-----------------------------------
crissgab
20 Mar 2014 14:40

Sfat achizitie telescop
-----------------------------------
Buna. 

De vreo 2 sapt. mi-a intrat in cap idea de a avea un telescop, dar m-am lovit de oferta bogata si bugetul limitat plus faptul ca sunt incepator in domeniu. Am avut pentru vreo cateva saptamani un tasco vechi care nu a facut decat sa-mi deschida apetitul si sa nu-mi mai scot din cap aceasta idee.

Am inceput cautarile de la cele lowcost  si am ajuns sa-mi maresc putin bugetul ( noroc de prietena care mi-a dat limita ca altfel m-as fi intins mai mult decat imi e plapuma :) ) in final ajugand sa-mi fac o lista aproximativa cu ceea ce-mi permit:

1. Europa 200mm ( sh - posesorul nu stie exact modelul dar mi-a trimis detaliile 
       length of telescope overall is 115 cms approx
       diameter is 20 cms
       distance centre of eyepiece to mirror 98 cms approx means f number is 5 )

2. Skywatcher Explorer 130EM 130mm f/900 Telescope (Model BK1309) with an EQ2 mount including motor drive

3. Skywatcher Skymax 127 Supatrak 127mm (5") Motorised Auto Tracking 
         Diameter of Primary Mirror: 127mm 
         Telescope Focal Length: 1500mm (f/11.81)

4. SkyWatcher Explorer 150P Telescope (with EQ3-2 mount) 
           Aperture: 150mm
           Focal Length: 750mm; f/5

Si ar mai fi altele incluzand unele no-name : 
    6" Telescope newtonian150/1400 XXL version, TS Optics
    Sky-Watcher Explorer-130 EQ2 Newtonian Reflector Telescope 10922 130/900 EQ2
    Celestron 130EQ-MD Astromaster Motorised Telescope Kit

Am incercat sa iau la licitatie un celestron nexstar 4se si SKYWATCHER MAKSUTOV 127 dar le-am pierdut la mustata.