----------------------------------- Dbird 07 Aug 2013 15:00 Review binoclu Bresser Hunter 10x50 Wide Angle ----------------------------------- La sugestia lui tavi 84 am incercat sa fac un mic review la acest binoclu. Deci daca luam ca si notatii : Fully coated = toate lentilele si suprafetele de sticla au un strat antireflex –> transmisia lumini = 75% Multi coated = cel putin un element important sau mai multe au mai multe straturi antireflex ->transmisia lumini = 85% Fully Multi Coated = toate elementele au straturi multiple antireflex -> transmisia luminii 95%. Atunci binoclul Bresser Hunter este Fully Coated cu strat culoare albastru. In ciuda acestui lucru , nu sunt reflexii deranjante atunci cand este luna plina si privim in locatii din jurul acesteia. Totusi in anumite unghiuri (destul de greu de gasit ) poate aparea o mica reflexie(destul de slaba ca intensitate). Inclusiv luna poate fi privita fara probleme de acest gen(reflexii parazite). Binoclul are un unghi visual mare si prinde ceva mai mult camp decat distanta dintre alfa si beta din Carul Mare. Culorile sunt foarte naturale, imaginea are un contrast foarte bun si este extrem de luminoasa. Claritatea este impresionanta si la observatii tereste cat si la cele astro . La circa 20% de margine, totusi, stelele devin mai neclare. Luminozitaea lui este impresionanata in lumina de crepuscul si in astro. Este sensibil insa la lumina laterala care se reflecta in oculare (lumina ce intra pe langa ochiul privitorului) ceea ce face dificila observatia in zone poluate luminos la nivelul solului. Montarea unor Eyes Shields anuleaza acest inconvenient. Pupila de iesire in urma masuratorilor (sper ca metoda e corecta ) este 5mm. A se vedea in poze. Mecanica este foarte bine pusa la punct, actionand ferm fara jocuri si mentinand reglajele. Corpul binoclului este din material metallic (gen aluminiu) acoperit cu cauciuc. Exceptie facand cele 2 brate port ocular care sunt din plastic. Eye relieful este foarte bun si il pot folosi si cu ochelarii, dupa plierea cupelor ocularelor. Dimensiuni 16.5 cm lungime, 7 cm inaltime, 19 cm latime (desfacut) si 18 cm latime (strans) un binoclu "scurt", as zice. Diametru efectiv util ocular 1,75cm si diametru efectiv util obiectiv 4,85 cm. In ansamblu as spune ca este un instrument recomandabil atat pentru terestru cat si pentru astro, mai ales fiind pretul care nu depaseste 200 Ron. In kit vine cu geanta din material textile, lveta curatare, curea (cam firava. e adevarat) si 4 capace de protectie. Prismele (BK7) par a fi destul de discrete neobstructionand traseul optic. Atasez si poze in acest sens. NB- Eventuale alte masuratori daca se doresc , va rog sa imi spuneti ce si mai ales cum sa le fac. ----------------------------------- tavi 84 17 Aug 2013 12:22 ----------------------------------- Ti-as sugera,de vreme ce ti-ai aratat disponibilitatea,sa incerci a evalua pupila de intrare prin urmatoarea metoda,destul de simpla(informatiile dobandite prin ea le-am verificat si prin metode alternative).Astfel,cu binoclul focalizat la infinit,proiecteaza o raza de la soare,prin oculare,pe o foaie de hartie alba subtire,pe care o tii cu rigla presata de tubul portobiectiv.Diametrul cercului luminos astfel obtinut reprezinta pupila de intrare reala a binoclului,si raportul dintre ea si cea de iesire,masurata cu rigla si foaia de hartie,cu binoclul indreptat spre cerul albastru,reprezinta marirea reala.Astept rezultatele obtinute.Succes. ----------------------------------- Dbird 19 Aug 2013 07:20 ----------------------------------- Draga tavi 84, Poza de sus amfacut-o asa : Am reglat binoclul pe infinit. Am pus o hartie, pe port ocular, presata de o rigla. Am luminat prin obiectiv cu o lanterna cu 28 de leduri albe. Am departat lanterna de ocular, pana pe hartie am obtinut o proiectie clara a ledurilor din lantena. Am facut poza. A fost obtinuta o proiectie de 5 mm (desi in poza - probabil din cauza aparatului foto proiectia este neclara si e putin mai mare de 5 , totusi cu ochiul liber nu este asa , proiectia fiind clara cu margini bine definite si diametru de 5 mm). Nu stiu daca procedura e foarte corecta ? Am sa revin si cu testul propus de tine sa vedem daca sunt diferente. ----------------------------------- Dbird 10 Sep 2013 15:29 ----------------------------------- Am refacut masuratoarea astfel : 1- Am reglat binoclul astfel incat clarul sa fie pe infinit (nori). 2- Am pus binoclul sa vada cerul (tubul din stanga). 3- Am plasat o foaie de hartie si o rigla in fata ocularului variind distanta pana cand am avut o proiectie clara un cerc perfect si bine conturat. 4- Am masurat diametrul cercului care este tot 5mm. ----------------------------------- tavi 84 11 Sep 2013 13:15 ----------------------------------- Ai masurat corect pupila de iesire,dar ma interesa mai mult cea de intrare.Cea de intrare se masoara trecand lumina de la o sursa indepartata cum e Soarele prin oculare,cu binoclul focalizat tot la infinit,si masurand cu rigla si foaia de hartie presata pe obiective,cercul care devine astfel vizibil. ----------------------------------- Dbird 12 Sep 2013 10:18 ----------------------------------- Uuupps, iertare, am inteles "pe dos" cererea ta :lol: ! Revin cu masuratoarea corecta. Later Edit: Am refacut masuratoarea pentru pupila de intrare conform indicatiilor. Diametrul cercului luminos este de 40 mm. ----------------------------------- Daniel Simion 10 Mar 2014 14:46 ----------------------------------- Stii cumva unde in Bucuresti pot proba acest binoclu? ----------------------------------- Dbird 10 Mar 2014 20:29 ----------------------------------- Pai Daniel, poti sa il vizionezi exact acolo de unde a luat binoclul TS si l-ai vazut pe Bresser 10x50 BAK4. De asta si ziceam ca in locul tau eu as fi profitat de moment si as fi privit prin mai toate. El exista si pe site doar ca datele sunt nitel gresite (motiv pentru care te-am trimis pesiteul producatorului pentru a vedea datele exacte). ----------------------------------- Dbird 21 Sep 2014 17:20 ----------------------------------- Pentru a nu mai deschide inca un topic oarecum identic, voi posta aici cateva randuri si mai als poze. Review BRESSER 10x50 BK-7 120m/1000m Practic a ajuns pe mainile mele la mana x si nu stiu de unde a fost procurat initial. A fost cumparat la mana x cu un pret infim (80 ron) desi era nou (adevarat). Nu am putut rezista si , normal, l-am testat alaturi de al meu Bresser Hunter 10x50 titularul de drept al acestui topic. Practic in afara de notatii, cele 2 binocluri sunt identice , inclusiv optic, Deci nu ma repet ci doresc doar sa mai adaug niste poze de la acest al doilea model de 10x50 bk-7 pentru ca sa nu il ocoloiti daca va intalniti cu el :lol: Acum 120 m fata de 119 m este putin penibl sa pot masura (dar ambele au acelasi unghi de deschidere). Cred ca tot ceva marketing si-a bagat coada. Este pana la urma, din punctul meu de vedere binoclul cel mai indicat pentru a incepe viziunea binoculara. Lentile tratatre foarte corect, contrast , colorit , lumina foarte bune, traseul optic al tuburilor nu produce refelexii circulare sau fantome, campul vizual este ferm la trecerea negru - imagine si mai ales greutatea lui este extraordinara in raport cu alte binocluri de pana la 1000g. Este un binoclu lucrat foarte bine si mai ales corect. Astfel incepatoarul isi va forma ochiul corect si urmatorul binoclu (care va trebui sa fie mai bun decat acesta) va fi implicit ales mai corect. ----------------------------------- Dbird 20 Ian 2015 20:01 ----------------------------------- Continua lista cu variatiuni pe aceeasi tema :) Meade TravelView 10x50 Practic absolut identic cu Bresser Hunter 10x50, difera doar bratele port ocular care nu mai sunt din plastic ci din aluminiu, si binenteles notatiile. De data aceasta atat pe corpul binoclului cat si pe capacelul surubului de prindere pe trepied scrie "Made in China". Un binoclu extrem de reusit la pretul sau facand fata cu brio la binocluri cu pret de doua trei ori ori mai mare. Dupa mine cel mai "optimizat pentru mana" binoclu la magnitudinea 10x. ----------------------------------- catalin dumitru 21 Ian 2015 10:20 ----------------------------------- Ca si cel dinaintea lui , se vede ca e un binoclu cu prisme mici si con luminos puternic vignietat. Dar daca pretul e bun , si ochiul devine mai ingaduitor . Nu e cazul meu ... ----------------------------------- sternchen 22 Ian 2015 00:12 ----------------------------------- Eu raman la premisa ca bresser e totusi firma cu traditie pt binocluri,motiv pt care imi place sa cred ca are si preturi accesibile oricui 200-300lei cu calitate buna.Eu am bresser-ul de un an si imi place cum vede.E adevarat ca nu l-am folosit prea des,da pare mai calitativ decat BTC20×60,desi are apertura mai mica.Insa nu stiu cat a mai ramas in realitate din "traditionalul"Bresser,poate ultimele bucati gen "ieftin si bun"..eu personal n-as sta mult pe ganduri in achizitionarea unui Bresser 50-80mm ----------------------------------- nobody 22 Ian 2015 01:41 ----------------------------------- Pe ideea aceasta iti iei pe negandite Chevrolet Spark (aka Matiz) crezand ca are ceva de-a face cu Chevrolet Camaro sau chiar cu Chevrolet Corvette. Toate sunt mai bune ca Trabantul, dar Sparku' e mult mai ieftin, cel mai ieftin. Sau nu ? Sau crezi ca daca scria "Swarovski - Made in Austria" la 200-300 lei era altceva ? ----------------------------------- sternchen 22 Ian 2015 07:13 ----------------------------------- Ai cumva Chevrolet?.. Intre 300 si 600lei nu-i o diferenta calitativa zdrobitoare,poate 1cm in plus,unde daca n-ai calitate mai buna n-ai facut mare lucru. De la 500-1000euro poate inseamna ceva cu aperturi de telescop,dar eu m-am referit in primul rand la accesibilitate..daca nu stam in america ce rost are sa dam sfaturi de pe net? Daca ar fi scris Made austria ,l-as fi verificat prima data inainte sa-l iau,dar daca nu locuiesti in America cum poti stii cat de rau e un Spark ieftin compatativ cu un Chevrolet scump? :lol: poate la pretul lui e ok comparativ cu un trabant,sau..? ----------------------------------- catalin dumitru 22 Ian 2015 10:04 ----------------------------------- ...,dar daca nu locuiesti in America cum poti stii cat de rau e un Spark ieftin compatativ cu un Chevrolet scump? Cred ca e suficient sa fii mecanic auto . Hai sa fim seroisi . Binoclurile astea sunt bune pana bagi ochiul in ceva serios , lucrat astfel incat sa nu iti lase echivoc in aprecierea unora dintre parametri. Si ma refer in primul rand la diametrul campului luminat 100% . Poate un 20-30 sau chiar 40 % lipsa nu se simte la un moment dat , dar cand iluminarea cercului ocular se face mai mult 'pe diagonala' , e ca si cum ai avea un binoclu cu obiective cu factor de transmisie foarte scazut . Acelasi efect l-ai obtine daca la un binoclu ne vignetat s-ar folosi obiective din sticla gri . Cu alte cuvinte . la junk-urile astea cu oculare mari si prisme mici nu se pierde mult din apertura dar se pierde mult din luminozitatea obiectivelor. Motivul principal e fereastra de intrare mica a redresorului. La unele modele am mai vazut o chestie , anume o diafragma la capatul tubului tronconic , care la randul ei taie si mai mult din conul luminos. In concluzie , cu cat corpurile prismelor sunt mai mici , proportional si raportul focal al obiectivelor trebuie sa fie mai mare, pentru a scapa de vignetare. La binoclurile astea 10x50 cu corpuri mici , campul de plina lumina are un diametru de doar 5-10 mm. Faza tare e ca am intalnit asta si la binocluri mai vechi si cu nume pretentioase. Si daca mai sunt si suprafete interioare fara antireflex , aprecierea calitativa scade sub limita subiectivismului , capatand prin compensare tenta propagandistica. ----------------------------------- Dbird 24 Ian 2015 16:28 ----------------------------------- @catalin dumitru: ai privit vreodata prin Bresser hunter, unul din modelele de mai sus ? Ai dreptate, teoretic vorbind tot ce spui este adevarat. Totusi eu am comparat aceste modele cu binocluri destul de serioase cum ar fi TS 10x50 LE , Zeiss Dekaris 10x50, Tasco roof 10x42 si de curand cu Lacerta 10x50. Si diferenta de pret fata de cea de calitate nu prea se justifica. Asa cum ziceam mai sus consider aceste binocluri scurte si mai ales usoare o mare reusita. Personal prefer ca binoclu de mana, Hunter -ul in serile cu cer senin (optica interna nu are reflexii circulare si greutatea lui ma face sa tremur mult mai putin si sal pot tine mult timp la ochi, spre deosebire de celelate). Tremurul si aparitia refelxiilor circulare fac acele binocluri mai "obositoare" si "vizual" si "muscular". De exemplu din lista de mai sus traseul optic a lui Hunter este la fel de ok ca cel de la Dekaris respectiv fara reflexii interne, si cu marginile campului vizualt clar delimitate. Dar greutatea lui Dekaris ma rupe dupa cateva secunde si genereaza un tremur care nihileaza diferenta de calitate a sticlei. Pe trepied sau monopied este alta poveste. Pun deja pentru tine unul deoparte si cand voi ajunge in orasul meu preferat (mai spre vara sper eu) inainte de niste beri care doream sa le bem impreuna, ti-l dau sa fie al tau ori sa il arunci in patru zari ori poti pati cam ca mine sa il preferi altora ceva mai bune optic dar incomode. Si aici revin la o idee pe care am mai spus-o, chinezii fac fel de fel de smecherii care dau peste cap teoria. Lumea nu trebuie descurajata, se poate lucra foarte bine si cu echipament ceva mai ieftin. Principala idee este ca echipamentul sa functioneze corect astfel incat "ochiul" sa fie "bine educat" de la inceput. ----------------------------------- nobody 24 Ian 2015 19:16 ----------------------------------- Da, numai ca asta nu este educare care sa aiba tangenta cu optica, ci o inoculare a spiritului de consumator. Marea smecherie chinezeasca despre care vorbesti, desi nu-mi dau seama ce fel de teorie da peste cap, este de "a reduce pretul cu orice pret", adica in detrimentul calitatii. Urmata de o ploaie de false justificari a lipsei de calitate, care toate au o singura baza ... pretul mic. "Buna educare" este practic faptul de "a inchide ochii" si a repeta la nesfarsit "pretul a fost bun, pretul a fost bun, ... macar a fost ieftin". Eventual ajungi la "marea revelatie" ca la aceiasi bani cheltuiti ai luat 10 "preturi mici" in loc de o singura "calitate mare". Iar 10 lucruri sunt mai multe decat unul singur. He, he, ce smecherie. Dar aici iti scapa un mic amanunt, acela ca nu tu esti la "capatul corect al pustii", ci chinezu' (la patul pustii) si intermediarii (la tragaci). Si aici revin la o idee pe care am mai spus-o, chinezii fac fel de fel de smecherii care dau peste cap teoria. Lumea nu trebuie descurajata, se poate lucra foarte bine si cu echipament ceva mai ieftin. Principala idee este ca echipamentul sa functioneze corect astfel incat "ochiul" sa fie "bine educat" de la inceput. Apropo, smecheria in general, in lumea civilizata, nu este o calitate: ȘMECHERÍE, (2) șmecherii, s. f. 1. Faptul de a fi șmecher. 2. Abilitate de șmecher; vorbă sau faptă de șmecher; șiretlic, vicleșug; escrocherie, fraudă; șmecherlâc. – Șmecher + suf. -ie. Mai ceva, un review sanatos nu defineste si nu ingradeste nevoile si pretentiile cititorului. Este un pic deplasat sa spui ce este corect pentru altul, de asta se ocupa review-rile comerciale de care nu ducem lipsa. Mai ales cand definesti ca fiind corect ceva ce are reflexii albe de poti citi ziarul in ele, portoculare din plastic, vignetare a aperturii chiar pe centru, plastic lucios cu aspect de cioplitura in interior, bavuri si ceva ce pare a fi vopsea scorojita, "matele" prismelor vizibile si cine mai stie ce alte smecherii. Asa de corect este precum excesul de rationament in care ai zice ca trebuie sa traiesti in Africa pentru a face deosebire intre zebra, girafa si strutocamila (cu Chevroletu' nu s-a prins ideea). ----------------------------------- catalin dumitru 24 Ian 2015 22:43 ----------------------------------- @catalin dumitru: ai privit vreodata prin Bresser hunter, unul din modelele de mai sus ? ... Asa cum ziceam mai sus consider aceste binocluri scurte si mai ales usoare o mare reusita. Am privit prin o gramada de binocluri ce aveau aceste prisme minuscule , obiective undeva in jur de 50 mmf/4 , usoare , plastic la greu , fara prea multe reflexii parazite , etc... Imagine placuta , ce sa zic , dar nu mai luminoasa ca la un 10x 40 sau chiar 10x 35 corect construite. Puterea de separare nici nu intra in calcul , grosismentul rezolvant fiind undeva printre stele. Apropo de binocluri scurte , am mai scris pe undeva , cine are curiozitatea sa vada o scurta scena din filmul ''Contact'' , scena in care actrita Jodie Foster duce la ochi un binoclu absolut impresionant , cu obiective maricele si corpuri uriase la prisme. Acel binoclu cred ca e o mare reusita. Nu am reusit inca sa aflu ceva despre acel instrument. ----------------------------------- sternchen 24 Ian 2015 23:21 ----------------------------------- Ochiul expertului difera de ochiul amatorului.Cu cat cauti mai mult,motivat de unele defecte intalnite pana acum,devii mai pretentios si nu iti vor mai place primele experiente..e si normal :) Inrebarea se pune e nevoie neaparat de un binoclu perfect care costa o avere pt un petic de cer,care de cele mai multe ori lasa de dorit.Altfel spus ce sa faci cu un binoclu perfect,daca conditiile nu-s perfecte?veti spune tocmai de aceea,si aveti dreptate,dar CE dorim de fapt sa vedem? Satisfactia costa in realitate mult mai putin,atunci cand iti place ceea ce faci si cand esti multumit(or) cu/pt ceea ce ai.Marii filosofi si psihologia confirma ----------------------------------- catalin dumitru 25 Ian 2015 13:09 ----------------------------------- Dragul meu , pentru un binoclu perfect e suficient un cer aproape negru si o turbulenta destul de departe de perfectiune . Ca doar vorbim de grosismente mici , nu ne chinuie seeing-ul la splitat duble sau la holbat catre detalii la planete. Dar cum scria Zoth mai demult , o scula e cu atat mai buna cu cat e mai mica senzatia ca intre ochi si obiectul studiat s-a mai interpus ceva. Daca la puteri mari asta e greu sau foarte greu de obtinut , la grosismentele astea mici sau ma rog cat de cat echipupilare , rezolvarea unor probleme ar trebui sa fie mai usoara. Cel mai imputit neajuns dintre toate ramane neclaritatea care creste vartos de la centru catre marginea campului aparent. Vinovatul principal e ocularul de rahat combinat cu prezbitismul si eventual astigmatismul varstei ceva mai inaintate. Aceasta neclaritate mascheaza si scaderea luminozitatii campului tot de la centru catre margini , la ocheanele sau binoclurile care papa din conul luminos. Aici nu e vorba de experti sau amatori . Amatori suntem toti , doar ca unii sunt mai pretentiosi , fie din cauza educatiei fie din cauza problemelor de vedere. Sau de la ambele. ----------------------------------- nobody 25 Ian 2015 19:03 ----------------------------------- Intrebare: smecheria din poza este corecta ? Se pare ca plasticul pus in puncte cheie poate rezolva colimarea si focalizarea dintr-o singura miscare. Rezolvare in sensul ca n-are rost sa-ti mai bati capul cu ele. :roll: ----------------------------------- Dbird 26 Ian 2015 09:05 ----------------------------------- Totusi Hunter-ul (Meade etc prezentate mai sus) , nu au nici o reflexie si nici o fantoma alba, din contra lentilele sunt din sticla iar prismele nu sunt mici. Imaginea este foarte clara contrast ok, si luminozitatea buna. Am sa masor in acest sens si dimensiunile prismelor, cred ca vorbiim de alte chinezarii la care tot ce sa spun este adevarat. Optic este un instrument bun. Plasticul este mai sensibil (implica o manipulare mai atenta) , dar si greutatea scazuta este un mare plus. Revin la idee ca aceste binovcluri aui fost testate cu modele mult mai scumpe dupa cum am scris mai sus si am fost foarte multumit de ele. Am sa ii trimit lui catalin o mostra pentru teste. @nobody: Nu am prea am inteles intrebarea. Nu inteleg solutia tehnica propusa . Poti explicita un pic ? ----------------------------------- catalin dumitru 26 Ian 2015 13:25 ----------------------------------- O simpla masurare a diametrului ferestrei de intrare in redresor ne poate face o idee despre marimea prismelor. La binoclurile porro 10x50 vechi si serioase aceasta are diametrul de 25 mm. Cu alte cuvinte , prismele sunt mai late de 25 mm si mai lungi de 50 . Inaltimea lor difera de la caz la caz deoarece varful este retezat mai mult sau mai putin pentru a nu plesni sub forta lamei de otel. Marturisesc ca nici eu nu inteleg poza urcata de @nobody. Daca acolo scrie cu verde ''rocking bridge'' si bratul ala e apasat cu degetele , poate ca am inteles. ----------------------------------- darkgotic 26 Ian 2015 19:45 ----------------------------------- DA e problema ce o am eu la Bresser-ul meu.adica cand focalizez bratele nu se ridica sau coboara simultan.unul ramene putin "in urma" iar eu trebuie sa-l misc cu mana pt a obtine focalizarea buna.aveti vreo idee cum pot sa starng cumva cele doua brate sa nu mai se miste? se poate desface capacelul acel de plastic ,exista vreun surub acolo ce strange cele doua brate? E o problema minora :lol: in rest se vede foarte clar,nu are tenta aia galbena ce o am la rusescul Baigish BPC5 8x30 si nu pare ca privesc ca prin tunel cum e zeissu 7x50 .Este un bincolu foarte bun la pretul lui. ----------------------------------- Herr_Alien 26 Ian 2015 22:44 ----------------------------------- Pe cloudynights cineva a punctat intelept o idee: prismele mici permit fabricantului sa faca un 10x42 (cat sunt efectiv 10x50-urile de tipul asta) la o fractiune de cost decat un 10x42 facut cu prisme full size; milimetrul de lentila se pare ca e mai ieftin decat cel de prisma. Eu acuma folosesc un Tento BPC5 10x50. Mecanica superba, reglaje fine, rezolutie buna, care se pastreaza pe o zona buna din campul vizual (vezi review-ul pe bucati), reflexii parazite pe luna aproape de faza plina - aproape inexistente. Ar fi insa o tampenie sa arunc binoclul 'Made in China' (Phantom-ul 10x50): si el split-eaza Albireo, e adevarat, pe o zona mai mica din camp. Si arata aproape toate stelele slabe pe care le vede Tento-ul. Imaginea e o idee mai putin sharp decat Tento-ul, dar nu cu mult. Si da, are reflexii parazite pus la luna. Sa spun insa ca e nu e bun de nimic in comparatie cu Tento-ul e o exagerare: am folosit cu succes (si cu placere) Phantom-ul timp de 4 ani. Sa spun ca nu e bun de nimic inseamna sa neg ca am vazut roiuri stelare de m-am saturat, respectiv sa sterg din baza de date de la AAVSO observatiile pana in octombrie 2014. La fel cum exista binocluri d-acum, chinezesti, ieftine si proaste, exista si binocluri proaste cu mecanica aia clasica, gen Zeiss (am unul, il folsesc pe post de scoala e colimat). Similar, la fel cum exista binocluri clasice bune, exista si binocluri chinezesti bune. (ca o paranteza, cumnatul meu are un Bresser Hunter 10x50. L-am probat cu Phantom-ul, si amandoi am ajuns la aceiasi concluzie: imaginea in Bresser era mai luminoasa, dar avea contrast mai slab decat in Pantom. Si ambele sunt chinezesti.) Cat despre review-uri ... a fost bine punctata o idee: nu poti sa presupui ce stie sa faca sau ce vrea sa faca cititorul. D-asta eu unul incerc sa fac review-uri legate strict de performantele "pe teren": rezolutie - si pe cat din camp (masurata de preferinta pe stele duble), magnitudine limita, reflexii parazite (apreciate pe Luna, la sugestia lui tavi84). Habar n-am daca vre-un cititor se inhama la split-at duble cu binoclul sau o sa se uite dupa cratere pe Luna, sau daca are bani sau nu. E treaba cititorului sa aleaga in functie de ce crede ca vrea. Asa ca am sa generalizez un pic sugestia lui Tavi: hai sa folosim un sistem de referinta daca nu comun, atunci macar reproductibil si de altii; si care sa testeze macar rezolutia pe intreg campul, puterea de patrundere (magnitudinea limita), prezenta reflexiilor, aberatiile cromatice, tenta de culoare, distorsiuni de camp (gen pincushion). ----------------------------------- catalin dumitru 27 Ian 2015 11:09 ----------------------------------- ... milimetrul de lentila se pare ca e mai ieftin decat cel de prisma. Nu e obligatoriu insa trebuie luata in considerare dimensiunea mare a corpurilor care ascund prisme serioase. Cred ca intra de cel putin doua ori mai mult aliaj decat la corpurile astea 'junk' pe care le tot vad de ceva vreme . Tubul portobiectiv de la un 10x50 nu contine cu mult mai mult metal decat cel de la un 10x40 si daca se foloseste plastic in loc de metal , chiar nu mai conteaza comparatia . Se pare ca dracii de chinezi au o problema cu economisirea la maxim a metalelor. Sa va povestesc una urata de tot : Acu' ceva ani , imi aduce un amic sau un client , nu mai tin minte , un cuptor cu microunde abia cumparat care nu mai incalzea . Toate in afara de magnetron erau in regula . Ajung la concluzia ca ''lampa'' nu e alimentata si o iau pe fir la vale ca sa vad de ce nu mornaie traf-ul. Ce credeti ca gasesc ? Un amarat de contact din ala capsulat si prevazut cu parghie de metal si care nu mai inchidea circuitul dintre primarul transformatorului si reteaua de alimentare. Fiind prima data cand dau peste asa ceva la un aparat din asta , iau acel 'push switch' si il desfac . Ce facut-au chinezii!? Pastilele alea minuscule care vin in contact erau din cupru peste care era depus electrolitic un strat de argint incredibil de subtire si care dupa cateva actionari s-a impuscat si a lasat cupru oxidat in loc. De obicei peste nitul ala de cupru este lipita o placheta din argint de maxim 0,5 mm , ceea ce e suficient pentru cata viata are un generator de microunde. Stiam deja ca galbejitii sunt niste cacanari dar asta le-a intrecut pe toate , diferenta de cost de fabricatie dintre un contact serios si unul shmenuit ,fiind infima. Sau poate au facut vreo cateva miliarde in lotul ala si asa se justifica. Scuze pt. off-topic !! ----------------------------------- Herr_Alien 27 Ian 2015 11:12 ----------------------------------- --- off topic, sper ultimul din partea mea pe thread-ul asta :D ----- diferenta de cost de fabricatie dintre un contact serios si unul shmenuit ,fiind infima. Sau poate au facut vreo cateva miliarde in lotul ala si asa se justifica. Bingo! Eu cred ca se simte diferenta de la zeci de mii. ----------------------------------- StarChild 27 Ian 2015 11:20 ----------------------------------- offtopic: ti se pare de neacceptat sa se faca "shmenuri" de astea la un cuptor cu microunde? atunci iti sugerez sa nu urmaresti/studiezi ce se intampla in industria auto, ca in veci nu iti vei mai lua masina noua, da' nici nu o sa mai ai curajul sa te sui intr-una :cry: 1 cent conteaza, calculele la costul de final se fac la 0,01centi / produs....zic si eu din chestiile care le vad zilnic... ----------------------------------- Dbird 27 Ian 2015 16:09 ----------------------------------- 1) Cel mai simplu este sa desfaci binoclul si sa masori prismele. Voi reveni cu dimensiuni exacte la Bresser Hunter. Si daca tot veni viorba de prisme. La unele binocluri , chiar rusesti am vazut ca cele doua prisme din fata sunt mai mici decat cele din spate (asta da economie) si in contra partida la un Revue foarte vechi 10x50 am vazut cred cele mai mari prisme din viata mea pe un astfel de binoclu (tip clasic 10x50). Revin si cu aceste dimensiuni, macar asa de curiozitate. @darkgotic 2) Cele doua brate din plastic port oculare au joc intre ele. Se da vina pe materialul plastic dar nu este adevarat. Pur si simplu surubul principal de strangere ale celor doua brate NU este strans corect. Aceasta este din cauza unei executii relativ imprecise a gaurii surubului de blocare. Respectiv surubul de blocare trebuie sa cada intr-o gaurica mica din surubul mare de prindere (surubul de forta). Deoarece gaurica in cauza este data imperfect, surubul de prindere sta semidesfacut si genereaza joc individual in cele 2 axe ale port ocularelor. Solutia : Se desface capacul protector de plastic (lipit cu adeziv autocolant sau la modele mai vechi cu surubel) cu varful unei surubelnite fine cu atentie sa nu zagariati ornamentul. Acum aveti acces la surubul principal si la surubul de blocare. Se deface putin surubul de blocare pana cand nu mai blocheaza (eventual se scoate). Se desface surubul principal cu o surubelnita lata. Se scot cele doua brate portocular si daca tot le-ati defacut verificati ca intre ele exista o saiba distantier. Daca nu exista vaselina, puneti putina pe saiba pe ambele fete (de preferinta vaselina cat mai densa, ideal cu mult grafit -neagra). Apoi montati la loc cele 2 brate si strangeti surubul principal cat mai bine, aplicati ceva forta dar nu chiar sa rupeti sistemul ! Apoi insurubati si surubul de blocare (NU trebuie sa mai nimeriti in gaura initiala e imposibil in cazul dat, insurubati cat puteti fara sa rupeti crestatura surubului de blocare). Surubul de blocare tot isi va face treaba caci va musca putin din surubul de fixare (material moale). Functie de cat de inalt este surubul de blocare e posibil : 1- Ornamentul de deasupra sa stea stramb caci este capatul surubului prea iesit in afara. De preferinta executati o mica adancitura cu un spiral in suprafata interioara a ornamentului astfel incat capul surubului sa intre in acea mica gaurica si ornamentul sa cada perfect la locul lui. 2- Nu de putine ori capatul ce ramane afara nu deranjeaza si ornamentul poate fi pus la loc fara nici o alta operatiune. Astfel veti constata ca plasticul in sine este destul de precis si nu mai defocalizeaza independent. Chiar daca apasati pe brate, sistemul se poate duce in jos dar sincron astfel incat o refocalizare la ochi sa readuca in claritate binoclul mentinand de fapt dioptriile. Aceasta problema apare si la binoclurile vechi clasice atat nemtesti cat si japoneze integral metalice, jocul intre axe aparand de asta data nu din cauza imperfectiunii ci din cauza unei uzuri normale generate de vechimea echipamentului Deci algoritmul de mai sus se aplica si la ele. ----------------------------------- Herr_Alien 27 Ian 2015 16:32 ----------------------------------- La unele binocluri , chiar rusesti am vazut ca cele doua prisme din fata sunt mai mici decat cele din spate (asta da economie) Prismele 'din spate' (vizibile daca se scoate aparatoarea corpului dinspre oculare) primesc lumina de la obiectiv ca un con destul de larg. Aici e nevoie de prisme mari. Ele trimit apoi lumina catre prismele 'din fata' (vizibile daca se scoate aparatoarea corpului dinspre obiective). Numai ca, diametrul conului de lumina deja a scazut, si prisme mai mici sunt suficiente. ----------------------------------- catalin dumitru 27 Ian 2015 18:06 ----------------------------------- Am vazut pe "How it's made " cum canadienii lipeau cele doua prisme porro cu balsam. Mai mult , prisma obiectivului era mai mare decat cea care livreaza conul luminos catre ocular. Si mai mult , cele doua prisme nu aveau laturile matuite paralele , astfel reducand la minim greutatea sticlelor . Asta nu e economie ci o ducere catre superlativ a maiestriei si seriozitatii unora dintre firme. ----------------------------------- Dbird 27 Ian 2015 19:31 ----------------------------------- La unele binocluri , chiar rusesti am vazut ca cele doua prisme din fata sunt mai mici decat cele din spate (asta da economie) Prismele 'din spate' (vizibile daca se scoate aparatoarea corpului dinspre oculare) primesc lumina de la obiectiv ca un con destul de larg. Aici e nevoie de prisme mari. Ele trimit apoi lumina catre prismele 'din fata' (vizibile daca se scoate aparatoarea corpului dinspre obiective). Numai ca, diametrul conului de lumina deja a scazut, si prisme mai mici sunt suficiente. De acord, dar si daca prismele fata sunt generoase, se poate mari si diametru din port prisme si fascicolul de lumina este mai puternic. Poate ca m-am obisnuit prea mult cu vechiturile japoneze care au boala sa puna prisme mari cu decupaje pe masura. :( ----------------------------------- catalin dumitru 27 Ian 2015 20:58 ----------------------------------- Nu e vorba de fascicul de lumina mai puternic. Prisme mari inseamna si camp accesibil mai mare. Asta daca ocularele nu sunt de cacao. In realitate , prismele mari sau foarte mari dau luminii un traseu mai lung si astfel creste absorbtia si cromatismul. Si sfericitatea este afectata dar ca si cromatismul , e compensata din obiectiv. Cu absorbtia nu te poti lupta decat prin diametrul mare al obiectivelor si focala scazuta.. ----------------------------------- darkgotic 29 Ian 2015 19:44 ----------------------------------- 1) Cel mai simplu este sa desfaci binoclul si sa masori prismele. Voi reveni cu dimensiuni exacte la Bresser Hunter. Si daca tot veni viorba de prisme. La unele binocluri , chiar rusesti am vazut ca cele doua prisme din fata sunt mai mici decat cele din spate (asta da economie) si in contra partida la un Revue foarte vechi 10x50 am vazut cred cele mai mari prisme din viata mea pe un astfel de binoclu (tip clasic 10x50). Revin si cu aceste dimensiuni, macar asa de curiozitate. @darkgotic 2) Cele doua brate din plastic port oculare au joc intre ele. Se da vina pe materialul plastic dar nu este adevarat. Pur si simplu surubul principal de strangere ale celor doua brate NU este strans corect. Aceasta este din cauza unei executii relativ imprecise a gaurii surubului de blocare. Respectiv surubul de blocare trebuie sa cada intr-o gaurica mica din surubul mare de prindere (surubul de forta). Deoarece gaurica in cauza este data imperfect, surubul de prindere sta semidesfacut si genereaza joc individual in cele 2 axe ale port ocularelor. Solutia : Se desface capacul protector de plastic (lipit cu adeziv autocolant sau la modele mai vechi cu surubel) cu varful unei surubelnite fine cu atentie sa nu zagariati ornamentul. Acum aveti acces la surubul principal si la surubul de blocare. Se deface putin surubul de blocare pana cand nu mai blocheaza (eventual se scoate). Se desface surubul principal cu o surubelnita lata. Se scot cele doua brate portocular si daca tot le-ati defacut verificati ca intre ele exista o saiba distantier. Daca nu exista vaselina, puneti putina pe saiba pe ambele fete (de preferinta vaselina cat mai densa, ideal cu mult grafit -neagra). Apoi montati la loc cele 2 brate si strangeti surubul principal cat mai bine, aplicati ceva forta dar nu chiar sa rupeti sistemul ! Apoi insurubati si surubul de blocare (NU trebuie sa mai nimeriti in gaura initiala e imposibil in cazul dat, insurubati cat puteti fara sa rupeti crestatura surubului de blocare). Surubul de blocare tot isi va face treaba caci va musca putin din surubul de fixare (material moale). Functie de cat de inalt este surubul de blocare e posibil : 1- Ornamentul de deasupra sa stea stramb caci este capatul surubului prea iesit in afara. De preferinta executati o mica adancitura cu un spiral in suprafata interioara a ornamentului astfel incat capul surubului sa intre in acea mica gaurica si ornamentul sa cada perfect la locul lui. 2- Nu de putine ori capatul ce ramane afara nu deranjeaza si ornamentul poate fi pus la loc fara nici o alta operatiune. Astfel veti constata ca plasticul in sine este destul de precis si nu mai defocalizeaza independent. Chiar daca apasati pe brate, sistemul se poate duce in jos dar sincron astfel incat o refocalizare la ochi sa readuca in claritate binoclul mentinand de fapt dioptriile. Aceasta problema apare si la binoclurile vechi clasice atat nemtesti cat si japoneze integral metalice, jocul intre axe aparand de asta data nu din cauza imperfectiunii ci din cauza unei uzuri normale generate de vechimea echipamentului Deci algoritmul de mai sus se aplica si la ele. ----------------------------------- darkgotic 29 Ian 2015 19:49 ----------------------------------- Am reusit sa pun o saiba acolo si nu mai are joc :D Multumesc mult pt. ajutor ,acum Bresser-ul meu e tais (zeiss) asa spune noi in banat la ceva cand e perfec :P . ----------------------------------- nobody 29 Ian 2015 20:56 ----------------------------------- Apropo, daca tot ai desfacut surubul central, gaurile de la brate au ceva bucse metalice la contact cu axul central sau se freaca plastic pe plastic pe metal ? ----------------------------------- darkgotic 29 Ian 2015 21:04 ----------------------------------- Da, are o bucsa metalica intre cele doua brate oculare.subtirica dar e acolo :D ----------------------------------- nobody 29 Ian 2015 22:57 ----------------------------------- Ma refeream la tipul acela de bucsa/flansa care este inclusa in piesa de plastic de la turnare astfel incat sa nu existe frecare/presiune intre plasic si alte piese din metal, ca-n imagini: ----------------------------------- darkgotic 29 Ian 2015 23:36 ----------------------------------- Tinere eu am desfacut cele doua brate port oculare.nu este inclus nimic metalic ..intre cele doua este o saiba metalica atat. ----------------------------------- nobody 30 Ian 2015 03:20 ----------------------------------- Tanar era bunicu' cand a plecat la razboi, dar asta este alta poveste. Aici lucrurile sunt clare, "țais" se prounta cu "ș" in loc de "ț" si se adauga un "e" la sfarsit. :lol: Mai glumim si noi, sa-l folosesti sanatos ! ----------------------------------- sternchen 30 Ian 2015 08:01 ----------------------------------- Poate binoclurile prin care te-ai uitat tu erau de..sau i-ati un breser ca nu-i asa scump,sa nu mai cauti nod in papura! :lol: Mai glumim si noi.. ----------------------------------- Dbird 30 Ian 2015 12:30 ----------------------------------- Ma refeream la tipul acela de bucsa/flansa care este inclusa in piesa de plastic de la turnare astfel incat sa nu existe frecare/presiune intre plasic si alte piese din metal, ca-n imagini: Eu nu am vazut asa ceva la aceste brate la tot ce am desfacut. Si nu acolo as spune ca este problema reala. Frecarea se rezolva cu foarte putina putina vaselina. Este unul din putinele locuri unde recomand vaselina. Fara ea, atat plasticul cat metalul se uzeaza cam la fel. La plastic problema este ca se poate rupe ceva mai usor decat metalul. Eventualul fenomen de "flambare al bratului" ce poate aparea din cauza unei depozitari neadecvate aproape de o sursa de caldura puternica se poate preintampina cat de cat daca desfaceti bratele si umpleti cu o rasina de tip bizon, poxipol etc intersitiile de sub brate (ranforsarea tip fagure). Utilizand insa un astfel de binoclu, cu grija specifica, nu impune astfel de modificari. Culmea este ca plasticul se rupe mai greu caci binoclul este mai usor, iar metalul desi mai rezistent se rupe cam la fel caci si binoclul este mai greu. Totul este pana la urma un compromis ce penalizeaza greselile de utilizare , fie ele voite sau nu. ----------------------------------- catalin dumitru 30 Ian 2015 12:43 ----------------------------------- Tanar era bunicu' cand a plecat la razboi, dar asta este alta poveste. Aici lucrurile sunt clare, "țais" se prounta cu "ș" in loc de "ț" si se adauga un "e" la sfarsit. :lol: Mai glumim si noi, sa-l folosesti sanatos ! :twisted: Ja , ja , wunderbar reise mein liebe sch..se ! Asta trebuie cantat la unele chinezarii , 'after flushing' . Oricum cred ca cele mai mari porcarii optice chinezesti nu sunt binoclurile ci unele oculare. Alea sigur nu infunda buda. ----------------------------------- darkgotic 30 Ian 2015 13:20 ----------------------------------- Chinazarie tot chinazarie ramane clar .dar eu la-am luat pt. ca este ieftin(la banii mei :)) ). cei care au io stiu...ceva cu "nume" tot stele vad doar nu o vad pe Andromeda dezbracata sau te miri ce :)) .I clar ca nu e "lucrul binelui facut" dar la tara merge. :mrgreen: ----------------------------------- lucian.1333 02 Feb 2015 21:33 binoclu ----------------------------------- buna,imi cer scuze pentru off topic,o intrebare binoclu Barska 12x50? pareri?merita achizitionat? ----------------------------------- Dbird 03 Feb 2015 13:52 ----------------------------------- Personal nu am testat. Daca o ajuta cumva uite aici mai multe pareri : http://reviews.cabelas.com/8815/711806/barska-atlantic-binoculars-reviews/reviews.htm?page=2&sort=rating&dir=asc ----------------------------------- lucian.1333 03 Feb 2015 16:47 barska ----------------------------------- multumesc mult,nu merita cumparat ----------------------------------- Florin Sirius 06 Feb 2015 14:01 sfat privind achizitia acestui binoclu ----------------------------------- Buna ziua, E prima mea postare pe acest forum, insa l-am rasfoit binisor de cateva zile. De mai mult timp ma tot bate gandul sa-mi cumpar un intrument sa pot observa cerul. Dupa ce-am citit si alte sfaturi si indrumari pentru incepatori (ca mine) am ajuns la concluzia ca am nevoie de un binoclu bun pentru inceput. Ma intereseaza sa fie usor (sa nu am nevoie neaparat de un trepied) si cat mai bun calitativ (optica, mecanica etc), iar ca bani, in jurul a 400 lei. Observ ca acest Bresser Hunter 10x50 Wide Field este doar fully coated si cu prisme BK7. Ma gandeam si la un model poate ceva mai vechi (dar laudat pe aici) BTC 10x50 (Fully Multi Coated si BK4). Pe AlcoR stocul de „bressere” este epuizat. L-am gasit si in alta parte, acesta este nu? http://www.spy-shop.ro/binoclu-bresser-hunter-10x50.html?___SID=U Iar Btc-ul aici http://www.astrovest.ro/home/index.php?option=com_content&view=category&layout=blog&id=72&Itemid=84 In concluzie, ce ar fi mai potrivit pentru mine? ----------------------------------- Florin Sirius 06 Feb 2015 14:06 sfat privind achizitia acestui binoclu ----------------------------------- Am trimis de doua ori mesajul din greseala. ----------------------------------- Dbird 06 Feb 2015 15:26 ----------------------------------- La pretul mentionat poti sa te uiti si la Lacerta 10x50 probabil cel mai reusit model 10x50 sub 400 roni (parerea mea). Dezavantajul lui este, unul clasic, cu cat mai bun optic si mecanic cu atat mai greu. La greutate si comoditatea observarii (vorbim de obervatii cu binoclul tinut in mana) compenseaza bietul Bressewr cu tot cu BK7 si ceva plastic mai mult. Dilema e aproape filozofica in ceea ce ma priveste. De multe ori prefer Bresser caci pot tine mult mai mult binoclul la ochi :) Insa strict calitativ Lacerta este mai bun. ----------------------------------- Florin Sirius 06 Feb 2015 16:17 ----------------------------------- Imi place Lacerta, v-am citit si prezentarea facuta si totul pare la superlativ in gama lui de pret. Dar probabil ca pe langa binoclu ar trebui achizitionat si un trepied. Ce tip ar fi mai potrivit? Apoi ma gandesc daca nu e mai incomod sa ai si trepiedul mai tot timpul cu tine. Cum se mai spune pe aici, cel mai bun instrument e acela care il folosesti mai des. Probabil raman la Bresser, ma acomdez cu cerul, vad cat o sa ma pasioneze (fara riscuri financiare prea mari). As ma avea doua intrebari ca sa ma pot decide. 1. Diferenta dintre cele doua e atat de semnificativa mai ales pentru cineva care e la inceput? 2. Avand in vedere ca il voi comanda online ma ingrijoreaza decolimarea la transport (care e mai probabila la Bresser, Lancerta din ce vad e mai robust, mai temeinic facut). Va multumesc. ----------------------------------- darkgotic 06 Feb 2015 18:25 ----------------------------------- Nu cred ca se poate decolima la transport fiind ca prismele sunt lipite deci improbabil.doar daca e din fabrica.si eu am achizitionat online (astromagazin) prin posta :) si a venit tarziu dar in stare perfecta de functionare :)) .cumpara cu incredere ----------------------------------- nobody 06 Feb 2015 20:49 ----------------------------------- @darkgotic: esti sigur ca intelegi in ce consta colimarea unui binoclu ? ----------------------------------- Florin Sirius 06 Feb 2015 20:55 ----------------------------------- MS darkgotic. Am facut comanda la un Bresser Hunter 10x50 (208 lei cu tot cu transport). Daca ma tine, mai tarziu o sa va bat la cap pentru un telescop (probabil unul refractor- luneta). ----------------------------------- darkgotic 06 Feb 2015 20:55 ----------------------------------- cred ca nealinierea prismelor :D ----------------------------------- catalin dumitru 06 Feb 2015 20:58 ----------------------------------- cred ca nealinierea prismelor :D Ce bine ar fi sa fie numai asta... Dar intrebarea lui @nobody era inversa :) . ----------------------------------- darkgotic 06 Feb 2015 21:04 ----------------------------------- atunci colimare inseamna alinierea prismelor . e bine asa? ----------------------------------- catalin dumitru 06 Feb 2015 21:20 ----------------------------------- Colimare la binoclu inseamna paralelismul axelor optice ale celor doua lunete atat la intrarea cat si la iesirea din redresor, indiferent de pozitia ecartului pupilar. Poti practic sa dezaliniezi prismele fara a decolima binoclul. Dar asta inseamna sa faci o dereglare la ambele prisme din ambele corpuri dar care sa fie egala si perfect simetrica (in oglinda) . ----------------------------------- darkgotic 06 Feb 2015 22:50 ----------------------------------- daca ai miscat o prisma ai decolimat binoclu .nu spune ca poti misca prismele si nu il decolimezi termeni sf.le-ai miscat sa terminat aventura :)) ----------------------------------- Dbird 07 Feb 2015 12:34 ----------------------------------- Decolimarea la transport in majoritatea cazurilor se face pe o singura prisma (statistic vorbind). Si ai marele avantaj ca vei "vedea" cat sa deplasat prisma dupa rasina de blocare. Realinierea "urmei rasinii" e mult mai usoara in acest caz. Dar cel mai bine este sa tineti minte urmatoarele: Daca un binoclu (sau alt echipament optic) va ajunge prin posta, lenta sau rapida , decolimat , defect, spart, etc , NU uitati ca aveti o garantie !!! Deci veti retrimite le furnizor obiectul in cauza si veti primi altul OK. NU panicati cu decolimarea :D , ganditi-va ca orice produs s-ar putea deteriorala transport, asta inseamna ca nu mai cumparam niciodata nimic ? @Florin Sirius - stai linistit Bresser nu se decolimeaza asa de usor la socuri , este foarte corect lucrat in interior. Sa il stapanesti sanatos si sa te bucuri de el !!! Si de ce nu, poate ne faci un mic review (astfel forumul nostru isi va intari rubrica dedicata celor ce doresc informatii). @catalin dumitru - adevarat, asa poti obtine , de exemplu un binoclu cu camp mai mare decat cel original, dezavantajul fiind campul vizual format dintr-un oval orizontal sau daca vreti un fel de opt culcat. Dezavantajul este o senzatie de incomoditate undeva la centru imaginii, greu de definit in contextul in care totul se vede totusi, ok. ----------------------------------- nobody 07 Feb 2015 16:39 ----------------------------------- Sau, poate ar fi bine sa aruncati o privire si pe sectiunea: Binocluri / Spottingscope Sticky: Verificarea colimarii binoclurilor http://www.astronomy.ro/forum/viewtopic.php?t=1088 Din pacate, mai toata lumea care constata o decolimare a binoclului se "infinge" direct in prisme fara sa analizeze cauza reala. Vom vedea ca acest lucru nu e deloc "sanatos" si nici nu duce la rezultate foarte bune. ... Trebuie sa spun ca de cele mai multe ori nu doar pozitia prismelor este vinovata de aceasta situatie, ci in egala masura pozitia obiectivelor fata de axa optica poate genera acest defect. Imagine concludenta pentru aceasta situatie in imagine: As mai adauga si pozitia ocularelor ... alea aliniate si centrate cu plastic. Apropo, daca faci aceasta corectie din prisme (prin deviere laterala care strica perpendicularitatea) induci astigmatism. In plus, axa optica nu va mai coincide cu directia de culisare a ocularelor si asa zisa colimare nu se va mai pastra la schimbarea focusului. Mai are rost sa spun ce se intampla daca ai jocuri si flexuri intre corp si oculare ? Imaginea care v-a nedumerit, aia cu ocularul apasat cu degetul, este dintr-o carte numita "Binocular Astronomy" scrisa de Stephen Tonkin (editura Springer). ----------------------------------- crash25 26 Mai 2015 22:35 ----------------------------------- Buna, intaresc si eu randul posesorilor de Bresser hunter 10x50, iar in calitate de complet amator, ma declar multumit de achizitie. Ignorand distorsiunea laterala, nu am gasit nimic nesatisfacator la el. E primul meu instrument optic, asa ca nu stiu cum se vede prin scule mai scumpe. :) Pot spune ca il recomand pentru orice incepator. ----------------------------------- hardstyle 20 Dec 2015 22:09 ----------------------------------- Salut! Imi poate spune si mie cineva ce reprezinta numarul asta? ----------------------------------- Dbird 24 Dec 2015 23:31 ----------------------------------- Sunt marcajele fabricantului. LA modelele mai vechi este scris 112. La varanta marcata Meade acolo scris Made in China. Nimic de speriat , nimic de luat in seama. ----------------------------------- catalin dumitru 25 Iul 2016 15:59 ----------------------------------- Ok , am primit (predare personală :) ) de la Dbird binoclul bresser varianta 10x50 wide , adică 120m/1000m . E foarte ușor și in alte circumstanțe cred că aș putea să îl tin lipit de moacă toată noaptea . Dar felul in care e construit mă face să îl las deoparte si să pun gheara pe vechitura mea metalică tasco 10x40 roof . Am rămas destul de uimit că își menține corect focalizarea , chiar dacă plasticul brațelor ce țin ocularele e destul de flexibil . Colimarea e și ea perfectă din câte îmi dau seama . Bineînțeles că are vignetare la obiective dar nu asta e marea problemă . Beleaua o constituie bineînțeles calitatea ocularelor. Câmpul aparent e măricel , cred că peste 65 grade însă e greu accesibil fără cupele de cauciuc înlăturate . Când l-am pus la ochi , am avut senzația de ochi obosiți după o noapte de matoleala & shit ...practic doar puțin din centrul câmpului se vede cât de cât clar , manjeala imaginii crescând zdravăn spre margine . Credeam că ocularele sunt ceva mai mult decât kellner , asta era si parerea lui dbird , dar la disecție , surpriză mică , ocularele sunt kellner cu lentila de câmp din plastic . Nu e de mirare că oferă asemenea imagini . Dubletul de ochi e sub corectat , dacă era invers s-ar fi văzut mai bine . Nu există antireflex decât pe fața exterioară a lentilei de ochi . Nici prismele nu au coating . Ocularele s-ar putea îmbunătăți înlocuind lentila de câmp cu una de sticlă sau mai bine cu un dublet lipit , supracorectat , și care dublet să aibă ceva putere optică și fața dinspre prisme ușor concavă . Din păcate asemenea lentile sunt cam greu de găsit . În ansamblu , eu consider valoarea unui asemenea binoclu undeva între 30 și 40 de lei , posibil să fiu prea cusurgiu și un ochi tânăr să fie mai mulțumit de ceea ce vede prin el , prin urmare și prețul de la raft să nu i se pară o enormitate . Mulțumesc lui Dbird pentru cadou și rămâne să vedem ce se poate îmbunătăți !! ----------------------------------- Dbird 13 Mar 2017 20:21 ----------------------------------- Si iata o prima varianta de imbunatatire propusa dupa ideea lui @catalin dumitru caruia ii multumim de idee. Va recomand cu cladura binoclul Norconia 7x50 dn poza atasata, dar nu pentru al folosi ci pur si simplu pentru a remedia lentila de plastic a lui Bresser Hunter 10x50. Norconia din figura este un corean ceva mai vechi. Ceea ce inseamna sticla mai moale dar cu definitie buna si foarte mult strat antireflex de calitate. In cazul nostru este vorba de a schimba o singura lentila si lipsa de contrast a acesteia va fi compensata din plin de contrastul puternic al sticlei Bresser. Ajuta enorm antireflexul abundent mov-indigo si albastru. Rezultatul este o definitie ceva mai buna, un colorit mai cald. Se desfac bratele port ocular, se intaresc in spatiile libere cu poxipol tip Poxilina (am povestit cum fac eu acest lucru) , apoi se desurubeaza tuburile de blocare lentile si se scoate prima si cea mai mare lentila din ocular. Acesta este din plastic si o inlocuiti cu echivalenta luata din ocularul Norconia. Se monteaza la loc si totul este gata. Este rentabil daca nu dati prea mult pe Norconia (care nu il recomand ca binoclu ci doar ca piese de schimb !!!). Nu va asteptati la minuni, imbunatatirea nu este chiar spectaculoasa, dar este. Iar lentila de plastic nu este chiar de aruncat. ----------------------------------- Dbird 25 Mai 2017 19:22 ----------------------------------- Meade 10x50 (versiunea BaK4) Iata ca si la vecinul mai mult sau mai putin exportat in USA, apare un BaK4. In mod clar mergem cu gandul la Bresser 10x50 BaK4 , ceea ce este corect. Mai exact versiunea mai reusita V2. Practic identice ca optica si antireflex. Identic ca performante. Mecanic pare ceva mai robust, integral metalic si cu eye-shields dintr-o bucata oarecum similare cu versiunea TS 10x50 LE. Personal imi plac mai mult acest tip de eyeshields in locul celor culisante prin rotire (destul de fragile si chiar incomode). Un binoclu identic cu V2, deci nu mai insist, decat recomandand-ul cu caldura atat terestru cat si astro.