Index |
Index forum |
Autentificare |
Inregistrare
|
Cine este online |
Galerie imagini
|
Calendar evenim. |
Cautare detaliata |
Ghid forum |
Colaboratori
Te intereseaza un domeniu al astronomiei si ai vrea sa scrii pentru siteul nostru? Alatura-te echipei noastre.
Statistici forum |
|
Numar total de mesaje in forum: 235919 |
|
Numar de utilizatori inregistrati: 2869 |
|
Cel mai nou utilizator inregistrat: Alexandru Marc |
|
|
|
Cei mai multi utilizatori conectati au fost 830 la data de Mar Iun 03, 2025 |
|
|
|
Actualmente sunt 0 utilizatori pe chat
|
|
Aceste date se bazeaza pe utilizatorii activi de peste 5 minute |
|
Legenda |
 |
Mesaje noi |
 |
Nu sunt mesaje noi |
 |
Forumul este inchis |
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul urmator |
|
Autor |
Mesaj |
valy Membru


Data inscrierii: 21 Iul 2005 Mesaje: 11371
Localitate: Bucuresti
|
Trimis: 01 Aug 2011 01:15 Download mesaj |
Titlul subiectului: Pret monturi |
|
|
|
Ma gandeam, asa, din lipsa de preocupare: o montura mai entry level costa cu indulgenta 5000E/$. La banii astia iti iei masina, chiar noua, care are si mecanica fina (numai cutia de viteze are pinioane si roti dintate), motoare, cipuri si alte butoane, ba chiar si radio cu cd. Stiu, veti zice ca se fac 10000000 de masini pe and pe cand monturi se fac 100. Dar totusi...ceva parca nu se leaga. |
|
Sus |
|
 |
neox Membru


Data inscrierii: 17 Iun 2008 Mesaje: 1553
Localitate: Iasi
|
Trimis: 01 Aug 2011 08:59 Download mesaj |
Titlul subiectului: |
|
|
|
La 5000 de $ nu-i chiar entry level La banii astia mecanica (si electronica)e ma fina decat intr-o masina la acelasi pret. La o chestie cu patru roti de 5000 $ nu ai precizie de secunde de arc .
Cred ca daca vrei sa compari montura cu masina, ultima ar trebui sa fie de vreo 50000$ .
Si da in mare cam asta e explicatia. Monturile bune se fac manual, nu exista linie de productie asa ca pretul se tot urca. Urmeaza umflarea pretului din cauza altor adosuri, dealeri, transport, etc.
Monturile sunt construite in ce s-ar putea numi ateliere bine utilate nu hale industriale. Teoretic oricine cu un atelier utilat cu strung, freza si inca cateva maruntisuri +cap ingineresc si rabdare, ar putea sa faca o montura de precizie. _________________ Small minds discuss people, Average minds discuss events, Great minds discuss ideas
www.cloudynights.com |
|
Sus |
|
 |
Alexandru Savin Membru

Data inscrierii: 09 Mai 2011 Mesaje: 480
Localitate: Bucuresti
|
Trimis: 01 Aug 2011 10:43 Download mesaj |
Titlul subiectului: |
|
|
|
Nu ..... la masini ai precizii de microni. adica a 1000 parte dintr-un milimetru.
Iar mecanica de la o masina nici nu se poate compara cu cea de la montura.
Problema se pune astfel:
cati constructori si furnizori de repere in industria auto sunt?
cati in fabricarea monturilor.
Singura problema ce implica costuri oarecum ridicate in constructia monturilor este cea a angrenajelor. si atat!
Alex. |
|
Sus |
|
 |
Alexandru Savin Membru

Data inscrierii: 09 Mai 2011 Mesaje: 480
Localitate: Bucuresti
|
Trimis: 01 Aug 2011 10:45 Download mesaj |
Titlul subiectului: |
|
|
|
Apropos, neox. intr-un ''atelier'' nu ''hala industriala'' iti permiti sa cumperi o masina de danturat roti dintate de vreo 400.000 $ ?  |
|
Sus |
|
 |
valy Membru


Data inscrierii: 21 Iul 2005 Mesaje: 11371
Localitate: Bucuresti
|
Trimis: 01 Aug 2011 11:10 Download mesaj |
Titlul subiectului: |
|
|
|
Ma gandesc ca in blocul motor si in cutie sau planetara nu sunt tolerante de +-1m. In plus masina aia de juma de milion nu cred ca face doar monturi, asa cum cei care fac motoare nu fac doar unul singur.
Citat: | La 5000 de $ nu-i chiar entry level |
Ai un exemplu de montura mai ieftina de atat? Atentie ca nu ma refer la EQ5-6 sau echivalent (Celestron CGE Pro e vreo 6500E, sau asta nu e entry level?) de la skywatcher/celestron.
Citat: | cati constructori si furnizori de repere in industria auto sunt? cati in fabricarea monturilor. |
Banui ca sunt destui, nu doar industria auto are nevoie de roti dintate si nu doar in monturi se folosesc roti dintate si lagare custom. |
|
Sus |
|
 |
Alexandru Savin Membru

Data inscrierii: 09 Mai 2011 Mesaje: 480
Localitate: Bucuresti
|
Trimis: 01 Aug 2011 11:53 Download mesaj |
Titlul subiectului: |
|
|
|
Intradevar nu ai +/- 1um dar ai +/- 5 um.
Masina de danturat face un singur tip de roata la mai multe dimensiuni. De exemplu o masina ce dantureaza melci nu poate dantura si coroane dintate. Dar fara masina de danturat te uiti lung la un pinion. |
|
Sus |
|
 |
Alexandru Savin Membru

Data inscrierii: 09 Mai 2011 Mesaje: 480
Localitate: Bucuresti
|
Trimis: 01 Aug 2011 11:57 Download mesaj |
Titlul subiectului: |
|
|
|
Tinand cont de destinatia rotilor dintate (ind. auto ,monturi aeronautica etc) deja se pun cu totul alte probleme ce tin de material , tratamente termice , rectificari profile si alte chestii ce nu are rost sa intru in detaliu ,dar pot sa ti spun ca ala care face roti dintate de monturi doar aia face si cel la ind. auto la fel....nu pot intra unul peste celalalt. |
|
Sus |
|
 |
Erwin Moderator


Data inscrierii: 02 Aug 2008 Mesaje: 9749
Motto: panta rhei Localitate: Bucuresti
|
Trimis: 01 Aug 2011 15:15 Download mesaj |
Titlul subiectului: |
|
|
|
Totuși există firme care produc angrenaje melc-roată melcată de precizie suficientă. Robert a folosit la monturile lui și sunt OK. Dacă mă apuc de o ecuatorială home made am să comand din Germania angrenajele. La noi din câte știu, nu se pot realiza deoarece nu există firme sau ateliere dotate cu mașini-unelte suficient de precise. Când faci serie mică sau unicate poți lucra mult mai mult timp la o montură, ajustând fiecare piesă ca să funcționeze (aproape) perfect, similar cum ai construi un Bentley sau un Rolls Royce. De aici costul ridicat, nu cred că e și cazul monturilor chinezești din păcate... dacă te apuci să înlocuiești piese la ele, atunci se pot eventual optimiza. _________________ bino: 8x22, 7x42, 10x50, 10x80, spotting: 10x46, 20x60
Telescoape RFT70 F/4, 80/900, RFT 110 F/5.5, Meade 90 F/10, ED80 F/6
MTO-11CA 100/1000, Cass Clasic 8"F/15, dobson newt.158/1240 DH, 4"F/4.6
piston AZ mount (R), Vixen GP, minidob |
|
Sus |
|
 |
valy Membru


Data inscrierii: 21 Iul 2005 Mesaje: 11371
Localitate: Bucuresti
|
Trimis: 01 Aug 2011 15:52 Download mesaj |
Titlul subiectului: |
|
|
|
In principiu nelamurirea mea era legata de pretul monturilor comerciale, nu neaparat cele home-made. Ma gandesc ca unii care produc si vand in serie, au masini sau contracte cu cei care fac piesele mai speciale (coroane, melci, roti dintate, rulmenti, carcase, etc) si nu trebuie sa cumpere freze de milioane de E.
Apropos, cu o masina de 400.000E si o montura de 8000E, o amortizezi (in cazul ideal) din 50 de monturi.
E drept ca si un ceas mecanic (ceva elvetian, japonez de calitate) costa de la 500E in sus. |
|
Sus |
|
 |
ursamajor Membru exclus


Data inscrierii: 08 Oct 2010 Mesaje: 2796
Motto: Start spre viitor... Localitate: Brăila
|
Trimis: 01 Aug 2011 16:56 Download mesaj |
Titlul subiectului: |
|
|
|
[MESAJ SISTEM]: Acest mesaj nu este vizibil public, datorita statutului utilizatorului care a scris mesajul. _________________ Nu te teme de umbre: ele doar arată că există lumină în apropiere.
Ultima modificare efectuata de catre ursamajor la 01 Aug 2011 17:52, modificat de 1 data in total |
|
Sus |
|
 |
dragos.n Membru


Data inscrierii: 20 Dec 2007 Mesaje: 6912
Motto: Iisus a spus: Aveti ochi sa vedeti dar sunteti orbi, aveti urechi sa auziti dar sunteti surzi Localitate: Bucuresti
|
Trimis: 01 Aug 2011 17:32 Download mesaj |
Titlul subiectului: |
|
|
|
Intradevar, pretul unei monturi performante, (ca la 5000euro incep monturile performante) poate sa para foarte mare. Cauzele exacte nu le cunosc.
Dar dupa ce mi-am bagat nasul prin niste monturi, dupa ce mi-am si facut doua, din care una am desfacut-o imediat dupa prima incercare de utilizare, iar a doua am utilizat-o cam o luna, am inceput sa cam intuiesc care ar fi cauzele.
In primul rand, dificultatea proiectarii unei astfel de monturi, in aparenta foarte simpla. Dar vedeti cate modele originale exista pe piata. Vixen GP, cu urmasele sale, Takahashi, cu EM10 si EM 200, care sunt cam la fel si prin extrapolare EM400 si 500, Monturile AstroPhysics, imitate de multi, intre care si de Zeiss intr-o vreme, Mathis Instruments cu monturile pe con, Losmandy, si lista chiar daca mai continua nu e lunga deloc. In plus, in timp am vazut mai multe incercari ale unor firme de a face monturi, incercari esuate.
In al doilea rand precizia necesara. Si aici nu e vorba doar de ansamblul melc roata melcata, ci de toate prelucrarile si de asezarea tuturor pieselor componente.
In al treilea rand e vorba de fortele care actioneaza asupra unui ansamblu asimetric, si a caror actiune trebuie bine compensata. Si aici vorbim de axe care vibreaza, de rulmenti cu jocurile lor inerente, de carcasa care trebuie sa fie extrem de rigida, dar si relativ usoara. O vibratie care la o masina nu se simte, la o montura face utilizarea acesteia imposibila.
In al patrulea rand e clar ca numarul relativ mic in care se produc aceste monturi are un cuvant greu in alcatuirea pretului.
Evident, acestea sunt doar opiniile mele.
Dar cel mai ''simplu'', sugerez celor care cred ca e usor sa faca o montura buna, sa incerce, si sa ne povesteasca si noua dupa aceea cum a fost. Mie teama insa ca vom astepta niste ani acest raspuns. _________________ Dragos N
Ultima modificare efectuata dragos.n la 01 Aug 2011 17:47, modificat de 3 ori in total |
|
Sus |
|
 |
Stanescu Octavian Membru


Data inscrierii: 02 Apr 2006 Mesaje: 3673
Localitate: Timisoara
|
Trimis: 01 Aug 2011 17:37 Download mesaj |
Titlul subiectului: |
|
|
|
discutii ,discutii , orice am face nu se poate gasi o scurtatura si sa ajunga cineva la montura buna fara sa plateasca un ban greu sau usor depinde cum s-a orientat in viata. sau ani si ani de munca si incercari apoi dupa ce ai mecanica facuta mai departe tot trebuie sa cumperi ceva motoare si comanda pt autoghidare unde trebuie sa dai vreo 400E. unde mai pui si luneta polara s-o faci si sa fie si fie totul precis axat . Te apuca batranetea si nu apuci sa faci poze .
Robert inca nu a prezentat de fapt rezultatul final ies ceva poze( 2min 10 min exp) a mai pus si motoare e ghidata , Goto etc? si cati bani a bagat chiar si facuta "acasa". |
|
Sus |
|
 |
valy Membru


Data inscrierii: 21 Iul 2005 Mesaje: 11371
Localitate: Bucuresti
|
Trimis: 01 Aug 2011 18:25 Download mesaj |
Titlul subiectului: |
|
|
|
In principiu nu reclam costul mare al unei monturi ci diferenta (inexistenta diferentei) dintre o masina si o montura. Totusi, nici o masina nu se proiecteaza asa de usor, nu e atat de precisa ca montura dar cel putin cutia si motorul sunt destul de precise si din materiale nu chiar uzuale.
Daca apuc sau nu sa imi iau o astfel de montura sau sa imi fac una comparabila, asta e o alta poveste si cred ca va ramane la stadiul de poveste. |
|
Sus |
|
 |
ursamajor Membru exclus


Data inscrierii: 08 Oct 2010 Mesaje: 2796
Motto: Start spre viitor... Localitate: Brăila
|
Trimis: 01 Aug 2011 18:30 Download mesaj |
Titlul subiectului: |
|
|
|
[MESAJ SISTEM]: Acest mesaj nu este vizibil public, datorita statutului utilizatorului care a scris mesajul. _________________ Nu te teme de umbre: ele doar arată că există lumină în apropiere. |
|
Sus |
|
 |
valy Membru


Data inscrierii: 21 Iul 2005 Mesaje: 11371
Localitate: Bucuresti
|
Trimis: 01 Aug 2011 18:49 Download mesaj |
Titlul subiectului: |
|
|
|
Da, dar in cazul acesta (daca productia e ieftina) ar trebui sa fie multe DIY, ori nu e asa, deci probabil cum spune dragos.n, proiectarea si realizarea nu e chiar asa de simpla. |
|
Sus |
|
 |
|
|
|
Nu puteti crea un subiect nou in acest forum Nu puteti raspunde in subiectele acestui forum Nu puteti modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteti sterge mesajele proprii din acest forum Nu puteti vota in chestionarele din acest forum Nu puteti atasa fisiere in acest forum Puteti descarca fisiere in acest forum
|
|