----------------------------------- Paul Gip 30 Mar 2021 19:29 Un alt incepator ----------------------------------- Salutare tuturor, eu sunt Paul Gherghel, am 51 de ani si iata si ( un picut ) din povestea mea: Acum mai bine de 35 de ani, am fost innoculat cu virusul numit "astro", avand ocazia sa vad Luna si Planeta Jupiter cu cei 4 sateliti binecunoscuti, prin lentilelle unui teodolit, multumita pritenului si vecinului meu de bloc, Dan Filip. Era ceva putin mai mult decat un binoclu din zilele noastre, dar a fost suficient sa ma "viruseze". Desi de atunci nu am reusit sa fac nimic mai mult decat sa visez la ziua in care voi incepe sa fac ceva mai mult in directia asta, cred ca acum a venit timpul sa trec si la fapte. Sunt incepator in ale astronomiei....... Detin doar un binoclu Regent 10x50, primit cadou de la fiul meu. Ma intereseaza ca hobby si de asemenea si astro-fotografia. Sfaturi pentru incepatori si discutii pe tema asta, in ambele domenii, vor fi binevenite. Citesc cu mare interes postarile voastre, din care sunt sigur ca am o multime de lucruri noi de invatat. Va multumesc pentru accept si va doresc o zi buna. ----------------------------------- mihaig 08 Apr 2021 09:13 ----------------------------------- Salutare,Paul,si bine ai venit! Ar fi bine,pentru inceput,sa iei legatura cu alti colegi astronomi din zona, sa vezi cind ies ei la observatii si sa mergi cu ei(se va termina,in curind,si pandemia asta).Asa o sa poti vedea,pe viu,ce inseamna astronomia .E o sectiune a forumului "Star party",dedicata iesirilor la observatii.O sa ai ocazia sa compari diferite tipuri de telescoape si,cel mai important,sa vezi daca asteptarile tale legate de astronomia vizuala corespund cu ceea ce vezi la ocular.Asta inainte de a baga multi bani in instrumente. Partea de astrofoto poate sa astepte un picutz,pina te lamuresti ce si cum e cu cerul,instrumentele si partea financiara:) Multa bafta Mihai ----------------------------------- Erwin 08 Apr 2021 19:44 -------------