Subiectul anterior :: Subiectul urmator |
|
Autor |
Mesaj |
tiberiugabriel Membru

Data inscrierii: 29 Noi 2007 Mesaje: 65
|
Trimis: 16 Mar 2009 12:07 Download mesaj |
Titlul subiectului: cum se foloseste o montura ecuatoriala? Incepator |
|
|
|
Sal
Am cumparat un AstroMaster 130Eq recent. Sunt pasionat, dar incepator Am stat o noapte intreaga in frig, fara sa pot gasi un obiect. Dupa stellarium aveam saturn, pleiadele si m31 la indemana, dar n-am reusit sa localizez nici unul.
Acum incerc sa inteleg cum se folosesc inelele cu gradatii RA/DEC. Ca sa nu mai caut de nebun. Orice sfat e binevenit.
Am inteles partea cu alinierea la steaua polara, dar de acolo m-am pierdut
o zi buna
|
|
Sus |
|
 |
Blakut Membru

Data inscrierii: 03 Noi 2008 Mesaje: 1355
Motto: Per Aspera ad Astra. Sau cum era? Localitate: Bucuresti
|
Trimis: 16 Mar 2009 14:11 Download mesaj |
Titlul subiectului: |
|
|
|
Pentru icneput, daca vrei sa gasesti planetele mari si vizibile, foloeste ochiul si harta, cel mai bine. Cu gradatiile gasesti lucruri mai greu, zic eu, si le folosesti abia dupa ce ai o aliniere polara buna si un ceas sideral la indemana. Cel mai bine e sa aliniezi montura spre steaua polara cat de cat si apoi sa folosesti ochiul, harta si cautatorul instrumentului.
_________________ Vizitati-mi blogul cu poze! http://blakutps.blogspot.com/
Unde-s multi puterea creste,
Da' gandirea nu sporeste... |
|
Sus |
|
 |
dragos.n Membru

Data inscrierii: 20 Dec 2007 Mesaje: 6849
Motto: Iisus a spus: Aveti ochi sa vedeti dar sunteti orbi, aveti urechi sa auziti dar sunteti surzi Localitate: Bucuresti
|
Trimis: 16 Mar 2009 17:26 Download mesaj |
|
|
|