Index
Index forum Index forum
Autentificare Autentificare
Inregistrare Inregistrare
Cine este online Cine este online
Galerie imagini Galerie imagini
Calendar evenim. Calendar evenim.
Cautare detaliata Cautare detaliata
Ghid forum Ghid forum
Album astrofoto
ic2118_emil_web.jpg
Imagine aleatoare
Blog
Inregistreaza-te pe forumul astronomy.ro
Colaboratori

Te intereseaza un domeniu al astronomiei si ai vrea sa scrii pentru siteul nostru? Alatura-te echipei noastre.

Meteo
Vremea in Bucuresti
Statistici forum
Numar total de mesaje in forum: 233974
Numar de utilizatori inregistrati: 2834
Cel mai nou utilizator inregistrat: Despinarom
Cei mai multi utilizatori conectati au fost 627 la data de Lun Oct 21, 2024
Actualmente sunt 0 utilizatori pe chat   
Aceste date se bazeaza pe utilizatorii activi de peste 5 minute
Legenda
Mesaje noi Mesaje noi
Nu sunt mesaje noi Nu sunt mesaje noi
Forumul este inchis Forumul este inchis

Ce aparat foto folositi?


Du-te la pagina Anterioara  1, 2, 3, 4, 5, 6
Creaza un subiect nou   Raspunde la subiect  

AstroFoto - avansati

Subiectul anterior :: Subiectul urmator  
Afiseaza mesajele pentru a le previzualiza:   

Ce aparat folositi?
Nikon
30%
 30%  [ 21 ]
Canon
50%
 50%  [ 35 ]
Pentax
8%
 8%  [ 6 ]
Olympus
1%
 1%  [ 1 ]
Sony
4%
 4%  [ 3 ]
Fujifilm
4%
 4%  [ 3 ]
Kodak
0%
 0%  [ 0 ]
Minolta
0%
 0%  [ 0 ]
Voturi totale : 69

Autor Mesaj
StarChild
Membru
Membru


Data inscrierii: 29 Mar 2011
Mesaje: 1604

Motto: tata si sot in primul rand...restul neesentiale... :-)

Localitate: Timisoara

MesajTrimis: 22 Oct 2012 01:25 Download mesaj
Titlul subiectului:
Raspunde cu citat (quote)

a scris:
zgomotul nu are nimic de a face cu obiectivul/telescopul.


off topic: zgomotul este datorat cantitatii insuficiente de lumina (subexpunere) printre altele.
2 obiective absolut identice (aceeasi firma, aceleasi caracteristici, aceleasi setari in aparat) pot genera imagini/expuneri diferite datorita factorului T (transmitere luminoasa) daca sticla este de proasta calitate. Numarul F este raportul focal, dar F nu este acelasi cu T-ul. Pe obiectivele cine in mod special veti regasi pe langa F si parametrul T.
Abia cand 2 obiective au acelasi factor T, atunci produc aceeasi expunere.
Datorita acestui fapt, da, e posibil ca zgomotul in aparatele digitale sa fie influentat de catre calitatea sticlei unui obiectiv.
Un obiectiv de calitate mai slaba, va avea sticla cu T mai redus, iar ptr acelasi F setat ca la un obiectiv de calitate, va genera o imagine putin subexpusa. La obiectivele de slaba calitate variatiile factorului T pot fi sesizabile intre 2 obiective acelasi model dar din loturi diferite.
...parerea mea...Rolling Eyes

on topic:
Fuji S5pro, Nikon 16-85VR, 70-300VR, si un RankTaylorHobson CineVarotalV cu 40-400 F4 (T3.9 Laughing )
Sus
ursamajor
Membru exclus
Membru exclus


Data inscrierii: 08 Oct 2010
Mesaje: 2796

Motto: Start spre viitor...

Localitate: Brăila

MesajTrimis: 31 Oct 2012 21:07 Download mesaj
Titlul subiectului:
Raspunde cu citat (quote)

[MESAJ SISTEM]: Acest mesaj nu este vizibil public, datorita statutului utilizatorului care a scris mesajul.
_________________
Nu te teme de umbre: ele doar arată că există lumină în apropiere.
Sus
StarChild
Membru
Membru


Data inscrierii: 29 Mar 2011
Mesaje: 1604

Motto: tata si sot in primul rand...restul neesentiale... :-)

Localitate: Timisoara

MesajTrimis: 31 Oct 2012 23:44 Download mesaj
Titlul subiectului:
Raspunde cu citat (quote)

Interesant de citit despre T la obiectivele Nikon:
http://forums.dpreview.com/forums/post/33785655


si inca o chestie interesanta de citit:
http://www.dpreview.com/articles/733348958...-fallacies in special iti recomand capitolul "Manufacturing tolerances"

in final o intrebare: de ce obiectivele Tamron/Sigma/Tokina se spune ca trebuie sa ai noroc la ele? sa "prinzi o copie buna" ? o "copie buna" poate insemna una cu focus corect, dar la fel de bine poate insemna una cu T mai bun (mai apropiat de F). ce te face sa crezi ca o "copie rea" nu poate fi rea din cauza unui T mai prost? tolerantele de fabricare se aplica si la optica, nu doar la mecanica Wink

oricum nu suntem noi specialistii in discutia asta...mai bine ar putea explica @zoth sau @octavian_stanescu variatiile calitatii optice ale "sticlei optice"

o seara faina ! Smile
Sus
ursamajor
Membru exclus
Membru exclus


Data inscrierii: 08 Oct 2010
Mesaje: 2796

Motto: Start spre viitor...

Localitate: Brăila

MesajTrimis: 01 Noi 2012 08:43 Download mesaj
Titlul subiectului:
Raspunde cu citat (quote)

[MESAJ SISTEM]: Acest mesaj nu este vizibil public, datorita statutului utilizatorului care a scris mesajul.
_________________
Nu te teme de umbre: ele doar arată că există lumină în apropiere.
Sus
auriga
Membru
Membru


Data inscrierii: 22 Dec 2008
Mesaje: 2117



Localitate: Cluj-Napoca

MesajTrimis: 01 Noi 2012 09:22 Download mesaj
Titlul subiectului:
Raspunde cu citat (quote)

zgomotul unei fotografii (astronomice) are doua mari surse - camera (readout noise + dark current) si cerul (skynoise - fluxul fotonilor nu este uniform, din cauza atmosferei in principal). Observam de aici ca lentila (telescopul) nu are nimic de a face cu zgomotul. Faptul ca transmite mai mult sau mai putina lumina este irelevant (transmite si semnal si zgomot (skynoise) mai mult sau mai putin), aici hotarator este raportul f. Normal ca daca expui 1 secunda la un obiect gen Veil nebula zgomotul camerei este cu mult mai mare decat semnalul de la nebuloasa deci vei avea o imagine doar cu zgomot. La fel si daca inchizi obiectivul la f/32 sa zicem, tai din semnal foarte mult, dar ramane zgomotul camerei.
De aceea se calculeaza timpul optim al expunerii in conditiile de cer date a.i. zgomotul camerei sa fie foarte mic in raport cu zgomotul cerului, deci o citire a imaginii sa nu introduca mult zgomot in stack. Altfel, daca am avea o camera foarte buna fara readout noise, am folosi expuneri de 1-5 secunde si multe cadre pentru a colecta cat mai mult semnal, ceea ce se chiar intampla in practica deja, doar camerele respective sunt inca mult prea scumpe: http://junior-ccd.fn-f.de uitati ce timpi de expunere foloseste 1-5-10 sec maxim, mii de cadre. Cu o camera astronomica obisnuita ar iesi o frumusete de zgomot (de citire) in loc de semnal.
Sus
dragos.n
Membru
Membru


Data inscrierii: 20 Dec 2007
Mesaje: 6851

Motto: Iisus a spus: Aveti ochi sa vedeti dar sunteti orbi, aveti urechi sa auziti dar sunteti surzi

Localitate: Bucuresti

MesajTrimis: 01 Noi 2012 10:00 Download mesaj
Titlul subiectului:
Raspunde cu citat (quote)

Din experienta mea, o copie buna, nu se refera doar la a face focus corect, sau la transmisia de lumina, unde variatiile de la un lot la altul cred ca sunt destul de mici, ci la un alt lucru caracteristic obiectivelor foto. Si anume la alinierea elementelor optice, unde tolerantele legate de mecanisml intern de miscare a grupurilor optice poate duce la decolimari destul de serioase, vizibile usor atunci cand faci astrofoto, dar ceva mai greu la foto de zi. Din aceste nealinieri pot sa apara si erori la focalizare, dar si imagini soft si aberatii cromatice mai mari decat cele care ar fi normale pentru formula optica respectiva.
_________________
Dragos N
Sus
ursamajor
Membru exclus
Membru exclus


Data inscrierii: 08 Oct 2010
Mesaje: 2796

Motto: Start spre viitor...

Localitate: Brăila

MesajTrimis: 01 Noi 2012 10:03 Download mesaj
Titlul subiectului:
Raspunde cu citat (quote)

[MESAJ SISTEM]: Acest mesaj nu este vizibil public, datorita statutului utilizatorului care a scris mesajul.
_________________
Nu te teme de umbre: ele doar arată că există lumină în apropiere.
Sus
mircear
Membru
Membru


Data inscrierii: 05 Aug 2005
Mesaje: 426



Localitate: Bucuresti

MesajTrimis: 01 Noi 2012 12:25 Download mesaj
Titlul subiectului:
Raspunde cu citat (quote)

ursamajor a scris:
Pe de altă parte, sunt tentat să pun diferența de cantitate de lumină a diferitelor obiective la o focală și o diafragmă dată (de exemplu, dacă s-ar manifesta așa ceva, deși n-am cunoștință, dar am auzit de fenomen, la un 50L/1.2 la 1.8 vs. un 50/1.8 la 1.Cool pe seama neconcordanței dimensiunii fizice a deschiderii diafragmei decât pe transmitivitatea luminii prin lentile.
Ba chiar e posibil, dacă ar fi să împărtășesc puncyul tău de vedere, ca un obiectiv "prost" să furnizeze mai multă lumină, prin faptul că are mai puține lentile (mai puțină sticlă) în calea luminii. Ceea ce, iarăși, nu cred că e detectabil.

Am testat un Nikkor 50/1.8D (6 elemente/5 grupe) vs Nikkor 50/1.4D@1.8 (7 elemente/6 grupe) cu ceva vreme in urma.
Diferenta de luminozitate a imaginii de ~1/3 de stop mai luminoasa in favoarea f/1.4. Mult. Diferenta care se mentine si la diafragme mai mari, i.e. 2.8, 4 etc.
Sus
ursamajor
Membru exclus
Membru exclus


Data inscrierii: 08 Oct 2010
Mesaje: 2796

Motto: Start spre viitor...

Localitate: Brăila

MesajTrimis: 01 Noi 2012 12:44 Download mesaj
Titlul subiectului:
Raspunde cu citat (quote)

[MESAJ SISTEM]: Acest mesaj nu este vizibil public, datorita statutului utilizatorului care a scris mesajul.
_________________
Nu te teme de umbre: ele doar arată că există lumină în apropiere.
Sus
nobody
Membru
Membru


Data inscrierii: 02 Apr 2010
Mesaje: 5154

Motto: Never ever give up !

Localitate: Nowhere

MesajTrimis: 01 Noi 2012 17:51 Download mesaj
Titlul subiectului:
Raspunde cu citat (quote)

Un coeficient de transmisivitate mai slab scade semnalul, nu creste zgomotul.
Este afectat SNR-ul (Signal-to-Noise Ratio).
Cresterea zgomotului are un efect similar, dar este altceva si este incorect sa spunem ca un obiectiv "mai fumuriu" creste zgomotul.
Sus
starbuck
Membru
Membru


Data inscrierii: 23 Ian 2011
Mesaje: 1111




MesajTrimis: 01 Noi 2012 23:17 Download mesaj
Titlul subiectului:
Raspunde cu citat (quote)

La baza este foarte importanta dispunerea de un body care sa posede ISO 1600 cel putin la mijlocul plajei de valori ISO in standard si aici ma refer in special la imagistica DSO. Spun la mijlocul plajei din considerente de performanta. Daca ISO 6400 ar fi valoarea maxima, atunci e logic de presupus ca la ISO 1600 inca putem vorbi de performanta privind un zgomot redus (teoretic). Aceasta valoare ISO extinde creste semnificativ SNR-ul in conditiile unui scop general de reducere cat mai mult posibila a timpului de expunere. Acest factor conteaza cel mai mult la imagistica in prime focus.

Pentru tipurile de astrofotografie care implica folosirea unui obiectiv cea mai importanta este viteza (luminozitatea) obiectivului si calitatea opticii acestuia pentru a evita erorile si distorsiunile tipice acestuia. Degeaba ai obiectiv F/1.2 daca e plin de aberatii cromatice si de pierderi de rezolutie pe margini pana la F/8. Partial aceaste erori se pot corecta in PS folosind schemele de lens distortion dedicate pentru o plaja destul de larga de obiective. Mai mult decat atat numai plugin-ul "plug-n-pay" Visa/MasterCard mai rezolva problema Smile ...
Sus
auriga
Membru
Membru


Data inscrierii: 22 Dec 2008
Mesaje: 2117



Localitate: Cluj-Napoca

MesajTrimis: 07 Ian 2013 09:42 Download mesaj
Titlul subiectului:
Raspunde cu citat (quote)

ceva mai concret. canon : iso 200 gain 1.2 deja la iso 400 avem gain 0.6 .... http://www.stark-labs.com/craig/resources/...earity.pdf
Sus
Afiseaza mesajele pentru a le previzualiza:   
Creaza un subiect nou   Raspunde la subiect   AstroFoto - avansati Du-te la pagina Anterioara  1, 2, 3, 4, 5, 6

Download topic
Pagina 6 din 6
 
Mergi direct la:  
Nu puteti crea un subiect nou in acest forum
Nu puteti raspunde in subiectele acestui forum
Nu puteti modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteti sterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteti vota in chestionarele din acest forum
Nu puteti atasa fisiere in acest forum
Puteti descarca fisiere in acest forum
© 2015 astronomy.ro
Termeni si conditii generale      Termeni si conditii forum      Contact