Subiectul anterior :: Subiectul urmator |
|
Autor |
Mesaj |
valy Membru


Data inscrierii: 21 Iul 2005 Mesaje: 11250
Localitate: Bucuresti
|
|
Sus |
|
 |
Mitu Catalin Membru


Data inscrierii: 01 Aug 2006 Mesaje: 828
Localitate: Bucuresti
|
Trimis: 05 Dec 2016 19:46 Download mesaj |
Titlul subiectului: |
|
|
|
@nobody
Ok , am inteles si asta , mai ales pentru ca mi-am dat seama ca departe de situatia din graficul pus aici in realitate sonda zboara aproape de orizontala , razant cu suprafata planetei pana cand viteza scade suficient de mult (adica practic dupa franarea cu parasuta) . Nici vorba de unghiuri de zeci de grade , 5 grade te baga instantaneu in pamant . Dar insist ca in loc sa citesti si sa reconstitui senzori ce lucreaza in afara parametrilor ai putea pe perioada unui eveniment cunoscut sa inlocuiesti datele lipsa cu rezultatul unei simulari si sa reinitializezi sistemul urmand sa-l recalibrezi in timp cu date suplimentare . Asta in lipsa unor senzori dublati cu unii cu plaja mai larga cum ar fi "pro" . Imi cam dau seama de ce e f important pt proba sa-si stie atitudinea foarte precis (pt ca urmaza sa faca hover si nu e voie sa-l faci stramb ... dar situatia tot seamana cu cazutul din lac in put ) . Mi se pare ciudat acum cand ma gandesc la faza propulsiva ca nu aveau si alte mijloace de determinare a atitudinii (oare senzorii IR nu functioneza pe Marte ?)
@valy , chestia cu timpul m-a pacalit si pe mine dar se pare ca a durat mai multe secunde (minute ?) intre deschiderea parasutei si boacana computericeasca
_________________ 200mm F/6, 130mm F/5, HEQ5 pro , NEQ5 , ATIK 320E , 450D, 15x70 |
|
Sus |
|
 |
Mitu Catalin Membru


Data inscrierii: 01 Aug 2006 Mesaje: 828
Localitate: Bucuresti
|
|
Sus |
|
 |
nobody Membru

Data inscrierii: 02 Apr 2010 Mesaje: 5151
Motto: Never ever give up ! Localitate: Nowhere
|
Trimis: 05 Dec 2016 20:58 Download mesaj |
Titlul subiectului: |
|
|
|
"Nici vorba de unghiuri de zeci de grade , 5 grade te baga instantaneu in pamant ."
Zici de unghiurile de -11.9, -26.6 si -56.6 trecute pe grafic ?
Datele sunt de la Thales Alenia Space / ESA / NASA.
In faza propulsiva ar fi folosit IMU + altimetrul radar pana la 10m, dupa care numai IMU.
Vezi la ce a folosit sa-si porneasca motoarele 3 secunde.
Descriere: |
|
Marime fisier: |
56.05 kb |
Vizualizat: |
de 7144 ori |

|
|
|
Sus |
|
 |
valy Membru


Data inscrierii: 21 Iul 2005 Mesaje: 11250
Localitate: Bucuresti
|
Trimis: 05 Dec 2016 21:05 Download mesaj |
Titlul subiectului: |
|
|
|
De unde iei datele alea?
|
|
Sus |
|
 |
nobody Membru

Data inscrierii: 02 Apr 2010 Mesaje: 5151
Motto: Never ever give up ! Localitate: Nowhere
|
Trimis: 05 Dec 2016 21:24 Download mesaj |
Titlul subiectului: |
|
|
|
De prin arhivele NASA, da' nu mai zi la nimeni, ca ma inhata KGBu'.
|
|
Sus |
|
 |
CAdi Membru exclus

Data inscrierii: 07 Iun 2015 Mesaje: 2225
Motto: Cogito ergo sum
|
Trimis: 05 Dec 2016 22:20 Download mesaj |
Titlul subiectului: |
|
|
|
Datele de la ESA, arata ca masuratorile aiurea ale IMU au inceput imediat dupa debarasarea sondei de scutul termic, (la fel cum trateaza cazul si filmul de pe You Tube postat de Mitu Catalin), cand s-au aprins neprogramat si motoarele laterale de dirijare si stabilizare .
Balansul sondei, produs la desprinderea scutului termic, a dat peste cap IMU .
Altimetru insa, functiona in mod corect, (din comunicatul ESA) dar nu a fost luat in considerare ca data primara de schema de soft .
(probabil ca intra in schema de la alta inaltime, sub 2 km).
|
|
Sus |
|
 |
nobody Membru

Data inscrierii: 02 Apr 2010 Mesaje: 5151
Motto: Never ever give up ! Localitate: Nowhere
|
Trimis: 05 Dec 2016 22:48 Download mesaj |
Titlul subiectului: |
|
|
|
Care date de la ESA ?
|
|
Sus |
|
 |
CAdi Membru exclus

Data inscrierii: 07 Iun 2015 Mesaje: 2225
Motto: Cogito ergo sum
|
Trimis: 05 Dec 2016 23:12 Download mesaj |
Titlul subiectului: |
|
|
|
Din folder-ul ESA
|
|
Sus |
|
 |
nobody Membru

Data inscrierii: 02 Apr 2010 Mesaje: 5151
Motto: Never ever give up ! Localitate: Nowhere
|
|
Sus |
|
 |
2SKY Membru

Data inscrierii: 19 Dec 2012 Mesaje: 2838
Localitate: TIMISOARA
|
Trimis: 06 Dec 2016 03:23 Download mesaj |
Titlul subiectului: |
|
|
|
Din filmul ESA , chiar TGO ii imprima o miscare de rotatie sondei , pentru stabilitate si pastrare vector . Deci rotatia chiar ajuta , ei stiind locul unde va atinge solul . Parasuta se afla la 1km de locul de impact , deci desprinderea a functionat . De unde stiu ei ca sonda se afla la 3,7km altitudine , daca radarul nu era inca pornit iar datele erau eronate Daca mai aveau alt altimetru si functiona bine , cum sa dai prioritate pozitiei generale si sa ignori altimetru ? cred ca datele erau contradictorii si de aici softul s-a blocat .
|
|
Sus |
|
 |
Mitu Catalin Membru


Data inscrierii: 01 Aug 2006 Mesaje: 828
Localitate: Bucuresti
|
Trimis: 06 Dec 2016 09:41 Download mesaj |
Titlul subiectului: |
|
|
|
nobody a scris: | "Nici vorba de unghiuri de zeci de grade , 5 grade te baga instantaneu in pamant ."
Zici de unghiurile de -11.9, -26.6 si -56.6 trecute pe grafic ?
Datele sunt de la Thales Alenia Space / ESA / NASA.
|
Da dar m-am cam inselat . La 26 grade la 10 km pt a avea o deplasare a altitudinii de 3.7 km catre 0 trebuie sa modifici unghiul cu 18 grade catre 44 . Chestie care personal o gasesc nepotrivita sa fie inghitita pe nemestecate de catre soft (gandeste-te oare ce forta si dispozitiv ar fi capabil sa schimbe vectorul brusc (1s) cu 18 grade si daca sonda ar fi supravietuit manevrei ).
Daca era mult mai devreme (priveste primul minut din aerofranare ) atunci e adevarat , o modificare infima de unghi ar fi deplasat foarte usor pozitia in pamant .Dar atunci totul era inca normal
Ok , sa vedem raportul final
Descriere: |
|
Marime fisier: |
109.22 kb |
Vizualizat: |
de 6831 ori |

|
_________________ 200mm F/6, 130mm F/5, HEQ5 pro , NEQ5 , ATIK 320E , 450D, 15x70 |
|
Sus |
|
 |
nobody Membru

Data inscrierii: 02 Apr 2010 Mesaje: 5151
Motto: Never ever give up ! Localitate: Nowhere
|
Trimis: 06 Dec 2016 15:27 Download mesaj |
Titlul subiectului: |
|
|
|
Ce reprezinta axa x pe graficul tau ?
P.S. Te intreb pentru ca traiectoria geometrica a zborului parasutat nu este deloc liniara ca la un planor cu finete constanta.
|
|
Sus |
|
 |
Mitu Catalin Membru


Data inscrierii: 01 Aug 2006 Mesaje: 828
Localitate: Bucuresti
|
Trimis: 06 Dec 2016 18:49 Download mesaj |
Titlul subiectului: |
|
|
|
Sunt tot km . Stiu ca traiectoria se curbeaza in jos dar pe bune nu sunt diferente majore intre cele doua situatii ,mai ales intr-o atmosfera rarefiata ca a lui Marte .
_________________ 200mm F/6, 130mm F/5, HEQ5 pro , NEQ5 , ATIK 320E , 450D, 15x70 |
|
Sus |
|
 |
nobody Membru

Data inscrierii: 02 Apr 2010 Mesaje: 5151
Motto: Never ever give up ! Localitate: Nowhere
|
Trimis: 06 Dec 2016 19:19 Download mesaj |
Titlul subiectului: |
|
|
|
Sunt diferente mari, desigur nu te pot obliga sa le vezi.
Orice problema complexa are solutii simple, dar gresite.
|
|
Sus |
|
 |
|