-----------------------------------
dmtr69
25 Aug 2020 19:34


-----------------------------------
Multumesc domnilor.
@valy 
 Evolutia este determinata de imbunatatiri hardware si software+ tehnici de procesare. La setup: camera racita si sensibila (desi se poate face performanta si cu DSLR-ul); filtrul LPS -IDAS D1 pentru tinte de banda larga, iar acum Optolong L-enhance pentru nebuloase de emisie; montura noua CEM60, cu erori substantial mai mici decat HEQ5. Pe partea soft am o gramada de programe ce ma ajuta in anumite momente ale procesarii ( vechiul PS CS2, PI, StarTools plus unele mai putin cunoscute cum sunt AstraImage si programele de procesare foto de la Topaz si Franzis ). Sunt inca incepator in procesare  si destul de lenes la invatat noi tehnici. De exemplu preprocesarea in PI este ingrozitor de alambicata fata de DSS  si nici nu pot folosi masterele dark facute cu acesta din urma. 
 Acordarea unui timp mai lung tintelor este un factor important. Este o diferenta enorma intre 2 si 10 ore de expunere. Nu mai vorbesc ca altii au cate 50-100 ore per tinta. Desigur, trebuie sa am si cer bun, altfel nu iese nimic ( am avut multe astfel de tentative nereusite).
 Uitandu-ma la pozele facute anii trecuti, pot sa spun ca nu-mi mai plac (la momentul respectiv eram incantat de ele). Eu sper ca peste un an-doi sa rosesc cand ma uit la pozele de acum.

@auriga
Da, ai ghicit, haloul este de la programele de indepartare a gradientului. Am incercat DBE si ABE, substraction si division. Cel mai bine a mers ABE cu division. La camera asta am si problema ampglow-lui, care nu a fost scos complet de dark, flat sau de ABE. Uneori, ca sa evit haloul intunecat, am folosit GradientXterminator din PS, cu setarile la minim ( agresivitate si rezolutie). In ST niciodata nu am avut rezultate mai bune.