-----------------------------------
tudor
06 Iul 2019 13:50


-----------------------------------
Ma intreb oare cand se vor scrie pagini intregi si despre "instrumentul astronomic "  cu diametru de 1cm . imi pare rau de acest forum cat de mult a regresat in ultimii ani  . sa vorbesti  atat de o asemenea apretura de  2,5 cm  si asa un pret mult umflat  ajunge la pret cat dobson de 25cm  . iti garantez ca eu cu Tasco 10x 42  de 250 lei   vad la intrecere cu tine pe baza de desen toate detaliile si mult peste acest leica  de 2,5  cm .   Binoclistii sunt niste astroamatori ratati nascuti batrani in pragul mortii.  asa sunt eu scriu exact ce gandesc fara menajamente .

Va reamintesc ca la observatii astronomice binoclul este un accesoriu complementar pe langa un telescop, aceste doua tipuri de instrumente fac casa foarte buna impreuna. Binoclurile nu sunt mai bune sau mai proaste decat telescoapele, asa cum un scaun nu e mai bun sau mai prost decat o masa. Sunt doua instrumente diferite care ne servesc noua...e PACE, simbioza, complementaritate, fratietate, prietenie :) :)  nu razboi si COMPETITIE intre ele...Eu de fiecare data cand folosesc telescopul meu newtonian, ma ajut pentru localizare si survolare a cerului si de un binoclu.