. Este vorba de tehnologii inflatabile de reintrare.
www.yes2.info
discutia asta o sa fie promitatoare... revin cu detalii mai tarziu. |
|
Sus |
|
 |
Abel Cavași Membru


Data inscrierii: 17 Iul 2006 Mesaje: 2527
Motto: Un șchiop mergând pe drumul drept ajunge înaintea celui rătăcit care aleargă. (Spinoza) Localitate: România, Satu Mare
|
Trimis: 18 Aug 2006 20:57 Download mesaj |
Titlul subiectului: |
|
|
|
Salut, Florine! Eu cred că orice corp supus accelerațiilor (și decelerațiilor) emite unde electromagnetice. Am tras această concluzie pentru că am aflat că o cometă are două cozi, una fiind rectilinie, cealaltă parabolică. Eu cred că o cometă are coada rectilinie formată din lumină datorită accelerațiilor pe orbită. Mai cred că acest fenomen este foarte general, având legătură chiar și cu dezintegrarea radioactivă. Dar încă nu am formule care să îmi spună ce frecvență are câmpul emis în funcție de accelerație.
În legătură cu a doua problemă, cred că pentru reducerea stresului ar trebui să se prelungească reintrarea, prin reducerea frecării cu atmosfera. Reducerea frecării ar trebui să se realizeze cu suprafețe mobile care să se „muleze” pe atmosferă prin rotația lor și prin „fluturarea” lor.
Interesante și informațiile date de Spencer. _________________ Oamenii sunt extrem de valoroși |
|
Sus |
|
 |
florin1982 Membru

Data inscrierii: 14 Apr 2006 Mesaje: 300
|
Trimis: 19 Aug 2006 23:40 Download mesaj |
Titlul subiectului: |
|
|
|
1.) Ce legatura exista intre "Am tras această concluzie pentru că am aflat că o cometă are două cozi, una fiind rectilinie, cealaltă parabolică." si subiectul acestui fir de discutie?
2.) "În legătură cu a doua problemă, cred că pentru reducerea stresului ar trebui să se prelungească reintrarea, prin reducerea frecării cu atmosfera. Reducerea frecării ar trebui să se realizeze cu suprafețe mobile care să se „muleze” pe atmosferă prin rotația lor și prin „fluturarea” lor. "
Da, acest lucru merita discutat si desi nu am inteles exact ce vrei sa spui prin fluturare, directia respectiva de investigare merita cel putin discutata.
Florin |
|
Sus |
|
 |
Abel Cavași Membru


Data inscrierii: 17 Iul 2006 Mesaje: 2527
Motto: Un șchiop mergând pe drumul drept ajunge înaintea celui rătăcit care aleargă. (Spinoza) Localitate: România, Satu Mare
|
Trimis: 19 Aug 2006 23:55 Download mesaj |
Titlul subiectului: |
|
|
|
1). Am înțeles că te interesează curba de luminozitate a meteorilor. Eu cred că există o legătură între luminozitatea meteorilor și cozile cometelor. Nu știu multe despre asta, dar cred cu tărie în această legătură.
2). Eu cred că s-ar putea reduce frecarea cu aerul dacă am permite acestuia să modeleze corpul așa cum își produce turbulențele. Și despre asta doar cred. Nu pot veni cu prea multe amănunte. Am vrut să te ajut cu ceva, cu vreo idee. _________________ Oamenii sunt extrem de valoroși |
|
Sus |
|
 |
|
|
|
Nu puteti crea un subiect nou in acest forum Nu puteti raspunde in subiectele acestui forum Nu puteti modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteti sterge mesajele proprii din acest forum Nu puteti vota in chestionarele din acest forum Nu puteti atasa fisiere in acest forum Puteti descarca fisiere in acest forum
|
|