Subiectul anterior :: Subiectul urmator |
|
Autor |
Mesaj |
florin1982 Membru
Data inscrierii: 14 Apr 2006 Mesaje: 300
|
Trimis: 01 Dec 2006 01:24 Download mesaj |
Titlul subiectului: |
|
|
|
lucia lucia a scris: | In curand, cu acordul autorilor vor fi postate (si discutate) aici ideile de baza ale cosmologiei.
Deocamdata, e vorba de cosmologie newtoniana. Mai incolo, cand va mai creste si nivelul de intzelegere al urmasilor sobolanilor, vom discuta si cosmologie la propriu.
PS> Magister, ce faceti aici? |
Sa inteleg ca ai probleme la centrul de comanda si control din cauza interferentelor radio? Sau sunt conditii meteo nefavorabile si nu reusesti sa aterizezi? Esti invitata dincolo; eventual se poate si ameriza.
Florin
|
|
Sus |
|
|
zoth Membru
Data inscrierii: 31 Mar 2006 Mesaje: 5524
Motto: decat ceva prost, mai bine nimic bun ... Localitate: Bucuresti
|
Trimis: 01 Dec 2006 11:53 Download mesaj |
Titlul subiectului: |
|
|
|
din cate stiu acesta e singurul topic despre rachetomodelism de pe acest forum si e pacat sa faceti din el un ghiveci calugaresc, asa cum s-a intamplat cu multe alte topicuri de pe aici. cautati singuri exemplele!
cineva a investit munca in aceasta pasiune, si lucrul asta ar impune oarece respect si nu bascalie din partea celorlalti.
|
|
Sus |
|
|
Alexandru Rautu Membru
Data inscrierii: 15 Sep 2006 Mesaje: 748
Motto: "Imagination without knowledge is ignorance waiting to happen" Localitate: Anglia
|
Trimis: 01 Dec 2006 13:54 Download mesaj |
Titlul subiectului: |
|
|
|
raduM a scris: | rautu, da drumul la poza... de ce esti rau?
Sau nu stii ca se cere masterat in chimie ca sa ajungi gunoier?
Frate Rautu, pai ca sa ajungi sa pui un mesaj pe topicul asta trebuie sa fii macar spider-man... nu stiai ca e un topic privat? |
cand o sa fiu maare o sa ma fac spider-man si o sa ma bat cu totzii aia care posteaza auirea ...
florin1982 a scris: | Mentionasem in mesajul initial:"edit: se pare ca exista probleme cu incarcarea pozelor... revenim maine cu pozele redimensionate.
"
Prin urmare replica lui rautu, si anume:" Care poza ? ooups am uitat de poza ... " isi avea rostul doar daca a suferit de curand lobotomie sau daca era pus pe misto-uri. In ambele cazuri i-am extins invitatia de a scrie in alta parte unde replicile de genul respectiv sunt si vor fi apreciate.
Florin |
Ba Florine' hai ca-mi esti simpatic ... fiti atentzi cata discutie pt. o simpla glumitza ... mai zambeste si tu din cand in cand ... hai ca nu mai am chef sa mai scriu ...
_________________ It's so simple to be wise. Just think of something stupid to say and then don't say it. |
|
Sus |
|
|
florin1982 Membru
Data inscrierii: 14 Apr 2006 Mesaje: 300
|
Trimis: 01 Dec 2006 15:28 Download mesaj |
Titlul subiectului: |
|
|
|
rautu a scris: |
Ba Florine' hai ca-mi esti simpatic ... |
Ba rautule din pacate nu-mi esti simpatic; nu vrei insa sa afli mai multe detalii.
rautu a scris: |
fiti atentzi cata discutie pt. o simpla glumitza ... mai zambeste si tu din cand in cand ...
|
Nu era o simpla glumitza ci era o imbecilitate pe care trebuie sa ai onoarea sa ti-o asumi... legea copyright-ului.
Spre deosebire de tine nu obisnuiesc sa zambesc/rad de ceea ce-mi aduc aminte.
rautu a scris: |
hai ca nu mai am chef sa mai scriu ... |
Te-a invitat cineva sa scrii? Prin urmare nu vad de ce ne expui lipsa ta de chef de a scrie. Poti face aceasta si fara a scrie.
Astept stergerea mesajelor off topic de pe acest subiect.
Florin
|
|
Sus |
|
|
Alexandru Rautu Membru
Data inscrierii: 15 Sep 2006 Mesaje: 748
Motto: "Imagination without knowledge is ignorance waiting to happen" Localitate: Anglia
|
Trimis: 01 Dec 2006 15:41 Download mesaj |
Titlul subiectului: |
|
|
|
Stai prost cu nervii ma ! Este pe la Iasi cu spital bun ... fa si tu un control pe acolo ...
P.S. Uite ca am gasit si alta scapare nervoasa din parte ta :
http://www.astronomy.ro/forum/viewtopic.ph...p;start=45
florin1982 a scris: | TURCULE! precesia fara cuplu NU APARE DIN CAUZA VARIATIEI DE MOMENT DE INERTIE ASA CUM SUSTINEAI TU CATEVA MESAJE MAI INAINTE! |
Am zis io ca stai prost cu nervii ...
_________________ It's so simple to be wise. Just think of something stupid to say and then don't say it. |
|
Sus |
|
|
florin1982 Membru
Data inscrierii: 14 Apr 2006 Mesaje: 300
|
Trimis: 01 Dec 2006 16:10 Download mesaj |
Titlul subiectului: |
|
|
|
Pe subiectul respectiv se discuta precesia si nu vad ce legatura are cu acest subiect.
Singurul care sta prost (eventual si cu nervii) esti tu...
Revenind la tema subiectului si lasand neghina pe podea...
Urmatorul test al motorului va avea loc probabil in prima jumatate a lunii ianuarie; atunci caracteristicile motorului (forta de tractiune, timp de ardere) vor fi masurate cu ajutorul unui stand de masura. Stand-ul va fi realizat cu ajutorul unui microcontroller PIC, un ADC 12 biti MAX 186 precum si cateva etaje analogice de conditionare de semnal (filtru, amplificare) realizate pe OP177-uri de la National Instruments.
De asemenea in luna februarie se va incerca testul unui motor in doua trepte de ardere; se intentioneaza ca acest motor sa aiba o forta de tractiune medie de 1.2 tone forta cu palierul final de 2 tone forte si durata totala de ardere pe cele doua trepte de 10 secunde.
Oricum probabil in cateva zile vor sosi mai multe poze realizate cu in timpul testului motorului descris acum cateva mesaje (TRD-80).
Florin
|
|
Sus |
|
|
zoth Membru
Data inscrierii: 31 Mar 2006 Mesaje: 5524
Motto: decat ceva prost, mai bine nimic bun ... Localitate: Bucuresti
|
Trimis: 01 Dec 2006 17:54 Download mesaj |
Titlul subiectului: |
|
|
|
Citat: | Stand-ul va fi realizat cu ajutorul unui microcontroller PIC, un ADC 12 biti MAX 186 precum si cateva etaje analogice de conditionare de semnal (filtru, amplificare) realizate pe OP177-uri de la National Instruments.
|
ce traductori folositi pentru masurarea fortei de tractiune pe acest banc?
o idee pentru viitor : daca in locul serialului MAX 186 a-ti folosi un ADC paralel (sau mai multe), a-ti reusi achizitia mult mai multor valori in timpul arderii care am vazut ca e foarte scurt.
la un timp de 10 secunde (pentru al doilea motor) problema insa nu se mai pune.
|
|
Sus |
|
|
Roman Membru
Data inscrierii: 17 Apr 2005 Mesaje: 229
Localitate: Craiova
|
Trimis: 01 Dec 2006 23:14 Download mesaj |
Titlul subiectului: |
|
|
|
Dragi membri
Acest thread este despre rachete. Abaterile de la subiect sunt acceptate in limita "bunului simt". Dle rautu, faza cu "spitalul" mi se pare putin cam deplasata. In curand o sa dispara tot offtopicul(MAC!!!!!!!!).
|
|
Sus |
|
|
florin1982 Membru
Data inscrierii: 14 Apr 2006 Mesaje: 300
|
Trimis: 02 Dec 2006 04:46 Download mesaj |
Titlul subiectului: |
|
|
|
zircon a scris: | Citat: | Stand-ul va fi realizat cu ajutorul unui microcontroller PIC, un ADC 12 biti MAX 186 precum si cateva etaje analogice de conditionare de semnal (filtru, amplificare) realizate pe OP177-uri de la National Instruments.
|
ce traductori folositi pentru masurarea fortei de tractiune pe acest banc?
o idee pentru viitor : daca in locul serialului MAX 186 a-ti folosi un ADC paralel (sau mai multe), a-ti reusi achizitia mult mai multor valori in timpul arderii care am vazut ca e foarte scurt.
la un timp de 10 secunde (pentru al doilea motor) problema insa nu se mai pune. |
MAX186 are 8 canale. Prin urmare putem converti analog-digital un nr de 8 valori fizice. Pentru inceput vom avea probabil doar forta de tractiune desfasurata ca functie de timp. Pe viitor intentionam sa avem temperatura si presiunea din interiorul motorului (pentru motoarele de dimensiuni mai mici este mai dificil de realizat acest lucru).
Esantionam cu frecventa de 500 Hz. Ca o regula, daca doresti sa inregistrezi un semnal cu frecventa f atunci esantionezi cun 5f. Bineinteles se poate discuta si mai "precis" (ma refer la probleme de analiza Fourier de unde si provine regula de mai sus) dar aceasta regula functioneaza destul de bine in majoritatea cazurilor. Prin urmare esantionand cu 500 Hz... avem posibilitatea sa acoperim variatii ale fortei de tractiune (marimea fizica masurata) cu frecvente de pana la 100-150 Hz. Pe viitor vom creste esantionaera undeva la 1-2 KHz si aceasta pentru a avea domeniu de masurare suficient in frecventa pentru studiul unor instabilitati caracteristice de ardere a batoanelor de combustibil. Pentru diferite geometrii ale unui baton de combustibil poti avea instabilitati longitudinale cat si transversale iar frecventele la care apar sunt multiplii ai frecventelor fundamentale a undelor mecanice transversale/longitudinale ce se pot propaga in motor. Deoarece dorim ca versiunea finala a motorului "in trepte" sa fie operabila intr-un domeniu larg, trebuie studiate toate "posibilitatile" de a da gres si evitate
Ca senzori de presiune folosim ceva produs de Motorola. Cred ca e MPX-numar. Cand ajung acasa ma uit in documentatie si-ti zic. Senzorii respectivi (celulele tensiometrice) vor fi montate pe un "corp" metalic ce preia tensiunea mecanica si o transmite mai departe. Daca vei cauta pe google.com "nakka rocketry" poti vedea ceva exemple pentru stand-uri de masurare si testare a motoarelor racheta cu propergol solid. Ceva asemenator vom construi dar partea electronica va fi diferita.
Florin
|
|
Sus |
|
|
zoth Membru
Data inscrierii: 31 Mar 2006 Mesaje: 5524
Motto: decat ceva prost, mai bine nimic bun ... Localitate: Bucuresti
|
Trimis: 02 Dec 2006 15:42 Download mesaj |
Titlul subiectului: |
|
|
|
multumit de raspuns!
referitor la MAX186, are intradevar 8 canale dar numai un singur ADC in chip, iar citirea intrarilor se face secvential si nu simultan. de aceea zic ca acest convertor ar avea utilitate maxima in cazul esantionarii a 8 marimi diferite de intrare. oricum e bine caci aveti posibilitati ulterioare de dezvoltare pe mai departe pentru intrarile nefolosite (sau folosite tot la citirea fortei de tractiune) la inceput.
o problema cred ca o sa fie cu citirea atat de rapida a temperaturii.
va trebui sa gasiti niste traductori cu timp de raspuns foarte bun.
conditia de esantionare 5f de care spui reprezinta un minim impus.
daca veti dori o conversie cat mai fidela atunci un 10f sau chiar 20f este utila mai ales daca in timpul arderii apar si fenomene tranzitorii.
in rest multa bafta la teste si sa ne prezinti si noua rezultatele.
|
|
Sus |
|
|
florin1982 Membru
Data inscrierii: 14 Apr 2006 Mesaje: 300
|
Trimis: 02 Dec 2006 19:16 Download mesaj |
Titlul subiectului: |
|
|
|
zircon a scris: | multumit de raspuns! |
Ma bucur de altfel ma bucur ca acest subiect a starnit real interes si nu alte bazaconii.
zircon a scris: |
referitor la MAX186, are intradevar 8 canale dar numai un singur ADC in chip, iar citirea intrarilor se face secvential si nu simultan. de aceea zic ca acest convertor ar avea utilitate maxima in cazul esantionarii a 8 marimi diferite de intrare. oricum e bine caci aveti posibilitati ulterioare de dezvoltare pe mai departe pentru intrarile nefolosite (sau folosite tot la citirea fortei de tractiune) la inceput. |
acum am inteles ce vroiai sa zici cu citirea seriala a MAX 186. Are doar un singur ADC si de aici rezulta si problema limitei relativ mici a frecventei de esantionare maxime pe care o poate da. Totusi pentru o gama larga de "masuratori" il putem folosi fara probleme. Atunci cand se va impune probabil vom alege un ADC "specializat". MAXIM produce ADC-uri de toate felurile
zircon a scris: |
o problema cred ca o sa fie cu citirea atat de rapida a temperaturii.
va trebui sa gasiti niste traductori cu timp de raspuns foarte bun. |
da, inertia lor ar trebui sa fie relativ mica. O alta cale ar fi folosirea unei camere termice si citirea temperaturii gazelor de iesire, ulterior prin extrapolare obtinandu-se temperatura din motor. O alta metoda ar fi inregistrarea temperaturii carcasei motorului (harta termica) si ulterior prin determinarea temperaturii interne prin extrapolare. Dezavantajul ar fi inertia termica mare a carcasei motorului. Avantajul ar fi ca nu trebuie sa "introduci" senzori in motor (lucru deloc simplu).
Extrapolarea se poate face folosind atat modele analitice, semi-analitice cat si modele numerice (modelare termica pe calculator).
Exista mai multe modalitati dar intr-adevar nici una nu e chiar simpla si nici neaparat ieftina
zircon a scris: |
conditia de esantionare 5f de care spui reprezinta un minim impus.
daca veti dori o conversie cat mai fidela atunci un 10f sau chiar 20f este utila mai ales daca in timpul arderii apar si fenomene tranzitorii.
in rest multa bafta la teste si sa ne prezinti si noua rezultatele. |
Da 5 f este minim dar motivul pentru care l-am ales este deoarece MAX186 pare sa dea erori la frecvente de esantionare de peste 700-800 Hz. Am folosit acelasi ADC pentru esantionarea acceleratiilor in experimentul de pe balonul de mare altitudine despre care am vorbit de asemenea aici pe forum.
In general modul de alegere a frecventei de esantionare este semi-experimental. Alegi o frecventa, faci masuratori, alegi o frecventa mai inalta, refaci masuratorile... si tot asa pana cand vezi ca in domeniul de interes rezultatele converg. Intotdeauna vei avea "fenomene" ce vor scapa masuratorii dar e posibil ca respectivele fenomene sa nu te intereseze si atunci nu are sens sa iti bati capul sa le masori.
Florin
|
|
Sus |
|
|
admin Site Admin
Data inscrierii: 29 Iun 2004 Mesaje: 1893
Localitate: Munich
|
Trimis: 04 Dec 2006 20:30 Download mesaj |
Titlul subiectului: |
|
|
|
Mai multi membrii ai forumului mi-au cerut sa sterg acest topic sau macar interventiile deplasate.
Pentru a nu rupe cursul discutiei nu am sa sterg nimic, insa avertizez cu "bannare" (excludere si interzicere pe forum) pe cei care lanseaza injurii sau acuze deplasate.
|
|
Sus |
|
|
florin1982 Membru
Data inscrierii: 14 Apr 2006 Mesaje: 300
|
Trimis: 05 Dec 2006 10:54 Download mesaj |
Titlul subiectului: |
|
|
|
Nu inteleg de ce acest topic ar trebui sters, si nu doar interventiile deplasate si pe langa subiect? Prin urmare inca asteptam stergerea interventiilor deplasate si eventual avertizarea celor care intr-adevar au scris pe acest topic mesaje ce nu au legatura cu subiectul/firul discutiei.
Topicul a fost inclus la sectiunea Tehnic de pe un forum de astronomie; topicul discuta motoarele racheta cu combustibil solid introducerea fiind realizata de interviul lui Vlad. Nu cred ca rachetele sunt departe de astronomie... sau poate ca da.
Repet, acest fir de discutie a fost deschis pentru a prezenta SI ALTE activitati tangente cu domeniul aerospatial, activitati care probabil nu ajung sa fie prezentate la televizor/radio/prin ziare... Asa cum s-a observat si pe subiectul vizavi de ARCA exista confuzii in randul oamenilor vizavi de aceste activitati, confuzii alimentate in parte si de articole gresit scrise/gresit interpretate; confuzii care duc oamenii cu gandul ca motoare folosite de zeci de ani in control de atitudine sunt de fapt concepte noi sau ca zborurile/salturile suborbitale ar fi de fapt zboruri orbitale de genul celor realizate de Soyuzul rusesc, naveta spatiala americana sau Shenzou...
Pana una alta includem inca un set de poze proaspat de la testul motorului respectiv.
Cu stima,
Florin
Descriere: |
|
Marime fisier: |
488.3 kb |
Vizualizat: |
de 11061 ori |
|
Ultima modificare efectuata de catre florin1982 la 05 Dec 2006 11:13, modificat de 1 data in total |
|
Sus |
|
|
florin1982 Membru
Data inscrierii: 14 Apr 2006 Mesaje: 300
|
Trimis: 05 Dec 2006 10:56 Download mesaj |
Titlul subiectului: |
|
|
|
Portiunea "ascendenta" a curbei tractiune/timp. Aceasta perioada este "plina" de fenomene tranzitorii interesante a caror cunoastere si stapanire este esentiala pentru operarea unor motoare mai mari/performante.
Florin
Descriere: |
|
Marime fisier: |
481.62 kb |
Vizualizat: |
de 11061 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
florin1982 Membru
Data inscrierii: 14 Apr 2006 Mesaje: 300
|
Trimis: 05 Dec 2006 10:58 Download mesaj |
Titlul subiectului: |
|
|
|
Motor tractiune maxima. Aceasta reprezinta palierul "orizontal" din curba tractiune/timp a motorului respectiv.
Deoarece raportul suprafetelor (Kn) este relativ constant-> presiunea este relativ constanta si deci forta de tractiune este relativ constanta.
edit: se pare ca exista o limita de incarcare de 5 Mb de poze... si prin urmare... nu pot urca celalalte poze. Voi folosi cateva link-uri catre pozele respective. Sper sa functioneze legaturile...
Deci link-ul catre motor tractiune maxima: http://www2.snapfish.com/slideshow/AlbumID..._=81412254
Florin
|
|
Sus |
|
|
|