Index |
Index forum |
Autentificare |
Inregistrare
|
Cine este online |
Galerie imagini
|
Calendar evenim. |
Cautare detaliata |
Ghid forum |
Colaboratori
Te intereseaza un domeniu al astronomiei si ai vrea sa scrii pentru siteul nostru? Alatura-te echipei noastre.
Statistici forum |
|
Numar total de mesaje in forum: 224787 |
|
Numar de utilizatori inregistrati: 2838 |
|
Cel mai nou utilizator inregistrat: Andrei1989 |
|
|
|
Cei mai multi utilizatori conectati au fost 543 la data de Vin Mar 29, 2024 |
|
|
|
Actualmente sunt 0 utilizatori pe chat
|
|
Aceste date se bazeaza pe utilizatorii activi de peste 5 minute |
|
Legenda |
|
Mesaje noi |
|
Nu sunt mesaje noi |
|
Forumul este inchis |
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul urmator |
|
Autor |
Mesaj |
nobody Membru
Data inscrierii: 02 Apr 2010 Mesaje: 4798
Motto: Never ever give up ! Localitate: Nowhere
|
Trimis: 08 Apr 2010 15:39 Download mesaj |
Titlul subiectului: |
|
|
|
creizi a scris: | Mai există și varianta "motorul la ralanti", bateria fiind încărcată constant, cu mențiunea ca atunci când vrei să pornești mașina, montura să nu fie conectată altfel există șanse să prăjești ouă cu puțin cașcaval pe ele. |
Daca folosesti un convertor DC-DC poti porni linistit motorul (au protectii la varfuri de tensiune). Doar ca multe masini taie alimentarea in timpul pornirii.
Altele (SUV, break, utilitare) au o priza secundara in portbagaj care este legata direct la baterie (desigur printr-o siguranta).
La masini mai vechi alternatorul nu prea incarca la ralanti si trebuie sa turezi un pic motorul.
E interesant daca vibratiile masinii cu motorul pornit afecteaza montura la astrofoto. A incercat cineva ? |
|
Sus |
|
|
creizi Membru
Data inscrierii: 04 Feb 2009 Mesaje: 95
Localitate: București
|
Trimis: 08 Apr 2010 15:49 Download mesaj |
Titlul subiectului: |
|
|
|
Citat: | Ce zici de un generator de curent electric pe benzina ? Very Happy
Mai nasol e ca strici seeing-ul la locul de observatii iar plamanii tai vor arata ca dupa un chef cu multi fumatori intr-o camera de camin studentesc Sad
|
Bine, era prezentată ca o variantă amintită pe acolo, nu neaparat că aș utiliza-o tocmai din motivele menționate de tine. Mai treacă meargă dacă ești singur, dar chiar și așa.
nobody e vorba de o SuperNova, ca idee. Nu cred că ar afecta decât dacă ai sta foarte aproape de mașină, dar și așa, dacă ești pe un teren destul de moale și ai și un trepied care are piciorușe de cauciuc (suppresion pads), cantitatea de vibrații ar fi infimă. Poate dacă e un diesel ceva mai vechi...
În plus, trebuie ținut cont și de căldura eliminată de motor sau de gazele de eșapament care ar putea afecta calitatea imaginii dacă tubul este prea aproape, de exemplu, ele acționând ca o sursă de căldură, bănuiesc. _________________ Black holes are where God divided by zero.
Ultima modificare efectuata de catre creizi la 08 Apr 2010 15:51, modificat de 1 data in total |
|
Sus |
|
|
nobody Membru
Data inscrierii: 02 Apr 2010 Mesaje: 4798
Motto: Never ever give up ! Localitate: Nowhere
|
Trimis: 08 Apr 2010 15:50 Download mesaj |
Titlul subiectului: |
|
|
|
Uite o varianta ecologica: http://www.alternative-energy-news.info/pe...generator/
Use your bicycle along with the Pedal-A-Watt Stand (it takes 15 seconds to drop your bike in) and create anywhere from 100 to 300 watts depending on how strong you are.
Laurentiu a scris: | Ce zici de un generator de curent electric pe benzina ? |
|
|
Sus |
|
|
carstea Membru
Data inscrierii: 07 Mar 2008 Mesaje: 105
Localitate: Bucuresti
|
Trimis: 08 Apr 2010 15:52 Download mesaj |
Titlul subiectului: |
|
|
|
Magazinul este pe Calea Grivitei, in zona Baii Grivita, pe aceeas parte. Se afla intr-o curte, eu prima oara am trecut pe langa ea, fara sa observ mesajul care te indruma.
Dan |
|
Sus |
|
|
creizi Membru
Data inscrierii: 04 Feb 2009 Mesaje: 95
Localitate: București
|
Trimis: 08 Apr 2010 15:52 Download mesaj |
Titlul subiectului: |
|
|
|
Păăăăi am cursieră, îmi mai trebuie un trainer pe care să pedalez .
L.E. Mulțumesc, Dan! _________________ Black holes are where God divided by zero. |
|
Sus |
|
|
Laurentiu Membru
Data inscrierii: 30 Apr 2005 Mesaje: 2536
Motto: Apparently, besides the anti-matter and dark matter the scientists have recently discovered also the "doesn't-matter"; however this new discovery has no influence on the known universe, whatsoever Localitate: Timisoara
|
Trimis: 08 Apr 2010 16:08 Download mesaj |
Titlul subiectului: |
|
|
|
Sau panouri solare. Singura problema e ca nu functioneaza... noaptea
Deh, vesnica problema a surselor de energie "alternativ-ecologice": nu functioneaza "decat daca..." si "numai in anumite conditii" etc. etc.
Eu as opta oricand pentru un RTG ( http://en.wikipedia.org/wiki/Radioisotope_..._generator ) dar cele de pe piata ex-sovietica au luat de mult calea "exilului" si e posibil sa produca unele efecte nedorite pe termen lung...
Incep sa fiu din ce in ce mai putin serios, dar va rog sa ma iertati _________________ Laurentiu
.............................
"Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one." (Albert Einstein) |
|
Sus |
|
|
Erwin Moderator
Data inscrierii: 02 Aug 2008 Mesaje: 9488
Motto: panta rhei Localitate: Bucuresti
|
Trimis: 09 Apr 2010 17:04 Download mesaj |
Titlul subiectului: |
|
|
|
există niște alimentatoare multifuncționale bazate pe baterie de 12V care au priză de 12V auto, lanternă și un invertor incorporat pentru 220V și pot fi folosite și ca baterie de rezervă pentru pornirea mașinii, au încărcătorul incorporat, am văzut așa ceva la magazinele de bricolaj gen Praktiker.
strada Maica Domnului din București e "raiul" electroniștilor! Am trecut azi pe-acolo și am văzut o mulțime de baterii cu gel, de toate mărimile precum și alimentatoare cu și fără stabilizator. _________________ bino: 8x22, 7x42, 10x50, 10x80, spotting: 10x46, 20x60
Telescoape RFT70 F/4, 80/900, RFT 110 F/5.5, Meade 90 F/10, ED80 F/6
MTO-11CA 100/1000, Cass Clasic 8"F/15, dobson newt.158/1240 DH, 4"F/4.6
piston AZ mount (R), Vixen GP, minidob |
|
Sus |
|
|
Laurentiu Membru
Data inscrierii: 30 Apr 2005 Mesaje: 2536
Motto: Apparently, besides the anti-matter and dark matter the scientists have recently discovered also the "doesn't-matter"; however this new discovery has no influence on the known universe, whatsoever Localitate: Timisoara
|
Trimis: 09 Apr 2010 17:10 Download mesaj |
Titlul subiectului: |
|
|
|
Erwin a scris: |
strada Maica Domnului din București e "raiul" electroniștilor! |
Deci, nesperat, exista si un rai al electronistilor (iar denumirea strazii poate nu e o coincidenta ).
Apropos, sunt fan (nedeclarat) al formatiei AC/DC. "Highway to Hell" este chiar o capodopera
Poate pentru ca nu sunt electronist ? _________________ Laurentiu
.............................
"Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one." (Albert Einstein) |
|
Sus |
|
|
creizi Membru
Data inscrierii: 04 Feb 2009 Mesaje: 95
Localitate: București
|
Trimis: 26 Iun 2010 21:00 Download mesaj |
Titlul subiectului: |
|
|
|
Bună seara!
După lungi perioade în care tot am amânat să cumpăr un acumulator, azi am pus mâna pe un, citez, "Acumulator VRLA plumb-acid 12V 5.5Ah" destinat sistemelor de alarmă.
Singura mea problemă cu el este că pe el scrie așa:
- tensiunea de depozitare minim 12V
- tensiunea în utilizare 13.5V maxim 13.8V.
După ce am luat un voltmetru, am observat că la borne, bateria dă aproximativ 12.8V-13V. Este bine pentru montura de la Celestron sau trebuie să cumpăr o diodă care să reducă tensiunea cu hmm ceva de genul 0.8V? _________________ Black holes are where God divided by zero. |
|
Sus |
|
|
Marius Laza Membru
Data inscrierii: 07 Dec 2008 Mesaje: 64
Localitate: Alesd
|
Trimis: 27 Iun 2010 12:33 Download mesaj |
Titlul subiectului: |
|
|
|
Pentru Creizi:
Tensiunea de 12.8-13V pe care ai masurat-o la bornele acumulatorului, este tensiunea in gol.
Daca conectezi un bec la bornele acumulatorului si masori tensiunea, vei avea o valoare mai mica. Utilizind-ul la telescopul tau se va intimpla acelasi lucru atunci cind acumulatorul este in sarcina, adica tensiunea va fi mai mica. Nu trebuie, prin urmare sa conectezi o dioda in serie cu consumatorul.
Pe de alta parte, toti consumatorii electrici admit o toleranta a tensiunii de alimentare la bornele lor, de cele mai multe ori ±10%. Astfel ca, si daca ai avea in sarcina o tensiune la borne de 13 V sau chiar 14 V nu ar trebui sa fie o problema pentru echipamentele electrice ale telescopului tau.
Acumulatorul nu trebuie sa stea mult timp descarcat. Atunci cind tensiunea la borne in gol scade la 12 V, acesta trebuie incarcat, chiar daca nu il folosesti in perioada urmatoare. _________________ Marius. |
|
Sus |
|
|
creizi Membru
Data inscrierii: 04 Feb 2009 Mesaje: 95
Localitate: București
|
Trimis: 27 Iun 2010 14:21 Download mesaj |
Titlul subiectului: |
|
|
|
Mulțumesc mult, Marius! _________________ Black holes are where God divided by zero. |
|
Sus |
|
|
nobody Membru
Data inscrierii: 02 Apr 2010 Mesaje: 4798
Motto: Never ever give up ! Localitate: Nowhere
|
Trimis: 27 Iun 2010 17:06 Download mesaj |
Titlul subiectului: |
|
|
|
Pentru siguranta poti folosi un stabilizator de genul LM2940 (http://www.national.com/mpf/LM/LM2940.html#Overview).
# Reverse battery protection
# Internal short circuit current limit
Varianta clasica cu 7812 nu functioneaza bine deoarece ai nevoie de minim 2V diferenta intre intrare si iesire.
Chiar daca alimentarea are o anumita toleranta, nu e bine sa te joci la limita.
Si nu uita de siguranta fuzibila de la bornele bateriei !
@Marius Laza: Montura nu este un bec si se comporta diferit. Conteaza acea tensiune in gol. |
|
Sus |
|
|
creizi Membru
Data inscrierii: 04 Feb 2009 Mesaje: 95
Localitate: București
|
Trimis: 27 Iun 2010 17:45 Download mesaj |
Titlul subiectului: |
|
|
|
@nobody, mulțumesc mult, e cam chineză pentru mine acolo daar cred ca dacă mă duc la un magazin de electronică, sigur or să aibă ei ceva pe acolo asemănător cu ce mi-ai arătat. _________________ Black holes are where God divided by zero. |
|
Sus |
|
|
Marius Laza Membru
Data inscrierii: 07 Dec 2008 Mesaje: 64
Localitate: Alesd
|
Trimis: 28 Iun 2010 20:41 Download mesaj |
Titlul subiectului: |
|
|
|
Nobody a scris: "Montura nu este un bec si se comporta diferit."
Ai dreptate. Un bec cu filament este mai sensibil la variatia tensiunii de alimentare decit un circuit electronic. Daca la bornele unui bec electric cresc tensiunea de alimentare, acesta va straluci mai tare pentru ca ia un curent mai mare de la sursa. Un circuit electronic, ia de la sursa de alimentare atita curent cit are nevoie pentru a face ceea ce i-a fost dat sa faca, raminind insensibil la variatii ale tensiunii de alimentare in limita a 10% sau chiar mai mult. Am facut de-a lungul anilor proiectare in domeniul electronicii industriale.
Aceia nu-i montura la care ii crapa “tranzistoru” pentru ca sursa de alimentare are 13V in loc de 12V. Un acumulator nou si incarcat (avind o capacitate de citeva zeci de Ah) poate avea la borme o tensiune mai mare de 13V pe o sarcina mai mica de 1A. _________________ Marius. |
|
Sus |
|
|
nobody Membru
Data inscrierii: 02 Apr 2010 Mesaje: 4798
Motto: Never ever give up ! Localitate: Nowhere
|
Trimis: 29 Iun 2010 12:04 Download mesaj |
Titlul subiectului: |
|
|
|
@Marius Laza: Daca tot ai "facut de-a lungul anilor proiectare in domeniul electronicii industriale" ar trebui sa stii ca o montura nu are un consum constant si caderea de tensiune pe rezistenta interna a bateriei nu prezinta absolut nici o siguranta. Iar o montura consuma mult doar cand ii functioneaza motoarele. Deci tensiunea in gol conteaza !
Este usor sa dai sfaturi pe presupuneri si pe banii altora. Si nici macar aceste presupuneri nu sunt suficiente. De ex. cei 10% admisi la supratensiune: 12V + 10% = 13.2 V. O baterie cu gel incarcata poate scoate si 13.8 V. Adica si cu 15% esti la limita. Si nu neaparat se strapunge "trazistoru" ci pot aparea si supraincalziri. Stii exact cum este facuta partea de alimentare din montura si ce consecinte poate avea o supratensiune ?
Solutia ce am prezentat-o eu este un pic mai mult decat "las' ca merge si asa", implica un montaj foarte simplu dintr-un stabilizator cu 3 pini (intrare, iesire, masa) si 2 condensatori.
In schimb ai siguranta ca te incadrezi in parametrii producatorului, protectie la scurt-circuit, la supratensiune, la inversarea polaritatii si chiar a intrarii cu iesirea. Situatii care sunt posibile pentru un utilizator al monturii. In plus permite si alimentarea directa de la priza unuei masini ori in timpul incarcarii bateriei.
Daca ceva merge chiar rau, risti doar acel stabilizator si nici nu trebuie sa dai explicatii penibile daca, din nefericire, ajungi sa folosesti garantia produsului.
Afirmatia: "Un bec cu filament este mai sensibil la variatia tensiunii de alimentare decit un circuit electronic." este o generalizare complet falsa in contextul rezistentei la distrugere !!
Si poate duce la consecinte grave pentru cei care nu sunt initiati in electronica. |
|
Sus |
|
|
|
|
|
Nu puteti crea un subiect nou in acest forum Nu puteti raspunde in subiectele acestui forum Nu puteti modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteti sterge mesajele proprii din acest forum Nu puteti vota in chestionarele din acest forum Nu puteti atasa fisiere in acest forum Puteti descarca fisiere in acest forum
|
|