Subiectul anterior :: Subiectul urmator |
|
Autor |
Mesaj |
dmtr69 Moderator
Data inscrierii: 24 Sep 2011 Mesaje: 2500
Localitate: BUSTENI
|
Trimis: 26 Apr 2023 17:35 Download mesaj |
Titlul subiectului: |
|
|
|
Ce faina captura! Bravo! _________________ Marius |
|
Sus |
|
|
valy Membru
Data inscrierii: 21 Iul 2005 Mesaje: 10656
Localitate: Bucuresti
|
Trimis: 26 Apr 2023 17:45 Download mesaj |
Titlul subiectului: |
|
|
|
L-ai nimerit la fix! Dar ce timp de expunere ai de a iesit miscat, e filtru de vizual? |
|
Sus |
|
|
Alexandru Simandi Membru
Data inscrierii: 22 Ian 2023 Mesaje: 158
Localitate: Bucharest
|
Trimis: 26 Apr 2023 22:09 Download mesaj |
Titlul subiectului: |
|
|
|
valy a scris: | L-ai nimerit la fix! Dar ce timp de expunere ai de a iesit miscat, e filtru de vizual? |
Am expunerea mai mare pentru ca filmam soarele prin folie solara + filtru h-alpha
Oricum cam atata poate ZWO ASI 183MM, 9 cadre pe secunda pe usb 3. Desi e pe 12bit domnul Sharpcap trage 16bit si cred ca incetineste transferul. Ei promit pe foaie 19 fps. |
|
Sus |
|
|
valy Membru
Data inscrierii: 21 Iul 2005 Mesaje: 10656
Localitate: Bucuresti
|
Trimis: 26 Apr 2023 22:38 Download mesaj |
Titlul subiectului: |
|
|
|
Pozeaza 8 bit, ce castigi cu 12/16? |
|
Sus |
|
|
Alexandru Simandi Membru
Data inscrierii: 22 Ian 2023 Mesaje: 158
Localitate: Bucharest
|
Trimis: 27 Apr 2023 09:14 Download mesaj |
Titlul subiectului: |
|
|
|
Credeam că îmi dă mai multe detalii pentru lună și soare. |
|
Sus |
|
|
romh Membru
Data inscrierii: 19 Mar 2023 Mesaje: 186
Motto: Dupa suisuri urmeaza coborasuri Localitate: KL
|
Trimis: 27 Apr 2023 11:27 Download mesaj |
Titlul subiectului: |
|
|
|
Cred ca bitii de care vorbiti se refera la cate combinatii... permutari de 0 si 1 se pot forma pt cele 3 culori rgb. Pentru stele probabil si alb negru merge, cand nu faci sprectre samd, dar la planete, luna, soare, probabil e nevoie de ceva rezonabil pt dealii.
Ca sa prinzi asa avion probabil ai nevoie si de frame rate bun, felicitari _________________ Mak 70, binoclu 10x50
Pixel 6a
Ochiul drept |
|
Sus |
|
|
valy Membru
Data inscrierii: 21 Iul 2005 Mesaje: 10656
Localitate: Bucuresti
|
Trimis: 27 Apr 2023 15:55 Download mesaj |
Titlul subiectului: |
|
|
|
Alexandru Simandi a scris: | Am expunerea mai mare pentru ca filmam soarele prin folie solara + filtru h-alpha. | E bun un filtru de banda ingusta dar e si rau, reduce cantitatea de lumina, creste timpul de expunere si detaliile devin mai sterse din cauza variatiilor de seeing.
Alexandru Simandi a scris: |
Oricum cam atata poate ZWO ASI 183MM, 9 cadre pe secunda pe usb 3. . | Pai timpul de expunere nu prea are legatura cu fps-ul.
Alexandru Simandi a scris: | Credeam că îmi dă mai multe detalii pentru lună și soare. | Poate fi adevarat, dar o certitudine e ca dublezi spatiul de stocare si se injumatateste fps-ul. |
|
Sus |
|
|
Alexandru Simandi Membru
Data inscrierii: 22 Ian 2023 Mesaje: 158
Localitate: Bucharest
|
Trimis: 27 Apr 2023 19:47 Download mesaj |
Titlul subiectului: |
|
|
|
Am inteles, nu m-am gandit de implicatia asta. Intentia mea a fost sa maresc contrastul si in mod amuzant sa imi imbunatatesc seeing.
Cu stocarea nu am problema inca dar o sa incerc data viitoare pe 8 biti fara h-alpha.
Fiind programator am zis ca se face o matematica de reducere a contrastului (sau care o fi cuvantul corect) care mi-ar produce artefacte. De la 12bit nativ la 8biti incearca sa inghesuie valori 1-4096 in 1-256 : https://youtu.be/G9sGsnqrqdg
Evident camera mea nu exceleaza la asa ceva dar sunt curios ce camere ar fi bune. Un mod de a trisa e ca pot selecta o zona din senzor pentru inregistrare ca sa castig viteza dar pierd rezolutie |
|
Sus |
|
|
GunDALF Membru
Data inscrierii: 23 Apr 2017 Mesaje: 3171
Motto: If only closed minds came with closed mouths.. Localitate: BR
|
Trimis: 27 Apr 2023 20:50 Download mesaj |
Titlul subiectului: |
|
|
|
valy a scris: | Pai timpul de expunere nu prea are legatura cu fps-ul. |
fps-ul e dependent de timpul de expunere. Legatura este, dar cu influentarea fps printr-o relatie de invers proportionalitate. |
|
Sus |
|
|
valy Membru
Data inscrierii: 21 Iul 2005 Mesaje: 10656
Localitate: Bucuresti
|
Trimis: 27 Apr 2023 21:52 Download mesaj |
Titlul subiectului: |
|
|
|
Alexandru Simandi a scris: | Am inteles, nu m-am gandit de implicatia asta. Intentia mea a fost sa maresc contrastul si in mod amuzant sa imi imbunatatesc seeing.
Cu stocarea nu am problema inca dar o sa incerc data viitoare pe 8 biti fara h-alpha. | Vezi cu binning. Lasa filtrul, nu-l scoate. Desi ar fi mai bun un filtru de banda ingusta spre verde.
Teoretic 12 bit e mai bun ca 8 bit, dar practic de ex un semnal alb sau negru are acelasi contrast si pe 8 si pe 12, doar ca 8 biti asigura un fps mai mare si ocupa mai putin.
GunDALF a scris: | valy a scris: | Pai timpul de expunere nu prea are legatura cu fps-ul. |
fps-ul e dependent de timpul de expunere. Legatura este, dar cu influentarea fps printr-o relatie de invers proportionalitate. | Atunci e perfect, scade timpul de expunere si automat creste si fps-ul. |
|
Sus |
|
|
Alexandru Simandi Membru
Data inscrierii: 22 Ian 2023 Mesaje: 158
Localitate: Bucharest
|
Trimis: 28 Apr 2023 00:08 Download mesaj |
Titlul subiectului: |
|
|
|
Binning nu rezolvă nimica la senzorul meu, chit că îl fac din hardware sau software după în post procesare.
O să încerc cu filtrul verde, am mai făcut pe camera mirrorless.
Am o întrebare, cum cureți o amprenta de pe un filtru Sii? |
|
Sus |
|
|
valy Membru
Data inscrierii: 21 Iul 2005 Mesaje: 10656
Localitate: Bucuresti
|
Trimis: 29 Apr 2023 00:01 Download mesaj |
Titlul subiectului: |
|
|
|
Ciudat, foarte ciudat. "The only advantage of hardware binning is faster fps."
De obicei fps-ul teoretic se cam atinge si practic, asta daca nu cumva e o problema undeva, cablu, calculator, HDD etc. Desigur timpul de expunere trebuie sa fie suficient de mic ca sa poti avea acel fps, adica max 1/fps. |
|
Sus |
|
|
nobody Membru
Data inscrierii: 02 Apr 2010 Mesaje: 4805
Motto: Never ever give up ! Localitate: Nowhere
|
Trimis: 29 Apr 2023 01:39 Download mesaj |
Titlul subiectului: |
|
|
|
Asta-i crop/ROI ?
ASI183MM Pro
Max FPS at full resolution:
10Bit ADC
5496x3672 19fps
3840x2160 41.04fps
1920x1080 80.10fps
1280x720 117.30fps
640x480 169.92fps
320x240 308.17fps
12bit ADC
5496x3672 19fps
3840x2160 36.12fps
1920x1080 70.48fps
1280x720 103.23fps
640x480 149.53fps
320x240 271.19fps
P.S.
Camera mai poate fi limitata si de viteza ADC, mai ales la rezolutii mari (linii multe).
La CMOS binning-ul se face "soft" si oricum trebuie sa prelucreze imaginea la rezolutia full. |
|
Sus |
|
|
valy Membru
Data inscrierii: 21 Iul 2005 Mesaje: 10656
Localitate: Bucuresti
|
Trimis: 29 Apr 2023 02:19 Download mesaj |
Titlul subiectului: |
|
|
|
nobody a scris: | ..
La CMOS binning-ul se face "soft" si oricum trebuie sa prelucreze imaginea la rezolutia full. |
E ciudat formulat in manual:
"6.7 Binning
The ASI183 camera supports hardware bin2 and software bin2, bin3 and bin4 mode.
Hardware binning is supported by sensor but is done in digital domain like software binning and
use 10bit ADC. The only advantage of hardware binning is faster fps. We recommend customer to
use software binning if you don’t care speed." |
|
Sus |
|
|
nobody Membru
Data inscrierii: 02 Apr 2010 Mesaje: 4805
Motto: Never ever give up ! Localitate: Nowhere
|
Trimis: 29 Apr 2023 02:45 Download mesaj |
Titlul subiectului: |
|
|
|
Da, ei numesc "hardware" ce se face in camera dar e tot "soft": "but is done in digital domain like software binning", nu e binning ca la CCD unde se acumuleaza sarcinile electrice inainte de ADC.
La treaba cu viteza, probabil se refera cand/daca esti gatuit de USB (de ex. mergi pe USB 2 cand ar fi nevoie de 3)..
Sunt cel putin 3 factori: timpul de expunere, viteza ADC (cu cat mai multe linii de citit, cu atat merge mai greu), viteza de serializare pe USB ... pe urma restu' |
|
Sus |
|
|
|