Index |
Index forum |
Autentificare |
Inregistrare
|
Cine este online |
Galerie imagini
|
Calendar evenim. |
Cautare detaliata |
Ghid forum |
Colaboratori
Te intereseaza un domeniu al astronomiei si ai vrea sa scrii pentru siteul nostru? Alatura-te echipei noastre.
Statistici forum |
|
Numar total de mesaje in forum: 234762 |
|
Numar de utilizatori inregistrati: 2851 |
|
Cel mai nou utilizator inregistrat: Empedocles85 |
|
|
|
Cei mai multi utilizatori conectati au fost 830 la data de Mar Iun 03, 2025 |
|
|
|
Actualmente sunt 0 utilizatori pe chat
|
|
Aceste date se bazeaza pe utilizatorii activi de peste 5 minute |
|
Legenda |
 |
Mesaje noi |
 |
Nu sunt mesaje noi |
 |
Forumul este inchis |
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul urmator |
|
Autor |
Mesaj |
Tzeny Membru


Data inscrierii: 14 Ian 2021 Mesaje: 45
Localitate: Timisoara
|
|
Sus |
|
 |
dmtr69 Moderator

Data inscrierii: 24 Sep 2011 Mesaje: 2752
Localitate: BUSTENI
|
Trimis: 30 Mar 2021 15:44 Download mesaj |
Titlul subiectului: |
|
|
|
Am incercat sa fac stiva in DSS ( am convertit in fits fisierele)- nu a mers nici cu 2% prag ( nu gasea stelele). Am incercat WBP- nu a mers alinierea stelelor. Poate doar daca as face preprocesarea pas cu pas, dar nu mi-am batut capul. Am luat stiva ta, am incercat DBE si mi-a dat un rezultat similar cu al tau (probabil trebuie puse manual punctele-mostra pe imagine). Mi s-a intamplat si mie sa am imagini cu un gradient ingrozitor pe care nici un soft nu l-a rezolvat. Uneori mergea mai bine daca nu faceam corectia cu flat.
In cele din urma am convertit stiva in tif si am procesat-o rapid in PS. Pentru gradient am folosit AstroFlat Pro si GradientXterminator.
Am o intrebare. De ce folosesti DrizzleIntegration? In afara de faptul ca imaginea este de 4 ori mai mare, cand deja ai 24Mpx nativi. Sunt trei cerinte cand vrei sa faci asta:
1. "Dithered data". Si sa tinem seama ca noi facem asta doar prin translatie E-V, N-S, pe cand cei care au inventat metoda, aveau cadrele si rotite: https://www.stsci.edu/~fruchter/dither/drizzle.html . Noua ne foloseste la corectia pixelilor calzi sau reci sau la indepartarea anumitor benzi specifice anumitor senzori.
2."The data must be undersampled". " Undersampling means too few pixels to capture the resolution the telescope provides. Oversampling means the light is spread over more pixels than needed to achieve full resolution thus increasing imaging time often by a large factor.
Properly sampling means a pixel size 1/2 to 1/3 that of your typical seeing. So if your seeing is 2.4" (about mine) then a pixel size of 0.8" to 1.2" would be about right. Smaller than 0.8 and you oversample, larger and you undersample. The former is never good, the latter isn't always a problem however." Citat din CloudyNights.
La 1arcsec/px, cat ai tu rezolutia, esti chiar in zona optima. Eu cu ASI1600, si acelasi telescop, am rezolutia similara si pot sa spun ca sunt rare noptile cu seeing asa bun ca sa pot profita de asta. De cele mai multe ori folosesc in postprocesare bin2x2, imaginea rezultata fiind mai buna vazuta la marime 100%, decat cea originala care iti arata stelele prea mari, nefocusate.
3. Drizzle adauga zgomot in imagine, de aceea este necesar un numar mare de cadre.
Descriere: |
|
Marime fisier: |
733.93 kb |
Vizualizat: |
de 1739 ori |

|
_________________ Marius |
|
Sus |
|
 |
|
|
|
Nu puteti crea un subiect nou in acest forum Nu puteti raspunde in subiectele acestui forum Nu puteti modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteti sterge mesajele proprii din acest forum Nu puteti vota in chestionarele din acest forum Nu puteti atasa fisiere in acest forum Puteti descarca fisiere in acest forum
|
|