Index
Index forum Index forum
Autentificare Autentificare
Inregistrare Inregistrare
Cine este online Cine este online
Galerie imagini Galerie imagini
Calendar evenim. Calendar evenim.
Cautare detaliata Cautare detaliata
Ghid forum Ghid forum
Album astrofoto
Meteor_29iul2020_2212~0.jpg
Imagine aleatoare
Blog
Inregistreaza-te pe forumul astronomy.ro
Colaboratori

Te intereseaza un domeniu al astronomiei si ai vrea sa scrii pentru siteul nostru? Alatura-te echipei noastre.

Meteo
Vremea in Bucuresti
Statistici forum
Numar total de mesaje in forum: 224030
Numar de utilizatori inregistrati: 2824
Cel mai nou utilizator inregistrat: Dan.M
Cei mai multi utilizatori conectati au fost 502 la data de Joi Mar 28, 2024
Actualmente sunt 0 utilizatori pe chat   
Aceste date se bazeaza pe utilizatorii activi de peste 5 minute
Legenda
Mesaje noi Mesaje noi
Nu sunt mesaje noi Nu sunt mesaje noi
Forumul este inchis Forumul este inchis

Alimentare priză Celestron 130 SLT


Du-te la pagina Anterioara  1, 2, 3, 4, 5, 6  Urmatoare
Creaza un subiect nou   Raspunde la subiect  

Lunete/Telescoape

Subiectul anterior :: Subiectul urmator  
Afiseaza mesajele pentru a le previzualiza:   
Autor Mesaj
Erwin
Moderator
Moderator


Data inscrierii: 02 Aug 2008
Mesaje: 9469

Motto: panta rhei

Localitate: Bucuresti

MesajTrimis: 03 Iul 2010 12:14 Download mesaj
Titlul subiectului:
Raspunde cu citat (quote)

Se poate că mavo-ul tău e nițel decalibrat. O baterie nou-nouță de 1,5V are puțin mai mult. De asemenea, la PC sigur trebuie să ai 12V. Împrumută un aparat digital și încearcă să-l recalibrezi. În primul rând verifică poziția de zero a instrumentului, are un șurub din plastic la mijloc cu care poți face asta foarte simplu.
_________________
bino: 8x22, 7x42, 10x50, 10x80, spotting: 10x46, 20x60
Telescoape RFT70 F/4, 80/900, RFT 110 F/5.5, Meade 90 F/10, ED80 F/6
MTO-11CA 100/1000, Cass Clasic 8"F/15, dobson newt.158/1240 DH, 4"F/4.6
piston AZ mount (R), Vixen GP, minidob
Sus
nobody
Membru
Membru


Data inscrierii: 02 Apr 2010
Mesaje: 4776

Motto: Never ever give up !

Localitate: Nowhere

MesajTrimis: 03 Iul 2010 12:41 Download mesaj
Titlul subiectului:
Raspunde cu citat (quote)

Of, detaliile conteaza.

Acumulatorul din poza este cu gel si are 2 parametri:
- Utilizare ciclica la 14.5-14.9 V este tensiunea de incarcare !
- Utilizare tampon normala 13.6 - 13.8 V este tensiunea (float) care se aplica pentru a mentine bateria incarcata, NU pentru a o incarca. Tensiunea in gol a bateriei complet incarcate trebuie sa fie un pic mai mica decat cea de float (0.1-0.2 V)

Un redresor "standard" este pentru acumulatorii "standard" si nu vor incarca complet acumulatorii cu gel sau cu calciu chiar daca iti arata ca ar fi incarcat complet. Practic se incarca undeva la 50%, deloc neglijabil.

Daca zici ca acumulatorul tau e "standard" (ma mir, desi n-ar trebui in Romania, acelea sunt de mult depasite) si tensiunea de incarcare se potriveste cu cea a redresorului atunci e OK dpdv al incarcarii. Nu e OK dpdv al utilizarii deoarece are capacitate relativ mica si nu este facut pentru descarcare peste 50%, unde se degradeaza (sulfateaza) rapid.

Nu mi se incarca nimic de pe www.hama.de.
Este cumva acesta: http://www.factoryprices.nl/product_info.php?products_id=64605 ?
Daca da, atunci acela nu este un convertor ci doar stabilizator chinezesc ordinar.
"Output: 1,5/3,0/4,5/6,0/7,5/9Vstabilized 12V" se traduce ca este stabilizat la toate tensiunile in afara de cea de 12 V Wink
11.2 V nu e chiar normal pentru o tensiune stabilizata. Un stabilizator clasic nu depaseste 4% diferenta.

Bateria nu are tensiune constanta si nu este un punct de referinta.

@Erwin: faptul ca un multimetru este digital nu inseamna ca este si calibrat. Din contra, am vazut multe multimetre chinezesti care au nevoie de calibrare. Daca desfaci multimetrul digital vei vedea ca ai o gramada de potientometre pentru asta. Iar in fabrica, calibrarea precisa ia timp si costa in plus. La produsele ieftine chinezesti daca se face o calibrare este facuta destul de grosolan.
Sus
Erwin
Moderator
Moderator


Data inscrierii: 02 Aug 2008
Mesaje: 9469

Motto: panta rhei

Localitate: Bucuresti

MesajTrimis: 03 Iul 2010 21:48 Download mesaj
Titlul subiectului:
Raspunde cu citat (quote)

credeam că se subînțelege că nu poți face calibrare cu un instrument mai prost... Smile Regula e ca instrumentul de referință să fie cu un ordin de mărime mai precis, cele digitale implicit sunt mai precise decât cele analogice, bineînțeles excluzând chinezăriile ieftine. Pentru uzul amatorului însă nu e neapărat să fie dus la metrologie autorizată, cred că e destul să împrumute un aparat bun de la cineva și să afle cel puțin abaterea mavo-ului, calibrarea fiind destul de laborioasă. Pe baza abaterii cunoscute, poate face măsurători mai apropiate de realitate.
_________________
bino: 8x22, 7x42, 10x50, 10x80, spotting: 10x46, 20x60
Telescoape RFT70 F/4, 80/900, RFT 110 F/5.5, Meade 90 F/10, ED80 F/6
MTO-11CA 100/1000, Cass Clasic 8"F/15, dobson newt.158/1240 DH, 4"F/4.6
piston AZ mount (R), Vixen GP, minidob
Sus
nobody
Membru
Membru


Data inscrierii: 02 Apr 2010
Mesaje: 4776

Motto: Never ever give up !

Localitate: Nowhere

MesajTrimis: 04 Iul 2010 11:34 Download mesaj
Titlul subiectului:
Raspunde cu citat (quote)

@Erwin: Se poate ca am si eu o deformare profesionala Wink

Un multimetru digital ieftin (cam tot ce gasesti prin magazine, chiar si in cele de specialitate) specifica o precizie de 0.25 %. In realitate am gasit ca au erori de peste 1%. Adica pe o scala de 20 V eroarea e de peste 0.2 V. Pentru uzul general poate fi in regula, pentru calibrari la 0.1 V nu este suficient. Daca esti la inceputul scalei mai trebuie sa adaugi si eroarea de 1 digit (cifra).

Un multimetru de calitate calibrat (de ex. http://us.fluke.com/fluke/usen/Digital-Mul...?PID=56056) costa undeva la 200-300 Euro. Acesta are specificata eroarea de max 0.1% sau chiar 0.05% + 1 digit garantata de producator. Adica pe aceeasi scala de 20V, eroarea e de 0.02V.

Ideea e ca cele ieftine se pot calibra relativ usor daca ai o sursa de referinta suficient de precisa. Din aceasta categorie se exclud bateriile, alte multimetre digitale necalibrate, sursele de calculator si diodele zenner.

O solutie foarte ieftina (£1.66) este: http://uk.farnell.com/national-semiconduct...dp/1673942
# Reference Voltage:10V
# Reference Voltage Tolerance:20mV
# Temperature Coefficient:100ppm/°C
Sus
nobody
Membru
Membru


Data inscrierii: 02 Apr 2010
Mesaje: 4776

Motto: Never ever give up !

Localitate: Nowhere

MesajTrimis: 04 Iul 2010 12:38 Download mesaj
Titlul subiectului:
Raspunde cu citat (quote)

@creizi: Daca stii sigur ca acumulatorul este de tip clasic (cel mai ieftin) poti folosi direct tensiunea de la borne dar nu in timpul incarcarii. Si e bine sa nu lasi tensiunea sa scada sub 12V deoarece vei reduce drastic viata acumulatorului. Neaparat sa montezi o siguranta fuzibila cat mai aproape de borna pozitiva si sa ai mare grija la polaritate. Succes !
Sus
Marius Laza
Membru
Membru


Data inscrierii: 07 Dec 2008
Mesaje: 64



Localitate: Alesd

MesajTrimis: 04 Iul 2010 14:42 Download mesaj
Titlul subiectului:
Raspunde cu citat (quote)

Nobody a scris :
“Te rog, mai citeste ce se intampla printr-o masina:
http://www.maxim-ic.com/app-notes/index.mvp/id/4240”

Se stie cite echipamente electronice gazduieste o masina moderna (calculator de bord, circuite specializate in asistenta la frinare ABS, GPS, CD player, sistem de alarma, zeci de senzori de toate felurile si tipurile, etc.). Daca acestea pot functiona cu motorul in functiune, cind tensiunea de la bornele acumulatorului este circa 14 V si peste care se pot suprapune supratensiuni, atunci, echipamentele electronice ale unei monturi, de ce nu ar putea functiona?
Pentru protectia lor (stabilizatoare de tensiune, filtre etc), de cele mai multe ori sunt suficiente componente electronice de citiva euro, pe care producatorul le-a prevazut in mod sigur in interiorul monturii, sa nu ne puna pe noi utilizatorii in situatia absurda de ai termina lui treaba.
In mod sigur, producatorii de monturi, au luat in calcul posibilitatea de a alimenta montura telescopuliui de la acumulatorul masinii si au pus in montura tot ceea ce trebuie pentru a asigura aceasta.
Creizi si-a procurat un acumulator pentru alimentarea monturii, care este sursa ideala, fara perturbatii, fara supratensiuni. Faptul ca are o tensiune la borne mai mare cu 1-1.5 V decit 12 V se incadreaza in tolerantele normale. In afara unei sigurante fuzibile de 2-5 A, nu mai este necesar nici un accesoriu intre el si montura.

Pentru Creizi:
Stabilizatorul de tensiune pe care la-i luat, pare sa fie unul cu element de reglare serie. Acesta are nevoie de o cadere de tensiune minima 1.5-2 V pentru s-ai face functia de reglare. Cu alte cuvinte, pentru a avea 12V la iesire, i-ti trebuie macar 14V la intrare, si asta in sarcina. Cum tu nu ai aceasta tensiune la bornele acumulatorului tau, tensiunea de iesire va scadea in consecinta.
Un redresor pentru incarcarea acumulatorului trebuie sa aiba doi parametri reglabili:
- Curentul de incarcare -in cazul tau 10% din cel ce apare in capacitatea bateriei, adica 750 mA
- Tensiunea de limitare - la atingerea careia incarcarea trebuie sa inceteze.
Daca cel pe care il ai tu, nu il are pe cel de-al doi-lea , poate ca este construit doar pentru incarcarea acumulatorilor cu plumb, si este posibil sa nu-l poti folosi la incarcarea completa a acumulatorului tau.

_________________
Marius.
Sus
Laurentiu
Membru
Membru


Data inscrierii: 30 Apr 2005
Mesaje: 2536

Motto: Apparently, besides the anti-matter and dark matter the scientists have recently discovered also the "doesn't-matter"; however this new discovery has no influence on the known universe, whatsoever

Localitate: Timisoara

MesajTrimis: 04 Iul 2010 15:16 Download mesaj
Titlul subiectului:
Raspunde cu citat (quote)

Marius Laza a scris:

In mod sigur, producatorii de monturi, au luat in calcul posibilitatea de a alimenta montura telescopuliui de la acumulatorul masinii si au pus in montura tot ceea ce trebuie pentru a asigura aceasta.


Poate ca in cazul monturilor high-end se aplica ceea ce ai spus. Dar in cazul celor made in China si din clasa de preturi accesibila noua am unele indoieli ca este asa.

Stiti cum se spune: "better safe than sorry".

_________________
Laurentiu
.............................
"Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one." (Albert Einstein)
Sus
nobody
Membru
Membru


Data inscrierii: 02 Apr 2010
Mesaje: 4776

Motto: Never ever give up !

Localitate: Nowhere

MesajTrimis: 04 Iul 2010 15:48 Download mesaj
Titlul subiectului:
Raspunde cu citat (quote)

Marius Laza a scris:
Se stie cite echipamente electronice gazduieste o masina moderna (calculator de bord, circuite specializate in asistenta la frinare ABS, GPS, CD player, sistem de alarma, zeci de senzori de toate felurile si tipurile, etc.). Daca acestea pot functiona cu motorul in functiune, cind tensiunea de la bornele acumulatorului este circa 14 V si peste care se pot suprapune supratensiuni, atunci, echipamentele electronice ale unei monturi, de ce nu ar putea functiona?


Simplu ! Pentru ca fiecare din acele module au filtre si protectii speciale ... este exact pentru ce-i facut si acel integrat !
Priza pentru bricheta nu are nici o protectie si nici monturile nu sunt proiectate pentru a fi alimentate direct din instalatia electrica a masinii.

Restul de argumente sunt simple presupuneri ... poate sa fie, poate sa nu fie, cine stie ?

Centralized load-dump suppression is usually achieved by clamping circuitry (diodes) internal to the alternator. This approach is designed to absorb load-dump energy and to withstand full jump-start voltage. Therefore, the clamping voltage is set higher than the maximum jump-start voltage that can occur. In this case, the vehicle voltage can still reach as high as 36V.

Local protection is usually done with a protection circuit internal to the ECU, just beyond the connector terminals. Such protection is needed at many locations within the car and, therefore, requires a large number of components with consequent effects on the total leakage current and overall cost. Onboard load-dump protection is usually achieved with TVS diodes (similar to zener diodes), varistors, and suppression filters which should be connected to the power terminals.

Am obosit ... Crying or Very sad
Sus
creizi
Membru
Membru


Data inscrierii: 04 Feb 2009
Mesaje: 95



Localitate: București

MesajTrimis: 04 Iul 2010 19:10 Download mesaj
Titlul subiectului:
Raspunde cu citat (quote)

În primul rând, dacă o să reușim să ne adunăm cu toții la o sesiune de observații, prima ladă de bere e din partea mea.

Redresorul este acesta: Redresor Telwin GEMINI 11. Din prospect:

Citat:
Battery charger for lead acid batteries


Acumulatorul, la rândul său, este cel din atașament.


Am conectat acumulatorul la montură printr-o siguranță de 2A, l-am hârîit vreo 5 minute și nu a dat semne de oboseală, miros sau chiar prăjeală cu ulei de cocos și câteva jumări Very Happy.



acumulator.jpg
 Descriere:
 Marime fisier:  172.41 kb
 Vizualizat:  de 11756 ori

acumulator.jpg



_________________
Black holes are where God divided by zero.
Sus
creizi
Membru
Membru


Data inscrierii: 04 Feb 2009
Mesaje: 95



Localitate: București

MesajTrimis: 04 Iul 2010 19:26 Download mesaj
Titlul subiectului:
Raspunde cu citat (quote)

Și citire de pe CloudyNights:

Citat:
a lead acid battery puts out voltage depending on how much charge it has:

100% charge = 12.7v
75% charge = 12.4v
50% charge = 12.2v
25% charge = 12.0v
dead = 11.9v

_________________
Black holes are where God divided by zero.
Sus
dragos.n
Membru
Membru


Data inscrierii: 20 Dec 2007
Mesaje: 6435



Localitate: Ploiesti

MesajTrimis: 04 Iul 2010 19:39 Download mesaj
Titlul subiectului:
Raspunde cu citat (quote)

Creizi, nu stiu ce montura ai tu, dar eu am utilizat doua monturi SkyWatcher cu GoTo, si au functionat bine, (dar nu am facut foto) la tensiuni intre 13,8V si 10,5V, de pe acumulatori cu plumb de genul la ce ai tu. Sub 11V trackingul mai mergea ceva timp, cam 15-30min, dar slew nu mai mergea.

Si in legatura cu legarea la bateria de masina. Cand am cumparat monturile, cablul de alimentare era pe borna de bricheta. De aici eu trag concluzia ca au fost gandite pentru alimentare de la masina.

_________________
Dragos N
Sus
creizi
Membru
Membru


Data inscrierii: 04 Feb 2009
Mesaje: 95



Localitate: București

MesajTrimis: 04 Iul 2010 20:08 Download mesaj
Titlul subiectului:
Raspunde cu citat (quote)

Dragoș, montura de la Celestron 130 SLT, care ciiică e mai bună decât cele de la SkyWatcher.
_________________
Black holes are where God divided by zero.
Sus
nobody
Membru
Membru


Data inscrierii: 02 Apr 2010
Mesaje: 4776

Motto: Never ever give up !

Localitate: Nowhere

MesajTrimis: 04 Iul 2010 22:27 Download mesaj
Titlul subiectului:
Raspunde cu citat (quote)

@creizi: Compara ce ai scris: "Acumulatorul este Globstar VRLA plumb-acid 12V 5.5Ah. Tensiune de depozitare minim 12V, tensiunea în încărcare 13.5 max 13.8V." si cu ce este in ultima poza: "Tensiunea la incarcare 14.4 V maxim 15 V"

Mai are rost sa continui ?
La Romania merge si asa ... merge oricum ... vedeti voi unde ajungeti.
Succes si mult, mult noroc !
Sus
creizi
Membru
Membru


Data inscrierii: 04 Feb 2009
Mesaje: 95



Localitate: București

MesajTrimis: 05 Iul 2010 05:49 Download mesaj
Titlul subiectului:
Raspunde cu citat (quote)

În loc de utilizare am pomenit încărcare în ultimul mesaj, din cauza oboselii. De fapt, prima oară când am scris despre acest acumulator, pe acest topic, am spus:

Citat:
Singura mea problemă cu el este că pe el scrie așa:

- tensiunea de depozitare minim 12V
- tensiunea în utilizare 13.5V maxim 13.8V.


Dacă o simplă greșeală este echivalentă cu "merge și așa-ul" specific unor lucruri din această țară, fie Smile.

Din punctul meu de vedere, discuția este încheiată. Nu s-a ars, merge, sunt mulțumit.

_________________
Black holes are where God divided by zero.
Sus
Florin Baluta
Membru
Membru


Data inscrierii: 25 Feb 2015
Mesaje: 12



Localitate: Bucuresti

MesajTrimis: 06 Apr 2015 21:32 Download mesaj
Titlul subiectului:
Raspunde cu citat (quote)

Buna ziua,
Am o baterie cu gel 12v 12 A pe care o foloseam pentru diverse treburi, inclusiv porneam un generator cu ea (se mai monteaza si pe scutere sau pe ups , din ce stiu). Am incercat sa o leg la un Sky watcher Discovery 150/750 cu Go To si functioneaza ok. Cele 8 baterii de care vreau sa scap, insumeaza 12 v, dar nu stiu cati miliamperi de bucata (daca ar avea cca 1, 5 A de bucata, ar fi undeva la 12 A in total, sau poate gresesc - nu am notiuni de electricitate). Bateria are si un incarcator, deci problema pare a fi rezolvata. Nu stiu in schimb daca exista riscuri in timp. Pe siteul http://astromagazin.ro/surse-de-curent/288...-7ah.html. acumulatorul dumnealor este prezentat ca avand 7 Ah, dar sarcina electrica ajunge pana la 17 A. Fiind foarte scump dupa parerea mea, poate cineva sa imi spuna daca acumulatorul meu (pe care scrie numai 12 v 12 A) ar fi ok daca il utilizez in continuare?
O alta problema : In situatia in care voi sta cu telescopul pe langa casa, va trebui sa il alimentez direct de la sursa de 220 v prin utilizarea unui traf de 12 v si 7, 5 A (conform celor de la magazinele de specialitate si care mi se par exagerat de scumpe numai prin faptul ca scrie pe ele celestron sau skywatcher - 150-190 lei). Deci, in cazul incarcatoarelor intrebarea mea ar fi : In afara de sursele de la calculator care mi se par destul de incomod de manipulat, cele de la laptop ce ar trebui sa aiba specificat pe ele, intrucat sunt laptopuri si laptopuri care au diferite nevoi de astfel de incarcatoare.
Va multumesc.
Sus
Afiseaza mesajele pentru a le previzualiza:   
Creaza un subiect nou   Raspunde la subiect   Lunete/Telescoape Du-te la pagina Anterioara  1, 2, 3, 4, 5, 6  Urmatoare

Download topic
Pagina 5 din 6
 
Mergi direct la:  
Nu puteti crea un subiect nou in acest forum
Nu puteti raspunde in subiectele acestui forum
Nu puteti modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteti sterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteti vota in chestionarele din acest forum
Nu puteti atasa fisiere in acest forum
Puteti descarca fisiere in acest forum
© 2015 astronomy.ro
Termeni si conditii generale      Termeni si conditii forum      Contact