Index
Index forum Index forum
Autentificare Autentificare
Inregistrare Inregistrare
Cine este online Cine este online
Galerie imagini Galerie imagini
Calendar evenim. Calendar evenim.
Cautare detaliata Cautare detaliata
Ghid forum Ghid forum
Album astrofoto
First_Saturn.png
Imagine aleatoare
Blog
Inregistreaza-te pe forumul astronomy.ro
Colaboratori

Te intereseaza un domeniu al astronomiei si ai vrea sa scrii pentru siteul nostru? Alatura-te echipei noastre.

Meteo
Vremea in Bucuresti
Statistici forum
Numar total de mesaje in forum: 224519
Numar de utilizatori inregistrati: 2834
Cel mai nou utilizator inregistrat: Dorin
Cei mai multi utilizatori conectati au fost 543 la data de Vin Mar 29, 2024
Actualmente sunt 0 utilizatori pe chat   
Aceste date se bazeaza pe utilizatorii activi de peste 5 minute
Legenda
Mesaje noi Mesaje noi
Nu sunt mesaje noi Nu sunt mesaje noi
Forumul este inchis Forumul este inchis

Solutii la probleme mecanice


Du-te la pagina 1, 2, 3  Urmatoare
Creaza un subiect nou   Raspunde la subiect  

DIY / ATM / Reparatii

Subiectul anterior :: Subiectul urmator  
Afiseaza mesajele pentru a le previzualiza:   
Autor Mesaj
zoth
Membru
Membru


Data inscrierii: 31 Mar 2006
Mesaje: 5508

Motto: decat ceva prost, mai bine nimic bun ...

Localitate: Bucuresti

MesajTrimis: 17 Dec 2022 14:24 Download mesaj
Titlul subiectului: Solutii la probleme mecanice
Raspunde cu citat (quote)

As avea nevoie de ceva idei pentru solutionarea unei probleme mecanice ...
In desenul de mai jos am axa azimutala a unei monturi: un cilindru exterior fix desenat in sectiune cu negru si un cilindru interior rotativ figurat cu rosu. Cilindrul rotativ este fixat cu doi rulmenti in cel fix.
Miscarea de rotatie e lina si cursiva dar as vrea sa o pot tensiona nitel dar sa ramana la fel de fluida.
Intrebarea e cum rezolv problema?

Am incercat cu un cilindru asezat intre cel rotativ si cel fix (si evident intre rulmenti) ce este presat cu un surub in cilindrul rotativ. Miscarea cilindrului rotativ a devenit naspa, plina de sincope si poticneli, tensiune ba mai mare ba mai mica, tendinta de blocare. Toti cilindrii folositi au fost din Al.



tilindru.jpg
 Descriere:
 Marime fisier:  21.84 kb
 Vizualizat:  de 2609 ori

tilindru.jpg



_________________
Van 8x42ED4; AR60 f14; AR80 f15; TS102SD; Vixen NA130 SSWT
Sus
Mircea Pteancu
Moderator
Moderator


Data inscrierii: 12 Feb 2008
Mesaje: 9011

Motto: ''OBSERVO ERGO SUM''

Localitate: Arad

MesajTrimis: 17 Dec 2022 14:31 Download mesaj
Titlul subiectului:
Raspunde cu citat (quote)

Umple spatiul liber cu bile de diametru cat mai mic sau cu alice de sablare.
Evident, ar fi nevoie si de doua garnituri ca sa nu ajunga pilitura in rulmenti; vor apare in timp fragmente mici de metal, din cauza frecarii.

Mircea

_________________
http://observoergosum.blogspot.ro/
https://astroclubgalaxis.blogspot.com
https://groups.io/g/The60mmTelescopeClub
Dotare :reflectoare ,lunete,cateva binocluri si un catadioptric
Sus
zoth
Membru
Membru


Data inscrierii: 31 Mar 2006
Mesaje: 5508

Motto: decat ceva prost, mai bine nimic bun ...

Localitate: Bucuresti

MesajTrimis: 17 Dec 2022 14:56 Download mesaj
Titlul subiectului:
Raspunde cu citat (quote)

Te referi cred la spatiul dintre cei doi cilindri si rulmenti. Cele doua garnituri ar trebui sa fie rigide pentru a nu fi agatate de rulmenti. Parca as vrea si o tensionare reglabila intr-o oarecare masura, cred ca mi-ar prinde bine...
_________________
Van 8x42ED4; AR60 f14; AR80 f15; TS102SD; Vixen NA130 SSWT
Sus
Mircea Pteancu
Moderator
Moderator


Data inscrierii: 12 Feb 2008
Mesaje: 9011

Motto: ''OBSERVO ERGO SUM''

Localitate: Arad

MesajTrimis: 17 Dec 2022 22:16 Download mesaj
Titlul subiectului:
Raspunde cu citat (quote)

Silviu

Foarte de acord cu ideea tensionarii.
Ce imi vine in minte nu-i ceva reglabil dar macar asigura tensionare: trei garnituri rigide; intre cele doua de sus, un arc spiral de compresie cu diametrul dupa diametrul locasului dintre carcasa si arbore. Arcul va fi tensionat la montarea celui de al doilea rulment.

Mircea

_________________
http://observoergosum.blogspot.ro/
https://astroclubgalaxis.blogspot.com
https://groups.io/g/The60mmTelescopeClub
Dotare :reflectoare ,lunete,cateva binocluri si un catadioptric
Sus
gpaunescu
Membru
Membru


Data inscrierii: 01 Sep 2020
Mesaje: 727



Localitate: Popesti-Leordeni, Ilfov

MesajTrimis: 17 Dec 2022 23:35 Download mesaj
Titlul subiectului:
Raspunde cu citat (quote)

Eu as incerca sa fac ceva similar cu focuserul Crayford: un surub ce se insurubeaza intr-o gaura (piulita ) pe teava exterioara si in fata lui, trecuta prin doua fante facute tot in teava exterioara, o lamela pe care apasa acel surub.
Sau, in loc de lamela, fixat in capatul surubului o bucata de teflon (sau textolit), sub forma de arc de cerc.

_________________
Reflector: Celestron C6, TS-PHOTON 8" F4 Newton
Refractor: TS-Optics SD Apo 102 mm f/7, Omegon 90/500
Montura: iOptron GEM28, TS-Optics AZ5 Alt-azimuthal
APM Astro and Yachting 10x50 FMC
Gosky EagleView 10x42 ED
Bresser Pirsch 15x56 ED
Sus
zoth
Membru
Membru


Data inscrierii: 31 Mar 2006
Mesaje: 5508

Motto: decat ceva prost, mai bine nimic bun ...

Localitate: Bucuresti

MesajTrimis: 18 Dec 2022 13:16 Download mesaj
Titlul subiectului:
Raspunde cu citat (quote)

Multumesc pentru idei. Din pacate varianta cu arcul de compresie nu o inteleg, nu stiu cum ar putea tensiona el miscarea de rotatie a cilindrului interior ...

Varianta cu Crayford am incercat ceva similar, am povestit mai sus, dar nu a iesit bine. Probabil ar trebui sa schimb materialele ce intra in contact, al cu al gripeaza imediat.

Raman pe receptie in caz ca mai aveti idei ... Rolling Eyes

_________________
Van 8x42ED4; AR60 f14; AR80 f15; TS102SD; Vixen NA130 SSWT
Sus
AVD
Membru
Membru


Data inscrierii: 04 Iun 2022
Mesaje: 87



Localitate: Dudu

MesajTrimis: 18 Dec 2022 20:54 Download mesaj
Titlul subiectului:
Raspunde cu citat (quote)

Nu stiu daca iti permite modul de constructie al monturii asa ceva, dar ai putea incerca ceva asemanator cu sistemul de ambreiaje de pe monturile Losmandy (sau iExos-100 de la Explore Scientific).
Sus
catalin dumitru
Membru
Membru


Data inscrierii: 22 Iul 2010
Mesaje: 2653

Motto: telescopul scuza mijloacele

Localitate: Shatra Neamtz

MesajTrimis: 19 Dec 2022 02:32 Download mesaj
Titlul subiectului:
Raspunde cu citat (quote)

Salut Silviu ,
poți încerca o frâna electromagnetică reglabilă , de felul celor folosite la bicicletele medicinale . Desigur trebuie să te adaptezi la un diametru mult mai mic . Magneți cu neodim se găsesc de toate felurile și dimensiunile , iar o țeavă de cupru plasată peste cea de aluminiu , între cei doi rulmenți , e caca-maca !

Sau poți umple spațiul dintre cele două țevi cu un lichid aderent și vâscos .

_________________
Hai noapte , hai !!
Sus
valy
Membru
Membru


Data inscrierii: 21 Iul 2005
Mesaje: 10636



Localitate: Bucuresti

MesajTrimis: 19 Dec 2022 10:11 Download mesaj
Titlul subiectului:
Raspunde cu citat (quote)

catalin dumitru a scris:
Sau poți umple spațiul dintre cele două țevi cu un lichid aderent și vâscos .
"Producatorii" chinezi au rezolvat problema cu "solutia universala: vaselina siliconica", in cazul de fata pusa in rulmenti. Doar ca n-ai posibilitatea de reglaj.
Cred cea mai ieftina si simpla e tot cu "frana tip tambur" reglabila dintr-un surub de presiune, dar trebuie testate diferite materiale, de ex teflon, grafit, bronz, dar probabil trebuie folosit si un alt material in locul tevii de Al, care e cam poros din fire.
Sus
zoth
Membru
Membru


Data inscrierii: 31 Mar 2006
Mesaje: 5508

Motto: decat ceva prost, mai bine nimic bun ...

Localitate: Bucuresti

MesajTrimis: 19 Dec 2022 17:25 Download mesaj
Titlul subiectului:
Raspunde cu citat (quote)

Multumesc de idei, am acum suficient material de procesat Smile
Am sa verific ce pot aplica in cazul meu si revin daca am sa gasesc o solutie buna.

_________________
Van 8x42ED4; AR60 f14; AR80 f15; TS102SD; Vixen NA130 SSWT
Sus
catalin dumitru
Membru
Membru


Data inscrierii: 22 Iul 2010
Mesaje: 2653

Motto: telescopul scuza mijloacele

Localitate: Shatra Neamtz

MesajTrimis: 19 Dec 2022 17:40 Download mesaj
Titlul subiectului:
Raspunde cu citat (quote)

Nu cred că ai suficient material de procesat Smile !

Să îți bag una și mai trăsnita :

Dacă partea inferioară a tubului exterior rămâne liberă , atunci poți introduce si bloca acolo un motoraș de CC din alea cu colivie , adică un așa -zis " ironless rotor " . Asta ca să nu te lupți cu momente magnetice nedorite .

După care cu o flanșă sau un fel de dop , blochezi axul rotorului , făcându-l solidar cu țeava internă .
Dacă scurtcircuitezi bornele motorului , vei avea miscare lină dar greoaie la axul/țeava internă . Dacă montezi un reostat bobinat , de cativa ohmi , poți regla gradul de frânare .

Treaba ar putea ieși și mai bună dacă motorul are reductor , preferabil cu sateliți , depinde și de ce motoraș montezi .

_________________
Hai noapte , hai !!
Sus
zoth
Membru
Membru


Data inscrierii: 31 Mar 2006
Mesaje: 5508

Motto: decat ceva prost, mai bine nimic bun ...

Localitate: Bucuresti

MesajTrimis: 19 Dec 2022 18:17 Download mesaj
Titlul subiectului:
Raspunde cu citat (quote)

Da, e trasnita Laughing Laughing
Aveam niste servomotoare de CA cu rotor colivie de aluminiu dar parca erau la 400Hz, tre sa vad daca le mai gasesc ...

_________________
Van 8x42ED4; AR60 f14; AR80 f15; TS102SD; Vixen NA130 SSWT
Sus
catalin dumitru
Membru
Membru


Data inscrierii: 22 Iul 2010
Mesaje: 2653

Motto: telescopul scuza mijloacele

Localitate: Shatra Neamtz

MesajTrimis: 19 Dec 2022 19:22 Download mesaj
Titlul subiectului:
Raspunde cu citat (quote)

Nu cred că merge cu motoare de curent alternativ , fără magneți permanenți .

Varianta "ironless rotor " la care mă refer eu , e un electromotor de curent continuu , cu rotor bobinat sub formă de cilindru , pe o carcasă dielectrică și totodată nemagnetică . Magnetul permanent se află în interiorul rotorului , și este solidar cu carcasa de oțel a motorului .
Din cauză că rotorul nu conține material feromagnetic , la rotirea lui nu se simt pași , ca la motoarele de DC clasice .

Astfel de motoare de curent continuu se rotesc chiar și cu fracțiuni de volt (depinde cât de tare apasă periile pe colector) și se "gripează" serios când bornele sunt scurtcircuitate .

_________________
Hai noapte , hai !!
Sus
zoth
Membru
Membru


Data inscrierii: 31 Mar 2006
Mesaje: 5508

Motto: decat ceva prost, mai bine nimic bun ...

Localitate: Bucuresti

MesajTrimis: 20 Dec 2022 12:45 Download mesaj
Titlul subiectului:
Raspunde cu citat (quote)

Nu-mi aduc aminte sa ma fi jucat cu astfel de motorase.
Oricum, din cauza spatiului meschin de mic dintre cei doi cilindri cred ca voi fi obligat sa recurg la o solutie mult mai primitiva. Revin daca ajung la o varianta decenta functional. Multumesc.

_________________
Van 8x42ED4; AR60 f14; AR80 f15; TS102SD; Vixen NA130 SSWT
Sus
Erwin
Moderator
Moderator


Data inscrierii: 02 Aug 2008
Mesaje: 9476

Motto: panta rhei

Localitate: Bucuresti

MesajTrimis: 21 Dec 2022 13:00 Download mesaj
Titlul subiectului:
Raspunde cu citat (quote)

Motoarele de care zice Cătălin se folosesc în special în aparatura de laborator pentru că nu au inerție, mișcă dispozitive care trebuie să se oprească și să pornească fără trepidații sau șocuri. Am unul din ăsta dar are un reductor destul de mare pe el și se învârte greu, nu cred că este potrivit aplicației, axul de ieșire are vreo 3mm.

O bucșă elastică din teflon peste un cilindru din oțel (inox lustruit cel mai bine) ar rezolva problema elegant. Sau un disc din inox solidar cu axul central și unul cu exteriorul, poate fi din orice alt material, pe care prinzi patine din teflon. Dacă tensionezi ansamblul poți mări sau micșora fricțiunea, care rămâne destul de lină, ca la Dobson. Disc de inox am găsit pe la târgul Valea Cascadelor, gata tăiat, deșeuri de la debitare cu laser.

_________________
bino: 8x22, 7x42, 10x50, 10x80, spotting: 10x46, 20x60
Telescoape RFT70 F/4, 80/900, RFT 110 F/5.5, Meade 90 F/10, ED80 F/6
MTO-11CA 100/1000, Cass Clasic 8"F/15, dobson newt.158/1240 DH, 4"F/4.6
piston AZ mount (R), Vixen GP, minidob
Sus
Afiseaza mesajele pentru a le previzualiza:   
Creaza un subiect nou   Raspunde la subiect   DIY / ATM / Reparatii Du-te la pagina 1, 2, 3  Urmatoare

Download topic
Pagina 1 din 3
 
Mergi direct la:  
Nu puteti crea un subiect nou in acest forum
Nu puteti raspunde in subiectele acestui forum
Nu puteti modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteti sterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteti vota in chestionarele din acest forum
Nu puteti atasa fisiere in acest forum
Puteti descarca fisiere in acest forum
© 2015 astronomy.ro
Termeni si conditii generale      Termeni si conditii forum      Contact