Index |
Index forum |
Autentificare |
Inregistrare
|
Cine este online |
Galerie imagini
|
Calendar evenim. |
Cautare detaliata |
Ghid forum |
Colaboratori
Te intereseaza un domeniu al astronomiei si ai vrea sa scrii pentru siteul nostru? Alatura-te echipei noastre.
Statistici forum |
|
Numar total de mesaje in forum: 224913 |
|
Numar de utilizatori inregistrati: 2840 |
|
Cel mai nou utilizator inregistrat: Marian Gh |
|
|
|
Cei mai multi utilizatori conectati au fost 543 la data de Vin Mar 29, 2024 |
|
|
|
Actualmente sunt 0 utilizatori pe chat
|
|
Aceste date se bazeaza pe utilizatorii activi de peste 5 minute |
|
Legenda |
|
Mesaje noi |
|
Nu sunt mesaje noi |
|
Forumul este inchis |
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul urmator |
|
Autor |
Mesaj |
rabeir Membru
Data inscrierii: 16 Mai 2012 Mesaje: 407
Motto: Vires in numeris Localitate: Brasov
|
|
Sus |
|
|
rabeir Membru
Data inscrierii: 16 Mai 2012 Mesaje: 407
Motto: Vires in numeris Localitate: Brasov
|
Trimis: 20 Dec 2016 12:12 Download mesaj |
Titlul subiectului: |
|
|
|
deci... banuiesc ca nu scap fara transmisie.
voiam sa simplific si pastrez greutatea la un minim, am incercat sa cuplez axul motorului direct de axul focuserului, insa cred ca fara un tip de transmisie undeva sa-mi micsorez cuplul necesar pe motor ... n-am sanse cu motor mic |
|
Sus |
|
|
valy Membru
Data inscrierii: 21 Iul 2005 Mesaje: 10654
Localitate: Bucuresti
|
Trimis: 20 Dec 2016 12:51 Download mesaj |
Titlul subiectului: |
|
|
|
Daca cresti tensiunea? |
|
Sus |
|
|
rabeir Membru
Data inscrierii: 16 Mai 2012 Mesaje: 407
Motto: Vires in numeris Localitate: Brasov
|
|
Sus |
|
|
valy Membru
Data inscrierii: 21 Iul 2005 Mesaje: 10654
Localitate: Bucuresti
|
Trimis: 20 Dec 2016 15:33 Download mesaj |
Titlul subiectului: |
|
|
|
Pai acum nu iti intra in protectie dar nici nu ai putere. Poti pune radiator, oricum va funtiona putin ca doar nu focusezi nonstop. |
|
Sus |
|
|
rabeir Membru
Data inscrierii: 16 Mai 2012 Mesaje: 407
Motto: Vires in numeris Localitate: Brasov
|
Trimis: 20 Dec 2016 15:36 Download mesaj |
Titlul subiectului: |
|
|
|
I-am pus radiator dar la dimensiunea asta nu schimba nimic fara ventilatie activa - 106C
Am incercat intre timp acelasi setup cu acelasi motor pe curea de la motor/fulie la roata de reductie a focuserului - cu totul alta poveste, chiar si cu focuserul strans bine nu mai sughite motorul.
Deci nu scap de curea... |
|
Sus |
|
|
nobody Membru
Data inscrierii: 02 Apr 2010 Mesaje: 4803
Motto: Never ever give up ! Localitate: Nowhere
|
Trimis: 20 Dec 2016 15:54 Download mesaj |
Titlul subiectului: |
|
|
|
Foloseste functia de SLEEP. |
|
Sus |
|
|
StarChild Membru
Data inscrierii: 29 Mar 2011 Mesaje: 1540
Motto: tata si sot in primul rand...restul neesentiale... :-) Localitate: Timisoara
|
Trimis: 20 Dec 2016 15:55 Download mesaj |
Titlul subiectului: |
|
|
|
spor si bafta la ales curele
Daca vrei iti trimit codurile de la roti & curea ce am ales eu, de fapt cred ca sunt la inceputul topic-ului... tot pentru motorul format Nema11.
Azi abia ajung la atelier (sper) sa largesc o gaura sa pot prinde roata mare pe axul focuserului, deci candva zilele astea, cand are timp Moshu, o sa montez si motorul intr-un final pe OTA.
Ca upgrade viitor, ca sa simplific treaba (cred....) ma gandesc sa aleg 2 roti dintate conice. Voi pune motorul perpendicular pe axul focuserului. In felul acesta motorul sta mai aproape de capacul spate al OTA, folosesc doar 2 piese suplimentare (cele 2 roti conice) in loc de 3 (2 roti ptr curea sincrona + cureaua sincrona), teoretic va fi si mai compact. M-am gandit sa folosesc un reductor melcat, aia ar asigura cuplul maxim, motorul ar merge lejer, dar la varianta cu melc/roata melcata ramane problema ca nu poti roti focuserul daca ramai fara baterie (posibil iarna). Din aceasta cauza raman pe reductie cu curea sincrona, sau roti dintate cilindrice sau conice. E o reductie mai mica, dar in caz extrem pot sa rotesc focuserul si daca moare bateria sau nu functioneaza ceva la electronica. _________________ PIERDUT FOTON!!! DECLAR NUL !!! |
|
Sus |
|
|
rabeir Membru
Data inscrierii: 16 Mai 2012 Mesaje: 407
Motto: Vires in numeris Localitate: Brasov
|
Trimis: 20 Dec 2016 15:56 Download mesaj |
Titlul subiectului: |
|
|
|
O folosesc.
Încă odată problema mea era cuplul direct pe axul focuserului...
s-a rezolvat prin transmisie pe curea și folosind reducția focuserului |
|
Sus |
|
|
valy Membru
Data inscrierii: 21 Iul 2005 Mesaje: 10654
Localitate: Bucuresti
|
Trimis: 20 Dec 2016 18:05 Download mesaj |
Titlul subiectului: |
|
|
|
As folosi niste rotite de cauciuc, cam cum e prin mecanismele de la imprimante, de tras foaia, ai si demultiplicare/reductie, ai si alunecare controlata daca vrei sa focusezi manual.
Asa cum zicea si nobody mai devreme, ai functie de sleep, altfel ai tensiune tot timpul pe motor/driveri, se incinge, asa ai tensiune doar cat timp dai comanda, dupa aia opresti. |
|
Sus |
|
|
Erwin Moderator
Data inscrierii: 02 Aug 2008 Mesaje: 9490
Motto: panta rhei Localitate: Bucuresti
|
Trimis: 20 Dec 2016 18:29 Download mesaj |
Titlul subiectului: |
|
|
|
@StarChild
Cuplajul cu axul focuserului trebuie făcut cu un ambreiaj cu fricțiune dacă folosești melc-roată melcată dar atunci nu e bun pentru foto când trebuie memorate pozițiile de focus pentru diverse combinații de echipamente. Pentru vizual merge. _________________ bino: 8x22, 7x42, 10x50, 10x80, spotting: 10x46, 20x60
Telescoape RFT70 F/4, 80/900, RFT 110 F/5.5, Meade 90 F/10, ED80 F/6
MTO-11CA 100/1000, Cass Clasic 8"F/15, dobson newt.158/1240 DH, 4"F/4.6
piston AZ mount (R), Vixen GP, minidob |
|
Sus |
|
|
|
|
|
Nu puteti crea un subiect nou in acest forum Nu puteti raspunde in subiectele acestui forum Nu puteti modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteti sterge mesajele proprii din acest forum Nu puteti vota in chestionarele din acest forum Nu puteti atasa fisiere in acest forum Puteti descarca fisiere in acest forum
|
|