Index
Index forum Index forum
Autentificare Autentificare
Inregistrare Inregistrare
Cine este online Cine este online
Galerie imagini Galerie imagini
Calendar evenim. Calendar evenim.
Cautare detaliata Cautare detaliata
Ghid forum Ghid forum
Album astrofoto
luna0014_09-11-29_19-58-55_st250_pts10.png
Imagine aleatoare
Blog
Inregistreaza-te pe forumul astronomy.ro
Colaboratori

Te intereseaza un domeniu al astronomiei si ai vrea sa scrii pentru siteul nostru? Alatura-te echipei noastre.

Meteo
Vremea in Bucuresti
Statistici forum
Numar total de mesaje in forum: 225579
Numar de utilizatori inregistrati: 2849
Cel mai nou utilizator inregistrat: donald_j
Cei mai multi utilizatori conectati au fost 543 la data de Vin Mar 29, 2024
Actualmente sunt 0 utilizatori pe chat   
Aceste date se bazeaza pe utilizatorii activi de peste 5 minute
Legenda
Mesaje noi Mesaje noi
Nu sunt mesaje noi Nu sunt mesaje noi
Forumul este inchis Forumul este inchis

Eveniment Tungusk in Romania?


Du-te la pagina Anterioara  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Urmatoare
Creaza un subiect nou   Acest subiect este inchis, nu se pot crea sau raspunde la mesaje  

Observatii astronomice - avansati

Subiectul anterior :: Subiectul urmator  
Afiseaza mesajele pentru a le previzualiza:   
Autor Mesaj
florin1982
Membru
Membru


Data inscrierii: 14 Apr 2006
Mesaje: 300




MesajTrimis: 09 Apr 2007 00:41 Download mesaj
Titlul subiectului:
Raspunde cu citat (quote)

Mircea Albu:".... ci doar ca raspuns al unei interogari adresate unui disp aflat la bordul fiecarei avo ce survoleaza Romania sau este in raza de actiune al radarului. "
Dispozitivul respectiv aflat la bordul avioanele despre care vorbesti tu se numeste transponder.

Cunoastem suficient de bine ce-i acela un radar si e posibil sa cunoastem suficient de bine diferenta intre afirmatia "spatiul este permanent supravegheat/totul este reglementat" si realitatea, mai precis realitatea in care un obiect a existat in mod evident in spatiul aerian romanesc acum 365 zile si nici pana in momentul de fata nu s-a aflat ce a fost acel obiect.

Sau cumva ati aflat voi ce a fost la Bacau?
Presupun ca nu. Presupun bine?
Si daca presupun bine ca n-ati aflat, cum puteti sa sustineti ca intr-adevar avem un spatiu aerian extrem de bine supravegheat si stim tot ce misca? Nu este desuet in aceste conditii sa afli de la nu-sh ce general ca totul este reglementat si supravegheat, pentru orice balon trebuie aprobari ca deh e super organizata structura de detectie si cand colo afli ca de fapt n-au fost capabili sa afle caracteristicile obiectului de la Bacau.

E ca si cum eu am un hectar de teren arabil prin care tu vrei sa treci o conducta de 10 cm diametru cu petrol. Pentru asta eu iti cer aprobari peste aprobari. Iti cer aprobare de la mediu care sa ateste ca foloseste materiale ecologice pentru teava, pentru sapaturi etc. Iti cer aprobari de la RENEL, etc. etc.
In timp ce tu obtii aprobarile acestea deoarece eu am sustinut ca totul este supravegheat, reglementat, organizat (desi EU stiu ca nu este asa) si nu merge nimic fara asa ceva... altii trag de n-au aer conducte de 2 metri diametru la 15 metri adancime fara ca eu sa stiu ca respectivii fac asta. Aia n-au nici aprobari, sunt si la adancime prea mare ca eu sa-i pot detecta etc. Nu este desuet ca in aceste conditii (eu cunoscand realitatea) eu sa-ti mai cer aprobari si sa sustin ca totul este supravegheat si reglementat? Nu vii la mine a doua zi si-mi zici vreo doua?

Florin


Ultima modificare efectuata de catre florin1982 la 09 Apr 2007 00:47, modificat de 1 data in total
Sus
Doru Dragan
Membru
Membru


Data inscrierii: 02 Mar 2006
Mesaje: 4414

Motto: PER ASPERA AD ASTRA

Localitate: Timisoara

MesajTrimis: 09 Apr 2007 00:44 Download mesaj
Titlul subiectului:
Raspunde cu citat (quote)

Am doar o mica obiectie. In 1989, un german patruns in spatiul aerian sovietic si a aterizat cu un Cessna 172 in Piata Rosie de la Moscova. Cam atat despre vigilenta militara, skule primare etc.
Sus
Mircea_Albu
Membru
Membru


Data inscrierii: 13 Ian 2007
Mesaje: 70

Motto: Portobelo. . . The Net Grabber. . .

Localitate: Romania - Arad- Jud Arad........

MesajTrimis: 09 Apr 2007 01:33 Download mesaj
Titlul subiectului: ree
Raspunde cu citat (quote)

dragon a scris:
Am doar o mica obiectie. In 1989, un german patruns in spatiul aerian sovietic si a aterizat cu un Cessna 172 in Piata Rosie de la Moscova. Cam atat despre vigilenta militara, skule primare etc.

Sub 100 M poa' sa fie si radarul lui peshte ca nu vede la acea inaltzime.... la fel cum si An 2-ul care a plecat pe defileul Muresului in Vest pe vremea lui Ceausescu de la a/d din Arad......tot sub 150 M a zburat si nu l-a vazut nimeni

Radarele au si ele limitele lor atat in ce priveste detectia in distanta cat si in azimut , fata de antena , sau pozitia ei ....

BTW... la Manastur ... ( langa Vinga ) deasupra antenei Radar .... dispar toate avo decolate din Timisoara care au ruta obligatorie pe langa Arad, datorita conului de umbra al radarului care creste in diametru cu inaltimea.....( un con cu varful indreptat in antena radar )
La fel si pe orizontala , sub un anumit nivel nu poate sa receptioneze semnal, fie ca reflexie, ( in cazul radarului primar ) fie ca interogare ( in cazul radarului secundar )....
Explicatii exista... doar ca tre' sa le cautam din surse credibile....sau ma rog (.......).
...

Cesna 172 sau C172 as " depicted below " este capabil sa zboare la altitudini de zbor joase , mai ales in zbor VFR, deci sub raza de actiune a radarelor ....


Cessna 172R & 172SP .....Year Model: 2002, Engine: Lycoming IO-360 (Fuel injected, 180 hp)', Avionics: Full IFR with DME, GPS & Autopilot, Cruise Speed: 120 kts at 8000 ft, Fuel Capacity: 50 gal, Useful Load: 900 lb, Seats: 4 including pilot


Available for Training and Rental



800px-Cessna172-CatalinaTakeOff.jpg
 Descriere:
 Marime fisier:  55.24 kb
 Vizualizat:  de 10068 ori

800px-Cessna172-CatalinaTakeOff.jpg



_________________
..." U can find me here ..... N 46.19 - E 21.33 "

SKC... !!
Sus
Mircea_Albu
Membru
Membru


Data inscrierii: 13 Ian 2007
Mesaje: 70

Motto: Portobelo. . . The Net Grabber. . .

Localitate: Romania - Arad- Jud Arad........

MesajTrimis: 09 Apr 2007 01:53 Download mesaj
Titlul subiectului:
Raspunde cu citat (quote)

florin1982 a scris:
Mircea Albu:".... ci doar ca raspuns al unei interogari adresate unui disp aflat la bordul fiecarei avo ce survoleaza Romania sau este in raza de actiune al radarului. "
Dispozitivul respectiv aflat la bordul avioanele despre care vorbesti tu se numeste transponder.

Cunoastem suficient de bine ce-i acela un radar si e posibil sa cunoastem suficient de bine diferenta intre afirmatia "spatiul este permanent supravegheat/totul este reglementat" si realitatea, mai precis realitatea in care un obiect a existat in mod evident in spatiul aerian romanesc acum 365 zile si nici pana in momentul de fata nu s-a aflat ce a fost acel obiect.

Sau cumva ati aflat voi ce a fost la Bacau?
Presupun ca nu. Presupun bine?
Si daca presupun bine ca n-ati aflat, cum puteti sa sustineti ca intr-adevar avem un spatiu aerian extrem de bine supravegheat si stim tot ce misca?
Nu este desuet in aceste conditii sa afli de la nu-sh ce general ca totul este reglementat si supravegheat, pentru orice balon trebuie aprobari ca deh e super organizata structura de detectie si cand colo afli ca de fapt n-au fost capabili sa afle caracteristicile obiectului de la Bacau.

E ca si cum eu am un hectar de teren arabil prin care tu vrei sa treci o conducta de 10 cm diametru cu petrol. Pentru asta eu iti cer aprobari peste aprobari. Iti cer aprobare de la mediu care sa ateste ca foloseste materiale ecologice pentru teava, pentru sapaturi etc. Iti cer aprobari de la RENEL, etc. etc.
In timp ce tu obtii aprobarile acestea deoarece eu am sustinut ca totul este supravegheat, reglementat, organizat (desi EU stiu ca nu este asa) si nu merge nimic fara asa ceva... altii trag de n-au aer conducte de 2 metri diametru la 15 metri adancime fara ca eu sa stiu ca respectivii fac asta. Aia n-au nici aprobari, sunt si la adancime prea mare ca eu sa-i pot detecta etc. Nu este desuet ca in aceste conditii (eu cunoscand realitatea) eu sa-ti mai cer aprobari si sa sustin ca totul este supravegheat si reglementat? Nu vii la mine a doua zi si-mi zici vreo doua?

Florin


Nu Neg , ca nu ai aflat ce-i acela un Radar , la fel cum nu neg cunostintele tale tehnice in domeniu, dar,..... Crede-ma ca Spatiul aerian al RO.. este safe... si nu trece nimic nesemnalat deasupra Romaniei fara ca noi sau Militarii sa afle.

In privinta celor intamplate la Bacau .... am sa ma interesez la prietenii mei de la grupa militara sa aflu despre ce este vorba si daca ei pot sa-mi de-a detalii , o vor face,.... daca nu , fii sigur ca nu-mi vor da detalii altele decat le stii si tu.

Chiar daca lucram in "Domeniu" nu aflam nici noi totul.

deci apelam si noi la canale mai putin oficiale decat cele uzuale cand vrem sa aflam ceva legat de ce se intampla in afara strict al obiectului muncii noastre.

Pana acum recunosc ca nu am auzit, sau nu m-a interesat despre subiectul respectiv, cu al unui Meteorit cazut in Ro... in apropiere de Bacau, dar daca mi-ai oferi detalii poate as putea sa aflu ceva in plus de ceea ce s-a dat la Teleu....

Ref la Baloane, ... chair ieri am vazut pe masa o aprobare de survol al unui grup de baloane deasupra Romaniei valabila cu incepere de saptamana viitoare, nu mai tin minte ziua, aprobare fara de care aceste Baloane nu pot trece peste Romania.

Indiferent ce sunt, orice aparat de zbor mai greu decat aerul si care este inmatriculat in orice tara din lume trebuie sa aiba aprobare de survol din partea tarii pe care o survoleaza..... ca-i planor, F16, sau Balon Nepilotabil, ori avion de pasageri , trebuie sa aibe asa ceva.( punct).

Nu exista exceptii in nici o tzara din lume .

_________________
..." U can find me here ..... N 46.19 - E 21.33 "

SKC... !!
Sus
florin1982
Membru
Membru


Data inscrierii: 14 Apr 2006
Mesaje: 300




MesajTrimis: 09 Apr 2007 08:11 Download mesaj
Titlul subiectului:
Raspunde cu citat (quote)

Immmm intrebarea era mai mult retorica deoarece in alte parti s-a aflat deja ca a fost vorba de un corp meteoric... insa la inceput se promitea transparenta (vezi articolele din ziarele de anul trecut) si cu promisul am ramas. De fapt in general se ramane cu vorbele si mai putin cu faptele.

Ideea de baza era: De ce crezi ca lucrul respectiv este neaparat necesar sa fie secret? Daca era meteorit de ce ar fi secret? Si daca NU este secret, de ce nu s-a aflat pana acum despre el?

Nefiind secret rezulta ca doar lipsa de informatii despre traiectorie, caracteristici obiect ar motiva lipsa unui raspuns clar pana acum (sunt totusi 365 zile de la promisiunea cu transparenta; nu cred ca o intrebare pe un forum de astronomie ar trebui sa aduca in final raspunsul). Urmarind firul logic rezulta ca lipsa de informatii despre traiectorie, caracteristici obiect arata ca spatiul aerian al Romaniei nu este chiar controlat asa cum se pretinde in documentele oficiale si asa cum este dorit sa fie aratat de catre oficiali atunci cand cu o seriozitate nejustificata de realitatea din teren cer aprobari Smile

Sper c-am expus impartial lucrurile Smile

Florin

P.S.: fara a aprinde discutia... in mesajul anterior vad ca vorbesti iarasi despre aprobari. Eu nu discutam despre sistemul (de altfel adus la perfectiune prin operatiune birocratice mai complicate decat ne-am putea noi inchipui vreodata dar inutile) de aprobari, bicrocratie ci DESPRE posibilitatea de a le si face reale. Eu vorbeam despre posibilitatile tehnice de a se asigura ca aceste aprobari sunt de fapt si respectate.
Exemplul1: spune-mi un nume de radar si de unitate civila sau militara romaneasca care a detectat evenimentul de la Bacau. Ce au detectat?
Exemplul 2: spune-mi un nume de radar si de unitate civila sau militara romaneasca ce-l are in dotare si care poate sa vada, hai sa zicem, un SR-71 zburand la 27 kilometri altitudine. Atentie cand spun detectare ma refer la vectorul de pozitie precum si cinematica obiectului (componentele vitezei).
P.S.2.: despre obiectul super secret de la Bacau. Primul mesaj al acestui fir de discutie de pe acest forum descrie ce s-a intamplat la Bacau anul trecut. Utilizatorul Dragon a scris respectivul mesaj. Daca nu-l gasesti spune-mi si ti-l pot trimite separat.

P.S.3: a nu se intelege ca aducem in discutie negativa rolul controlorilor de zbor din Romania! Nicidecum. Ne-am dori ca multe alte clase ale societatii romanesti sa fie de calitate comparativa cu cea a controlorilor de zbor. Cine nu cunoaste meseria respectiva probabil nu-i da atentie, dar sunt ochiul care vegheaza la buna desfasurare a zborurilor deasupra Romaniei. Insa de aici si pana la a spune ca INTREG spatiul aerian romanesc este supravegheat... e cale lunga Smile Tehnic se poate demonstra ca lucrurile nu stau chiar asa.
La portiunea militara nu ma refer deoarece nu cred ca este locul aici... dar si de acolo lucrurile au mai transpirat prin presa si oamenii isi pot face o idee despre cum stau "treburile" respective.
Sus
florin1982
Membru
Membru


Data inscrierii: 14 Apr 2006
Mesaje: 300




MesajTrimis: 09 Apr 2007 08:29 Download mesaj
Titlul subiectului: Re: ree
Raspunde cu citat (quote)

Da, VFR (desi si IFR se poate face acelasi lucru dar e recomandabila o inaltime mai mare) se poate zbura sub 300 feet adica ~100 metri pe un Cessna 172.
Totusi daca citim intreaga poveste al lui Mattias Rust (pilotul care a reusit performanta despre care vorbea Dragon) vedem ca totusi a fost detectat de cateva ori; o serie de intamplari "fericite" au facut ca el sa poata sa ajunga pana in Red Square. Pana la urma erorile au fost realizate de catre oameni si nu de catre aparatura tehnica respectiva.

De altfel in USA poti zbura fara flight plan sub 3000 feet adica sub ~1000 metri. Aceleasi tipuri de restrictii banuiesc ca sunt si in Europa...
Cu alte cuvinte daca inchiriezi un Cessna sau un PA-28 Warrior (ca astea sunt mai comune) de la un aerodrom, poti zbura sub 3000 feet mai ales daca ai si conditii de VFR (vizibilitate etc.) fara sa te doara capul. Tot ce ai de facut este sa-ti treci transponderul pe 1200 si atunci chiar nu stie nimeni cine esti.

Florin

Mircea_Albu a scris:
dragon a scris:
Am doar o mica obiectie. In 1989, un german patruns in spatiul aerian sovietic si a aterizat cu un Cessna 172 in Piata Rosie de la Moscova. Cam atat despre vigilenta militara, skule primare etc.

Sub 100 M poa' sa fie si radarul lui peshte ca nu vede la acea inaltzime.... la fel cum si An 2-ul care a plecat pe defileul Muresului in Vest pe vremea lui Ceausescu de la a/d din Arad......tot sub 150 M a zburat si nu l-a vazut nimeni

Radarele au si ele limitele lor atat in ce priveste detectia in distanta cat si in azimut , fata de antena , sau pozitia ei ....

BTW... la Manastur ... ( langa Vinga ) deasupra antenei Radar .... dispar toate avo decolate din Timisoara care au ruta obligatorie pe langa Arad, datorita conului de umbra al radarului care creste in diametru cu inaltimea.....( un con cu varful indreptat in antena radar )
La fel si pe orizontala , sub un anumit nivel nu poate sa receptioneze semnal, fie ca reflexie, ( in cazul radarului primar ) fie ca interogare ( in cazul radarului secundar )....
Explicatii exista... doar ca tre' sa le cautam din surse credibile....sau ma rog (.......).
...

Cesna 172 sau C172 as " depicted below " este capabil sa zboare la altitudini de zbor joase , mai ales in zbor VFR, deci sub raza de actiune a radarelor ....


Cessna 172R & 172SP .....Year Model: 2002, Engine: Lycoming IO-360 (Fuel injected, 180 hp)', Avionics: Full IFR with DME, GPS & Autopilot, Cruise Speed: 120 kts at 8000 ft, Fuel Capacity: 50 gal, Useful Load: 900 lb, Seats: 4 including pilot


Available for Training and Rental
Sus
zoth
Membru
Membru


Data inscrierii: 31 Mar 2006
Mesaje: 5563

Motto: decat ceva prost, mai bine nimic bun ...

Localitate: Bucuresti

MesajTrimis: 09 Apr 2007 09:35 Download mesaj
Titlul subiectului:
Raspunde cu citat (quote)

Haideti sa reformulam mai corect supravegherea spatiului aerian in Ro.
Am putea spune ca aceasta se face, dar in limita posibilitatilor tehnice actuale.
Este foarte posibil ca acest eveniment cu desfasurare rapida sa fi scapat atat civililor cat si militarilor, si in acest caz se poate vorbi de o limitare tehnica si nu de secretomanie.
Radarele militare sovietice folosite sunt de generatie foarte veche (anii 50-60) daca imi aduc bine aminte.
Pentru a defini traiectoria unei tinte ar fi nevoie de cel putin doua topari radar, dar acestea dureaza suficient de mult pentru echipamentele amintite mai sus, asa incat este foarte posibil ca evenimentul sa fi scapat printre degete.
Sus
Doru Dragan
Membru
Membru


Data inscrierii: 02 Mar 2006
Mesaje: 4414

Motto: PER ASPERA AD ASTRA

Localitate: Timisoara

MesajTrimis: 09 Apr 2007 09:50 Download mesaj
Titlul subiectului:
Raspunde cu citat (quote)

Incerc sa punctez.
1. Teoretic, spatiul aerian romanesc e foarte bine controlat. Practic, mai sunt mici scapari pe la imbinari Smile Absenta unei informari clare despre bolidul de la Comanesti arata fie ca autoritatile (incluzand armata) habar n-au ce a fost acolo fie ca stiu dar nu spun. Eu inclin catre prima varianta deoarece la ora actuala ar fi fost foarte fericiti sa apara la ProTV si sa faca tot circul de rigoare. Neputinta de detectie vine din slaba dotare si din lipsa de interes. Florin vorbea despre "predictii de impact". Sunt sigur ca daca cineva ar discuta cu "cel mai tare din parcare" dintre cei insarcinati sa cerceteze fenomenul, am constata ca beleste niste ochi cat cepele cand aude termenii respectivi si face o mutra tampa.
2. Atunci cand cineva aduce vorba despre "aprobarea de lansare a unei rachete experimentale", ehei ... se schimba kalimera, apare imediat acelasi specialist "cel mai tare din parcare" cu privirea lui tampa si incepe sa bage textul cu "proceduri necesare zborului/masuri specifice de siguranta". Ceea ce tradus in limba romana inseamna "nu prea avem chef", "ni se cam rupe", "rotitele sunt cam neunse", "ce dracu vrea si asta, cine se crede sa lanseze rachete in spatiul meu aerian si sa ma puna pe mine intr-o zi cand puteam sa lenevesc, sa ma apuc sa-i supraveghez jegul lui de racheta?".
Cam despre asta e vorba in propozitie.
Sus
florin1982
Membru
Membru


Data inscrierii: 14 Apr 2006
Mesaje: 300




MesajTrimis: 15 Apr 2007 02:38 Download mesaj
Titlul subiectului:
Raspunde cu citat (quote)

Dupa cum vedem am tot primit raspunsuri de la cei care "supravegheaza" spatiul aerian Smile
Inca le asteptam (dupa 13 zile de cand au fost promise si dupa 365 de zile de la intamplare; cu tehnica asta de ultima ora existenta, dupa spusele unora, in dotarea autoritatilor, sa dureze oare un an si ceva ca sa aflam ce s-a intamplat la Bacau? treceau turcii de 365 ori de atunci daca ne bazam pe promptitudinea unor astfel de informatii...dar sa nu devenim tendentiosi Smile ) , dovedindu-ne astfel ca ne inselam si ca de fapt spatiul aerian romanesc este supravegheat mm cu mm si ca aprobarile necesare operatiunilor aeriene nu sunt doar vorbe-n vant menite sa vopseasca oficial lucrurile Smile

Domnule Mircea Albu, ati aflat ceva? Smile

Florin
Sus
Mircea_Albu
Membru
Membru


Data inscrierii: 13 Ian 2007
Mesaje: 70

Motto: Portobelo. . . The Net Grabber. . .

Localitate: Romania - Arad- Jud Arad........

MesajTrimis: 15 Apr 2007 23:27 Download mesaj
Titlul subiectului:
Raspunde cu citat (quote)

florin1982 a scris:
Dupa cum vedem am tot primit raspunsuri de la cei care "supravegheaza" spatiul aerian Smile
Inca le asteptam (dupa 13 zile de cand au fost promise si dupa 365 de zile de la intamplare; cu tehnica asta de ultima ora existenta, dupa spusele unora, in dotarea autoritatilor, sa dureze oare un an si ceva ca sa aflam ce s-a intamplat la Bacau? treceau turcii de 365 ori de atunci daca ne bazam pe promptitudinea unor astfel de informatii...dar sa nu devenim tendentiosi Smile ) , dovedindu-ne astfel ca ne inselam si ca de fapt spatiul aerian romanesc este supravegheat mm cu mm si ca aprobarile necesare operatiunilor aeriene nu sunt doar vorbe-n vant menite sa vopseasca oficial lucrurile Smile

Domnule Mircea Albu, ati aflat ceva? Smile

Florin


Referitor la detalii despre obiectul " in discutie" , am mai spus si in unul din mesajele mele anterioare .... pt a afla detalii am nevoie de date precise pe care sa le pun si eu "la bataie" org in drept!!! sa-mi raspunda, ...pe care nu le-am primit.....

......referitor la lansarea de Rachete, totul este precizat destul de clar in...

1. Codul Aerian,
2. Reglementari Aeronautice, Civile
3. Regulamentul Circulatiei Aeriene....

...Updatate de curand, si aflate la liber pe NET.

De aceste Documente nici noi nu trecem, si nici altii nu pot face exceptie de la regula.

Cine vrea date despre aceste Documente se pot gasi Free , pe net...

Deci,.... inainte de a face afirmatii despre ce si cum se intampla in aviatie , rog cei interesati sa citeasca atenti pe Net detalii despre ce si cum se intampla in Aviatia RO si spatiul aerian Romanesc.CONTROLAT.

_________________
..." U can find me here ..... N 46.19 - E 21.33 "

SKC... !!
Sus
larrylart
Membru
Membru


Data inscrierii: 27 Dec 2006
Mesaje: 189



Localitate: Sibiu

MesajTrimis: 16 Apr 2007 08:23 Download mesaj
Titlul subiectului:
Raspunde cu citat (quote)

Pe o alta nota eu cred ca radarele folosite in domeniul civil si militar sunt construite si calibrate in asa fel incat sa ignore/filtreze meteoriti, ma rog cel putin cei de dimensiuni relativ mici, alfel in timpul ploilor de meteoriti ecranul ala s-ar lumina ca un pom de craciun si ar induce haos Smile
Daca stau sa ma gandesc bine nici nu stiu daca frecventa folosita de radarele militare si civile e reflectata de aerul ionizat generat de meteroriti ... eu parca imi aduc aminte ca iti trebuiesc radare calibrate in anumite frecvente pt asta.

Mircea, daca esti in domeniu poate ne spui de cate ori ai vazut meteoriti pe ecranul radarului?

Larry
Sus
alexconu
Membru
Membru


Data inscrierii: 10 Mai 2005
Mesaje: 610



Localitate: Reine

MesajTrimis: 16 Apr 2007 09:51 Download mesaj
Titlul subiectului:
Raspunde cu citat (quote)

larrylart a scris:
alfel in timpul ploilor de meteoriti ecranul ala s-ar lumina ca un pom de craciun si ar induce haos Smile

Mai multa atentie. Sa nu confundam meteorii cu meteoritii Very Happy
Sus
florin1982
Membru
Membru


Data inscrierii: 14 Apr 2006
Mesaje: 300




MesajTrimis: 16 Apr 2007 10:47 Download mesaj
Titlul subiectului:
Raspunde cu citat (quote)

De aceea am spus ca daca nu ai suficiente date sa ne ceri Smile chiar aici pe forum daca dai click pe prima pagina gasesti urmatoarele:
"Trimis: Joi 04 20, 2006 3:47 pm Download mesaj
Titlul subiectului: Eveniment Tungusk in Romania?

O explozie puternica a fost auzita in apropierea localitatii Comanesti, jud. Bacau. Primarul localitatii sustine ca sursa parea sa fie aeriana, explozia fiind auzita pe o raza de peste 50 km. Conducerea unei mine din zona a fost chestionata dar raspunsul a fost ca mina nu mai functioneaza de o buna bucata de vreme. Aviatia a dezmintit de asemenea faptul ca s-ar fi produs un eveniment aviatic. Elicoptere ale Ministerului apararii sunt in curs de investigare a fenomenului.
E posibil ca explozia sa fi fost cauzata de intrarea in atmosfera a unui meteor din curentul Lyridae, asociat cu cometa Thatcher, curent al carui maxim este asteptat abia sambata seara. In orice caz se recomanda observarea curentului meteoric in serile urmatoare dupa miezul noptii si mai ales suprafata intunecata a Lunii pe care pot apare fenomene tranziente cauzate de caderi de meteori."

Ulterior tot aici pe firul acesta de discutie gasesti si relatarile din ziare... lucrurile acestea se intamplau acum 1 an de zile Smile

Cu stima,
Florin

Mircea_Albu a scris:
florin1982 a scris:
Dupa cum vedem am tot primit raspunsuri de la cei care "supravegheaza" spatiul aerian Smile
Inca le asteptam (dupa 13 zile de cand au fost promise si dupa 365 de zile de la intamplare; cu tehnica asta de ultima ora existenta, dupa spusele unora, in dotarea autoritatilor, sa dureze oare un an si ceva ca sa aflam ce s-a intamplat la Bacau? treceau turcii de 365 ori de atunci daca ne bazam pe promptitudinea unor astfel de informatii...dar sa nu devenim tendentiosi Smile ) , dovedindu-ne astfel ca ne inselam si ca de fapt spatiul aerian romanesc este supravegheat mm cu mm si ca aprobarile necesare operatiunilor aeriene nu sunt doar vorbe-n vant menite sa vopseasca oficial lucrurile Smile

Domnule Mircea Albu, ati aflat ceva? Smile

Florin


Referitor la detalii despre obiectul " in discutie" , am mai spus si in unul din mesajele mele anterioare .... pt a afla detalii am nevoie de date precise pe care sa le pun si eu "la bataie" org in drept!!! sa-mi raspunda, ...pe care nu le-am primit.....

......referitor la lansarea de Rachete, totul este precizat destul de clar in...

1. Codul Aerian,
2. Reglementari Aeronautice, Civile
3. Regulamentul Circulatiei Aeriene....

...Updatate de curand, si aflate la liber pe NET.

De aceste Documente nici noi nu trecem, si nici altii nu pot face exceptie de la regula.

Cine vrea date despre aceste Documente se pot gasi Free , pe net...

Deci,.... inainte de a face afirmatii despre ce si cum se intampla in aviatie , rog cei interesati sa citeasca atenti pe Net detalii despre ce si cum se intampla in Aviatia RO si spatiul aerian Romanesc.CONTROLAT.


Ultima modificare efectuata florin1982 la 17 Apr 2007 07:09, modificat de 3 ori in total
Sus
zoth
Membru
Membru


Data inscrierii: 31 Mar 2006
Mesaje: 5563

Motto: decat ceva prost, mai bine nimic bun ...

Localitate: Bucuresti

MesajTrimis: 16 Apr 2007 10:47 Download mesaj
Titlul subiectului:
Raspunde cu citat (quote)

Larry, dadusem un link spre radarele militare de joasa altitudine folosite in supravegherea spatiului aerian de unde puteai afla ca domeniul lor de lucru e cuprins intre metric si centimetric deci e cam exclus sa nu vada reflexiile produse pe orice obiect sau pe urmele ionizate din raza de actiune, iar ecartul distantelor de lucru este cuprins intre 200-450 km distanta si 27-30 km altitudine.
Radarele mai sunt echipate cu un bloc STM (selectie tinte mobile) care poate sa faca doar distinctia acestora din urma eliminand de pe ecran tintele fixe. Este foarte greu de facut filtrari dupa viteza de deplasare a obiectului, implicit dupa frecventa doppler produsa de acesta si nici nu ar avea rost, viteza se poate citi indiferent de valoarea ei.
In domeniul radarelor civile nu cunosc, dar nici nu cred ca diferentele sunt de esenta.
Sus
florin1982
Membru
Membru


Data inscrierii: 14 Apr 2006
Mesaje: 300




MesajTrimis: 21 Apr 2007 06:36 Download mesaj
Titlul subiectului:
Raspunde cu citat (quote)

Deci, ceva stiri? Smile Inca o saptamana a trecut Smile
Domnule Mircea Albu aveti toate informatiile necesare?
Sau sa intreb altfel... mai are rost sa speram ca aflam ceva raspunsuri sau fost-am doar vorbe-n vant... crezand ca nu vom tine ulterior minte sa re-intrebam pe subiectul acesta?

Nota mea: a nu se considera intrebarile de mai sus ca fiind ironice. Autorul lor nu doreste sa isi bata joc de cineva; le-a adresat deoarece aceste intrebari au originea invorbele "scrise" pe forum. Acum asteptam si faptele; doar nu va gandeati ca ramanem doar la vorbe nu? Pana la urma si un raspuns negativ este bun; macar sa stim daca intr-adevar a fost sau nu detectat ceva.

Voi posta in fiecare saptamana intrebari... pana aflam un raspuns. In acest fel la sfarsit vom putea observa eficienta sistemului si fiecare va putea trage concluziile; ca sa nu se mai trezeasca alte vorbe in alte conditii. Acest fir de discutie reprezinta de fapt o demonstrare live a rapiditatii sistemului. Poate altfel daca prezentam aceste lucruri lumea zicea ca-s vorbe in vant; nu e mai bine sa vedem totul in "actiune" asa cum se petrece ea si nu cum incearca altii sa o descrie? Smile

Florin
Sus
Afiseaza mesajele pentru a le previzualiza:   
Creaza un subiect nou   Acest subiect este inchis, nu se pot crea sau raspunde la mesaje   Observatii astronomice - avansati Du-te la pagina Anterioara  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Urmatoare

Download topic
Pagina 5 din 7
 
Mergi direct la:  
Nu puteti crea un subiect nou in acest forum
Nu puteti raspunde in subiectele acestui forum
Nu puteti modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteti sterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteti vota in chestionarele din acest forum
Nu puteti atasa fisiere in acest forum
Puteti descarca fisiere in acest forum
© 2015 astronomy.ro
Termeni si conditii generale      Termeni si conditii forum      Contact