Index |
Index forum |
Autentificare |
Inregistrare
|
Cine este online |
Galerie imagini
|
Calendar evenim. |
Cautare detaliata |
Ghid forum |
Colaboratori
Te intereseaza un domeniu al astronomiei si ai vrea sa scrii pentru siteul nostru? Alatura-te echipei noastre.
Statistici forum |
|
Numar total de mesaje in forum: 233920 |
|
Numar de utilizatori inregistrati: 2834 |
|
Cel mai nou utilizator inregistrat: Despinarom |
|
|
|
Cei mai multi utilizatori conectati au fost 627 la data de Lun Oct 21, 2024 |
|
|
|
Actualmente sunt 0 utilizatori pe chat
|
|
Aceste date se bazeaza pe utilizatorii activi de peste 5 minute |
|
Legenda |
 |
Mesaje noi |
 |
Nu sunt mesaje noi |
 |
Forumul este inchis |
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul urmator |
|
Autor |
Mesaj |
mircear Membru


Data inscrierii: 05 Aug 2005 Mesaje: 426
Localitate: Bucuresti
|
|
Sus |
|
 |
valy Membru


Data inscrierii: 21 Iul 2005 Mesaje: 11250
Localitate: Bucuresti
|
|
Sus |
|
 |
mircear Membru


Data inscrierii: 05 Aug 2005 Mesaje: 426
Localitate: Bucuresti
|
Trimis: 29 Sep 2011 15:49 Download mesaj |
Titlul subiectului: |
|
|
|
Deci
http://www.youtube.com/watch?v=c-HF5Si2CpI
http://www.youtube.com/watch?v=MU6MH81zqnY
1. Se ridica capsula cu un elicopter. La cateva sute de metri aparent, nu la 4000 la cat fusese anuntat.
2. De la punct fix aparent se largheaza capsula.
3. Aproape simultan cu largarea se declanseaza parasuta.
Ergo, un zbor de ~1-2 secunde.
P.S. Asta daca nu redefinim sensul cuvantului zbor a.i. sa insemne si cadere libera, si deplasarea prin aer legat fiind de un aparat de zbor sau de un sistem de frinare/parasuta
  |
|
Sus |
|
 |
valy Membru


Data inscrierii: 21 Iul 2005 Mesaje: 11250
Localitate: Bucuresti
|
Trimis: 29 Sep 2011 15:56 Download mesaj |
Titlul subiectului: |
|
|
|
Ma refer la un zbor adecvat pt. "calificarea acesteia pentru zbor la bordul supersonicului IAR-111. ". Sau deja estimeaza ca nu se ridica mai mult de 700 m si nu reuseste sa atinga decat 200km/h? In cazul asta da, a fost un zbor reusit, a cazut frumos, la punct fix, parasuta arata sexy, au recuperat misto, iar muzica si montajul din film ii califica la categoria "documentar SF - scurt metraj". |
|
Sus |
|
 |
Erwin Moderator


Data inscrierii: 02 Aug 2008 Mesaje: 9695
Motto: panta rhei Localitate: Bucuresti
|
Trimis: 29 Sep 2011 23:29 Download mesaj |
Titlul subiectului: |
|
|
|
... și câștigă premiul cel mare de la sponzori, după care se apucă de alt proiect...  _________________ bino: 8x22, 7x42, 10x50, 10x80, spotting: 10x46, 20x60
Telescoape RFT70 F/4, 80/900, RFT 110 F/5.5, Meade 90 F/10, ED80 F/6
MTO-11CA 100/1000, Cass Clasic 8"F/15, dobson newt.158/1240 DH, 4"F/4.6
piston AZ mount (R), Vixen GP, minidob |
|
Sus |
|
 |
dragos.n Membru


Data inscrierii: 20 Dec 2007 Mesaje: 6850
Motto: Iisus a spus: Aveti ochi sa vedeti dar sunteti orbi, aveti urechi sa auziti dar sunteti surzi Localitate: Bucuresti
|
Trimis: 30 Sep 2011 12:00 Download mesaj |
Titlul subiectului: |
|
|
|
Se pare ca banuiala mea se adevereste. Avionul asta o sa zboare invers. Din ce vad in filmuletele astea, cabina a coborat cu botul in sus. Si asta a fost un test de zbor!!
Oricum, am inteles principiul pe baza caruia fuctioneaza aceasta asociatie, sau agentie, ce o fi ea. Exprimat simplu: ''Sa-i fraierim pe prosti'' _________________ Dragos N |
|
Sus |
|
 |
valy Membru


Data inscrierii: 21 Iul 2005 Mesaje: 11250
Localitate: Bucuresti
|
Trimis: 30 Sep 2011 12:15 Download mesaj |
Titlul subiectului: |
|
|
|
Oare careva care chiar se pricepe la lucrurile astea ce parere si-ar face? E careva pe aici care se pricepe? Sunt si eu curios. Posibil ca ei sa faca bine ce fac dar sa nu ii intelegem noi. De exemplu capsulele spatiale amerizeaza cu varful in sus, de varf fiind legata parasuta. Acum intrebarea este ce cauta cabina singura in aer, daca e vorba de un avion care ar trebui sa amerizeze cu tot cu avion, adica nu doar varful? Poate e un test de ejectare in caz de urgenta, in care varful sare si cade. Fiecare testare poate avea o noima, ea luata singular, dar observ ca de la luna la alta se schimba radical obiectivele si testele. Sar de la racheta la balon, de la balon la avion, de la avion la bicicleta cosmica, si tot asa.
Asa pe net am vazut o serie de comentarii, de la "bravo, in sfarsit cineva din Ro face..si drege.." pana la pareri de genul "sifonatori de fonduri", e greu sa iti faci o parere obiectiva urmarind astfel de comentarii, in cel mai bun caz te distrezi putin, vezi un comentariu de pe hotnews:
Citat: | Toata actiunea este demna de un Divertis Show. Ca dealtfel tot ce-au jucat de prin 2000 incoace (racheta artizanala care a tasnit inainte de start, balonul care s-a fasait samd).
Urmeaza:
- testarea (in cuptorul cu microunde a) scutului termic;
- testarea (la un foc de tabara a) combustibilului pentru motoare;
- testarea (intr-un showroom de mobila a) scaunelor pilotilor;
- si-alte testari cu alai si gura-casca. |
|
|
Sus |
|
 |
Erwin Moderator


Data inscrierii: 02 Aug 2008 Mesaje: 9695
Motto: panta rhei Localitate: Bucuresti
|
Trimis: 30 Sep 2011 12:58 Download mesaj |
Titlul subiectului: |
|
|
|
Valy, nu știu ce-ar putea fi real și ce mascaradă din testele făcute, în orice caz din afară se vede că toate realizările sunt de fapt niște simulări, nimic practic util cum ar fi de pildă baloane lansate de niște elevi de liceu care au trimis o cameră foto la mare altitudine, un telefon mobil, câteva fire și antene, au făcut poze în care Pământul se vede aproape ca din ISS și au recuperat apoi camera. ARCA n-a făcut nici măcar atât din păcate... _________________ bino: 8x22, 7x42, 10x50, 10x80, spotting: 10x46, 20x60
Telescoape RFT70 F/4, 80/900, RFT 110 F/5.5, Meade 90 F/10, ED80 F/6
MTO-11CA 100/1000, Cass Clasic 8"F/15, dobson newt.158/1240 DH, 4"F/4.6
piston AZ mount (R), Vixen GP, minidob |
|
Sus |
|
 |
valy Membru


Data inscrierii: 21 Iul 2005 Mesaje: 11250
Localitate: Bucuresti
|
Trimis: 30 Sep 2011 13:22 Download mesaj |
Titlul subiectului: |
|
|
|
Stiu de testul reusit cu balonul. Defapt au fost mai multe din cate imi amintesc.
Insa pe de alta parte banui cam care sunt ptoblemele trimiterii unei rachete la mai mult de inaltimea unui bloc, ce teste sunt necesare pt. a intelege fenomenele mai ales ca nu au lucrat toti la spaceshuttle-uri, moonlandere si marsrovere inainte. Defapt sunt toti studenti (sau au fost).
De aia intreb: nu e nimeni de la nasa sau de la soyuz pe aici? Am vazut ca ar mai fi o alta asociatie, pe la brasov parca.
Asta ca e vineri si e program scurt. |
|
Sus |
|
 |
dragos.n Membru


Data inscrierii: 20 Dec 2007 Mesaje: 6850
Motto: Iisus a spus: Aveti ochi sa vedeti dar sunteti orbi, aveti urechi sa auziti dar sunteti surzi Localitate: Bucuresti
|
Trimis: 30 Sep 2011 13:25 Download mesaj |
Titlul subiectului: |
|
|
|
Eu nu sunt specialist in aviatie, dar am citit foarte multe carti de specialitate, si dupa parerea mea, acest avion nu o sa zboare niciodata. Intregul concept al unui avion supersonic este foarte dificil de realizat, inseamna cheltuieli de multe miliarde dolari la proiectare si realizare, si asta in cazul in care exista deja toata logistica-fabrici, laboratoare, etc. si personalul calificat pentru o astfel de realizare.
Iar acest avion ar trebui sa poarte si sa largheze la mare altitudine o incarcatura destul de mare. Plus ca din ce stiu eu nu exista un avion supersonic care sa opereze pe apa. Au fost ceva incercari americane si rusesti, dar rezultate fiabile nu. Si asta nu pentru ca sunt aia mai prosti decat romanii, ci pentru ca forma unui supersonic este destul de improprie aterizarii pe apa, vitezele la decolare si aterizare sunt foarte mari, si structura necesara pentru a merge pe apa la peste 250km/h este total improprie pentru un avion. _________________ Dragos N |
|
Sus |
|
 |
Erwin Moderator


Data inscrierii: 02 Aug 2008 Mesaje: 9695
Motto: panta rhei Localitate: Bucuresti
|
Trimis: 30 Sep 2011 14:18 Download mesaj |
Titlul subiectului: |
|
|
|
Și alte proiecte ale lor sfidează drumul bătătorit de alții: racheta cu apă oxigenată, racheta-pendul (pendulum rocket fallacy), așa că de ce nu un hidro-supersonic? Dacă nu le iese pot oricând să dea vina pe problemele (mai mult sau mai puțin evidente) descoperite de înaintași. _________________ bino: 8x22, 7x42, 10x50, 10x80, spotting: 10x46, 20x60
Telescoape RFT70 F/4, 80/900, RFT 110 F/5.5, Meade 90 F/10, ED80 F/6
MTO-11CA 100/1000, Cass Clasic 8"F/15, dobson newt.158/1240 DH, 4"F/4.6
piston AZ mount (R), Vixen GP, minidob |
|
Sus |
|
 |
|
|
|
Nu puteti crea un subiect nou in acest forum Nu puteti raspunde in subiectele acestui forum Nu puteti modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteti sterge mesajele proprii din acest forum Nu puteti vota in chestionarele din acest forum Nu puteti atasa fisiere in acest forum Puteti descarca fisiere in acest forum
|
|