Index |
Index forum |
Autentificare |
Inregistrare
|
Cine este online |
Galerie imagini
|
Calendar evenim. |
Cautare detaliata |
Ghid forum |
Colaboratori
Te intereseaza un domeniu al astronomiei si ai vrea sa scrii pentru siteul nostru? Alatura-te echipei noastre.
Statistici forum |
|
Numar total de mesaje in forum: 225257 |
|
Numar de utilizatori inregistrati: 2843 |
|
Cel mai nou utilizator inregistrat: GabiBirsanu |
|
|
|
Cei mai multi utilizatori conectati au fost 543 la data de Vin Mar 29, 2024 |
|
|
|
Actualmente sunt 0 utilizatori pe chat
|
|
Aceste date se bazeaza pe utilizatorii activi de peste 5 minute |
|
Legenda |
|
Mesaje noi |
|
Nu sunt mesaje noi |
|
Forumul este inchis |
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul urmator |
|
Autor |
Mesaj |
zoth Membru
Data inscrierii: 31 Mar 2006 Mesaje: 5554
Motto: decat ceva prost, mai bine nimic bun ... Localitate: Bucuresti
|
Trimis: 17 Dec 2022 14:24 Download mesaj |
Titlul subiectului: Solutii la probleme mecanice |
|
|
|
As avea nevoie de ceva idei pentru solutionarea unei probleme mecanice ...
In desenul de mai jos am axa azimutala a unei monturi: un cilindru exterior fix desenat in sectiune cu negru si un cilindru interior rotativ figurat cu rosu. Cilindrul rotativ este fixat cu doi rulmenti in cel fix.
Miscarea de rotatie e lina si cursiva dar as vrea sa o pot tensiona nitel dar sa ramana la fel de fluida.
Intrebarea e cum rezolv problema?
Am incercat cu un cilindru asezat intre cel rotativ si cel fix (si evident intre rulmenti) ce este presat cu un surub in cilindrul rotativ. Miscarea cilindrului rotativ a devenit naspa, plina de sincope si poticneli, tensiune ba mai mare ba mai mica, tendinta de blocare. Toti cilindrii folositi au fost din Al.
Descriere: |
|
Marime fisier: |
21.84 kb |
Vizualizat: |
de 2834 ori |
|
_________________ Van 8x42ED4; AR80 f15; TS102SD; Vixen NA130 SSWT |
|
Sus |
|
|
Mircea Pteancu Moderator
Data inscrierii: 12 Feb 2008 Mesaje: 9055
Motto: ''OBSERVO ERGO SUM'' Localitate: Arad
|
|
Sus |
|
|
zoth Membru
Data inscrierii: 31 Mar 2006 Mesaje: 5554
Motto: decat ceva prost, mai bine nimic bun ... Localitate: Bucuresti
|
Trimis: 17 Dec 2022 14:56 Download mesaj |
Titlul subiectului: |
|
|
|
Te referi cred la spatiul dintre cei doi cilindri si rulmenti. Cele doua garnituri ar trebui sa fie rigide pentru a nu fi agatate de rulmenti. Parca as vrea si o tensionare reglabila intr-o oarecare masura, cred ca mi-ar prinde bine...
_________________ Van 8x42ED4; AR80 f15; TS102SD; Vixen NA130 SSWT |
|
Sus |
|
|
Mircea Pteancu Moderator
Data inscrierii: 12 Feb 2008 Mesaje: 9055
Motto: ''OBSERVO ERGO SUM'' Localitate: Arad
|
|
Sus |
|
|
gpaunescu Membru
Data inscrierii: 01 Sep 2020 Mesaje: 733
Localitate: Popesti-Leordeni, Ilfov
|
Trimis: 17 Dec 2022 23:35 Download mesaj |
Titlul subiectului: |
|
|
|
Eu as incerca sa fac ceva similar cu focuserul Crayford: un surub ce se insurubeaza intr-o gaura (piulita ) pe teava exterioara si in fata lui, trecuta prin doua fante facute tot in teava exterioara, o lamela pe care apasa acel surub.
Sau, in loc de lamela, fixat in capatul surubului o bucata de teflon (sau textolit), sub forma de arc de cerc.
_________________ Reflector: Celestron C6, TS-PHOTON 8" F4 Newton
Refractor: TS-Optics SD Apo 102 mm f/7, Omegon 90/500
Montura: iOptron GEM28, TS-Optics AZ5 Alt-azimuthal
APM Astro and Yachting 10x50 FMC
Gosky EagleView 10x42 ED
Bresser Pirsch 15x56 ED |
|
Sus |
|
|
zoth Membru
Data inscrierii: 31 Mar 2006 Mesaje: 5554
Motto: decat ceva prost, mai bine nimic bun ... Localitate: Bucuresti
|
Trimis: 18 Dec 2022 13:16 Download mesaj |
Titlul subiectului: |
|
|
|
Multumesc pentru idei. Din pacate varianta cu arcul de compresie nu o inteleg, nu stiu cum ar putea tensiona el miscarea de rotatie a cilindrului interior ...
Varianta cu Crayford am incercat ceva similar, am povestit mai sus, dar nu a iesit bine. Probabil ar trebui sa schimb materialele ce intra in contact, al cu al gripeaza imediat.
Raman pe receptie in caz ca mai aveti idei ...
_________________ Van 8x42ED4; AR80 f15; TS102SD; Vixen NA130 SSWT |
|
Sus |
|
|
AVD Membru
Data inscrierii: 04 Iun 2022 Mesaje: 87
Localitate: Dudu
|
Trimis: 18 Dec 2022 20:54 Download mesaj |
Titlul subiectului: |
|
|
|
Nu stiu daca iti permite modul de constructie al monturii asa ceva, dar ai putea incerca ceva asemanator cu sistemul de ambreiaje de pe monturile Losmandy (sau iExos-100 de la Explore Scientific).
|
|
Sus |
|
|
catalin dumitru Membru
Data inscrierii: 22 Iul 2010 Mesaje: 2687
Motto: telescopul scuza mijloacele Localitate: Shatra Neamtz
|
Trimis: 19 Dec 2022 02:32 Download mesaj |
Titlul subiectului: |
|
|
|
Salut Silviu ,
poți încerca o frâna electromagnetică reglabilă , de felul celor folosite la bicicletele medicinale . Desigur trebuie să te adaptezi la un diametru mult mai mic . Magneți cu neodim se găsesc de toate felurile și dimensiunile , iar o țeavă de cupru plasată peste cea de aluminiu , între cei doi rulmenți , e caca-maca !
Sau poți umple spațiul dintre cele două țevi cu un lichid aderent și vâscos .
_________________ Hai noapte , hai !! |
|
Sus |
|
|
valy Membru
Data inscrierii: 21 Iul 2005 Mesaje: 10667
Localitate: Bucuresti
|
Trimis: 19 Dec 2022 10:11 Download mesaj |
Titlul subiectului: |
|
|
|
catalin dumitru a scris: | Sau poți umple spațiul dintre cele două țevi cu un lichid aderent și vâscos . | "Producatorii" chinezi au rezolvat problema cu "solutia universala: vaselina siliconica", in cazul de fata pusa in rulmenti. Doar ca n-ai posibilitatea de reglaj.
Cred cea mai ieftina si simpla e tot cu "frana tip tambur" reglabila dintr-un surub de presiune, dar trebuie testate diferite materiale, de ex teflon, grafit, bronz, dar probabil trebuie folosit si un alt material in locul tevii de Al, care e cam poros din fire.
|
|
Sus |
|
|
zoth Membru
Data inscrierii: 31 Mar 2006 Mesaje: 5554
Motto: decat ceva prost, mai bine nimic bun ... Localitate: Bucuresti
|
Trimis: 19 Dec 2022 17:25 Download mesaj |
Titlul subiectului: |
|
|
|
Multumesc de idei, am acum suficient material de procesat
Am sa verific ce pot aplica in cazul meu si revin daca am sa gasesc o solutie buna.
_________________ Van 8x42ED4; AR80 f15; TS102SD; Vixen NA130 SSWT |
|
Sus |
|
|
catalin dumitru Membru
Data inscrierii: 22 Iul 2010 Mesaje: 2687
Motto: telescopul scuza mijloacele Localitate: Shatra Neamtz
|
Trimis: 19 Dec 2022 17:40 Download mesaj |
Titlul subiectului: |
|
|
|
Nu cred că ai suficient material de procesat !
Să îți bag una și mai trăsnita :
Dacă partea inferioară a tubului exterior rămâne liberă , atunci poți introduce si bloca acolo un motoraș de CC din alea cu colivie , adică un așa -zis " ironless rotor " . Asta ca să nu te lupți cu momente magnetice nedorite .
După care cu o flanșă sau un fel de dop , blochezi axul rotorului , făcându-l solidar cu țeava internă .
Dacă scurtcircuitezi bornele motorului , vei avea miscare lină dar greoaie la axul/țeava internă . Dacă montezi un reostat bobinat , de cativa ohmi , poți regla gradul de frânare .
Treaba ar putea ieși și mai bună dacă motorul are reductor , preferabil cu sateliți , depinde și de ce motoraș montezi .
_________________ Hai noapte , hai !! |
|
Sus |
|
|
zoth Membru
Data inscrierii: 31 Mar 2006 Mesaje: 5554
Motto: decat ceva prost, mai bine nimic bun ... Localitate: Bucuresti
|
Trimis: 19 Dec 2022 18:17 Download mesaj |
Titlul subiectului: |
|
|
|
Da, e trasnita
Aveam niste servomotoare de CA cu rotor colivie de aluminiu dar parca erau la 400Hz, tre sa vad daca le mai gasesc ...
_________________ Van 8x42ED4; AR80 f15; TS102SD; Vixen NA130 SSWT |
|
Sus |
|
|
catalin dumitru Membru
Data inscrierii: 22 Iul 2010 Mesaje: 2687
Motto: telescopul scuza mijloacele Localitate: Shatra Neamtz
|
Trimis: 19 Dec 2022 19:22 Download mesaj |
Titlul subiectului: |
|
|
|
Nu cred că merge cu motoare de curent alternativ , fără magneți permanenți .
Varianta "ironless rotor " la care mă refer eu , e un electromotor de curent continuu , cu rotor bobinat sub formă de cilindru , pe o carcasă dielectrică și totodată nemagnetică . Magnetul permanent se află în interiorul rotorului , și este solidar cu carcasa de oțel a motorului .
Din cauză că rotorul nu conține material feromagnetic , la rotirea lui nu se simt pași , ca la motoarele de DC clasice .
Astfel de motoare de curent continuu se rotesc chiar și cu fracțiuni de volt (depinde cât de tare apasă periile pe colector) și se "gripează" serios când bornele sunt scurtcircuitate .
_________________ Hai noapte , hai !! |
|
Sus |
|
|
zoth Membru
Data inscrierii: 31 Mar 2006 Mesaje: 5554
Motto: decat ceva prost, mai bine nimic bun ... Localitate: Bucuresti
|
Trimis: 20 Dec 2022 12:45 Download mesaj |
Titlul subiectului: |
|
|
|
Nu-mi aduc aminte sa ma fi jucat cu astfel de motorase.
Oricum, din cauza spatiului meschin de mic dintre cei doi cilindri cred ca voi fi obligat sa recurg la o solutie mult mai primitiva. Revin daca ajung la o varianta decenta functional. Multumesc.
_________________ Van 8x42ED4; AR80 f15; TS102SD; Vixen NA130 SSWT |
|
Sus |
|
|
Erwin Moderator
Data inscrierii: 02 Aug 2008 Mesaje: 9498
Motto: panta rhei Localitate: Bucuresti
|
Trimis: 21 Dec 2022 13:00 Download mesaj |
Titlul subiectului: |
|
|
|
Motoarele de care zice Cătălin se folosesc în special în aparatura de laborator pentru că nu au inerție, mișcă dispozitive care trebuie să se oprească și să pornească fără trepidații sau șocuri. Am unul din ăsta dar are un reductor destul de mare pe el și se învârte greu, nu cred că este potrivit aplicației, axul de ieșire are vreo 3mm.
O bucșă elastică din teflon peste un cilindru din oțel (inox lustruit cel mai bine) ar rezolva problema elegant. Sau un disc din inox solidar cu axul central și unul cu exteriorul, poate fi din orice alt material, pe care prinzi patine din teflon. Dacă tensionezi ansamblul poți mări sau micșora fricțiunea, care rămâne destul de lină, ca la Dobson. Disc de inox am găsit pe la târgul Valea Cascadelor, gata tăiat, deșeuri de la debitare cu laser.
_________________ bino: 8x22, 7x42, 10x50, 10x80, spotting: 10x46, 20x60
Telescoape RFT70 F/4, 80/900, RFT 110 F/5.5, Meade 90 F/10, ED80 F/6
MTO-11CA 100/1000, Cass Clasic 8"F/15, dobson newt.158/1240 DH, 4"F/4.6
piston AZ mount (R), Vixen GP, minidob |
|
Sus |
|
|
|
|
|
Nu puteti crea un subiect nou in acest forum Nu puteti raspunde in subiectele acestui forum Nu puteti modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteti sterge mesajele proprii din acest forum Nu puteti vota in chestionarele din acest forum Nu puteti atasa fisiere in acest forum Puteti descarca fisiere in acest forum
|
|