Index
Index forum Index forum
Autentificare Autentificare
Inregistrare Inregistrare
Cine este online Cine este online
Galerie imagini Galerie imagini
Calendar evenim. Calendar evenim.
Cautare detaliata Cautare detaliata
Ghid forum Ghid forum
Album astrofoto
A__Einstein.jpg
Imagine aleatoare
Blog
Inregistreaza-te pe forumul astronomy.ro
Colaboratori

Te intereseaza un domeniu al astronomiei si ai vrea sa scrii pentru siteul nostru? Alatura-te echipei noastre.

Meteo
Vremea in Bucuresti
Statistici forum
Numar total de mesaje in forum: 224749
Numar de utilizatori inregistrati: 2836
Cel mai nou utilizator inregistrat: Adrian T.
Cei mai multi utilizatori conectati au fost 543 la data de Vin Mar 29, 2024
Actualmente sunt 0 utilizatori pe chat   
Aceste date se bazeaza pe utilizatorii activi de peste 5 minute
Legenda
Mesaje noi Mesaje noi
Nu sunt mesaje noi Nu sunt mesaje noi
Forumul este inchis Forumul este inchis

Pret monturi


Du-te la pagina Anterioara  1, 2
Creaza un subiect nou   Raspunde la subiect  

Monturi/Trepiede

Subiectul anterior :: Subiectul urmator  
Afiseaza mesajele pentru a le previzualiza:   
Autor Mesaj
ursamajor
Membru exclus
Membru exclus


Data inscrierii: 08 Oct 2010
Mesaje: 2796

Motto: Start spre viitor...

Localitate: Brăila

MesajTrimis: 01 Aug 2011 19:01 Download mesaj
Titlul subiectului:
Raspunde cu citat (quote)

[MESAJ SISTEM]: Acest mesaj nu este vizibil public, datorita statutului utilizatorului care a scris mesajul.
_________________
Nu te teme de umbre: ele doar arată că există lumină în apropiere.
Sus
Stanescu Octavian
Moderator
Moderator


Data inscrierii: 02 Apr 2006
Mesaje: 3542



Localitate: Timisoara

MesajTrimis: 01 Aug 2011 19:01 Download mesaj
Titlul subiectului:
Raspunde cu citat (quote)

Am facut in urma cu vreo 15 ani aceasta montura in potcoava are doar motorizare "precisa" pe ascensie. poze cu expunere mai lunga de 1min nici vorba sa mearga .
ca sa mearga precis e nevoie ca rola ce antreneaza potcoava sa aiba o turatie perfecta , veriga slaba este reductorul ce intermediaza turatia de la motorul pas cu pas la rola .
cea mai sigura solutie am gasit prin antrenarea rolei direct fara reductor de un motor pas cu pas de putere dotat cu 400-800 pasi /tura + micropasi comandat de PC cu soft inclus . doar ca costa vreo 700E.
http://www.astronomy.ro/forum/files/tavmatix_mart_211.jpg
Sus
Mircea Pteancu
Moderator
Moderator


Data inscrierii: 12 Feb 2008
Mesaje: 9028

Motto: ''OBSERVO ERGO SUM''

Localitate: Arad

MesajTrimis: 01 Aug 2011 20:36 Download mesaj
Titlul subiectului:
Raspunde cu citat (quote)

Off-topic
Pentru ca s-a vorbit de industria auto nu ma pot abtine sa nu comentez si eu cate ceva.
Productia de automobile este o productie de serie mare si de masa.
Desi volumul de manopera inglobat intr-un automobil este enorm in comparatie cu cel al unei monturi astronomice,productia de automobile se realizeaza pe linii de prelucrare si montaj pe care lucreaza numarul adecvat de operatori (foarte mare comparat cu productia de monturi) de calificare scazuta , dat de tactul liniei.De pe liniile de montaj ,un automobil iese la fiecare 8 sau 10 sau 20 de minute.
Nu acesta este cazul monturilor astro unde volumul productiei este scazut,este un produs greu vandabil,deci numarul de muncitori care pot fi implicati este din start redus.Ceea ce inseamna ca numarul de ore de manopera per cap de muncitor este mult mai mare.In plus muncitorul trebuie sa fie de inalta calificare,efectuand operatii diferite la locuri de munca diferite.Deci acest muncitor,care produce in sistem autoconducere/fara supervizare,este foarte scump.
O alta diferenta remarcabila este cea referitoare la masini-unelte si SDV-uri.Industria auto foloseste masini unelte ''la tema'',foarte specializate si un grad foarte ridicat de dotare cu SDV-uri pentru asigurarea repetabilitatii si a incadrarii in tolerante fara de care aceasta industrie nu ar exista.Acolo pana si operatiile manuale se fac in dispozitive si dupa proceduri exacte.
Productia de monturi astro are un grad scazut de dotare cu SDV-uri corespunzator volumului scazut de productie. Aici multe operatii se bazeaza pe experienta,calitatea si seriozitatea muncitorului,adica se fac cam ''pe genunchi''.Alte motive care fac muncitorul si mai scump.
Se pot face insa monturi astro si cu muncitori mai ieftini.Acestea sunt monturile disponibile in comert,unde se fac (presupun ) numeroase compromisuri pentru a putea mari gradul de dotare cu SDV-uri si a reduce dependenta de calificarea muncitorilor.
Un ultim comentariu:la orice produs realizat in productia de masa in volumul de un milion de bucati,un cent profit per unitatea de produs aduce actionarilor un profit de 10.000 de dolari sau euro.
Iar un dolar sau un euro profit per bucata aduce un milion profit actionarilor.
Iar un automobil nu aduce doar un dolar sau un euro profit.De aici puterea uriasa pentru forta de munca,pentru masini,dotari,tehnologie.
In schimb,cate monturi trebuie produse pentru a obtine un profit de 10.000 de dolari sau euro?
Si chiar daca i-ai realizat,ce te faci cand o masina-unealta costa 100.000 de euro sau 400.000 de euro,cum s-a dat deja exemplu aici?

Cazul constuirii prin forte proprii a unei monturi astro cred ca a fost foarte clar lamurit de dragos.n si Tavi Stanescu.

(Noa,veniti acuma sa va semnez diplomele de MBTA adica Master Business Telescope Administration
Mr. Green)

Mircea

_________________
http://observoergosum.blogspot.ro/
https://astroclubgalaxis.blogspot.com
https://groups.io/g/The60mmTelescopeClub
Dotare :reflectoare ,lunete,cateva binocluri si un catadioptric
Sus
dragos.n
Membru
Membru


Data inscrierii: 20 Dec 2007
Mesaje: 6449



Localitate: Ploiesti

MesajTrimis: 01 Aug 2011 22:46 Download mesaj
Titlul subiectului:
Raspunde cu citat (quote)

Pe vremea lui ceasca am lucrat ca metrolog si apoi ca proiectant la un institut care avea si microproductie de aparate de masura si alte chestii de serie foarte mica. Aveam langa noi o mare uzina, 1 Mai, unde faceam SDV-uri si prelucrari speciale, iar roti dintate si melci faceam la un atelier din rafinaria Brazi. Erau in institut cateva zeci de ingineri proiectanti. Si, desi in majoritate nu faceam altceva decat sa copiem instrumente americane, stiu bine ce jale mare era pana iesea ceva bun. Cand iesea. Si asta desi nu era necesara o precizie atat de mare ca la o montura.
_________________
Dragos N
Sus
dragos.p
Membru
Membru


Data inscrierii: 14 Mar 2012
Mesaje: 86

Motto: nimic nou sub soare

Localitate: bucuresti

MesajTrimis: 23 Mar 2012 12:21 Download mesaj
Titlul subiectului:
Raspunde cu citat (quote)

Am sa va spun, o intamplare, mai degraba primul meu contact cu capitalismul salbatic"de pe la noi in europa. De profesie sunt inginer, constructor de drumuri, prin 97, cautam sa achizitionam o sararita un echipament de imprastiat sare, iarna care se monteaza pe o basculanta), ca niste buni romani ce suntem am fost prima data la singurul producator din tara, la tg secuiesc, unde am gasit o fabrica care aveea o suprafata cam cat un cartier din dorohoi si 2000 de angajati, si echipamentul costa circa 6000 de dolari(la data respectiva), pe atunci lucram pentru o firma italieneasca. Patronul a inceput sa zambeasca, si ne-a trimis la schmidt in italia pentru achizitionarea respectivului echipament, si ce credeti ca am gasit acolo, o hala cam cat sa intre 2 basculante in ea, si 4 negri"pe plantatie, si care produceau 4 echipamente pe zi, cam cat producea fabrica din tg secuiesc. Am ramas socat, ei practic nu manufacturau nimic, faceau proiectele si toate subansamblele le comandau la diversi furnizori, era doar creier pentru proiectare si 4 oameni la montaj cu echipamente foarte moderne.
Lectia invatata, a fost ca este cea mai mare eroare sa le faci pe toate, specializarea era cheia succesului si creierul. Ca sa ai tu o masina e elcat, in primul rand este total neproductiv, cand poti sa comanzi piesa la un atelier care oricum are experienta muuuult mai mare si este specializat.
Iar secretul in a fabrica monturi, telscoape sau tot felul de instrumente, este de a apela la furnizori specializati, care in afara de ceea ce ai nevoie tu, ei traiesc si din alte lucrari. La vremea respectiva am fost foarte mirat, pentru ca nu intelegeam, un furnizor aplica si profitul, iar tu la randul tau aplici si tu profit, si asa creste pretul, in realitate nu este asa, specializarea duce la preturi eficiente, si asa traiesc bine"o paleta mai larga de firme...sper ca nu v-am plictisit.
Sus
ursamajor
Membru exclus
Membru exclus


Data inscrierii: 08 Oct 2010
Mesaje: 2796

Motto: Start spre viitor...

Localitate: Brăila

MesajTrimis: 23 Mar 2012 12:30 Download mesaj
Titlul subiectului:
Raspunde cu citat (quote)

[MESAJ SISTEM]: Acest mesaj nu este vizibil public, datorita statutului utilizatorului care a scris mesajul.
_________________
Nu te teme de umbre: ele doar arată că există lumină în apropiere.
Sus
valy
Membru
Membru


Data inscrierii: 21 Iul 2005
Mesaje: 10653



Localitate: Bucuresti

MesajTrimis: 23 Mar 2012 12:34 Download mesaj
Titlul subiectului:
Raspunde cu citat (quote)

Banui ca cei de la tg. secuiesc nu faceau doar sararite. Pe de alta parte nu stiu cat de relevant e cazul, probabil suprafata si numarul de angajati proveneau din organizarea de dinaninte de '89 care era facuta pe alte considerente fata de una "capitalista", cred ca mai curand au mostenit-o iar cei care au condus-o nu cred ca se pricepeau prea mult sa o foloseasca eficient. Multe asfel de fabrici "cartier" au acumulat datorii, au fost vandute pe 3 lei, cei care le-au luat au taiat fierul, l-au vandut si cam asta a fost. Mai nou au valorificat si pamantul, ca s-a scumpit, pana prin 2004 nefiind o afacere prea mare si probabil aveau si caluze "5 ani nu schimbi obiectul de activitate...".
Nu cred ca situatia din romania e una prea fericita sa faci astfel de analiza, asta datorita a ceea ce a fost inainte de '89, a ceea ce a urmat imediat dupa, a ceea ce este acum, si probabil nici in viitor nu se vor schimba multe in bine. E o situatie (context) destul de naspa.

Oricum ce ar fi de remarcat, asa cum ai zis si tu, ar fi sa existe si la noi aceste "ateliere" specializate pe diverse. Ma uit pe la discovery, de exemplu la aia care fac motocicle, sau alte chestii. Ei defapt doar fac designul proiectarea si asamblarea finala. Au si ei cateva masini care indoaie, taile cu plasma sau sudeaza, dar in rest (motorul, suflarea in nichel, rotile, etc) le fac la diversi. Daca am avea si noi ar fi simplu sa iti faci o montura, un telescop: comanzi melcii conform proiectului tau, comanzi barele de Al taiate conform, etc.

Parerea mea.
Sus
dragos.p
Membru
Membru


Data inscrierii: 14 Mar 2012
Mesaje: 86

Motto: nimic nou sub soare

Localitate: bucuresti

MesajTrimis: 23 Mar 2012 12:43 Download mesaj
Titlul subiectului:
Raspunde cu citat (quote)

statul iti ia, de regula cam 40% din cifra de afaceri, este adevarat ca fabrica nu facea numai asta, dar producea tot 4 echipamente pe zi cat scoteau cei 4 oameni din italia, este adevarat ca era o mostenire de dinainte, si nu cred eu ca au facut ei vreo afacere imobiliara in tg secuiesc, probabil fabrica s-a vandut pe un leu, si a fost taiata la fier vechi. In romania daca esti cinstit si ai o afacere buna, traiesti cel muuuult decent, in nici un caz nu te imbogatesti, daca vrei sa te imbogatesti, trebuie sa furi, sa calci pe cadavre, asa ca inainte de a deschide o afacere este bine sa-ti faci o introspectie, si sa vezi unde te incadrezi.....si unde vrei sa dormi bine, vb unui prieten, vb aceea vreau sa dorm linistit pe perna mea, iar el mi-a spus, eu vreau sa dorm nelinistit undeva in maldiv...deci fiecare doarme...dupa cum il tine verticalitatea coloanei vertebrale
Sus
alex1209
Membru
Membru


Data inscrierii: 03 Feb 2012
Mesaje: 613



Localitate: Bucuresti

MesajTrimis: 09 Apr 2012 15:10 Download mesaj
Titlul subiectului:
Raspunde cu citat (quote)

am si eu o intrebare. Ce greutate suporta aceasta EQ-1 din experienta voastra http://astromagazin.ro/catalog/montura-ecu...tht5780bc4

Care este diferenta dintre EQ-1, cea de mai sus, si EQ-2 http://astromagazin.ro/catalog/montura-eq2...tht5780bc4

Arata cam la fel. Care s-ar merita sa o cumpar??
Sus
ZENDOW
Membru
Membru


Data inscrierii: 05 Aug 2010
Mesaje: 476

Motto: Analfabetii au avantajul ca nu fac greseli de ortografie.

Localitate: TG.JIU

MesajTrimis: 09 Apr 2012 17:36 Download mesaj
Titlul subiectului: pret monturi
Raspunde cu citat (quote)

EQ3!
_________________
NDan
ED100 APO ,CG5-GT, binoclu Karl Zeiss Jena 10x50W Jenoptem
Sus
renegatul
Membru
Membru


Data inscrierii: 20 Noi 2008
Mesaje: 145



Localitate: Bavaria

MesajTrimis: 21 Apr 2012 18:00 Download mesaj
Titlul subiectului:
Raspunde cu citat (quote)

Acuma tre sa scriu si eu ceva despre salbaticia capitalismului ca de o simt de vreo 20 de ani...
Apropos de negri aia din Italia Wink
Eu lucrasem vreo 10 ani la UCMResita iar aia faceau de la masini de sudat pana la turbine si motoare de vapor, e ,in licenta ca asa erau vremurile...
printre altele si turbinele din Portile de fier 1 , alea chiar ca nu erau licentiate ci technologie proprie!
Masinile de productie erau ,cel putin cele de aschiere in totalitaqte straine,deci ale 6 turbine functionau permanent cu opriri de cate 1-2 saptamani tot la 2 ani pentru revizii inclusiv reparatiile stricaciunilor produse de apa sub presiune in camera turbinelor si injectoarelor si fereasca d-zeu dura mai mult de 2 saptamani ,celelalte 5 produceau in acest timp...
Dupa succesul capitalismului in tara vin specialistii de la VATERFALL sa ne arate cam cum se lucreaza !
Primul soc a fost cand au inceput aia sa apara si avea ca instrument de masura in buzunar ,vorbesc de mecanicii care au preluat service-ul turbinelor , cate un metru de tamplar, eu nu mai vazusem pana atuncl lacatus sau mecanic sa lucre cu metru de tamplar ,e , noi aveam masbanda de masurat,sau subler
primul comentariu a fost de ce avem o toleranta de 10cm intre turbina si carcasa, ,da ,e greu fara sa te fii uitat pe plan sa intelegi cum functiona autostabilizatorul cu lagare pe perina de ulei si ce toleranta minima e necesara la pornirea si oprirea turbinelor....si de fapt si de drept sia asa ce a-ti produs voi e invechit si nerentabil...
Fact e ca au modificat camerele pe o toleranta de 10-20 mm fara a se gandi la consecinte iar la pornire au ras paletel de turbina...
Intre timp au disparut si desenele de fabricatie iar domnii au avut o uriasa problema si un act justitiar de gat!
Intre timp nu stiu daca mai produc 3 turbine din 6 ,vorbesc de PDF 1 iar celelalte vor fi donatoare de piese ,ca nimeni nu mai e sa le fabrice componentele fara proictele originale.
iar in germania prin firmele prin care am lucrat eu ,muncitorul,vorbesc din nou de cei invatati aici, nu de vinituri ca mine , mor cu cutitul si cu painea langa ei ,in adevaratul sens al cuvantului.
Lucrasem la o masinarie imputita rau si ma vede unu cum bat un bolt cu cheia de 32 ca-mi trebuia vreo 10 minute sa ies din ea si sa-mi iau ciocan ( de in germania nu se mai lucra cu ciocan si dalta de vreo 10 ani) si -mi spune ca pentru asa ceva exista ciocan si sa nu bat cu cheia... Am crezut ca-l mananc daca nu era asa intepat ,baiatul facea servi-cul in 2,5 zile iar eu in 4-5 ore
Eu am invatat lectia !
In actuala firma suntem din 350 de angavati 100 direct producatori iar di acestia 80 de alte nationalitati in ordinea :rusi,romani,poloneji, turci nemti deci calitatea mult laudata nu vine intotdeauna di main vestice.
Sus
Erwin
Moderator
Moderator


Data inscrierii: 02 Aug 2008
Mesaje: 9485

Motto: panta rhei

Localitate: Bucuresti

MesajTrimis: 21 Apr 2012 23:43 Download mesaj
Titlul subiectului:
Raspunde cu citat (quote)

Ai dreptate, renegatul, am avut și eu ocazia să văd cum lucrează nemții, dar aici la noi. E și mai mare deosebire între vestici și estici. Cei din vest erau băieți faini, măsurau de 10 ori și tăiau o dată, langsam aber sicher. Ăia din est au reușit să strice un utilaj în 3 zile și l-am reparat noi în juma de oră, după ce-au plecat. Erau vreo 5 oameni și niciunul nu știa să facă ce știau ceilalți. N-au putut suda o țeavă de inox cu argon că sudorul lor era calificat numai electric... Noroc că aveam noi unul care suda cu orice, de la lipituri cu fludor până la oxiacetilenă. În schimb pe ai noștrii îi lua șeful la întrebări de ce stau de povești și nu lucrează?!

Scuze de offtopic, dar uneori mai trebuie și povești la copii... Rolling Eyes

_________________
bino: 8x22, 7x42, 10x50, 10x80, spotting: 10x46, 20x60
Telescoape RFT70 F/4, 80/900, RFT 110 F/5.5, Meade 90 F/10, ED80 F/6
MTO-11CA 100/1000, Cass Clasic 8"F/15, dobson newt.158/1240 DH, 4"F/4.6
piston AZ mount (R), Vixen GP, minidob
Sus
Afiseaza mesajele pentru a le previzualiza:   
Creaza un subiect nou   Raspunde la subiect   Monturi/Trepiede Du-te la pagina Anterioara  1, 2

Download topic
Pagina 2 din 2
 
Mergi direct la:  
Nu puteti crea un subiect nou in acest forum
Nu puteti raspunde in subiectele acestui forum
Nu puteti modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteti sterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteti vota in chestionarele din acest forum
Nu puteti atasa fisiere in acest forum
Puteti descarca fisiere in acest forum
© 2015 astronomy.ro
Termeni si conditii generale      Termeni si conditii forum      Contact