Index
Index forum Index forum
Autentificare Autentificare
Inregistrare Inregistrare
Cine este online Cine este online
Galerie imagini Galerie imagini
Calendar evenim. Calendar evenim.
Cautare detaliata Cautare detaliata
Ghid forum Ghid forum
Album astrofoto
010.jpg
Imagine aleatoare
Blog
Inregistreaza-te pe forumul astronomy.ro
Colaboratori

Te intereseaza un domeniu al astronomiei si ai vrea sa scrii pentru siteul nostru? Alatura-te echipei noastre.

Meteo
Vremea in Bucuresti
Statistici forum
Numar total de mesaje in forum: 224013
Numar de utilizatori inregistrati: 2823
Cel mai nou utilizator inregistrat: IOAN MARINESCU
Cei mai multi utilizatori conectati au fost 502 la data de Joi Mar 28, 2024
Actualmente sunt 0 utilizatori pe chat   
Aceste date se bazeaza pe utilizatorii activi de peste 5 minute
Legenda
Mesaje noi Mesaje noi
Nu sunt mesaje noi Nu sunt mesaje noi
Forumul este inchis Forumul este inchis

Navele spatiale ale viitorului si motoarele lor


Du-te la pagina 1, 2, 3 ... 82, 83, 84  Urmatoare
Creaza un subiect nou   Raspunde la subiect  

Science Fiction

Subiectul anterior :: Subiectul urmator  
Afiseaza mesajele pentru a le previzualiza:   
Autor Mesaj
CAdi
Membru exclus
Membru exclus


Data inscrierii: 07 Iun 2015
Mesaje: 2225

Motto: Cogito ergo sum


MesajTrimis: 08 Noi 2015 15:14 Download mesaj
Titlul subiectului: Navele spatiale ale viitorului si motoarele lor
Raspunde cu citat (quote)

In acest topic as dori sa postam toate cunostintele noastre referitoare la nave spatiale si la
motoarele lor,clasice ,noi si de ce nu despre viitoare motoare pentru navele spatiale ale viitorului.

Incep eu si am sa va prezint motorul cu ioni .

Motoarele cu ioni sunt un anumit tip de motoare electrice care functioneaza pe baza accelerarii puternice, cu ajutorul unui camp electric, al unui fascicol de particule incarcare (ioni) in afara navei.
Motoarele cu ioni traditionale folosesc doua suprafete, avand mii de gauri milimetrice plasate una langa alta si atasate unui rezervor de particule incarcate.
Pe prima suprafata este aplicata o tensiune de mii de volti, in timp ce pe a doua este aplicata o tensiune foarte mica.
Diferenta de potential dintre cele doua suprafete perforate, creeaza un camp electric care atrage ionii din rezervor unde se afla un gaz propulsor de obicei xenon si ii expulzeaza in afara navei.
Cu cat diferenta de potential este mai mare, cu atat ionii sunt expulzati cu viteza mai mare, si deci eficienta motorului este mai mare, iar nava merge mai repede. Problema este ca la diferente de potential prea mari (apropiindu-se de 5 mii de volti, 5kV) unii dintre ioni se ciocnesc de a doua suprafata perforata la viteze atat de mari incat aceasta este erodata - si prin urmare durata de viata a motorului se micsoreaza.
S-a gasit o solutie pentru a indeparta si acest inconvenient :
Astfel se separa intregul proces in doua etape folosind patru suprafete perforate:
in prima etapa ionii sunt extrasi din rezervor iar in a doua ei sunt accelerati in spatiu.
In prima etapa sunt implicate primele doua suprafete perforate, aflate la o mica distanta una de cealalta.
Pe ele se aplica o tensiune foarte mare (de mii de volti), insa diferenta de potential dintre ele este foarte mica: acest lucru permite ca ionii sa fie extrasi din rezervor fara a eroda suprafetele.
In cea de-a doua etapa, alte doua suprafete sunt amplasate la o distanta mai mare de primele iar lor li se aplica o tensiune foarte mica.
Diferenta de potential dintre cele doua perechi de suprafete accelereaza foarte puternic ionii in spatiu.
Dat fiind ca densitatea de ioni intre perechile de suprafete este mica, nu apare o eroziune prea mare a suprafetelor de iesire.
Pana acum s-a creat o diferenta de potential de pana la 30 kV (de zece ori mai mare decat in motoarele ionice uzuale) si s-a ejectat un jet de ioni la viteze de peste 750 000 km/h
Motorul cu ioni permite creearea de motoare mult mai compacte decat cele clasice
Datorita acceleratiilor foarte mari, jetul de ioni este extrem de subtire, avand o largime de numai 3 grade, ceea ce inseamna de cinci ori mai subtire decat in cazul motoarelor prezente.
Acest lucru reduce cantitatea de combustibil consumata, pentru a corecta orientarea navei si de a inlatura micile erori de directionare a jetului.

Pana acum aceste motoare au fost testate in laborator de catre ESA si Agentia Aeronautica Australiana si se doreste obtinerea unui motor diferit de modelul de laborator ,un model care care sa poata fi montat efectiv pe o nava spatiala.
Motoarele potrivite pentru navele spatiale trebuie insa mai intai testate, iar in cazul motoarelor cu ioni, acesta este un proces foarte lung. Dat fiind ca un asemenea motor trebuie sa functioneze in spatiul cosmic in continuu timp de zeci de mii de ore, testele la sol efectuate in vid trebuie sa dureze cel putin cateva mii de ore, pentru a le demonstra fiabilitatea.

Insa aceste motoare se afla deja in laboratoare si ele vor fi un concurent serios al motoarelor NASA !



IonThruster.jpg
 Descriere:
Varianta de motor cu ioni
 Marime fisier:  128.44 kb
 Vizualizat:  de 23008 ori

IonThruster.jpg


Sus
Mitu Catalin
Membru
Membru


Data inscrierii: 01 Aug 2006
Mesaje: 828



Localitate: Bucuresti

MesajTrimis: 08 Noi 2015 16:52 Download mesaj
Titlul subiectului:
Raspunde cu citat (quote)

Hmm .Ideea e buna dar pt inceput ar trebui sa intelegem conceptele cheie ale ecuatiei rachetei :
https://en.wikipedia.org/wiki/Tsiolkovsky_rocket_equation
Nu stiu daca ati bagat de seama dar motoarele de racheta sunt caracterizate in principal de doua marimi , tractiunea si impulsul specific .
Tractiunea e ceva simplu de inteles . E o marime pe atat de importanta cand ne aflam pe Pamant si vrem sa ajungem pe orbita pe atat de neimportanta cand suntem deja in spatiu . Asta pentru ca daca nu ai suficienta tractiune cat sa anulezi la lansare gravitatia nu pleci nicaieri , pe cand daca esti deja pe orbita o forta infima aplicata constant o perioada lunga de timp are exact acelasi efect cu o forta mult mai mare , aplicata proportional pe o perioada mult mai mica de timp . Deci in spatiu tractiunea nu prea conteaza . Ce conteaza ramane delta v -ul din ecuatia rachetei de mai sus . Iar ecuatia ne spune ca in afara de mase (adica cat % din greutatea navei este alocata pt a fi aruncata in sens invers ) singurul lucru la care avem acces ar fi Ve . Impulsul specific la care ma refeream mai sus e doar Ve/g (acc la niv pamantului) . Deci el este cheia "eficientei" unui motor in spatiu . Exact asta face motorul cu ioni , obtine Isp de cateva mii de s fata de motoarele clasice ce au doar cateva sute cu pretul scaderii tractiunii la valori infime (dar inca utilizabile pt anumite tipuri de misiuni ) .Mii de secunde fata de sute = rezervor de pana la 10 ori mai mic decat propulsie clasica / performante de 10 ori mai mari (teoretic doar pt ca motoarele clasice sunt f usoare fata de ansamblul necesar unei propulsii electrice dar castigul exista ) . Bineinteles de la Ve de 50 km/s obtinuti de motoarele cu ioni pana la racheta fotonica care ar avea 300000 km/s avem un pic de spatiu de manevra . Din pacate tractiunea unei rachete fotonice e ridicol de mica ,atat de mica incat e neviabila pana si in spatiu , de 300 ori mai redusa pe watt pana si fata de starea actuala a neconfirmatului EM-drive , care daca ar fi real ar insemna ca are Isp infinit . Nu mai ai avea nevoie de masa de reactie , nu ar ramane decat tractiunea si timpul pt a executa delta v .

_________________
200mm F/6, 130mm F/5, HEQ5 pro , NEQ5 , ATIK 320E , 450D, 15x70
Sus
2SKY
Membru
Membru


Data inscrierii: 19 Dec 2012
Mesaje: 2838



Localitate: TIMISOARA

MesajTrimis: 09 Noi 2015 00:56 Download mesaj
Titlul subiectului:
Raspunde cu citat (quote)

Despre prima sonda propulsata de motor ionic si inceputuri . http://nmp.nasa.gov/ds1/tech/ionpropfaq.html
Sus
CAdi
Membru exclus
Membru exclus


Data inscrierii: 07 Iun 2015
Mesaje: 2225

Motto: Cogito ergo sum


MesajTrimis: 11 Noi 2015 21:54 Download mesaj
Titlul subiectului:
Raspunde cu citat (quote)

Singura nava care ar putea fi capabila sa zboare in interiorul galaxiei noastre intr-un interval de timp acceptabil ar fi nava care functioneaza pe baza motorului cu fotoni.
Se stie ca lumina are cea mai mare viteza in univers , deci tractiunea navei s-ar produce prin realizarea unor fluxuri de particule care sa se scurga prin ajutaj cu viteze apropiate de 280.000 -290 000 km/s.
Nava fotonica ar asigura astfel deplasarea cu viteze apropiate de cea a luminii, si ar permite oamenilor sa calatoreasca spre alte stele sau sisteme solare din Univers.
Principiul de functionare s-ar baza pe ciocnirea unor fluxuri de particule de materie cu alte fluxuri de particule de antimaterie ca in diagrama Feynmann postata
In urma ciocnirii celor doua fluxuri,se produce anihilarea lor si emiterea unor fotoni de inalta energie ,asa numitii fotoni gamma .
O asemenea nava fotonica trebuie sa dispuna de un sistem de oglinzi ,construite din materiale speciale ,care sa dirijeze acest puternic flux de fotoni.
Emisia cuantica este de fapt dubla, astfel vom avea o instalatie (accelerator de particule )care va emite un fascicul de particule accelerate (electroni, protoni spre exemplu) si o instalatie (accelerator de antiparticole ) care va emite un fascicul de antiparticule accelerate (pozitroni sau antiprotoni).
Asa cum am precizat, aceste doua fascicule sunt unite in camera de anihilare (unde se afla sistemul special de oglinzi de reflexie) si unde va avea loc reactia de anihilare (prin ciocnire) si obtinerea fotonilor de foarte mare energie. De acolo un nou sistem de oglinzi va dirija prin reflexii calculate
fluxul de fotoni, facand sa apara forta de tractiune.
Motorul ridica o serie de probleme care nu se pot rezolva in prezent:
Prin absorbtia partiala a fotonilor poate apare o incalzirea puternica a ajutajelor navei si in cele din urma poate aparea distrugerea completa a acestora.
De asemenea obtinerea si stocarea antiparticulelor necesita instalatii si materiale deosebite,
pentru ca antiparticulele in contact cu materialul din care ar fi construit rezervorul respectiv ar duce la dezintegrarea acestuia....
Vestea buna este ca se lucreaza la acest lucru. Laboratoarele CERN din Geneva- Elveția, au finalizat construcția unei "fabrici de antimaterie". Scopul acesteia este de a creea atomi de antihidrogen. Pentru a nu se anihila intrand in contact cu materialul s-au imaginat si se incearca realizarea unor "capcane" magnetice in vacuum, asa-zisele capcane Penning, care sa previna asemenea coliziuni.
O alta problema este realizarea protectiei antiparticule a echipajullui (care poate fi rezolvata in mod asemanator procedeului de mai sus ) ,de asemenea realizarea protectiei impotriva radiatiilor gamma si nu in ultimul rand realizarea unui sistem de protectie a oamenilor la acceleratiile puternice la care ar fi supus organismul uman .
Ceea ce ar constitui o problema serioasa .

Nu stiu, poate da cineva solutii de cum am putea proteja echipajul impotriva radiatiilor gamma si impotriva acceleratiilor si totodata si decceleratiilor puternice la care ar fi supus organismului uman (deci cum asiguram independenta de miscare a echipajului in interiorul navei ) ?

In fine are cineva o alta solutie de propulsie a navei cu fotoni ?

Pana acum s-a realizat un singur exemplar de nava fotonica pe Pamant :
nava spatiala ,,Enterprise” ....din Star Trek Very Happy



Electron-positron-annihilation.svg.png
 Descriere:
Feynmann diagram .Exemplu de eliberare de fotoni gamma.
 Marime fisier:  72.14 kb
 Vizualizat:  de 22878 ori

Electron-positron-annihilation.svg.png




Ultima modificare efectuata de catre CAdi la 12 Noi 2015 13:29, modificat de 1 data in total
Sus
2SKY
Membru
Membru


Data inscrierii: 19 Dec 2012
Mesaje: 2838



Localitate: TIMISOARA

MesajTrimis: 11 Noi 2015 22:53 Download mesaj
Titlul subiectului:
Raspunde cu citat (quote)

Nu cred ca vidul din spatiu e suficient de vid (rarefiat ), se poate la viteze mari , sa te lovesti de un zid exact ca la vitezele suprsonice . Cred ca in jurul navei trebuie creat un alt vid mai bun un spatiu , bula magnetica care ar functiona si ca scut . O astfel de nava ar trebui sa-si fabrice singura antimateria , deci ar fi ca un oras . Impotriva radiatiilor gamma sint multe solutii .
Sus
catalin dumitru
Membru
Membru


Data inscrierii: 22 Iul 2010
Mesaje: 2640

Motto: telescopul scuza mijloacele

Localitate: Shatra Neamtz

MesajTrimis: 11 Noi 2015 23:43 Download mesaj
Titlul subiectului:
Raspunde cu citat (quote)

Citat:
Impotriva radiatiilor gamma sint multe solutii .


Dintr-o data am devenit al naibii de curios. Deci ...!?

_________________
Hai noapte , hai !!
Sus
2SKY
Membru
Membru


Data inscrierii: 19 Dec 2012
Mesaje: 2838



Localitate: TIMISOARA

MesajTrimis: 12 Noi 2015 00:31 Download mesaj
Titlul subiectului:
Raspunde cu citat (quote)

Depinde de nivel , protectia in timpul vitezelor mari cind este maxim , probabil va fi mai usoara . https://search.yahoo.com/yhs/search;_ylt=A...HS_SF_7600
Sus
catalin dumitru
Membru
Membru


Data inscrierii: 22 Iul 2010
Mesaje: 2640

Motto: telescopul scuza mijloacele

Localitate: Shatra Neamtz

MesajTrimis: 12 Noi 2015 12:19 Download mesaj
Titlul subiectului:
Raspunde cu citat (quote)

Tot ce sa scris mai sus referitor la motorul fotonic e gresit din start.

In primul rand , razele gama nu pot fi reflectate.

Nici acceleratia initiala nu e grozava dar timpul o rezolva si pe asta .

Ecranarea va fi una dintre cele mai mari provocari , nu doar impotriva radiatiei creata la bordul navei.
Ziduri de plumb ? Hai sa fim seriosi . Iar la viteze luminice toate radiatiile pe care le va intalni nava se vor fi transformat in raze X si gama , datorita efectului doppler.

Si mai e si masa care va creste spre infinit.

Calatoria interstelara fezabila trebuie facuta altfel. Prin spatiul euclidian , singura metoda ramane trimiterea informatiei care sa se materializeze la destinatie.

_________________
Hai noapte , hai !!
Sus
IACOB DUMITRU
Membru
Membru


Data inscrierii: 30 Ian 2006
Mesaje: 2456

Motto: unii imbatranesc frumos, altii imbatranesc degeaba


MesajTrimis: 12 Noi 2015 12:51 Download mesaj
Titlul subiectului:
Raspunde cu citat (quote)

Incognito
Sus
Stanescu Octavian
Moderator
Moderator


Data inscrierii: 02 Apr 2006
Mesaje: 3539



Localitate: Timisoara

MesajTrimis: 12 Noi 2015 13:49 Download mesaj
Titlul subiectului:
Raspunde cu citat (quote)

Adica clonarea creierului la destinatie. intram in SF pur in actuala lume extrem de vesnic primitiva .
Sus
CAdi
Membru exclus
Membru exclus


Data inscrierii: 07 Iun 2015
Mesaje: 2225

Motto: Cogito ergo sum


MesajTrimis: 12 Noi 2015 13:59 Download mesaj
Titlul subiectului:
Raspunde cu citat (quote)

catalin dumitru a scris:
Tot ce sa scris mai sus referitor la motorul fotonic e gresit din start.

1)In primul rand , razele gama nu pot fi reflectate.

Nici acceleratia initiala nu e grozava dar timpul o rezolva si pe asta .

Ecranarea va fi una dintre cele mai mari provocari , nu doar impotriva radiatiei creata la bordul navei.
2)Ziduri de plumb ? Hai sa fim seriosi . Iar la viteze luminice toate radiatiile pe care le va intalni nava se vor fi transformat in raze X si gama , datorita efectului doppler.

3)Si mai e si masa care va creste spre infinit.

Calatoria interstelara fezabila trebuie facuta altfel. Prin spatiul euclidian , singura metoda ramane trimiterea informatiei care sa se materializeze la destinatie.


Eu am scris despre un model de nava cuantica pe baza lecturilor SF si stiintifice .
Daca are altcineva alt model de nava fotonica nu are decat sa-l prezinte...
La 1 ) am ca si cotraargument faptul ca in urma ciocnirii fotonilor gamma cu acea oglinda speciala (ramane de vazut in viitor din ce fel de material va fi construita ) apare efectul Compton
https://ro.wikipedia.org/wiki/Radia%C8%9Bie_gamma
adica o parte din energia fotonilor va fi absorbita de electronii materialului, iar fotonii incidenti vor
fi de energie mult mai mica.
La 2) nu stiu ce legatura au radiatiile gama cu nava si ... efectul Doppler !!?
Mantaua navei ar putea si trebuie sa fie construita dintr-un material care ar permite reflexia razelor
gamma pe baza aceluiasi efect Compton.
La 3) intram in relativitate: se stie ca masa curbeaza cuantumul spatiu-timp iar la viteze apropiate de viteza luminii prin cresterea masei ,s-ar creea si un camp magnetic foarte intens in jurul navei ,care vor curba spatiul ,astfel incat spatiul ar fi atras spre nava
si nu invers ....


Ultima modificare efectuata de catre CAdi la 12 Noi 2015 15:25, modificat de 1 data in total
Sus
catalin dumitru
Membru
Membru


Data inscrierii: 22 Iul 2010
Mesaje: 2640

Motto: telescopul scuza mijloacele

Localitate: Shatra Neamtz

MesajTrimis: 12 Noi 2015 15:24 Download mesaj
Titlul subiectului:
Raspunde cu citat (quote)

1) randamentul ciocnirilor Compton este unul foarte scazut chiar si in spectrul razelor X ,la gamma e jale , tinta ar trebui sa fie asa de groasa ca nu ar mai fi loc de altceva.

2) lumina ,caldura si unde!e radio emise de sursele de pe traseu ,vor deveni treptat invizibile (ultraviolet) si mai apoi vor trece in domeniul X si gamma ,producand iradiere mortala in absenta unor ecranari masive care vor ingreuna suplimentar vehiculul.

3) la viteze apropiate de 'c' , nava va crea in jurul ei un camp gravitational intens care va trebui ecranat sau suportat cumva , chestie imposibil de realizat deocamdata.
Iar daca se va putea realiza vreodata ecranarea gravitatiei , nu va mai fi nevoie de motorul fotonic.

_________________
Hai noapte , hai !!
Sus
CAdi
Membru exclus
Membru exclus


Data inscrierii: 07 Iun 2015
Mesaje: 2225

Motto: Cogito ergo sum


MesajTrimis: 12 Noi 2015 15:38 Download mesaj
Titlul subiectului:
Raspunde cu citat (quote)

Nu ai fost atent la cele ce am scris la punctul 3 ).
Masa curbeaza cuantumul spatiul -timp si in plus de acest lucru efectul gravitational al
navei va imprastia undele ultraviolete pentru ca se stie ca lumina este deviata de masa .
Deci ,,no problem'' cu razele ultraviolete si gamma din cosmos daca tie frica de ele...

1) si 2) .In linkul care ti l-am dat scrie clar ca la ciocnirile fotonilor gamma cu electronii din material apare un efect in cascada si energia fotonilor rezultati este mult mai mica .
Ramane de vazut din ce material va fi fabricata oglinda, astfel ca din imprastierea Compton
rezultata ar trebui ca restul de fotoni gamma sa nu mai atace suprafata oglinzii si sa se ciocneasca de ce reflectati .
La punctul 3) ai o temere nejustificata, pentru ca efectul de gravitatie va aparea in exteriorul navei nu
si in interior (si masa corpului nostru va creste odata cu masa navei ,efectul este unul relativ ,virtual nu fizic )
Sus
Forever_Man
Membru
Membru


Data inscrierii: 04 Iun 2005
Mesaje: 1924



Localitate: Europa, Călărasi

MesajTrimis: 12 Noi 2015 17:23 Download mesaj
Titlul subiectului:
Raspunde cu citat (quote)

Cum ziceau extraterestrii de prin "Sfarsitul copilariei" a lui Clarke: "Stelele nu sunt pentru om.". Cu navele spatiale ale viitorului ne vom juca pe-acilea prin sistemul solar. Mai departe va las sa cititi romanul. Wink
_________________
BINOCLURI: Norconia Sport 10x50, Celestron Skymaster 15x70
TELESCOAPE: Skywatcher 130/650, Skywatcher 200/1200
Sus
catalin dumitru
Membru
Membru


Data inscrierii: 22 Iul 2010
Mesaje: 2640

Motto: telescopul scuza mijloacele

Localitate: Shatra Neamtz

MesajTrimis: 12 Noi 2015 17:35 Download mesaj
Titlul subiectului:
Raspunde cu citat (quote)

CAdi a scris:
Nu ai fost atent la cele ce am scris la punctul 3 ).
Masa curbeaza cuantumul spatiul -timp si in plus de acest lucru efectul gravitational al
navei va imprastia undele ultraviolete pentru ca se stie ca lumina este deviata de masa .
Deci ,,no problem'' cu razele ultraviolete si gamma din cosmos daca tie frica de ele...


La punctul 3) ai o temere nejustificata, pentru ca efectul de gravitatie va aparea in exteriorul navei nu
si in interior (si masa corpului nostru va creste odata cu masa navei ,efectul este unul relativ ,virtual nu fizic )


Fals!!

_________________
Hai noapte , hai !!
Sus
Afiseaza mesajele pentru a le previzualiza:   
Creaza un subiect nou   Raspunde la subiect   Science Fiction Du-te la pagina 1, 2, 3 ... 82, 83, 84  Urmatoare

Download topic
Pagina 1 din 84
 
Mergi direct la:  
Nu puteti crea un subiect nou in acest forum
Nu puteti raspunde in subiectele acestui forum
Nu puteti modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteti sterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteti vota in chestionarele din acest forum
Nu puteti atasa fisiere in acest forum
Puteti descarca fisiere in acest forum
© 2015 astronomy.ro
Termeni si conditii generale      Termeni si conditii forum      Contact