-----------------------------------
iony
02 Mar 2013 23:48

dobson 254/1200 probleme la utilizare
salut, sunt incepator 
mi am cumparat un dobson 254/1200 si am incercat sa ma uit la luna acum o seara si deja nu prea mai vedeam cu ochiul cu care m am uitat
unde mai pui ca nu am vazut decat o lumina puternica reflectata de luna
mentionez ca m am uit prin cele2 ocular primite la pachet de 10 si respectiv 25 mm
poate imi da cineva o mana de ajutor sa stiu si eu cum pot observa macar luna mai in detaliu....
multumesc anticipat....

valy
02 Mar 2013 23:59


Ai capac pentru tub cu o gaurica de 5cm intr-o parte? Pune capacul cu gaurica descoperita.

In mod normal ti-ar trebui un filtru care sa mai taie dn lumina sau sa folosesti o magnificatie mai mare.

auriga
03 Mar 2013 00:16


scoate ocularul si asigura-te ca privind prin focuser esti pe Luna si nu langa (o 'centrezi'). Apoi cu ocularul pus misca usor focuserul din pozitia de minim privind atent in ocular.  nu se poate sa nu reusesti :)

iony
03 Mar 2013 00:21


valy
daca pun capacul mare si scot capacul mic de pe capacul mare mai vad prin gaurica aia..?
asa ar trebuii sa ma uit mereu? cu capacul mare pus pe tub?
multumesc....

Procyon
03 Mar 2013 00:22


Poti sa incerci sa focusezi cu ocularul de 25mm si dupa cu cel de 10mm ! Ca sa focusezi pui ocularul in telescop (focalizator mai exact) si dupa rotesti de cele 2 rotite (din plastic in general la SW-DOB) pana obti o imagine clara ! Pentru a vedea detali pe luna iti recomand sa folosesti un filtru lunar si ocularul de 10mm !
Andrei.

LE : @iony : Eu iti recomand sa scoti capacul mare ca oglinda principala sa primeasca mai multa lumina => imagine mai luminoasa
LLE : @iony : Nu trebuie sa te uiti cu capacul mare pus , decat in situatii speciale !

iony
03 Mar 2013 00:35