Index |
Index forum |
Autentificare |
Inregistrare
|
Cine este online |
Galerie imagini
|
Calendar evenim. |
Cautare detaliata |
Ghid forum |
Colaboratori
Te intereseaza un domeniu al astronomiei si ai vrea sa scrii pentru siteul nostru? Alatura-te echipei noastre.
Statistici forum |
|
Numar total de mesaje in forum: 224695 |
|
Numar de utilizatori inregistrati: 2837 |
|
Cel mai nou utilizator inregistrat: Adrian T. |
|
|
|
Cei mai multi utilizatori conectati au fost 543 la data de Vin Mar 29, 2024 |
|
|
|
Actualmente sunt 0 utilizatori pe chat
|
|
Aceste date se bazeaza pe utilizatorii activi de peste 5 minute |
|
Legenda |
|
Mesaje noi |
|
Nu sunt mesaje noi |
|
Forumul este inchis |
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul urmator |
|
Autor |
Mesaj |
Claudiu Membru
Data inscrierii: 16 Noi 2007 Mesaje: 232
Motto: Og say aperture always win and Durk say central obstruction bring contrast demons” Localitate: High Wycombe, UK
|
Trimis: 01 Mar 2008 23:03 Download mesaj |
Titlul subiectului: cele zece -? dimensiuni |
|
|
|
Imi este greu sa integrez mesajul asa ca voi crea un nou thread.
Iata o initiativa simpatica a unui domn mai spiritual care a decis sa traduca intr-un mod accesibil sitemul pluridimensional al fizicii.
Documentar in 2 parti
http://www.youtube.com/watch?v=JkxieS-6WuA
http://www.youtube.com/watch?v=ySBaYMESb8o
Extras din "Imagining the Tenth Dimension" by Rob Bryanton 2007
- au doar citeva minute
PS- catre cei cunoscatori de fizica cuantica, regret ca domnul Bryanton nu a prezentat si controversa din jurul potentialei dimensiuni 11. Insa aceasta nu poate fi prezentata printr-o asemenea contractie. _________________ Science without religion is lame, religion without science is blind. -- Albert Einstein |
|
Sus |
|
|
Doru Dragan Membru
Data inscrierii: 02 Mar 2006 Mesaje: 4414
Motto: PER ASPERA AD ASTRA Localitate: Timisoara
|
Trimis: 02 Mar 2008 09:39 Download mesaj |
Titlul subiectului: |
|
|
|
Asta e motivul pentru care scoala anglo-saxona e asa de departe. Cand o sa invatam si noi sa face scoala in felul asta, sa prezentam informatia elevilor intr-un mod atat de intuitiv fara a-i ingropa si strivi sub formule, atunci vom fi pe drumul cel bun. |
|
Sus |
|
|
Alexandru Rautu Membru
Data inscrierii: 15 Sep 2006 Mesaje: 748
Motto: "Imagination without knowledge is ignorance waiting to happen" Localitate: Anglia
|
Trimis: 02 Mar 2008 19:01 Download mesaj |
Titlul subiectului: |
|
|
|
Doru Dragan a scris: | Asta e motivul pentru care scoala anglo-saxona e asa de departe. Cand o sa invatam si noi sa face scoala in felul asta, sa prezentam informatia elevilor intr-un mod atat de intuitiv fara a-i ingropa si strivi sub formule, atunci vom fi pe drumul cel bun. |
Scoala anglo-saxona 'sucks'. Nivelul general este atat de slab incat atinge mediocritatea. Cunostintele studentilor din anul intai de facultate sunt atat de slabe, incat nu poti decat sa te intrebi umit: "Ce-au facut astia ba 12 ani de scoala ?". Matrici, determinanti, limite sunt pentru unii niste necunoscute, pe care abia in primul an de facultate le vad! Notiunea de 'radiani' e si asta noua, ei inca mai deseneaza triunghiuri ca sa vada cat e sinus de 30 de grade. Dar oare de ce atat de multe goluri ? Pentru ca in timpul liceului elevul poate alege ce vrea el sa studieze, matematica fiind fragmentata atat de absurd, in zeci de capitole care lor li se pare ca n-au nici o legatura una cu alta. Fizica in timpul liceului inseamna doar mecanica clasica si legile lui Kirchoff, aplicate eventual in experimente - dar asta nu inseamna ca stau mai bine decat noi la partea experimentala pentru toti sunt incapabil in facultate sa scrie un 'report' cum trebuie despre un experiment, fiind nou deasemenea pentru ei. Nu poti decat sa stai si sa te gandesti: "Ce-au facut astia, ba, atatia ani?". Nu mai vorbim de cultura generala ?! Insa ce-am observat e ca acest sistem le impune elevului mentalitatea 'sa stii doar cat iti trebuie pentru ceea ce faci'. Am constatat cu stupoare cu un student la fizica zicea ca pe el nu-l intereseaza demonstratia unei teoreme, predata la cursul de matematica, pentru ca el 'face fizica' si nu matematica! Se axeaza doar pe ce le 'duce inima' la momentul respectiv... si ma intreb din nou: "Ce-au facut astia, ba, atatia ani de scoala?" ... Eii, bine... uite chestii din astea au facut! Prezantari subtile, fara prea multe detalii si formulari matematice, prezantari pentru 'clase primare', aducand doar ideea in discutie si nimic mai mult! Nici nu ma mira faptul ca Anglia sta asa de prost la unele concursuri internationale pentru elevi! ... se spune adesea ca in scoala romaneasca se preda prea mult si fara rost! Aiurea... niciodata nu stii cand o sa-ti foloseasca acel 'nefolositor'! Uite ca mi-am adus aminte un banc:
Un tip pierdut prin desert cauta un strop de apa. Se intalneste la un moment dat cu un tip. "Apa, vreau apa!", "Ne pare rau, n-am apa, dar iti pot vinde o cravata!", "Lasa-ma, bai, cu cravata vreau apa!". Pleaca stupefiat mai departe, unde dupa cativa alti kilometrii mai intalneste un tip. "Apa, vreau apa!", "Ne pare rau, n-am apa, dar iti pot vinde o cravata!", "Altul cu cravata! Nu mai pot!". Merge cativa kilometrii si vede o oaza, cu apa din belsug. Insa la intrarea in oaza statea un tip - un bodygaurd. "Apa, vreau apa! Vreau sa intru dau toti banii mei, doar pt un strop de apa", "Ne pare rau, accesul in oaza este permis doar celor care poarta cravata!" _________________ It's so simple to be wise. Just think of something stupid to say and then don't say it. |
|
Sus |
|
|
Stanescu Octavian Moderator
Data inscrierii: 02 Apr 2006 Mesaje: 3542
Localitate: Timisoara
|
Trimis: 02 Mar 2008 20:07 Download mesaj |
Titlul subiectului: |
|
|
|
Scuze ca ma bag si pe aici. fata de cele spuse de A. Rautu si il intreb:
Pai ce au facut romanii cu desteptaciunea lor (matematica ,fizica, cultura superioara englezilor americanilor etc) au fost in stare sa conceapa un autoturism de la cap la coada ? unde e ... Lastun vai de el. noroc cu francezi ca ne-au adus tot pe tava cu Dacia, Coreeni cu Tico,Matiz.
Sau poate mgnetofoane ,televizoare, si multe Telescoape astronomice, optica romaneasca vai de ea. Dar suntem superiori , in ce oare? Vorbim mult in gol. |
|
Sus |
|
|
raduM Membru
Data inscrierii: 13 Noi 2006 Mesaje: 1159
Motto: File not found. Nobody leaves the room! Localitate: Romania
|
Trimis: 02 Mar 2008 20:51 Download mesaj |
Titlul subiectului: |
|
|
|
Potențialul creativ al românilor se pierde în a 11-a dimensiune: dacă unul reușește să facă o chestie, alți 10 sar, cu topoarele zâmbind, pe căruța omului...
De aceea, îl vindem peste hotare.
Școala noastră e năucitor de încărcată de noțiuni abstracte pentru că nu sunt suficient fundamentate intuitiv în clasele mici.
Prezentarea de mai sus - frumoasă - ar merge în liceu la noi și reprezintă exact o încercare de a "însămânța" intuitiv ideea de extradimensiune, ba chiar mai mult - de justificare a faptului că una dintre teoriile de string reclamă 10 dimensiuni.
Ea este însă doar o prezentare de "popularizare", insuficientă pentru un student care se axează pe teoretică. Doar un punct de plecare, suport intuitiv pentru o tratare matematică.
Una dintre vechile mele lucrări - vre-o 12 ani în urmă - "Spatiul Minkowski in TRR" introduce ideea de timp ca dimensiune exact în spiritul prezentării de mai sus, folosind ideea de suprapunere a cadrelor unui film.
Pe de altă parte, trebuie spus că educația de masă a ... altor țări e într-adevăr jalnică. Nici o problemă, ajungem și noi acolo cât de repede. Dar specializarea și apoi cercetarea sunt acolo la un nivel mult peste al nostru. Cauza e aici finanțarea dar și spiritul unora dintre noi de "lasă-mă să te las" ca și multe alte cauze cunoscute celor care lucră în învățământ și pe care nu are rost să le înșir aici.
Oricum, ideea de bază este că există o vârstă la care jocul și intuiția primează. Specificul vârstei aceleia trebuie speculat : aici are loc introducerea intuitivă a noțiunilor, cunoașterea nemijlocită, primul pas spre reprezentare intuitivă și corelare. Noi ucidem chestia asta cerând celor mici să nu miște în bancă, să nu miște din gură, să nu miște la tablă, să nu miște pe terenul de sport, să nu miște acasă când își face temele: a good student is a dead student. Nu dă bătaie de cap.
Dar vârsta intuiției trecută, sunt necesare și chestiile abstracte iar aici, după mine, matematica nu e niciodată prea destulă. _________________ הבה נגילה |
|
Sus |
|
|
Doru Dragan Membru
Data inscrierii: 02 Mar 2006 Mesaje: 4414
Motto: PER ASPERA AD ASTRA Localitate: Timisoara
|
Trimis: 02 Mar 2008 20:54 Download mesaj |
Titlul subiectului: |
|
|
|
Din pacate am mai auzit tipul asta de impresie despre nivelul ridicat al scolii romanesti si nivelul scazut al celei anglo-saxone. Si intotdeauna se aduce vorba despre olimpiade si olimpici. Se pare ca nu o sa scapam prea curand de tipul asta de atitudine. Suntem foarte bine antrenati sa dam cate un "olimpic" la tot felul de discipline, ne ducem la olimpiada, umflam premiul si dupa aia nu mai aude nimeni despre olimpicul respectiv. Eu unul suspectez ceva "alien abduction"
Cat despre anglo-saxoni, ei sunt foarte inapoiati dar iau majoritatea NOBEL-urilor si in laboratoarele lor se fac marile descoperiri care duc tehnologia la limitele extreme. |
|
Sus |
|
|
Mosu' Membru
Data inscrierii: 10 Feb 2008 Mesaje: 234
Localitate: Craiova
|
Trimis: 02 Mar 2008 21:58 Download mesaj |
Titlul subiectului: Scoala engleza |
|
|
|
Daca n-as fi fost prin scoli de toate nivelele din UK as spune altceva... Ca sistem si ei au probleme, dar ca si curricula, proiectata in nivel de intelegere al elevilor, sunt de partea dl Dragan: sunt peste media noastra. Nu ma refer la olimpici, se face mereu confuzia asta si se uita ca vrem sustinatori(la astronomie). Si la Oxford, Londra, Manchester sau Edinburgh am vazut acelasi lucru, si sincer sa fiu mi-a placut cand si niste pusti de 8-9 ani dar si niste adolescenti de 14-15 mi-au dat imagini corecte despre sistemul solar si stele, la un nivel nu prea ridicat dar care dovedea intelegerea fenomenelor!
Bineinteles, cercetarea se face in zone bine stabilite si nu aiurea, de aceea au si rezultate. Oricum , sa va spun o povestioara. Un amic, astronom cu doctorat, a avut o oferta sa se angajeze la observatorul din Edinburgh pe care l-am vizitat si eu in 2004. Slujba oferita era insa de contopist, si aveau nevoie de cineva cu doctorat pt asta!!! Pe langa hazul situatiei, daca nivelul angajatilor este acesta, poate de aceea au si rezultate... ca sa nu mai spun de bugetul imens pt astronomie, si de la stat dar mai ales de la firme private. |
|
Sus |
|
|
Alexandru Rautu Membru
Data inscrierii: 15 Sep 2006 Mesaje: 748
Motto: "Imagination without knowledge is ignorance waiting to happen" Localitate: Anglia
|
Trimis: 02 Mar 2008 22:09 Download mesaj |
Titlul subiectului: |
|
|
|
Cum a spus si domn profesor scoala e jalnica, dar in privinta cercetarii stau foarte bine! Si alta chestie: stiu sa-si promoveze valorile!
De ce Stefan Procopiu care a descoperit magnetonului Niels Bohr, nu-i poarta numele si nici nu i s-a acordat premiul Nobel pentru descoperirea sa? _________________ It's so simple to be wise. Just think of something stupid to say and then don't say it. |
|
Sus |
|
|
Doru Dragan Membru
Data inscrierii: 02 Mar 2006 Mesaje: 4414
Motto: PER ASPERA AD ASTRA Localitate: Timisoara
|
Trimis: 02 Mar 2008 22:18 Download mesaj |
Titlul subiectului: |
|
|
|
Foarte simplu, pentru ca despre singurul roman care a luat vreodata premiul NOBEL, doctorul George Emil Palade, nu vorbeste nimeni in tara asta. A fost odata dupa 1990 omul pe aici, a vazut ca nu-l baga nimeni in seama si ... dus a fost. Procopiu, Paulescu, toti au fost persecutati de catre complotul iudeo-masonic. Si unde nu au reusit aia, am facut noi aici cu mijloace proprii specifice tot ce am putut ca sa ne bagam tot felul de strambe. Neuitand ca dupa fiecare "succes" sa ne dam cu pumnii in piept despre cat de tari suntem noi si ce nedreptatiti de straini. Uitand ca cele mai mari nedreptati li s-au facut romanilor in primul rand in tara lor. |
|
Sus |
|
|
lucia lucia Membru
Data inscrierii: 21 Iul 2006 Mesaje: 1096
Localitate: toronto
|
Trimis: 03 Mar 2008 15:11 Download mesaj |
Titlul subiectului: |
|
|
|
De-aia pleaca pe capete...
Eu n-am vazut prof de fizica sau chimie mai tanar de 35 de ani in .. Neamt, spre exemplu. _________________ vor veni straini aici, mult dupa ce ne vom stinge si se vor intreba:
CINE AM FOST? |
|
Sus |
|
|
Alexandru Rautu Membru
Data inscrierii: 15 Sep 2006 Mesaje: 748
Motto: "Imagination without knowledge is ignorance waiting to happen" Localitate: Anglia
|
Trimis: 03 Mar 2008 16:52 Download mesaj |
Titlul subiectului: |
|
|
|
nu stim sa ne promovam valorile... si nu e bine! si nu ma refer doar la educatie... si asa in general vorbind... uitati-va la turismul din romania... trist! _________________ It's so simple to be wise. Just think of something stupid to say and then don't say it. |
|
Sus |
|
|
raduM Membru
Data inscrierii: 13 Noi 2006 Mesaje: 1159
Motto: File not found. Nobody leaves the room! Localitate: Romania
|
Trimis: 03 Mar 2008 20:33 Download mesaj |
Titlul subiectului: |
|
|
|
Citat: | dar ca si curricula, proiectata in nivel de intelegere al elevilor, sunt de partea dl Dragan: sunt peste media noastra |
Există o deosebire fundamentală: în curriculum, ei au si multe materii care ii stimuleaza, care le formeaza o idee despre ceea ce sunt, despre cum sa-și găsească locul potrivit. Am văzut ore de ... circ, de teatru... nu "cercuri" ci ore de clasă, cuprinse în programa școlii respective. Înțelegerea vine și din degajarea cu care sunt privite lucrurile... atât de către educator cât și de către elev.
Noi tratăm elevul cum tratăm broasca din laboratorul de zoologie: dacă dă din picioruț când îi aplic o tensiune, e ok.
Eh... ne-am cam ambalat în discuția asta și era vorba de prezentarea aceea drăguță cu dimensiunile. Chestia cu contracția eu aș numi-o mai degrabă proiecție. Așa cum spune Bryanton (idee clasică de altfel, pe care am găsit-o încă de la Einstein și -frumos prezentată - la Carl Sagan) putem face o analogie - dpdv geometric- între ceea ce vedem noi tridimensional și ceea ce vede o ființă plană (furnica, deși nu e plană e destul de mică ca să o considerăm noi în plan). Trecerea asta de la 3D la plan e proiecție. La fel, pentru celelalte dimensiuni. _________________ הבה נגילה |
|
Sus |
|
|
|
|
|
Nu puteti crea un subiect nou in acest forum Nu puteti raspunde in subiectele acestui forum Nu puteti modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteti sterge mesajele proprii din acest forum Nu puteti vota in chestionarele din acest forum Nu puteti atasa fisiere in acest forum Puteti descarca fisiere in acest forum
|
|