-----------------------------------
al_pacino
19 Feb 2013 00:54

Observatii astronomice in Bucuresti
Eu stau la casa, in zona centrului vechi, si as vrea sa-mi iau primul meu telescop. As vrea sa stiu daca il pot exploata la maxim fara ca sa ies cu el afara. Am vreo sansa? Din cate am mai citit, lumina artificiala din marile orase impiedica sau ingreuneaza observatiile astronomice. In acest caz, ce locuri din Bucuresti mi-ati recomanda pentru observatii? As prefera sa nu car telescopul dupa mine pe distante prea mari, dar na, astept sfaturile voastre. Si nu radeti prea mult, sunt incepator... Multumesc.

Teo
19 Feb 2013 01:19


As vrea sa stiu daca il pot exploata la maxim fara ca sa ies cu el afara. 

Il poti utiliza din propria curte sau de pe balcon. 

Evident, observatiile sa le faci in aer liber si nu prin geam.

De asemenea daca observatiile le efectuezi din balcon, sa ai grija ca usa sa fie inchisa in spatele tau sa nu iasa aerul cald din casa si sa iti creeze turbulente.

Daca ai si o terasa, e cu atat mai bine.

Telescopul trebuie scos la aer liber, nu pe fereastra.

Ideal ar fi sa ai vizibilitate spre Sud, dar si spre Est si Vest.

Succes !

al_pacino
19 Feb 2013 02:13


Deci ar trebui practic vizibilitate la 360 de grade? Am mai vazut pe un site care comercializeaza telescoape, niste cupole de diferite diametre. Unde se monteaza si la ce folosesc? E vreo alta zona in oras cu vizibilitate mai buna? Ca banuiesc ca in centrul vechi e lumina prea multa pentru a putea face observatii astronomice, sau ma insel?

Teo
19 Feb 2013 03:11


Asta numai tu poti sti, cata lumina parazita ai acolo precum si ce deschidere (FOV) ai catre punctele cardinale.

Sigur ca ideal ar fi sa avem deschidere la 360 de grade, dar asta e mai greu in marile orase unde suntem inconjurati de cladiri sau obstacole inalte.

Spuneam ca Sudul este cel mai valoros in situatia in care ar fi sa alegi una din zone.