Index |
Index forum |
Autentificare |
Inregistrare
|
Cine este online |
Galerie imagini
|
Calendar evenim. |
Cautare detaliata |
Ghid forum |
Colaboratori
Te intereseaza un domeniu al astronomiei si ai vrea sa scrii pentru siteul nostru? Alatura-te echipei noastre.
Statistici forum |
|
Numar total de mesaje in forum: 234082 |
|
Numar de utilizatori inregistrati: 2834 |
|
Cel mai nou utilizator inregistrat: Despinarom |
|
|
|
Cei mai multi utilizatori conectati au fost 637 la data de Dum Mai 11, 2025 |
|
|
|
Actualmente sunt 0 utilizatori pe chat
|
|
Aceste date se bazeaza pe utilizatorii activi de peste 5 minute |
|
Legenda |
 |
Mesaje noi |
 |
Nu sunt mesaje noi |
 |
Forumul este inchis |
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul urmator |
|
Autor |
Mesaj |
valy Membru


Data inscrierii: 21 Iul 2005 Mesaje: 11253
Localitate: Bucuresti
|
Trimis: 15 Mar 2012 08:57 Download mesaj |
Titlul subiectului: |
|
|
|
@Emil, daca stau sa ma gandesc prelucrarile anterioare le-am facut pe 8 canale, de la rosu spre violet, saturatie, luminanta, nuanta. Deci nu e manea, se cheama ca am lucrat multicanal?
@Emil, desi n-am deloc experienta la astfel de imagini, vad cateva aspecte:
- culorile. Aici e cam complicat ca se combina domenii variate, de la vizibil la mai putin vizibil, pe multe canale, asa ca nu cred ca exista culoarea corecta, e de gust sau poate fi si stiintific, de exemplu daca un obiect emite 50% spre rosu e manea sa-l colorezi albastru-verde de exemplu.
- contrastul. Aici e cum zici tu, de gust+sa nu strici stelele, fundalul, zgomotul
- detaliile. Aici e simplu: sharp, contrast, usm, dupa gust, dar sa nu strici stele si zgomotul
- zgomotul. Mare problema. Pana acum n-am gasit minunea, adica soft sa faca si ceva bun nu numai sa scoata detaliile odata cu zgomotul. Singurul care se apropie de deziderat ar fi topazdenoise. Data trecuta la horsehead parca era ok, acum a expirat 30 zile, asa ca am facut print screen la parte din poza ca nu o pot salva pe toata. Mai ca as da banii pe plugin, ce nu-mi place e ca in lightroom pot prelucra si exporta bulk, dar nu merge sa aplic bulk denoise, trebuie cadru cu cadru. E drept ca aici am o singura imagine ca doar nu tragi rafala rosetta nebula.
- stelele. Aici n-am ce sa-i fac. Pana acum la horsehead erau stele colorate oarecum uniform (albastre) si din saturatie-luminozitate pe canalul respectiv (de exemplu albastru) le mai atenuam, dar in imaginile de acum sunt arse si colorate ciudat, galben, albastru, roz. Poate doar sa le iei pixel cu pixel, clone, etc., munca de sisif.
Am luat precedenta poza care e facuta din cea pusa de Emil Kolbert si i-am aplicat niste denoise+putin sharp. Cred ca cel mai bine se aplica denoise pe fiecare canal, are destule setari topazul asta, mi-a trimis Emil sursele, sa vad ce se poate face, dar n-am experienta sa combin layere, trebuie sa invat, cel mai bine lucrez pe imaginea deja blenduita.
Spor.
Descriere: |
|
Marime fisier: |
240.18 kb |
Vizualizat: |
de 1611 ori |

|
|
|
Sus |
|
 |
psemil Membru


Data inscrierii: 16 Aug 2010 Mesaje: 888
|
Trimis: 15 Mar 2012 13:33 Download mesaj |
Titlul subiectului: |
|
|
|
Perfect de acord cu tine Valy...
Bafta la procesat.
|
|
Sus |
|
 |
Emil Membru

Data inscrierii: 30 Aug 2007 Mesaje: 1271
Localitate: Fuerstenfeld
|
Trimis: 15 Mar 2012 14:02 Download mesaj |
Titlul subiectului: |
|
|
|
@ moderatorul rubricii (Laurentiu)
poate ar fi bine de splitata discutia pentru ca se intra in partea de procesare si se "deraiaza" de la subiectul initial.
@Valy
Tocmai din acesta cauza eu consider paleta CFHT mai apropiata de realitate insa nici o imagine obtinuta prin NB nu va fi conforma cu realitatea (se pot ajunge la "culori naturale" insa este o alta tehnica).
Problema majora din punctul meu de vedere in cazul NB este faptul ca atat H-alfa cat si S-2 sunt de fapt in rosu (N-II este si el rosu) deci cu atat mai mult este, din punctul meu de vedere, dificil de obtinut o imagine corect din punct de vedere RGB.
Pe de alta parte NB-ul este mult dependent de calitatea si fereastra de transmisie a filtrului, in cazul de fata H-alfa este obtinut folosind un filtru de 6 nm iar O-3 respectiv S-2 cu filtre de 8,5 nm, astfel canalul H-alfa avea cele mai stranse stele rezultand astfel o neacoperire 100% a stelei pe toate canalele in versiunea finala.
Partea cu culorile se poate cat de cat corecta folosind calibrarea pe stea (nota informativa).
Referitor la horse head, in cazul acela informatia aditionala a fost DOAR H-alfa care a fost mapat pe R, aici avem de fapt o combinare R+NB--> R deci la fiecare canal RGB s-a atasat cate un canal NB rezultantand si dificultatea in procesare.
|
|
Sus |
|
 |
valy Membru


Data inscrierii: 21 Iul 2005 Mesaje: 11253
Localitate: Bucuresti
|
Trimis: 15 Mar 2012 14:33 Download mesaj |
Titlul subiectului: |
|
|
|
Emil Kolbert a scris: | @ moderatorul rubricii (Laurentiu)
poate ar fi bine de splitata discutia pentru ca se intra in partea de procesare si se "deraiaza" de la subiectul initial.
|
Da, neaparat sa avem un topic de procesat imagini DSO, mutati acolo si imaginile mele ca sa nu deturnam atentia de la adevaratii autori.
Spor.
|
|
Sus |
|
 |
nobody Membru

Data inscrierii: 02 Apr 2010 Mesaje: 5156
Motto: Never ever give up ! Localitate: Nowhere
|
Trimis: 15 Mar 2012 17:03 Download mesaj |
Titlul subiectului: |
|
|
|
Mie imi place mai mult aia cu rosu/purpuriu, cu un contrast mai putin tipator, ce si se potriveste mai bine cu numele.
Verde cu cyan nu mi se pare o combinatie prea fericita.
Desigur, aici este vorba de gusturi.
|
|
Sus |
|
 |
|
|
|
Nu puteti crea un subiect nou in acest forum Nu puteti raspunde in subiectele acestui forum Nu puteti modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteti sterge mesajele proprii din acest forum Nu puteti vota in chestionarele din acest forum Nu puteti atasa fisiere in acest forum Puteti descarca fisiere in acest forum
|
|