Index |
Index forum |
Autentificare |
Inregistrare
|
Cine este online |
Galerie imagini
|
Calendar evenim. |
Cautare detaliata |
Ghid forum |
Colaboratori
Te intereseaza un domeniu al astronomiei si ai vrea sa scrii pentru siteul nostru? Alatura-te echipei noastre.
Statistici forum |
|
Numar total de mesaje in forum: 223824 |
|
Numar de utilizatori inregistrati: 2820 |
|
Cel mai nou utilizator inregistrat: VIO77 |
|
|
|
Cei mai multi utilizatori conectati au fost 399 la data de Joi Dec 31, 2015 |
|
|
|
Actualmente sunt 0 utilizatori pe chat
|
|
Aceste date se bazeaza pe utilizatorii activi de peste 5 minute |
|
Legenda |
|
Mesaje noi |
|
Nu sunt mesaje noi |
|
Forumul este inchis |
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul urmator |
|
Autor |
Mesaj |
larrylart Membru
Data inscrierii: 27 Dec 2006 Mesaje: 189
Localitate: Sibiu
|
Trimis: 30 Dec 2006 04:54 Download mesaj |
Titlul subiectului: m81 - bode's galaxy |
|
|
|
Un alt test te care l-am facut saptamana asta.
Meade Lx90/ f10 / EQ mount / canon 10d
122 @ 60Sec iso3200
Va trebui probabil sa va ajustati monitoarele la ax luminozitate sa se vada ceva detaliu. Clar pt asta o sa am nevoie de expuneri mai lungi, focal reducer ... macar la f6 si o vizibilitate foarte buna.
Larry
Descriere: |
|
Marime fisier: |
237 kb |
Vizualizat: |
de 6386 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Mitu Catalin Membru
Data inscrierii: 01 Aug 2006 Mesaje: 828
Localitate: Bucuresti
|
Trimis: 30 Dec 2006 09:10 Download mesaj |
Titlul subiectului: |
|
|
|
Intr-adevar , un focal reducer ar fi util pentru un telescop ca al tau - pana si mie (8" F/6) imi surade ideea . Cand vorbesti de focus - eu inteleg ca nu este vorba de focalizarea optica a instrumentului ci de faptul ca turbulenta "plimba" imaginea stelelor pe senzor si o imprastie pe mai multi pixeli , nu ? .
Oricum ... genul de detaliu pe care doresti sa-l obtii necesita vreme buna .
_________________ 200mm F/6, 130mm F/5, HEQ5 pro , NEQ5 , ATIK 320E , 450D, 15x70 |
|
Sus |
|
|
larrylart Membru
Data inscrierii: 27 Dec 2006 Mesaje: 189
Localitate: Sibiu
|
Trimis: 30 Dec 2006 20:56 Download mesaj |
Titlul subiectului: |
|
|
|
Turbulenta din atmosfera ma impiedica sa obtin un focus bun. Nu e vorba numai de un shifting xy dar si in-out.
Eu folosesc un program dslr-focus care imi da informatie despre intesitatea distributia unei stele care o folosesc ca punct de focus. Cu el iau poza dupa poza la rezolutie maxima pana ajung la o valoare peak. Acum problema e ca fara sa mai umblu la mecanismul de focus (si dupa ce l-am lasat sa se "raceasca" - sa atinga echilibru mecanic ) la fiecare poza pe care o maxumul de intensitate al stelei rspective pe care fac focus variaza cam cu 30-40%. Suprafa radiala variaza si ea dar mult mai putin - deci e vorba mai mult de de o schimbare de focus in-out decit xy.
Acum nu stiu exact cum sa o interpretez cauzele mai bine - cred ca asta se datoreaza mai mult concentratiei mari de vapori de apa din atmosfera dar faptul ca variaza impune neomogenitatea si vint care ii misca la mare altitudine.
De asta caut poze satelit cu vapori de apa cit ai bune si recente ... numai pe baza lor pot sa imi dau seama daca se merita sa scot hardughia afara.
Bine la asta se mai adauga ceata (de care am avut parte din belshug in ultimul timp) dar asta e relativ usor de prezis ... masori umiditatea din aer si variatiile de temperatura in ultimele ore.
Sa speram ca anul asta care vine o sa ne aduca o vreme mai stabila
Larry
|
|
Sus |
|
|
HoO_Germany Membru
Data inscrierii: 12 Mar 2006 Mesaje: 1260
Localitate: Heinsberg / Germany
|
Trimis: 30 Dec 2006 21:47 Download mesaj |
Titlul subiectului: Re: m81 - bode's galaxy |
|
|
|
larrylart a scris: | Un alt test te care l-am facut saptamana asta.
Meade Lx90/ f10 / EQ mount / canon 10d
122 @ 60Sec iso3200
Va trebui probabil sa va ajustati monitoarele la ax luminozitate sa se vada ceva detaliu. Clar pt asta o sa am nevoie de expuneri mai lungi, focal reducer ... macar la f6 si o vizibilitate foarte buna.
Larry |
In testul asta aratat mi se pare ca imaginea apare "trasa" din cauza monturei. La focala care o ai si la 60 sec. apare repede aceasta "invartatura" cerului, care iese, cand montura nu este pusa paralactica, dar azimutal. Contra acestui caz, ajuta ori un "derotator" care se pune in fata aparatului foto (adica intre aparat si telescop), sau o "paralactic wedge" ca sa pui montura azimutala, paralactic.
La problema shifting x-y si in-out trebue sa faci ceva la telescop. Shifting in-out ar merge cumva, dar x-y este grav, chair cand crezi ca imaginea este sharp si telescopul "trece" azimutul si da din o parte in alta, "merge" si oglinda prinicpala si iti strica imaginea. Dupa 10min fotografiate, sa-ti strica shifting imaginea,nu face bucurie
A modifica shifting x-y trebue sa desfaci sistemul si sa scoti oglinda principala complet cu toata mecanica (focussing, tubul defragma). Cam in poza de jos, vezi ce vreau sa-ti scriu
Acum cand scoti aceste piese, trebue sa fii atent, sa nu cam misti oglinda din locul ei, dar sa incerci sa vezi cum functioneaza sistemul la tine, a traversa oglinda pe aceasta teavadiafragma, si sa vezi cat "joc" este intre acest tub si functionalitatea oglindei. Acest joc trebue sa vezi sa-l minimezi. Fii si atent sa nu cam pui mana pe oglinda, sa nu ramane pete pe ea, si trebue tot sa fii atent, ca ogilnda este instalata acolo (sperand) centric la sistem. Asa ca sa nu dai jos cumva oglinda, fara sa fii sigur intai ca o sa poti sa asamblezi sistemul inapoi cum a fost. Adica nu este o treaba cam usoara, dar totusi este posibila.
Si daca santem acum la mecanica, ai putea deschide sistemul focar de la telescop, si sa pui un arc pe unda intre buton de focusat si mecanica. Asa poti scoate si shifting in-out. Arcul sa nu fie prea slab, dar tot nu prea greu.
Descriere: |
oglinda principala si teava diaftragma in un sistem Mak-Cassegrain |
|
Marime fisier: |
21.71 kb |
Vizualizat: |
de 6338 ori |
|
_________________ CS Robert
House of Optics Germany
www.hoo-germany.de / info(@)hoo-germany.de
Tel.: +49 2452 976144 |
|
Sus |
|
|
larrylart Membru
Data inscrierii: 27 Dec 2006 Mesaje: 189
Localitate: Sibiu
|
Trimis: 30 Dec 2006 23:03 Download mesaj |
Titlul subiectului: |
|
|
|
Montura e equatoriala nu azimutala. Si am aliniat destul de bine - frame-urile individuale nu au fie nici un pic de field rotation.
Problema e alta ... cind am scos flash card-ul din camera ca copiez prima serie de poze .. camera sa rotit unpic si a doua serie a iesit unpic rotita. Am corect rotatia la a doua serie in photoshop dar se pare nu foarte precis si a iesit unpic. Trebuie sa ma gindesc la o methoda mai fixa pt problema asta.
Am desfacut focuserul si l-am strins mai bine acum citeva luni. Sa scot oglinda din tub cu totul nu m-am bagat inca. Oricum mecanismul de focusare la tipul asta de telescop nu e de departe cel mai bun. Am un electric focuser care impreuna cu un program care calculeaza backlash-ul ajuta cit de cit.
Ideal ar fi sa renunt la sistemul de focusare al telescopului, sa adaug in interior un system de blocare al oglinzi principale ... nu stiu daca este posibil? si sa folosesc un focuser extern gen JMI.
RCOS am vazut ca foloseste un system de focusare prin miscarea oglinzi secundare cu un servo. M-am gindit si la asta dar e vorba de mecanica extrem de fina si nu prea imi vine sa ma bag
Oricum in cazul asta nu e din cauza mecanici pt ca am facut teste cu telecopul in pozitie verticala si fara sa umblu deloc focusul tot se schimba ... intra si iese din focus la fiecare citeva secunde ..ca si cum ar pulsa. Asta nu are cum sa fie din cauze mecanice ...deci problema mea tine tot de conditiile atmosferice ... din nefericire ... mecanica o mai rezovi - la vreme ce poti sa ii faci - poate sa te duci in desert si parca vad ca o sa te urmareasca si acolo
Larry
|
|
Sus |
|
|
Doru Dragan Membru
Data inscrierii: 02 Mar 2006 Mesaje: 4414
Motto: PER ASPERA AD ASTRA Localitate: Timisoara
|
Trimis: 31 Dec 2006 08:46 Download mesaj |
Titlul subiectului: |
|
|
|
Comentand pozele tale cu prietenul meu, Tavi Stanescu, el a facut observatia ca faptul ca tu compui (stack-uiesti) imagini foarte multe facute pe o perioada foarte lunga de timp (hans a calculat ca ar fi fost mai bine de 8 ore, cel putin la una la care ne-ai spus cum a fost facuta) poate prezenta o problema in privinta rotarii campului, chiar la un instrument in montura ecuatoriala.
|
|
Sus |
|
|
hans602 Membru
Data inscrierii: 27 Dec 2006 Mesaje: 812
Localitate: Alzey Germany
|
Trimis: 31 Dec 2006 10:11 Download mesaj |
Titlul subiectului: |
|
|
|
Larry in ce format faci tu,jpeg sau raw?Cred ca stii
jpeg-ul are 8bits (255 ADU) pe cind raw are 12bits(4095 ADU).
Jpeg este si prelucrat de procesorul camerei pe cind raw-ul nu.
Cele mai bune rezultate se obtine cu raw.Singurul lucru care
ar justifica jpeg la tine este ca faci foarte multe poze brute,
este mai usor la prelucrare si incape mai multe pe CF.
Clear sky Hans
|
|
Sus |
|
|
Mitu Catalin Membru
Data inscrierii: 01 Aug 2006 Mesaje: 828
Localitate: Bucuresti
|
Trimis: 31 Dec 2006 12:12 Download mesaj |
Titlul subiectului: |
|
|
|
Va rog sa-mi aratati si mie de unde se vede rotatia campului - ca eu nu o vad (cel mult 1 pixel elongatie la anumite stele)
_________________ 200mm F/6, 130mm F/5, HEQ5 pro , NEQ5 , ATIK 320E , 450D, 15x70 |
|
Sus |
|
|
larrylart Membru
Data inscrierii: 27 Dec 2006 Mesaje: 189
Localitate: Sibiu
|
Trimis: 31 Dec 2006 17:08 Download mesaj |
Titlul subiectului: |
|
|
|
Am verficat daca exista rotatie de camp comparind in photoshop citeva imagini, prima ultima si citeva de pe la mijloc. Nu am observat rotatie de camp nici macar la nivelul de un pixel. Cred ca haloul care parca da impresia unpic se datoreaza roatie se datoreaza mai mult errorilor de aliniere din stack. Eu fac alinierea manual in Registax pt ca sunt multumit cu cea automata.
Hans, sa nu uit, am vazut ca ai mentionat undeva ca folosesti un alt program de stacking, deep sky stacker. Cum se comporta la alinierea automata cind ai imagini cu zgomot mult si air-diskul stelei topaie in toate directiile formele?
In general, sunt multumit de montura equatoriala, adica imi rezolva problema rotatie de camp daca o aliniez bine - imi ia vreo 2-3 ore sa o aliniez prin methoda iterativa si apoi fine tuning prin drift dar face treaba. Atit ca devine icomod de folosit in anumite poziti.
Am avut si incercari de photo inainte sa am montura asta equatoriala, in alt-az, si merge si asa dar expunerea nu mai lunga de 60s pt m81 de exmplu:
http://larryo.org/work/astronomy/m81.html
La timpul respectiv am facut de-rotatia manual in photoshop. Acum am vazut ca exista programe care pot sa faca asta pt tine automat.
Hans, da folosesc jpeg-uri la calitate/rezolutie maxima. Am incerca si cu raw-uri la inceput dar considerind dimensiuneal lor mare 32megs pe imagine (daca imi aduc aminte bine) si faptul ca nu am oricum conditii atmosferice bune si poluare luminoasa am decis ca jpg e suficient pt un inceput. E chin mare cind prelucrezi imagini la dimensiunea asta ... merge foarte incet si eu nu prea stau bine cu rabdarea . Ca diferenta de calitate intre o imagine prelucrata in raw si una jpg, cu condittile date, nu pot sa zic ca am vazut o diferenta de calitate semnificativa - m-am mai consultat cu alti pe net si am cazut de un acord ca e acceptabil. Insa, poate odata ce ating si eu un nivel suficient de experienta si am access la un cer mai bun, eventual si un intrument mai bun o sa trec pe raw.
Larry
[/url]
|
|
Sus |
|
|
hans602 Membru
Data inscrierii: 27 Dec 2006 Mesaje: 812
Localitate: Alzey Germany
|
Trimis: 31 Dec 2006 18:23 Download mesaj |
Titlul subiectului: |
|
|
|
Cu DeepSkyStacker zgomotul se reduce ca la celelalte
programe si alinierea/rotatia se face automat.
Ok cu jpeg-urile la tine.Alta intrebare,folosesti
darkframuri?Ele reduc mult zgomotul dat de camera.
Eu dupa DeepSkyStacker mai folosesc Fitswork(freeware)
la care prelucres cu filtru de zgomot si filtru de netezire
cu circa 2 pixeluri.Dupa acea la Photoshop ultimele retusuri.
Treaba cu prelucrarea este foarte ampla,aici mai am mult
de testat.
Clear sky Hans
|
|
Sus |
|
|
larrylart Membru
Data inscrierii: 27 Dec 2006 Mesaje: 189
Localitate: Sibiu
|
Trimis: 06 Ian 2007 12:29 Download mesaj |
Titlul subiectului: |
|
|
|
In general folosesc dark frame-uri daca am o singura serie de poze (unde nu am mutat obiectul in campul vizual)
Din cite stiu eu dark frameurile compenseaza pt asa zisi hot pixels care e unul din zgomotele electronice in general apar in acelasi loc pe sesiunea de camera. In afara de mai ai un zgomot electronic care e complect aleator (nu se poate substrage din frame-uri) se compenseaza decit in stacking.
Dar daca imaginea e shiftata pe ai multe serii e frameuri hot pixeli se compenseaza automat in stacking. Am facut teste pt cazul asta specific si nu pot s spun ca am vazut vreo diferenta.
De fitswork-ul nu am dat pana acum (probabil pt ca e in germana si nu prea a fost listat pe unde am umblat eu) - i-am facut download acum si mi se pare foarte interesant programul
Larry
|
|
Sus |
|
|
hans602 Membru
Data inscrierii: 27 Dec 2006 Mesaje: 812
Localitate: Alzey Germany
|
Trimis: 06 Ian 2007 13:06 Download mesaj |
Titlul subiectului: |
|
|
|
Darkframul poti folosi si unde objectul este mutat
in cimpul vizual.In cazul ideal darkframul iti scade
din lightframe tot zgomotul produs de camera folosita.
Darkframul trebuie facut la acelasi ISO,temperatura
si timp de expozitie(de acea se face la fata locului
imediat dupa lightframuri)cu objectivul opturat.
Unii astrofotografi fac mai multe darkframuri si le
mijlocesc.
Zgomotul care se compenzeaza cu stackuri este
altul(la timp lung de expunere se reduce acest zgomot)
asa numitul zgomotul cerului.
Da Fitswork-ul este programat de un amator de aici,
pacat nu stiu daca este si o versiune engleza.
Clear sky Hans
|
|
Sus |
|
|
|
|
|
Nu puteti crea un subiect nou in acest forum Nu puteti raspunde in subiectele acestui forum Nu puteti modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteti sterge mesajele proprii din acest forum Nu puteti vota in chestionarele din acest forum Nu puteti atasa fisiere in acest forum Puteti descarca fisiere in acest forum
|
|