-----------------------------------
stelaru
13 Aug 2006 17:23

astro foto refractor vs reflector
Sunt mai mult decit incepator... Am aflat multe de pe net... dar sunt unele lucruri greu de gasit...

Intrebarea mea este:

E mai bun un refractor decit un reflector (la alegere sub-tipul) in ce priveste foltografia Lunii? Sau invers?

alexconu
13 Aug 2006 18:09


Probabil la ora actuala cel mai folosit telescop pentru a fotografia Luna este Schmidt-Cassegrain-ul. Asta pentru ca intr-un tub compact intra o focala lunga si e mai usor de manuit. Performante deosebit de bune in fotografierea lunii da S-C-ul Celestron C 9.25. Cam cele mai bune fotografii lunare si planetare vazute de mine (facute cu webcam-ul cel putin) au fost facute cu un asemenea telescop. Dar, pentru fotografia lunara mai e nevoie si de atmosfera deosebit de stabila, focus deosebit de fin etc.

HoO_Germany
13 Aug 2006 19:09


Pentru a fotografia luna, se poate folosi fiecaer telescop. Dar telescoapele sint diferite si diferentile dau poze diferite.

Sa raminem la Refractor FH (FH = Frauenhofer).
Asa un refractor cu un sistem de la f/5 pina f/8 arata prea multa culoare achromatica, si aceasta este "de vina" de ce pozele nu ies cam precis focusate. Inca la margine se arata aceasta achromazie in forma ca o parte este cam rosie, si o parte cam verde-albastru.
Un Refractor FH cu un sistem de f/10 si mai mult, arata pozele mai curate, deja un Refractor FH de un sistem f/15 este asa curat ca un Apochromat.
Dar un desavantaj au asa Refractoare, de mai mare sistemul, de mai lung este tubul. Asta inseamna, ca asa Refractoare le trebue o montura puternica si stabila, care este scumpa.

Pe linga Refractor FH mai exista Refractor ED, care lucreaza cu un alt fel de sort glas. Aceste ED-glasses pot corecta aberatia chromatica mai bine si culoarea achromatica nu iese asa de rau, cum la Refractoare FH.