Subiectul anterior :: Subiectul urmator |
|
Autor |
Mesaj |
nobody Membru
Data inscrierii: 02 Apr 2010 Mesaje: 4791
Motto: Never ever give up ! Localitate: Nowhere
|
Trimis: 08 Feb 2019 21:36 Download mesaj |
Titlul subiectului: |
|
|
|
Vaselina siliconica este cea folosita la etansari.
Litiul, calciul si sodiul (sub forma de stearati) sunt agenti de ingrosare.
Grafitul, bisulfura de molibden (MoS2) si teflonul sunt agenti de lubrifiere.
Atasez si doua pagini despre dezechilibrare.
(atentie, nu se aplica la monturile imaginare, insistati degeaba in acea directie)
Descriere: |
|
Marime fisier: |
84.58 kb |
Vizualizat: |
de 5163 ori |
|
Descriere: |
|
Marime fisier: |
98.24 kb |
Vizualizat: |
de 5163 ori |
|
_________________ Then it comes to be that the soothing light at the end of your tunnel
Was just a freight train coming your way... it's coming your way... |
|
Sus |
|
|
Andi Membru
Data inscrierii: 10 Oct 2007 Mesaje: 1275
|
Trimis: 08 Feb 2019 22:24 Download mesaj |
Titlul subiectului: |
|
|
|
Montura este cât se poate de reală și insist asupra greșelilor de proiectare și execuție (nu le-am detaliat).
Pot cita întrega literatură privitoare la construirea și realizarea mecanismelor de precizie.
Problema gresării este și ea importantă, dar mai întâi ce gresezi este mai important.
_________________ distanța dintre a observa și a descoperi este cuprinsă între zero și infinit |
|
Sus |
|
|
valy Membru
Data inscrierii: 21 Iul 2005 Mesaje: 10638
Localitate: Bucuresti
|
Trimis: 08 Feb 2019 22:32 Download mesaj |
Titlul subiectului: |
|
|
|
Andi a scris: | Montura este cât se poate de reală și insist asupra greșelilor de proiectare și execuție (nu le-am detaliat).. | Exista solutie concreta, reala ca alternativa la cele scumpe si prost proiectate?
|
|
Sus |
|
|
Andi Membru
Data inscrierii: 10 Oct 2007 Mesaje: 1275
|
Trimis: 08 Feb 2019 22:47 Download mesaj |
Titlul subiectului: |
|
|
|
Problema dezechilibrului, dacă trebuie neapărat, se poate rezolva mai simplu altfel: frânare mecanică controlată.
Din păcate nu se pot face modificări la pinioanele și axele existente; prinderea dezechilibrată cu șuruburi a pinioanelor pe axe este problema. La mecanismele de precizie prinderea este centrată și echilibrată.
O îmbunătățire se poate face la șuruburile cu cap imbus, prin punerea sub cap a unei șaibe plate. În felul acesta se pot face reglajele de poziționare în ciuda urmelor săpate de prima strângere, din fabrică.
Cred că este foarte important să cunoaștem cât mai bine echipamentele pe care le folosim și limitările lor.
_________________ distanța dintre a observa și a descoperi este cuprinsă între zero și infinit |
|
Sus |
|
|
nobody Membru
Data inscrierii: 02 Apr 2010 Mesaje: 4791
Motto: Never ever give up ! Localitate: Nowhere
|
Trimis: 09 Feb 2019 00:14 Download mesaj |
Titlul subiectului: |
|
|
|
Eu vorbeam despre backlash si metoda pretensionarii printr-o usoara dezechilibrare.
_________________ Then it comes to be that the soothing light at the end of your tunnel
Was just a freight train coming your way... it's coming your way... |
|
Sus |
|
|
Andi Membru
Data inscrierii: 10 Oct 2007 Mesaje: 1275
|
Trimis: 09 Feb 2019 08:52 Download mesaj |
Titlul subiectului: |
|
|
|
Cum apreciezi „ușoara dezechilibrare”?
Dezechilibrarea lucrează neliniar cu rotația axei RA, nu rămâne constantă.
Apropo de gresare; bănuiesc că vechea vaselină se spală înainte de folosirea noii vaseline. Amestecul lor nu este recomandat.
_________________ distanța dintre a observa și a descoperi este cuprinsă între zero și infinit |
|
Sus |
|
|
gabi Membru
Data inscrierii: 13 Mai 2010 Mesaje: 950
Motto: To be, or not to be, that is the question Localitate: Bucuresti
|
|
Sus |
|
|
dmtr69 Moderator
Data inscrierii: 24 Sep 2011 Mesaje: 2489
Localitate: BUSTENI
|
Trimis: 09 Feb 2019 11:07 Download mesaj |
Titlul subiectului: |
|
|
|
@gabi
Am vazut clipul. Concluzia ar fi: o montura buna se echilibreaza bine, iar una ieftina se dezechilibreaza usor. Adevarat este si faptul ca greutatea suplimentara actioneaza diferit in functie de pozitia RA.
@nobody
Exact aceasta documentatie o citisem mai demult, dar am pierdut linkul.
Mi-am pregatit cei 6 rulmenti 6006 (decapsulati, spalati, regresati, recapsulati ), iar maine, pentru ca se anunta vreme buna, am sa operez "pacientul". Apoi voi vedea ce schimbari am in grafic, atat cu montura echilibrata cat si usor dezechilibrata.
Eventual am sa o trec din nou pe pinioane. Ma gandesc ca este posibil ca elasticitatea curelelor sa provoace acele oscilatii. Eu le-am intins cum zicea producatorul- cu bun simt, nu "tambal".
_________________ Marius |
|
Sus |
|
|
gabi Membru
Data inscrierii: 13 Mai 2010 Mesaje: 950
Motto: To be, or not to be, that is the question Localitate: Bucuresti
|
Trimis: 09 Feb 2019 16:46 Download mesaj |
Titlul subiectului: |
|
|
|
Salut,
Ar mai fi o problema, la HEQ5 si EQ6 dupa ce reglezi pozitia melcului fata de coroana melcata,
trebuie sa strangi suruburile capacului ( DEC. si RA) ce tine cei doi rulmenti cu melcul. Problema este ca suruburile sunt metalice si se strang in corpul de aluminiu al monturii(nefericita combinatie otel in aluminiu). Nu poti strange prea tare ca sa fixezi copacul pentru ca risti sa strici filetele date in aluminiu.
In sarcina pot sa apara forte care sa miste capacul si sa modifice distanta melcului fata de coroana melcata. Din fericire se poate rezolva.
|
|
Sus |
|
|
Erwin Moderator
Data inscrierii: 02 Aug 2008 Mesaje: 9480
Motto: panta rhei Localitate: Bucuresti
|
Trimis: 09 Feb 2019 21:15 Download mesaj |
Titlul subiectului: |
|
|
|
Se dau găuri mai mari și se introduc inserții filetate din oțel?
_________________ bino: 8x22, 7x42, 10x50, 10x80, spotting: 10x46, 20x60
Telescoape RFT70 F/4, 80/900, RFT 110 F/5.5, Meade 90 F/10, ED80 F/6
MTO-11CA 100/1000, Cass Clasic 8"F/15, dobson newt.158/1240 DH, 4"F/4.6
piston AZ mount (R), Vixen GP, minidob |
|
Sus |
|
|
gabi Membru
Data inscrierii: 13 Mai 2010 Mesaje: 950
Motto: To be, or not to be, that is the question Localitate: Bucuresti
|
|
Sus |
|
|
jimao22 Moderator
Data inscrierii: 12 Apr 2010 Mesaje: 2879
Motto: [descopera lumina] Localitate: Ploiesti
|
Trimis: 09 Feb 2019 23:36 Download mesaj |
Titlul subiectului: |
|
|
|
Cum apreciezi blablabla?
Ba dezechilibrarea lucreaza foarte liniar, pentru ca prin rotatia RA momentul fortei se miodifica corespunzator atat intr-o parte (unde sunt contragreutatile) cat si in cealalta parte (unde e telescopul). E fizica simpla, de clasa a IX-a.
Se vede ca experienta ta practica, Andi, bate spre zero si incerci sa dai sfaturi cu teoria. Dar iti scapa chestii esentiale si nu prea iti iese. Asta vroia sa explice diplomatic nobody. Stai mai bine in zona ta de confort si polemizeaza acolo, nu mai intra in zone obscure pentru tine.
_________________ https://astrodata.wordpress.com/ |
|
Sus |
|
|
gabi Membru
Data inscrierii: 13 Mai 2010 Mesaje: 950
Motto: To be, or not to be, that is the question Localitate: Bucuresti
|
Trimis: 10 Feb 2019 10:32 Download mesaj |
Titlul subiectului: |
|
|
|
@dmtr69
Citat: | Sper sa nu fie de vina uzura danturii rotilor. O singura pereche melc-roata este vreo 800 lei, deci m-as apropia de jumatatea valorii monturii (mai bine imi iau alta). |
Daca la rulmentii (capsulati) vaselina sta acolo, problema apare la ansamblul melc - roata melcata,
dupa cateva sedinte de observatii (astrofoto) si mai multe GO TO, nu prea o sa mai fie vaselina,
exact acolo unde este nevoie, intre melc si roata melcata. Nu stiu cum s-ar putea rezolva, decat printr-o reungere la perioade mai scurte, pentru a proteja ansamblul cat mai mult timp.
|
|
Sus |
|
|
dmtr69 Moderator
Data inscrierii: 24 Sep 2011 Mesaje: 2489
Localitate: BUSTENI
|
Trimis: 10 Feb 2019 22:20 Download mesaj |
Titlul subiectului: |
|
|
|
Azi am schimbat rulmentii (cu exceptia celor mici de pe axul melcat). Sigur nu ducea lipsa de unsoare pe melc si pe roata. Nici rulmentii ce i-am scos nu pareau defecti. Dar, am observat ca rulmentii de pe axul melcat trebuie stransi foarte usor, altfel se gripeaza (cand invarteam de ax se simtea de parca bilele nu erau rotunde). Acolo ar trebui niste rulmenti conici cu role, cum sunt la capetele axelor Ra si Dec (30205), dar nu stiu daca exista asa mici.
Inainte de a face testul de ghidaj am refacut alinierea polara cu putin drift (nu a fost decalaj mare pentru ca nu am dat jos de pe tripod partea fixa a monturii). am facut ghidaj cu luneta de 50/200, cu sistemul echilibrat, dar si putin dezechilibrat(am pus un magnet pe axul cu contragreutati).
Dupa cum se vede, nu am facut mare branza.
Descriere: |
|
Marime fisier: |
233.69 kb |
Vizualizat: |
de 4917 ori |
|
Descriere: |
|
Marime fisier: |
260.03 kb |
Vizualizat: |
de 4917 ori |
|
_________________ Marius |
|
Sus |
|
|
valy Membru
Data inscrierii: 21 Iul 2005 Mesaje: 10638
Localitate: Bucuresti
|
Trimis: 10 Feb 2019 22:28 Download mesaj |
Titlul subiectului: |
|
|
|
Cat e abaterea, +/- 1 arcsec? Nu cumva e in limita seeingului?
|
|
Sus |
|
|
|