-----------------------------------
iuli72an
14 Apr 2012 09:41

Sfat cumparare telescop
Va salut,


As avea nevoie de cateva idei sau sfaturi cu privire la modele de telescope pentru sa achizitionarea un telescop Newtonian sau Maksutov. Eu unul am cam citit toate sfaturile de aici si am fost placut impresionat de experienta si candoarea cu care ati primit pe cei ce va solicitau astfel de informatii.

Iar acum o mica pledoarie. Ca sa va puteti face o idee, va pot spune ca nu sunt chiar incepator in astronomie, deoarece am fost acum multi ani (prin 1999) la Palatul Copiilor, clubul de astronomie. Acolo m-am initiat in astronomie, lucrand deja cu numeroase tipuri de telescoape si insusindu-mi cateva notiuni elementare despre astronomie. Astfel am inceput sa lucrez cu clasicele lunete, ba chiar aceea minunata luneta "gigant" acoperita cu cupola (la acea vreme, nu stiu daca o fi fost schimbat telescopul). Tot acolo, am folosit si telescoape newtoniene, cu montura EQ sau Dobson, ba chiar am lucrat cu Meade (ca modelul LX200, cu motor incorporat) ce are ocular montat in spatele tubului optic (parca Maksutov-Cassegrain ii spune la un astfel de catadioptric). Ca varf de lance pentru mine, pot spune cu mandrie ca am participat si la elipsa solara din August 1999, un moment exceptional si de neuitat. La acea data aveam 18 ani impliniti. :)

Acum, dupa atatia ani de zile, timp dupa care n-am mai pus mana pe un telescop, m-am decis sa revin la acest hobby.